Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Leapmotor T03 M.Y. 2024: Μικρό στο μάτι, μεγάλο…και οικονομικό για την πόλη

Υπό την σκέπη της Stellantis, ο Κινέζος κατασκευαστής δίνει τα διαπιστευτήρια του στην Ευρωπαϊκή και Ελληνική αγορά

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;0 Votes
0
7.1

Με την ηλεκτροκίνηση να είναι πλέον μέρος και της Ελληνικής αγοράς, οι προτάσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αρκετές. Στα τετραθέσια μικρά αυτοκίνητα πόλης όμως, υπήρξε κενό, που έρχεται να το καλύψει η Leapmotor με το Τ03, που για όσους είχαν επισκεφτεί την έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας τον Οκτώβρη, πήραν μια πρώτη ιδέα από τα μοντέλα της.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκίνητων έχουν μπει δυναμικά σε όλες τις αγορές του πλανήτη. Οι προτάσεις τους δεν υστερούν σε τίποτα καθώς τα άλματα προόδου σε ποιότητα και τεχνολογία, είναι εφάμιλλα των αυτοκινητοβιομηχανιών που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η Leapmotor είναι μια Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που ήρθε στην χώρα μας,  επιλέγοντάς την ανάμεσα στις 13 πρώτες του αρχικού πλάνου διάθεσης των μοντέλων της στην Ευρώπη.

 

Ιδρύθηκε μόλις το 2015 από έναν μηχανικό με 30 χρόνια προϋπηρεσίας σε εταιρείες άσχετες με τον κλάδο του αυτοκίνητων, και παρά την μικρή ηλικία της σαν εταιρεία, αναπτύχθηκε ταχύτατα και πούλησε το πρώτο της αυτοκίνητο μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια , το 2019, ενώ πλέον έχει μια ευρεία γκάμα μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες. Από μικρά αυτοκίνητα πόλης, όπως το Τ03, έως μεγαλύτερα αμιγώς ηλεκτρικά SUV, που θα τα οδηγήσουμε σύντομα.

 

Τόσο όσο…

Το Τ03 δεν είναι όμως άλλο ένα ακόμα μικρό αυτοκίνητο πόλης ανάμεσα στα τόσα που κυκλοφορούν. Είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό, που αυτόματα σημαίνει μεγαλύτερο όφελος οικονομίας στην καθημερινή μετακίνηση. Με συνολικό μήκος τα 3,63 μέτρα είναι ευκολοδήγητο, πρακτικό, με χώρους για 4 επιβάτες και 210 λίτρα χώρο αποσκευών, καθιστώντας ιδανικό. Σχεδιαστικά είναι λιτό, με καθαρές απλές γραμμές και καμπύλες, ενώ η τετραγωνισμένη δομή του, το καθιστά ευρύχωρο. Μπροστά, το καπό είναι μικρό, με δυο «νεύρα» στις άκρες του, ενώ τα σχήματος οβάλ φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED σε όλες τις δέσμες, είναι και το κυρίαρχο στοιχείο του μπροστινού μέρους. Η σχεδόν κλειστή καθετή μάσκα, έχει στο κέντρο της το σήμα της εταιρίας με τα αρχικά LP στο πορτάκι για την φόρτιση, ενώ μόνο δυο μικρά ανοίγματα στο κάτω μέρος της εισαγωγής και στον προφυλακτήρα υπάρχουν, καθώς δεν έχουν να ψύξουν κάτι όπως στα θερμικά, πέρα από το ψυγείο του συστήματος κλιματισμού της καμπίνας, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη αεροδυναμική του όλου σχήματος. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι τοποθετημένοι επάνω στην πόρτα και όχι στο τζάμι, ενώ η λεπτή γραμμή ξεκινά από τα εμπρός φτερά, περνά κάτω από τις χειρολαβές και καταλήγει στα πίσω φανάρια, ταράσσοντας την συνολική σχεδιαστική ηρεμία του πλαϊνού μέρους. Η τρίτη κολόνα είναι αρκετά φαρδιά, όχι όμως σε βαθμό να εμποδίζει την ορατότητα του οδηγού, οριστικοποιώντας έτσι και το συνολικό σχεδιασμό του οχήματος. Άβαφα πλαστικά στο περίγραμμα των τροχών και του κατώτερου μέρους στις πόρτες, βοηθούν στις μικροεπαφές να μην αφήνουν ίχνη, δίνοντας και την αίσθηση ενός ενσωματωμένου μαρσπιέ. Οι ζάντες αλουμίνιου των 15 ιντσών είναι στον στάνταρ εξοπλισμό της μοναδικής εξοπλιστικής έκδοσης «Smart» του Τ03 και φέρουν ελαστικά διατάσεων 165/65 της Westlake. Πίσω, το κυρίαρχο στοιχείο είναι τα πλήρως LED φωτιστικά σώματα με ένα μη φωτιζόμενο μαύρο φιλέτο που τα συνδέει. Εκτός από την χειρολαβή, υπάρχει και η κάμερα οπισθοπορείας, ολογράφως η ονομασία της εταιρείας και όχι σε σηματάκι, ενώ κάτω δεξιά και με κόκκινα γράμματα, υπάρχει το όνομα του μοντέλου. Η οροφή είναι σε μαύρο χρώμα, κάνοντας αντίθεση με το υπόλοιπο αμάξωμα ενώ στο πάνω μέρος της σχεδόν κάθετης πόρτας, μια μικρή αεροτομή, ενσωματώνει και το τρίτο φως φρένων. Στα μείον είναι η έλλειψη πίσω υαλοκαθαριστήρα στο παρμπρίζ, που τις βροχερές ήμερες πραγματικά χρειάζεται.

Σιλουέτα

Η λιτή σχεδίαση με τις καθαρές γραμμές συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με κυρίαρχες τις δυο οθόνες, την 8 ιντσών στην θέση του πίνακα οργάνων και την 10,1 ιντσών στο μέσο του ταμπλό να ενσωματώνει τα πάντα. Και όταν λεμέ τα πάντα, το εννοούμε απόλυτα, καθώς εκτός των κλασσικών ρυθμίσεων για την λειτουργία του ραδιοφώνου και της έντασής του, του συστήματος πλοήγησης και της σύνδεσης του κινητού τηλεφώνου, ενσωματώνει τον κλιματισμό, το Wi-Fi και την 4G σύνδεση στο διαδίκτυο, τα συνολικά 10 συστήματα ασφάλειας ADAS με δυνατότητα μερικής ή ολικής απενεργοποίησης. Ακόμα καί το άνοιγμα ή το κλείσιμο εξωτερικών ή εσωτερικών φώτων, την επιλογή ενός από τα τρία προφίλ οδήγησης (Eco-Standard-Sport), την ρύθμιση σκληρότητας και απόκρισης του τιμονιού (Eco, Standard ή Sport), το ποσοστό της ανάκτησης που κάνει ο κινητήρας κατά την λειτουργία οδήγησης με χρήση ή όχι ενός πεντάλ, το ξεκλείδωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, τον προγραμματισμό της φόρτισης ή την προβολή του χάρτη πλοήγησης. Καλοπροαίρετη επιλογή είναι η απεικόνιση της απόστασης που μπορεί να διανύσει το Τ03 βάση του ποσοστού της μπαταρίας, απεικονίζοντάς το στον χάρτη πλοήγησης με πράσινο το ασφαλές όριο της και με κόκκινο χρώμα το μη ασφαλές. Εκτός των κλασικών ενδείξεων όπως ταχύτητα, θερμοκρασία και ώρα και την επιλεγμένη σχέση του κιβωτού (D N R & P) και τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα, η μικρή 8 ιντσών οθόνη προβάλει και κάποιες πληροφορείς από την κεντρική όπως η τηλεφωνική συνομιλία, την διαδρομή του συστήματος πλοήγησης και το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Μειονέκτημα και των δυο οθονών όμως είναι οι μικρές γραμματοσειρές και η λίγο αργή απόκριση της κεντρικής κατά την αφή. Το ταμπλό αλλά και όλα τα πλαστικά της καμπίνας είναι από σκληρά υλικά, δεν δείχνουν φθηνά, με το φινίρισμά τους και την συναρμογή να είναι όμως σωστά. Ο οδηγός είχε στην πόρτα του όλες τις κλασσικές λειτουργίες για ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές, ενώ ανάμεσα στην μεγάλη οθόνη και στην κολόνα του τιμονιού υπάρχει και το μοναδικό φυσικό κουμπί του ταμπλό, που εκκινεί τον κινητήρα. Τα καθίσματα είναι όσο πρέπει σκληρά αλλά άνετα, χωρίς πλευρική στήριξη, με ενσωματωμένο προσκέφαλο για τα εμπρός, ενώ ακριβώς ίδια αίσθηση υπάρχει και στο πίσω ενιαίο κάθισμα για δυο άτομα. Η αίσθηση ευρυχωρίας είναι μεγάλη, ειδικά για τους εμπρός επιβάτες, που χάρη και στο μεγάλο παρμπρίζ νιώθουν σαν σε αυτοκίνητο της αμέσως επομένης κατηγορίας. Εν μέρη ισχύει και για τους πίσω αυτό, καθώς έχουν αρκετό χώρο για τα κεφαλιά τους, αλλά αν κάποιος από τους μπροστά επιβάτες είναι άνω του μέσου όρου, ο χώρος για τα γόνατα μειώνεται αρκετά ακουμπώντας τα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Λόγος για πέμπτο επιβάτη δεν γίνεται. Η πρόσβαση των επιβατών είναι άνετη, ενώ αρκετά μεγάλο άνοιγμα έχουν και οι πίσω πόρτες που διευκολύνουν την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο, καθώς ακριβώς από κάτω είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 37,3kWh,κατασκευης της Calt. Τέλος το συνολικό βάρος του είναι στα 1200 κιλά, καθιστώντας το από τα πιο ελαφρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα.

Εσωτερικά τώρα

Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, με την ορατότητα να είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ παρόλο που το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος, βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση συνδυαστικά με το κάθισμα που ρυθμίζεται καθ’ ύψος. Δεν υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων κάπου στο ταμπλό, στο κέντρο ή ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, αλλά δεξιά πάνω στο τιμόνι, στην θέση που έχουμε συνηθίσει το χειριστήριο των υαλοκαθαριστήρων. Όπως επίσης δεν υπάρχει κουμπί για την ενεργοποίηση των εξωτερικών φώτων στην κλασσική του θέση αριστερά του ταμπλό, καθώς και εδώ ο έλεγχος τους γίνεται αποκλειστικά από το μενού στην κεντρική οθόνη. Η καλύτερη επιλογή είναι να παραμείνουν στην ρύθμιση Auto και όταν χρειαστεί ανάβουν αυτόματα. Το χειριστήριο αριστερά του τιμονιού, εκτός της λειτουργίας των φλάς για αλλαγή από μικρή σε μεγάλη σκάλα των φώτων, φιλοξενεί και την λειτουργεία των υαλοκαθαριστήρων. Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος, καθώς το Τ03 έχει στον στάνταρ εξοπλισμό του γυάλινη σταθερή οροφή 43 ιντσών, σύμφωνα με την εταιρεία, και με ηλεκτρικό συρόμενο σκιάδιο, αφήνοντας να περάσει άπλετο φως στην καμπίνα.

 

Βάζοντας «μπροστά»

…το Τ03 από το κουμπί εκκίνησης, το ηλεκτρονικό κλειδί να πρέπει να βρίσκεται κάπου στον χώρο του αυτοκίνητου. Πέρα από έναν ευχάριστο ήχο ότι έχει γίνει η εκκίνηση του ηλεκτροκινητήρα, υπάρχει πλήρης ησυχία. D στον επιλογέα, λίγο «γκάζι» και το χειρόφρενο λύνεται αμέσως, ενώ στην πρώτη στάση σε φανάρι ή σε στοπ, εμπλέκεται πάλι από μόνο του κρατώντας το όχημα σταθερό και σε οποιαδήποτε κλίση μέχρι να ξαναπατηθεί το «γκάζι». Επιταχύνοντας έως και τα 30χλμ/ώρα ακούγεται ένας ήχος, όπως όταν ξεκινά ο συρμός του Μετρό από σταθμό, προειδοποιώντας τους πεζούς ότι κάτι έρχεται, δίνοντας έμφαση και στην ασφάλειά τους, με τον ήχο να γίνεται αντιληπτός αλλά όχι ενοχλητικός και μέσα στην καμπίνα, ενώ χάνεται σταδιακά από τα 32χλμ/ώρα και πάνω. Η κύλιση του Τ03 είναι ήσυχη, με μόνο «θόρυβο» την τραχύτητα των ελαστικών από το οδόστρωμα. Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους παντού (αεριζόμενα μπροστά, απλά πίσω) είναι πολύ δυνατά και σε συνδυασμό με την μεγάλη ανάκτηση που γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα, ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, το ακινητοποιούν σε μικρή απόσταση.

Σε νορμάλ συνθήκες, η οδήγηση είναι πολύ άνετη και εύκολη χάρη και στις μικρές εξωτερικές διαστάσεις του (μήκος 3,62μ, πλάτος 1,65μ και ύψος 1,58μ) ενώ το μικρό μεταξόνιο (2,4μ) το βοηθά να στρίψει παντού. Αν οδηγός επιλέξει να είναι ευγενικός με το δεξί πεντάλ και στρωτός στην οδήγησή του, τα 265χλμ αυτονομίας που υπόσχεται το καντράν μετά την πλήρη φόρτιση, σίγουρα θα τα διανύσει, καθώς η μέση κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 12,5-13 kWh/100 χλμ. Αν όμως επιλέξει να κινηθεί σβέλτα, δεν θα πει όχι, είτε βρίσκεται στο πρόγραμμα Eco ή Standard είτε στο Sport, διαθέτοντας  σταθερά από μηδέν στροφές τα 70KW ( περίπου 95 ίπποι)  και τα 158 Nm ροπής, με την κατανάλωση να αυξάνεται σημαντικά και τα εναπομείναντα χιλιόμετρα στην 8αρα οθόνη να μειώνονται με γρήγορο ρυθμό. Σε λείο οδόστρωμα και αν χρειαστεί να επιταχύνει γρήγορα από στάση, η εμπλοκή του συστήματος Antispin είναι άμεση που σε εξαιρετικές περιπτώσεις γίνεται παρεμβατικό, κόβοντας την ισχύ από τον τροχό που έχει χάσει την προσφυγή. Στην γενικότερη καλή οδική συμπεριφορά συντελεί και η καλορυθμισμένη ανάρτηση για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, αποτελούμενη μπροστά από γόνατα Μακφερσον και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι έχει σωστή πληροφόρηση, είναι εύκολο στο στρίψιμο και υπάρχει και η δυνατότητα για αύξηση ή μείωση της αίσθησης του «βάρους» του, επίσης μέσα από μενού της κεντρικής οθόνης. Δεν σε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, ούτε είναι απολυτό. Αντιθέτως το Line Assist διαβάζει τις διαγραμμίσεις και διορθώνει συνέχεια τον οδηγό με μικροκινήσεις του τιμονιού, προσπαθώντας να τοποθετηθεί ακριβώς στο μέσω της λωρίδας κυκλοφορίας, με λίγο ενοχλητικό τρόπο. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο όμως, δεν φαίνεται να είναι εκτός του προσανατολισμού του, παραμένοντας, αν χρειαστεί, σβέλτο και σταθερό, χωρίς τάσεις πλεύσεις. Η τελική ταχύτητα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι στα 130χλμ.

 

Φορτίζοντας

Η διαδικασία φόρτισης του Τ03 είναι αρκετά γρήγορη, καθώς φορτίζοντάς το σε οικιακή πρίζα AC 6,6 kW, χρειάζεται 3,5 ώρες για το ποσοστό της μπαταρίας από το 30% έως το 80%, ενώ σε γρήγορο φορτιστή συνεχούς ρεύματος DC μπορεί να φορτίσει με ταχύτητα ως 45 kW και για το ίδιο ποσοστό μπαταρίας, χρειάζονται μόνο 36 λεπτά της ώρας. Σε δοκιμή που κάναμε σε οικιακή πρίζα για να διαπιστώσουμε τον ρυθμό φόρτισής του, από το 80% έως το 100% χρειάστηκε περίπου 3 ώρες.

Η δραστηριοποίηση της Leapmotor στην Ευρώπη γίνεται σε συνεργασία με το όμιλο Stellantis, ενώ η αρχική διαθεσιμότητα των μοντέλων της γίνεται ήδη από το δίκτυο επίσημων εμπόρων της Stellantis. Στην Ελλάδα εκπροσωπείται από την Italian Motion του ομίλου Βασιλάκη, που αντιπροσωπεύει και τις Alfa Romeo, Abarth, Fiat, Jeep και επαγγελματικά Fiat. Σύντομα θα υπάρξει και κατασκευή των μοντέλων της Leapmotor σε εργοστάσιο της Stellantis στην Πολωνία.

 

Τώρα; Τι γίνεται τώρα;

Μπορεί να του λείπουν μερικές εξοπλιστικές λεπτομέρειες, όπως οι παραπάνω αερόσακοι, εκτός των 2 μετωπικών που έχει, η απουσία ρύθμισης ως προς τον διαμήκη άξονα της κολόνας του τιμονιού και το κλείδωμά της μετά την απενεργοποίηση του κινητήρα, η έλλειψη πίσω υαλοκαθαριστήρα, μερικές θήκες για μικροαντικείμενα ενδιάμεσα στα καθίσματα, άλλη μια ποτηροθήκη για τους μπροστά επιβάτες (έχει μόνο μία), η έλλειψη εταζέρας στον χώρο αποσκευών για τα αδιάκριτα βλέμματα και να δημιουργούνται κάποιες αντανακλάσεις στις οθόνες. Όμως όλα αυτά μπορούν να παραμεριστούν με γνώμονα το χαμηλό κόστος καθημερινής χρήσης, την μεγάλη για τα δεδομένα του αυτονομία και τους χώρους του, την τιμή απόκτησής του, που με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 3» και την προωθητική ενέργεια της εισαγωγικής εταιρείας, η τελική τιμή του διαμορφώνεται σήμερα στα 15.844 ευρώ, κάνοντάς το, το πιο προσιτό ηλεκτρικό όχημα αυτή την στιγμή στην Ελληνική αγορά.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Μετάδοση κίνησης: Εμπρός

Ισχύς: 70KW (περίπου 95 ίπποι)

Ροπή: 158 Nm

Κιβώτιο: Μίας σχέσης

Ανάρτηση: Γόνατα Μακφερσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω

Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, απλοί πίσω

Μπαταρία: 37,3 kWh (κατασκευασμένη από την Calt)

Βάρος: 1.200 κιλά

Επιτάχυνση: 0-50χλμ/ώρα σε 5 δευτερόλεπτα.

Τελική ταχύτητα: 130χλμ/ώρα (σύμφωνα με τον κατασκευαστή)

Διαστάσεις: Μήκος 3,62μ, Πλάτος 1,65μ, Ύψος 1,57μ

Μεταξόνιο: 2,40μ

Χώρος αποσκευών: 210 λίτρα

Αυτονομία με πλήρη φόρτιση: 265χλμ (δεν έχει επιβεβαιωθεί)

Τιμή: 15.844€ (συμπεριλαμβανομένου κρατικής επιδότησης και προωθητικής ενέργειας).

Photo Gallery

Οδηγούμε Leapmotor T03 M.Y. 2024: Μικρό στο μάτι, μεγάλο…και οικονομικό για την πόλη
Συμπέρασμα
Η καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη γίνεται ακόμα πιο εύκολη οδηγώντας το Τ03. Η γρήγορη φόρτιση, η διαχείριση ενέργειας της μπαταρίας και η αυτονομία του, είναι αυτα που συμβάλουν στην οικονομική του μετακίνηση. Σε σχέση με ένα ιδίων διαστάσεων αυτοκίνητο πόλης με θερμικό κινητήρα, τα έξοδα μετακίνησης του Τ03 είναι σημαντικά μικρότερα. Αν εξαιρέσεις μερικές παιδικές ασθένειες στον εξοπλισμό, η αγορά του κρίνεται συμφέρουσα.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7
Τρεχούμενα έξοδα
7.4
Οδική συμπεριφορά
6.9
Επιδόσεις
6.9
Παράγοντας απόλαυσης
6.5
Value for money
7.1
Άνεση
7.9
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;0 Votes
0
ΣΥΝ
Οικονομία
Χώροι για τέσσερις (τηρουμένων των αναλογιών)
Πολύ καλή διαχείριση ενέργειας
Αθόρυβη λειτουργία
Ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις
Συναρμογή εσωτερικού
Γρήγορη φόρτιση ακόμα και σε οικιακή πρίζα
Δυνατά φρένα
Μεγάλη ανάκτηση ενέργειας ηλεκτροκινητήρα
Μεγάλη, για τα δεδομένα, του αυτονομία
Τιμή απόκτησης με την κρατική επιδότηση
ΠΛΗΝ
Γυαλάδες στις οθόνες
Μικρή γραμματοσειρά στις οθόνες
Απουσία δεύτερης ποτηροθήκης
Το οτι τα πάντα πρέπει να τα χειριστείς μέσω της κεντρικής οθόνης
Έλλειψη πίσω υαλοκαθαριστήρα και εταζέρας στον χώρο αποσκευών
7.1