Live η Κίνηση στους δρόμους
VW Golf eTSI

Οδηγούμε VW Golf 1.5 eTsi 150 HP DSG R-Line: Πώς παραμένει σημείο αναφοράς για 51 χρόνια

Το εμβληματικό μοντέλο είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ με την προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Ψήφοι
7.9
7.9

Αδιαμφισβήτητα, το Golf είναι το πιο δυνατό εμπορικό χαρτί της VW με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τις 37 εκατομ. μονάδες  από την παρουσίαση του το 1974, καθιστώντας το ένα από τα εμβληματικότερα ευρωπαϊκά μοντέλα. Για την εβδομαδιαία συμβίωση μας στο Topspeed.gr, μετείχαμε την ήπια υβριδική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων eTsi των 150 ίππων στην εξοπλιστική έκδοση R-Line, εξετάζοντας γιατί παραμένει σημείο αναφοράς στο C-Segment.

Διαχρονική αξία

Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 1974, από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο με αρχικό σκοπό την αντικατάσταση του Beetle, το οποίο στη συνέχεια πλαισίωσε. Μαζί με το Scirocco και το Jetta η VW έγινε παντοδύναμη στην μικρομεσαία κατηγορία. Ωστόσο, το Golf άρχισε να ξεχωρίζει, αποτελώντας την πιο σύγχρονη εκδοχή του Beetle.

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου το 1983 το εδραίωσε στο αυτοκινητιστικό κατεστημένο, σφραγίζοντας την αξία και την διαχρονικότητα του. Από τότε, έχουν μεσολαβήσει άλλες 6 γενιές μέχρι την σημερινή 8η γενιά, με το απαραίτητο Facelift στο μέσο του κύκλου ζωής της.

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει

Το Golf είναι το ιερό δισκοπότηρο για την Volkswagen και δεν χωρούν πειραματισμοί όσον αφορά το στυλ και την σχεδιαστική γλώσσα. Η σιλουέτα του είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, καθιστώντας το Golf ένα σύγχρονο icon της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η σχεδίαση γενιά με γενιά βασίζεται στην εξέλιξη και τις βελτιώσεις, εκσυγχρονίζοντας το, χωρίς να αποποιείται τον χαρακτήρα του.

Το μπροστινό μέρος αποτελεί μια ομαλή εξέλιξη της οικογένειας Golf, στο οποίο έχουν προστεθεί διακριτικά τα νέα στοιχεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της VW, όπως η Led λωρίδα που ενώνει τους Matrix Led προβολείς. Δείχνει πιο επιθετικό και δυναμικό από ποτέ. Σε αυτό συντελεί και το πακέτο R-Line της δοκιμής, με τον σπορ προφυλακτήρα.

Το προφίλ διατηρεί την διαχρονική και αναγνωρίσιμη σιλουέτα, που υπογράφει το μοντέλο, με καθαρές γραμμές, λείες επιφάνειες και χαμηλό αμάξωμα.

Το πίσω μέρος διατηρεί τα βασικά στοιχεία , με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα δείχτη χεριού, με νέα γραφικά LED, την χαρακτηριστική κάθετη πίσω πόρτα και τον προφυλακτήρα με τον διακριτικό αεροδυναμικό διαχύτη, τονίζοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου.

Εκσυγχρονισμός

Το εσωτερικό, παρόλο που διατηρεί το γνώριμο ύφος των Golf, έχει ενημερωθεί στα σημεία, ακολουθώντας την γλώσσα των σύγχρονων μοντέλων και ιδιαίτερα του Tiguan.

Η Volkswagen έχει επιλέξει μαλακά και αφρώδη υλικά με καλή αίσθηση αφής. Η συναρμογή και η κατασκευή δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης, με την γερμανική εταιρεία να στοχεύει στην ποιότητα και την δημιουργία φιλόξενου διακόσμου.

Το ταμπλό διαθέτει καθαρές οριζόντιες γραμμές, δείχνοντας μοντέρνο και με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό, υποσχόμενο έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

Κεντρικά, δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 12,9 ιντσών, συμβατό με Android Αuto και Apple Car play, δίνοντας αέρα εκσυγχρονισμού.

Πίσω από το όμορφο και σοβαρό τιμόνι, υπάρχει ο ευδιάκριτος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας. Προφανώς, δεν εστιάζει στην πρακτικότητα, ωστόσο είναι εξαιρετικά άνετο.

Η αιτία τα νέα εργονομικά ημιμπάκετ καθίσματα που παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη.

Όσον αφορά την εργονομία, οι διακόπτες βρίσκονται σε κλασικά σημεία, διευκολύνοντας τον οδηγό , ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Ο όγκος του χώρου είναι από τους μεγαλύτερους για την κατηγορία και αγγίζει τα 381 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.237 λτ.

Αναγκαία προσθήκη

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων της οικογένειας TSI, ο οποίος έχει εφοδιαστεί με ήπιο υβριδικό σύστημα 48Volt παίρνοντας την ονομασία eTSI. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, που στέλνει την ισχύ στον εμπρόσθιο άξονα. Λειτουργεί στον κύκλο Miller και εφοδιάζεται με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, για μεγαλύτερη οικονομία. Πρόκειται για την αναγκαία κινητήρια προσθήκη, λόγω της ζήτησης που υπάρχει στα υβριδικά αυτοκίνητα, δίνοντας έτσι στο Golf, το συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς η VW ισχυρίζεται πως το σύστημα πετυχαίνει μειωμένη κατανάλωση κατά 10% περίπου.

Πιστό στις αξίες

Διαχρονικά το Golf έχει ως σημαία του την οδική συμπεριφορά και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Την κληρονομιά αυτή θα κληθεί να επιβεβαιώσει η ανανεωμένη 8η γενιά σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.

Στην πόλη κινείται όπως ένα τυπικό μικρομεσαίο Hatchback. Είναι αρκετά ευέλικτο και νευρικό, με ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα, χάρη στις καθαρές γραμμές του αμαξώματος, καθιστώντας το εργαλείο καθημερινότητας στον αστικό ιστό.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτεται ο δυναμισμός και ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου στην οδηγική ευχαρίστηση. Όλα ξεκινούν από την σφιχτή ανάρτηση, που γεμίζει τον οδηγό με αίσθημα αυτοπεποίθησης και ασφάλειας, έως το σαφέστατο τιμόνι. Το αυτοκίνητο πατάει και στρίβει απολαυστικά, προκαλώντας για πιο σπορτίφ οδήγηση και σε συνάρτηση με τον ήχο του κινητήρα και το σφύριγμα του τούρμπο, ήδη από τις χαμηλές στροφές.

Στον αυτοκινητόδρομο ανταποκρίνεται στις προσδοκίες με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση να είναι αντίστοιχη των αυτοκινήτων του Volkswagen Group. Εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, δημιουργώντας αίσθηση ασφάλειας στο ταξίδι.

Γενικά πρόκειται ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στο συναίσθημα, αναβιώνοντας το υπό εξαφάνιση πνεύμα των Sport Hatchback. Ανεβάζει στροφές από χαμηλά και ο ήχος του κινητήρα μελωδικός, απευθυνόμενος στην καρδιά του κάθε «Petrolhead». Όσον αφορά την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, αυτή  αποδίδει με τη μέση συνδυασμένη κατανάλωση να αγγίζει τα 7.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Αθεράπευτα νεανικό

Το Volkswagen Golf, λόγω της δημοφιλίας του στις πιο νεαρές ηλικίες και σε συνάρτηση πως οι οικογενειάρχες στρέφονται πλέον στα SUV, αποτελεί το καθαρά νεανικό αυτοκίνητο της μάρκας, με δυναμικό σπορτίφ προσανατολισμό. Παράλληλα, το Golf είναι ένα διαχρονικό Icon, πρεσβεύοντας πλέον το μοδάτο Lifestyle.

Ο νόμος της αγοράς

Τα 32.950 € που κοστίζει η βασική έκδοση Life με τον ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα eTSI των 1,5 λίτρων, το καθιστά μια ακριβή επιλογή για την κατηγορία. Ειδικότερα, η έκδοση R-Line της δοκιμής μας στο επίπεδο εξοπλισμού More κοστίζει 38.250€. Δεδομένου, πως το Golf συνεχίζει να πουλάει σαν το «ζεστό ψωμί», η VW με βάση την αγορά, έχει το περιθώριο να καθορίζει την τιμή, χωρίς εκπτώσεις, σε ένα εξαιρετικό προϊόν, που αποτελεί γέφυρα μεταξύ Mainstream και Premium επιλογών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Hatchback

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

5.3-5.4 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

121-122 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

8.4 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

224 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6 EA

Αναλογία βάρους/ισχύος

8.7 κιλά/Hp, 115.3 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.2 κιλά/Nm, 192.2 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

Ισχύς

150 Hp

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

100.1 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

250 Nm @ 1500-3500 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

EA211 evo2

Κυβισμός κινητήρα

1498 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

4

Διαμόρφωση κινητήρα

σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

74.5 mm

Διαδρομή εμβόλιου

85.9 mm

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Μηχανισμός διανομής αερίων

DOHC

Συστήματα κινητήρα

Start & Stop Σύστημα

Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου

Φίλτρο σωματιδίων

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα

18 Hp

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τάση μπαταρίας

48 V

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1301 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

559 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

381 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1237 l

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85)

1700 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

80 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4282 mm

Πλάτος

1789 mm

Ύψος

1483 mm

Μεταξόνιο

2620 mm

Εμπρός ίχνος

1534-1550 mm

Πίσω ίχνος

1502-1518 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.9 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

205/55 R16 ή 205/50 R17 ή 225/45 R17 ή 225/40 R18

Photo Gallery 

VW Golf eTSI
Συμπέρασμα
Το Volkswagen Golf πρωταγωνιστεί στην μικρομεσαία κατηγορία για 51 χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια δημιούργησε σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό. Παράλληλα αναδείχτηκε σε Lifestyle ICON. Στην μόδα των SUV, στέκεται απέναντι και συνεχίζει να πουλάει σαν ζεστό ψωμί. Πλέον εστιάζει στην σπορτίφ αίσθηση και στην οδηγική ευχαρίστηση. Η προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος, το θωρακίζει εμπορικά, επικαιροποιώντας του. Συνολικά, καθίσταται ως η πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην μικρομεσαία κατηγορία, φλερτάροντας με τις Premium επιλογές.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7
Τρεχούμενα έξοδα
7.8
Οδική συμπεριφορά
8.7
Επιδόσεις
8
Παράγοντας απόλαυσης
8.5
Value for money
7.5
Άνεση
7.6
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Ψήφοι
7.9
ΣΥΝ
Σχεδίαση
Lifestyle χαρακτήρας
Ποιότητα (Κύλισης/Κατασκευής)
Οδική συμπεριφορά
Ήχος και απόδοση βενζινοκινητήρα
ΠΛΗΝ
Τιμή
Χώροι/Θήκες στην καμπίνα
7.9