Τις τελευταίες ώρες, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, προέβλεψε ότι μόνο πέντε από τις μεγάλες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να παραμείνουν όρθιες μετά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, και συμπεριέλαβε τη Stellantis μεταξύ αυτών. Διευκρίνισε επίσης ότι η εταιρεία δεν αναζητά ενεργά σημαντικές νέες συνεργασίες ή συγχωνεύσεις αυτή τη στιγμή.
Κατά τη διάρκεια συζητήσεων με δημοσιογράφους στη Νέα Υόρκη, ο Carlos Tavares διευκρίνισε: «Προς το παρόν δεν υπάρχει καμία ενοποίηση στο τραπέζι». Αναφέρθηκε στην ευκαιρία τέτοιων συζητήσεων, λαμβάνοντας υπόψη την πίεση για συμμαχία με ανταγωνιστές ενόψει του κινεζικού ανταγωνισμού στην Ευρώπη, λέγοντας: «Αυτή τη στιγμή, επικεντρωνόμαστε μόνο στην εκτέλεση. Έχουμε αρκετά να κάνουμε. Δεν υπάρχουν συζητήσεις για συγχώνευση αυτή τη στιγμή. Θέλω να αποκόψω όλες τις εικασίες σχετικά με αυτά τα πράγματα». Ο Tavares αναφέρθηκε στις φήμες που υποδηλώνουν μια πιθανή συνεργασία μεταξύ της Stellantis, της Volkswagen και της Renault για τη δημιουργία ενός είδους «Airbus του αυτοκινήτου».
Στρατηγικής σημασίας οι συγχωνεύσεις
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν σταδιακά χώρο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, προσφέροντας ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους και στρέφοντας επίσης την προσοχή τους στην αγορά των ΗΠΑ. Οι συγχωνεύσεις, οι εξαγορές και οι συνεργασίες με άλλες εταιρείες είναι στρατηγικές που θα μπορούσαν να υιοθετήσουν αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσουν τον όγκο παραγωγής και να μειώσουν το βάρος του κεφαλαίου και των δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη. Ο στόχος είναι να παράγουν πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία με περιθώρια κέρδους παρόμοια με τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο Ταβάρες δήλωσε: «Οι Κινέζοι είναι η κύρια απειλή αυτή τη στιγμή. Είναι οι μόνοι που μπορούν να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στην τιμή των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), χάρη στην τεχνογνωσία που διαθέτουν, με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα 30% όσον αφορά το κόστος». Ωστόσο, ο νούμερο ένα της Stellantis είναι βέβαιος ότι ο όμιλος έχει τις δυνατότητες να αντιμετωπίσει τον ασιατικό ανταγωνισμό, προσφέροντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους, όπως το Citroen e-C3 και το νέο Fiat Panda.