Live η Κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτροκίνηση: Πως η δογματική θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποδυναμώνει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία 

Η απόφαση για διακοπή των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030, μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά τόσο για την οικονομία, όσο και για το περιβάλλον!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση τοποθέτησε τον πήχη ψηλά για την πλήρη απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050 στη Γηραιά Ήπειρο. Μια απόφαση που προκύπτει από τη συμφωνία για το κλίμα «Fit for 55». Ένα ευρωπαϊκό νομοσχέδιο δηλαδή που προέκυψε από την πρωτοβουλία του Frans Timmermans, το οποίο εισήγαγε στο ακέραιο τις ακραίες προτάσεις για την ηλεκτροκίνηση του μη κυβερνητικού οργανισμού Transport & Environment. Προτάσεις για τις οποίες εκφράστηκαν επιφυλάξεις από τις μεγαλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), πέφτοντας όλες στο κενό!  

Η ώρα μηδέν έφτασε και η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί μια εξαιρετικά παράτολμη ενεργειακή μετάβαση στον χώρο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου. Ωστόσο η απόφαση ήταν οριζόντια, μη λαμβάνοντας υπόψη της, τους παρακάτω βασικούς παράγοντες! 

  • Γεωγραφικούς  
  • Βιοτικό επίπεδο 
  • Υποδομές 
  • Βιομηχανικό κόστος 
  • Χρόνους φόρτισης 

Προφανώς σε μια οικονομική ένωση κρατών, που δεν υπάρχει οικονομική ομοιογένεια, είναι εξαιρετικά δύσκολη η επιτυχία μιας τέτοιας προσπάθειας. Οι γεωγραφικοί παράγοντες, εμπεριέχουν και το βιοτικό επίπεδο του εκάστοτε λαού. Στην Βόρεια Ευρώπη έχουν υψηλότερο εισόδημα σε σχέση με τους πολίτες των Νότιων και Βαλκανικών χωρών. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν σχεδόν το διπλάσιο από ότι ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης. Επομένως, οι χώρες με το μικρότερο βιοτικό επίπεδο του πληθυσμού τους, υστερούν στην εφαρμογή της πολιτικής της ενεργειακής μετάβασης, δεδομένου πως τα ακριβά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απαγορευτικά για τον μέσο καταναλωτή! Παράλληλα, οι Κινέζοι έχουν αποκτήσει ήδη τεχνογνωσία πάνω στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ η ίδια η Κίνα παράγει τις απαιτούμενες πρώτες ύλες, πετυχαίνοντας άκρως ανταγωνιστικές τιμές, που δεν μπορούν να αγγίξουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές. Αυτό γίνεται καθώς εξαναγκάζονται να αγοράσουν τόσο τις πρώτες ύλες, όσο και εξαρτήματα από την Κίνα, με αποτέλεσμα την αύξηση του βιομηχανικού κόστους, το οποίο θα επιβαρύνει τον πελάτη! 

Ένα ακόμα ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι πως οι υποδομές φόρτισης στις περισσότερες χώρες της Ένωσης και ιδιαίτερα στον Νότο βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες επαναφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσης, ο χρόνος που χρειάζεται για την πλήρη φόρτιση είναι ακόμα εξαιρετικά αργός, κάνοντας ένα ενδεχόμενο ταξίδι με ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μοιάζει με «Οδύσσεια.

Δυστυχώς, τους παραπάνω ανασταλτικούς παράγοντες η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν τους λαμβάνει υποψή της, θέτοντας σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ενισχύοντας τους κινέζους ανταγωνιστές! Παρά τις επιφυλάξεις ανώτατων στελεχών της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η πολιτική αποφάσισε να θέσει σε κίνδυνο έναν ολόκληρο τομέα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αποδυναμώνοντας την   και γκρεμίζοντας μία τεχνολογία που έχει υπερβεί τον ένα αιώνα ζωής! Προφανώς ο λόγος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης! Το συγκριτικό πλεονέκτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γηραιάς Ηπείρου, με τεράστιο οικονομικό αποτύπωμα και πολλές θέσεις εργασίας πάνω σε αυτές! 

Προφανώς, η κλιματική κρίση βρίσκεται μπροστά από τις αποφάσεις αυτές. Ωστόσο, είναι καταστροφικές για την ευρωπαϊκή οικονομία. Επίσης θέτει σε κίνδυνο και τον φιλόδοξο στόχο για μηδενισμό των εκπομπών ρύπων έως το 2050. Αυτό γιατί υπάρχει ο απρόβλεπτος παράγοντας της ψυχολογίας της αγοράς! Που σημαίνει, πως εφόσον ο καταναλωτής θέλει, θα μπορεί να κρατήσει το θερμικό του αυτοκίνητο για πολλές δεκαετίες, εκτροχιάζοντας τον ευρωπαϊκο σχεδιασμό για το κλίμα, δημιουργώντας ακόμα έναν πονοκέφαλο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία! 

Οι λύσεις είναι η ευρωπαϊκή επιτροπή να επανεξετάσει τις θέσεις της, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη της τα αίτημα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. Να εξετάσει τη μετάβαση τεχνοκρατικά και όχι δογματικά, αφήνοντας ανοιχτό το παράθυρο για τεχνολογική ουδετερότητα, που θα αφήσει ανοιχτή την έρευνα για το υδρογόνο και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, δίνοντας μια ευκαιρία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης! Το συγκριτικό πλεονέκτημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας!