H Ford έχει περάσει πλέον σε άλλα επίπεδα. Λες και το κάνουν επίτηδες οι μηχανικοί της, όσο ο απόγονος του ιδρυτή της εταιρείας, Bill Ford, ζητά να γίνει το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζουν βενζινοκίνητα δημιουργήματα που σε έναν μεγάλο βαθμό εξηγούν τον λόγο που οι petrolheads δεν θα σταματήσουν να υπάρχουν ποτέ.
Η Mustang GT ήταν ένα από αυτά. Όχι για τη Ford, η οποία την ανανεώνει για το 2018 με τέτοιο τρόπο που σε κάνει να θες να κλάψεις με λυγμούς χαράς. Γιατί τη δυναμώνει, την κάνει γρηγορότερη, αλλά -πιθανότατα- της κρατά την τιμή σταθερή.
Στο ζουμί: Η 2018 GT αποδίδει 460 ίππους και 58 kg-m (420 lb-ft) ροπής, αλλά η μεγάλη χάρη της δεν είναι εκεί. Κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε “κάτω από 4 δευτερόλεπτα“, με τους ανθρώπους της Ford να επισημαίνουν με νόημα στην παρουσίασή της ότι είναι γρηγορότερη από την Porsche 911 Carrera (με κιβώτιο PDK), (η οποία στις ΗΠΑ είναι 61.000 δολάρια ακριβότερη από τη Mustang GT).
Η Ford έχει φορέσει στη Mustang GT το νέο, δεκατάχυτο σειριακό κιβώτιο που ήδη χρησιμοποιεί στο θηριώδες F-150 Raptor και το Performance Package. Η διαφορά είναι ότι η GT έχει ένα νέο πρόγραμμα οδήγησης, το Drag Strip mode, το οποίο επεμβαίνει στο κιβώτιο ταχυτήτων για γρηγορότερες αλλαγές στην επιτάχυνση, στην ευθεία.
Να τι βλέπει ο οδηγός στο καντράν, όταν έχει επιλέξει το Drag Strip Mode
Ο αρχιμηχανικός εξέλιξης της Mustang, Gene Widmann εξήγησε τι είναι αυτό: “Στο Drag Strip mode, η ροπή του κινητήρα δεν πέφτει όταν αλλάζεις σχέση ταχύτητας. Έχεις τη μέγιστη ροπή και ιπποδύναμη διαθέσιμη συνεχώς“. Στο πρόγραμμα αυτό, θα αλλάζει και η ρύθμιση των αναρτήσεων (MagneRide) βοηθώντας στη μεγαλύτερη κατανομή του βάρους στον πίσω άξονα για μεγαλύτερη πρόσφυση.
Η Mustang GT θα φορά πλέον παρόμοιες αναρτήσεις με τη GT350 και ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, μαζί με άλλα “καλούδια” που θα την ξεχωρίζει από τις “απλές”.
Το Drag Strip mode θα είναι διαθέσιμο και στις Mustang με χειροκίνητο κιβώτιο (παραμένει το ίδιο εξάρι), όπως και στις Ecoboost. Καλά νέα υπάρχουν και για τη “μικρή” Mustang (Ecoboost) στην οποία η ιπποδύναμη θα διατηρηθεί στους 310 ίππους, όμως η ροπή της θα μεγαλώσει από τα 44 kg-m στα 48. Και εδώ, όταν η Mustang Ecoboost είναι εφοδιασμένη με το αυτόματο 10άρι κιβώτιο και το Performance Package, θα κάνει το σπριντ 0-100 χ.α.ω. σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα!
Το μόνο ζητούμενο τώρα είναι η τιμολόγηση της Mustang, τομέας στον οποίο αν η Ford επιβεβαιώσει τις πληροφορίες που τη θέλουν να μην αλλάζει την τιμολογιακή της πολιτική (“πολλά άλογα με λίγα δολάρια/ευρώ), θα μας… κακομάθει και θα μας κάνει να αρχίσουμε να μαζεύουμε λεφτά. Τουλάχιστον κάποιους από εμάς.