Live η Κίνηση στους δρόμους
Transport and environment AI

Transport & Environment: Ποια πρόταση έθεσε για τον στρατηγικό διάλογο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Η περιβαλλοντική οργάνωση επιμένει στην εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, βάζοντας στο τραπέζι τις εταιρικές πωλήσεις

Transport and environment AI
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης

Η περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment επιμένει στην εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, βάζοντας στο τραπέζι τις εταιρικές πωλήσεις για τόνωση της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θέτοντας την δικιά της συμβιβαστική πρόταση τον στρατηγικό διάλογο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει διάφορα μέτρα που θα συμπεριληφθούν στο σχέδιο δράσης για την αναζωογόνηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης των εταιρικών στόλων. Η ένωση Transport & Environment (T&E) παρουσίασε μια ανάλυση για το θέμα, σύμφωνα με την οποία η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα για στόλους με περισσότερα από 100 οχήματα έως το 2030 θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα των προστίμων για την υπέρβαση των ορίων εκπομπών: η μετατροπή θα εγγυηθεί στους κατασκευαστές μια ζήτηση για περισσότερα από 2 εκατομμύρια Bev, τα μισά από αυτά που θα πρέπει να πουλήσουν οι κατασκευαστές για να επιτύχουν τους στόχους μείωσης του CO2 κατά 55%.

Η ζήτηση και τα πιθανά οφέλη

Η ανάλυση ξεκινά με τα δεδομένα της αγοράς. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν στο κανάλι του στόλου «ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» έναντι των παγκόσμιων ανταγωνιστών τους, με 62% των πωλήσεών τους και μεγαλύτερη αφοσίωση μεταξύ των εταιρειών. Ωστόσο, το ποσοστό εξηλεκτρισμού των εταιρικών στόλων είναι ελάχιστα υψηλότερο από αυτό των ιδιωτών (14,3% έναντι 13,6%). Επιπλέον, στη Γερμανία και τη Γαλλία ο ρυθμός είναι ακόμη πιο αργός, ενώ στην Ιταλία η βαρύτητα των Bevs στο εταιρικό κανάλι μειώνεται ακόμη περισσότερο, έχοντας μειωθεί από 6,1% το 2021 σε 4,7% το 2024. Άρα, οι δυνατότητες είναι τεράστιες και γι’ αυτό το λόγο η T&E ζητά από τις Βρυξέλλες να ορίσουν ότι οι εταιρείες «μπορούν να αγοράζουν ή να μισθώνουν μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών» ήδη από το 2030, επισπεύδοντας κατά πέντε χρόνια τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2035 για το σύνολο της αγοράς.

Οικολογικά μπόνους και φορολογικές ελαφρύνσεις γαλλικού τύπου

Επιπλέον, για την Τ&Ε, οι στόχοι ηλεκτροκίνησης για μεγάλους στόλους θα μπορούσαν να τονώσουν τις επενδύσεις των κατασκευαστών και, δεδομένης της μικρότερης περιόδου ιδιοκτησίας των εταιρικών αυτοκινήτων (τρία έως τέσσερα χρόνια), να ενθαρρύνουν την είσοδο σχεδόν 7 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έως το 2035, ωφελώντας έτσι και τους καταναλωτές που επιλέγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την Esther Marchetti, Διευθύντρια Καθαρών Μεταφορών της T&E Ιταλίας, αυτό θα «παρείχε μεγαλύτερη ασφάλεια για τις επενδύσεις που πραγματοποιεί και θα πρέπει να πραγματοποιήσει η αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου να πραγματοποιήσει τη μετάβαση, θα υπερασπιστεί επίσης την απασχόληση και θα διευρύνει τη ζήτηση για Bev που παράγεται στην Ένωση», επιτρέποντας επίσης «σε εκατομμύρια οικογένειες να αγοράσουν μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε προσιτές τιμές σε σύντομο χρονικό διάστημα». Η ένωση προτείνει επίσης μια πρωτοβουλία οικολογικής βαθμολογίας κατά το πρότυπο του γαλλικού οικολογικού μπόνους, η οποία θα αξιολογεί και θα επιβραβεύει τα καθαρά οχήματα λαμβάνοντας υπόψη το αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους: τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη θα έχουν επίσης υψηλότερη βαθμολογία λόγω της χρήσης καθαρής ενέργειας κατά την παραγωγή.