Ψηφοφορία στο Ευρωκοινοβούλιο για το Euro 7: Η αυτοκινητοβιομηχανία καλεί τους πολιτικούς να είναι ρεαλιστές

Αίτημα της ACEA προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, για μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση για το Euro 7

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναγνωρίζει ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε σήμερα υπέρ μιας πιο ρεαλιστικής προσέγγισης για το Euro 7, σε σύγκριση με αυτό που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι. Ωστόσο, το Euro 7 εξακολουθεί να συνοδεύεται από ένα βαρύ τίμημα και μάλιστα σε μια πολύ κρίσιμη καμπή του μετασχηματισμού της βιομηχανίας.

Η Ευρώπη χρειάζεται ένα αναλογικό Euro 7

“Το γεγονός παραμένει ότι το Euro 7 αντιπροσωπεύει μια σημαντική επένδυση για τους κατασκευαστές οχημάτων, πέραν των τεράστιων προσπαθειών τους για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές”, δήλωσε η γενική διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries. “Έρχεται επίσης σε ένα εξαιρετικά δύσκολο γεωπολιτικό και οικονομικό πλαίσιο, το οποίο χαρακτηρίζεται από την εκτίναξη των τιμών της ενέργειας, τις ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, τις πληθωριστικές πιέσεις και την υστέρηση της καταναλωτικής ζήτησης. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα αναλογικό Euro 7 που να εξισορροπεί τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα”.

“Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία σχετικά με τη δέσμευση της βιομηχανίας για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη επενδύσει εκτεταμένους πόρους στα τελευταία πρότυπα ρύπων Euro, Euro 6/VI”, εξήγησε η de Vries. “Αυτές οι επενδύσεις έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς οι εκπομπές καυσαερίων είναι σήμερα μόλις και μετά βίας μετρήσιμες”.

Η ACEA πιστεύει ότι έχει νόημα να αντιμετωπιστούν οι εκπομπές των φρένων και των ελαστικών με το Euro 7, καθώς αυτές αφορούν και τα ηλεκτρικά οχήματα και θα αποτελέσουν την κύρια πηγή εκπομπών οδικών ρύπων στο μέλλον. Ωστόσο, καθώς οι μέθοδοι δοκιμής για τις εκπομπές εκτός καυσαερίων είναι εντελώς νέες και αδοκίμαστες, πρέπει να διασφαλιστεί η τεχνική εφικτότητα αυτών των νέων στόχων.

Η ACEA καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να διασφαλίσουν ότι ο ρεαλισμός θα επικρατήσει κατά τη διάρκεια των τριμερών διαπραγματεύσεων και να μην αφήσουν ένα δυσανάλογο Euro 7 να εκτροχιάσει την πρόοδο που έχουν ήδη σημειώσει οι κατασκευαστές.