Η Mazda αναμένεται να διατηρήσει την παραγωγή του εμβληματικού MX-5 και η επερχόμενη γενιά θα είναι ακόμη πιο συναρπαστική για τους φίλους του. Το νέο MX-5 θα διαθέτει έναν μεγαλύτερο κινητήρα, αφήνοντας τη μικρότερη έκδοση των 1,5 λίτρων που συναντάμε σήμερα σε ορισμένες αγορές. Αντ’ αυτού, η Mazda αναπτύσσει έναν ολοκαίνουργιο, ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων, γνωστό ως Skyactiv-Z, ο οποίος υπόσχεται εντυπωσιακή απόδοση ισχύος και βελτιωμένη αποδοτικότητα καυσίμου. Αυτή η αύξηση του κυβισμού του κινητήρα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα πάνω σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα, με το υπάρχον μοντέλο να αποδίδει έως και 181 ίππους και επιλεγμένες εκδόσεις να φτάνουν τους 197 ίππους.
Μια σημαντική πτυχή για τους purists είναι η πιστή δέσμευση στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Παρά τις τάσεις της βιομηχανίας που κινούνται προς τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, η Mazda διασφαλίζει ότι η πρακτική, αναλογική εμπειρία οδήγησης θα παραμένει αναλλοίωτη. Αυτή η απόφαση εγγυάται ότι το πραγματικό πνεύμα της οδήγησης – με έμφαση στην επικοινωνία, τον έλεγχο και την προσήλωση – θα συνεχίσει να επικρατεί και στο επόμενο MX-5.
Εκτός από τον βελτιωμένο κινητήρα, οι ομάδες σχεδιασμού και μηχανικών της Mazda έχουν δεσμευτεί να διατηρήσουν τον ελαφρύ και συμπαγή χαρακτήρα του MX-5. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί το βάρος του οχήματος κάτω από τα 1.000 κιλά, διατηρώντας τον ζωηρό χειρισμό που χαρακτηρίζει το μοντέλο εδώ και δεκαετίες. Η επερχόμενη γενιά αναμένεται να έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με τον προκάτοχό της, συνεχίζοντας την παράδοση ενός μικρού και ευέλικτου σπορ αυτοκινήτου.
Παρότι υπάρχει κάποια αναφορά για την πιθανότητα εξηλεκτρισμού του MX-5 στο μέλλον, η Mazda εστιάζει την προσοχή της σε αυτή την εξέλιξη στην τελειοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και στην τελειοποίηση της συνολικής οδηγικής δυναμικής. Μια ήπια υβριδική επιλογή θα μπορούσε να εξεταστεί για την ενίσχυση της απόδοσης χωρίς να διακυβεύεται ο θρυλικός ελαφρύς χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αλλά ένα πλήρες ή plug-in υβριδικό σύστημα φαίνεται απίθανο, καθώς θα πρόσθετε ανεπιθύμητο βάρος.
Με τη δέσμευση για έναν μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό κινητήρα και τη διατήρηση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, η Mazda ενισχύει την υπόσχεσή της προς τους λάτρεις που εκτιμούν ένα αυθεντικό driver’s car. Αν και το επόμενο MX-5 δεν θα εμφανιστεί στις εκθέσεις στο άμεσο μέλλον -η τρέχουσα γενιά βρίσκεται στην παραγωγή από το 2024- οι προγραμματισμένες αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένου του νέου κινητήρα Skyactiv-Z, δείχνουν ότι η Mazda είναι έτοιμη να συνεχίσει την κληρονομιά της και στο μέλλον, επεκτείνοντας ενδεχομένως την απήχησή της ακόμη και σε αγορές όπου διατίθενται μόνο μικρότερες εκδόσεις κινητήρων.