Live η Κίνηση στους δρόμους

Latvala και Toyota μάγεψαν στο ράλι Σουηδίας

Ο Jarri-Matti Latvala παίρνει τη νίκη, με τους Ott Tänak & Sébastien Ogier να συμπληρώνουν το βάθρο.

Ο Jarri-Mati Latvala πήρε την πρώτη του νίκη ως οδηγός της Toyota, επικρατώντας στο Ράλι Σουηδίας. Στον μόλις δεύτερο αγώνα της ιαπωνικής ομάδας που επέστρεψε στο σπορ μετά το 1999, ο Φινλανδός οδήγησε με αυτοπεποίθηση το Yaris WRC. Ήταν δεύτερος στο μεγαλύτερο κομμάτι του event και κληρονόμησε την πρωτοπορία μετά το ατύχημα του Thierry Neuville στη Stage 15.

“Είναι απίστευτο το συναίσθημα”, είπε ο Latvala που επικρατώντας και στην Power Stage πήρε το μέγιστο των 30 πόντων και μαζί την πρωτοπορία στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. “Νιώθω όπως όταν κέρδισα το πρώτο μου ράλι, το 2008. Εκείνη η νίκη ήταν μεγάλη έκπληξη, όπως άλλωστε και αυτή.”

Όταν ρωτήθηκε που βρήκε το κάτι παραπάνω για να φτάσει σε αυτή την επιτυχία, ο Latvala αστειεύτηκε, “Σκέφτομαι πολύ. Όταν σταματώ να σκέφτομαι, αποδίδω καλά.”

Η ευκαιρία να αποτελέσω μέλος της ομάδας της Toyota μου έδωσε μεγάλο κίνητροJari-Matti Latvala

“Στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν δεν απέδιδα καλά”, πρόσθεσε ο Latvala αναφερόμενος στο κακό φινάλε του στο 2016. “Πέρυσι είχα χάσει την αυτοπεποίθησή μου αλλά όταν μετά την αποχώρηση της Volkswagen Motorsport είχα την ευκαιρία να γίνω μέλος της ομάδας της Toyota, ήταν μία ευκαιρία που μου έδωσε μεγάλο κίνητρο. Η ομάδα έχει πολύ όμορφο κλίμα και αυτό με βοήθησε να επιστρέψω στο επίπεδο που βρισκόμουν πριν μερικά χρόνια.”

Ο Latvala είχε μαζί του στο βάθρο το δίδυμο της M-Sport, με τους Ott Tänak και Sébastien Ogier που αμφότεροι έχουν σταθερή παρουσία στο Top3 στους δύο πρώτους γύρους της σεζόν.

Το ατύχημα του Neuville είχε ως αποτέλεσμα ο Dani Sordo να είναι ο καλύτερα πλασαρισμένος οδηγός της Hyundai, όντας τέταρτος, μπροστά από τον Craig Breen που ήταν πέμπτος στην πρώτη του εμφάνιση με το προδιαγραφών 2017 Citroen C3 WRC.

Ένα κλατάρισμα μετά από επαφή με βράχο κόστισε σε χρόνο στον Elfyn Evans αλλά κατάφερε να τερματίσει έκτος, μπροστά από το Hyundai του Hayden Paddon.

Οδηγώντας ένα Citroen DS3 WRC προδιαγραφών 2016, ο Stéphane Lefebvre ήταν όγδοος ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο πρώτοι της κατάταξης της κατηγορίας WRC2, Pontus Tidemand και Teemu Suninen.

Εν τω μεταξύ, ο Kris Meeke βγήκε εκτός δρόμου το Σάββατο και τελικά ολοκλήρωσε το ράλι δωδέκατος, μία θέση πάνω από τον Neuville.

Ο απίστευτος θρίαμβος του Latvala

Είναι δίκαιο να πούμε πως ουδείς περίμενε η Toyota να κερδίσει τόσο νωρίς στην επιστροφή της στο WRC. Πριν την έναρξη της σεζόν, η επίσημη τοποθέτηση της ομάδας ήταν πως το 2017 θα αποτελούσε σεζόν εκμάθησης ενώ υπήρχαν ψίθυροι στον Τύπο πως η ομάδα δεν ήταν σωστά προετοιμασμένη.

Αυτό αποδείχθηκε μύθος, καθώς στο Ράλι Μόντε Κάρλο, τόσο ο Jari-Matti Latvala όσο και ο Juho Hanninen, έδειξαν εξ αρχής πως είχαν την ταχύτητα. Μάλιστα ο Latvala ανέβηκε και στο βάθρο. Τώρα που ο Φινλανδός κέρδισε, έστω και εκμεταλλευόμενος το λάθος του Neuville, η θεωρία των κακοπροαίρετων καταρρίφθηκε οριστικά.

Αυτή ήταν η πρώτη νίκη για την Toyota από εκείνη του Didier Auriol στο Ράλι Κίνας 1999! Θέλετε να ψάξουμε μία ομοιότητα σε αυτή την επιτυχία και την αντίστοιχη της εισόδου της Volkswagen στο WRC το 2013; Και οι Γερμανοί είχαν πάρει την πρώτη τους νίκη μόλις στον δεύτερο γύρο της πρώτης τους σεζόν – το Ράλι Σουηδίας!

H αναγέννηση της M-Sport συνεχίζεται

Ο Malcolm Wilson δεν έκρυψε πως έπρεπε να… αδειάσει τις τσέπες του για να φέρει στην ιδιωτική του ομάδα τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier. Όμως η επένδυση αποδίδει ακριβώς όσα ήλπιζε η M-Sport, που έχει επιστρέψει σε επίπεδα ανταγωνιστικότητας του παρελθόντος.

www.redbull.gr