Παρουσία των CEO της Stellantis Carlos Tavares και της Fiat Olivier Francois, καθώς και του προέδρου της Σερβίας, Aleksandar Vučić, η Fiat εγκαινίασε τη γραμμή παραγωγής για το Grande Panda, που ευελπιστεί να γίνει το νέο Best Seller των Ιταλών. Για τον λόγο αυτό κυριάρχισε το αισιόδοξο κλίμα με τα πρώτα μοντέλα να βγαίνουν από την μονάδα παραγωγής στο Κραγκούγιεβατς.
Η παραγωγή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Fiat Grande Panda ξεκίνησε επίσημα στο εργοστάσιο του Κραγκούγεβατς, ένα βιομηχανικό κέντρο νότια του Βελιγραδίου: ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares, ο Ιταλός πρέσβης στη Σερβία Luca Gori και ο πρόεδρος της Σερβίας Aleksandar Vucic έδωσαν το εναρκτήριο λάκτισμα. «Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα για τη Σερβία», δήλωσε ο Βούτσιτς, «το ΑΕΠ μας θα αυξηθεί κατά 0,5% μόνο χάρη στην παραγωγή της Stellantis στο Kragujevac και αυτό θα επιτρέψει νέες αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις».
Στη Σερβία για περισσότερα από 70 χρόνια
Η Fiat εγκαταστάθηκε στη Σερβία το 1950, θυμάται ο Tavares. «Έχουμε την ευθύνη να συνεχίσουμε αυτές τις επενδύσεις, με αυτή την τεχνολογία και να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε σε όλα», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, η οποία τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει να παραδίδει τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κινεζικής Leapmotor, της οποίας το 20% του κεφαλαίου απέκτησε τον περασμένο Οκτώβριο.
Τα στάδια
Οι επόμενοι δύο μήνες θα αφιερωθούν σε δοκιμές και δοκιμές στη γραμμή συναρμολόγησης, ενώ η πραγματική παραγωγή του μοντέλου παραγωγής θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, φτάνοντας στις αντιπροσωπείες σε όλη την Ευρώπη πριν από το τέλος του έτους. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να έχει τιμοκατάλογο κάτω από 25.000 ευρώ, ενώ η υβριδική έκδοση των 100 ίππων θα μπορούσε να ξεκινά από περίπου 20.000 ευρώ.
Tavares: Να αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικότητα τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας γραμμής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της Stellantis στη Σερβία, ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares δήλωσε ότι θέλει να αντιμετωπίσει με αποφασιστικότητα τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ένας ανταγωνισμός που, μήνα με το μήνα, από το 2022, γίνεται όλο και πιο πιεστικός. Ανταγωνισμός που, ωστόσο, ωθεί την καινοτομία προς τα πάνω και τις τιμές προς τα κάτω, προφανώς.
Ο Tavares επεσήμανε τις προκλήσεις που έρχονται για τη Stellantis αλλά, γενικά, για όλες τις δυτικές μάρκες. «Θα δοκιμαστούμε, και θα έλεγα βάναυσα, από την επέλαση των Κινέζων στην ευρωπαϊκή αγορά», πρόσθεσε: «Στη Stellantis είμαστε έτοιμοι για αυτή τη μάχη».
Η γραμμή παραγωγής του Kragujevac, η οποία υλοποιήθηκε μετά την υπογραφή συμφωνίας ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ το 2022, έχει ως στόχο να τοποθετήσει τη Σερβία ως σημαντικό παράγοντα στην αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Vučić: Είμαστε η μόνη χώρα στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων που παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ο πρόεδρος της Σερβίας Aleksandar Vučić υπογράμμισε τη στρατηγική σημασία αυτής της συμφωνίας με τη Stellantis. «Είμαστε η μόνη χώρα στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων που παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Η ανανεωμένη δέσμευση της Σερβίας για βιώσιμη ανάπτυξη περιλαμβάνει την αποκατάσταση της άδειας της Rio Tinto για την ανάπτυξη του μεγαλύτερου ορυχείου λιθίου της Ευρώπης, ικανό να παρέχει αρκετό λίθιο για 1,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως. Αυτό θα επιτρέψει να εργαστεί για την παραγωγή μπαταριών που θα καλύψουν περίπου το 17% της ευρωπαϊκής αγοράς.