Live η Κίνηση στους δρόμους

Fiat Grande Panda by Kartell: Που ξεχωρίζει η πρώτη ειδική έκδοση

Κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού στο «Milan Design Week»

Την πρώτη ειδική έκδοση του Grande Panda αποκάλυψε η Fiat και κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού στο «Milan Design Week» με το σλόγκαν «Fiat Lovel Kartell». Πρόκειται για μία δυνατή συνεργασία με τον οίκο Kartell, από την οποία προέκυψε το Fiat Grande Panda by Kartell. Πρωταγωνιστής του περιπτέρου της Kartell είναι το «εργαστήριο» Fiat Grande Panda Kartell, ένα έργο συνεργασίας μεταξύ της διάσημης ιταλικής μάρκας σχεδιασμού και του Κέντρου Στυλ της FIAT, με στόχο τη διερεύνηση και τη διέγερση της αντίδρασης του κοινού. Η συνεργασία μεταξύ της FIAT και της Kartell προωθεί την καινοτομία, ενθαρρύνοντας και τις δύο μάρκες να εξερευνήσουν νέες και πρωτοποριακές ιδέες. Το εργαστήριο της FIAT και της Kartell ανοίγει το δρόμο σε πολλαπλές δυνατότητες ελέγχου που περιλαμβάνουν προηγμένα υλικά και καινοτόμες διαδικασίες.

Ειδικότερα, το Fiat Grande Panda Kartell θα είναι ο πρωταγωνιστής στη Salone del Mobile στο Μιλάνο από τις 8 έως τις 13 Απριλίου, στο περίπτερο της Kartell. Η παρουσία της σε αυτή την εκδήλωση σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή για τη FIAT, η οποία γιορτάζει την επιστροφή της στην κατηγορία Β, στην οποία είναι εδώ και πολλά χρόνια ηγέτης και θα συνεχίσει να είναι με το Grande Panda. Η εκδήλωση αποτελεί επίσης μια βιτρίνα για τη συνεργασία μεταξύ της FIAT και της Kartell, αναδεικνύοντας την επιτυχημένη συγχώνευση δύο συμπληρωματικών κόσμων.

«Είμαι ενθουσιασμένος με αυτή τη συνεργασία! Η Kartell αντιπροσωπεύει την ιταλική αριστεία στον εμβληματικό και βιώσιμο σχεδιασμό και μοιράζεται τις ίδιες αξίες με τη FIAT», σχολίασε ο Olivier Francois, CEO της FIAT και Global CMO της Stellantis. «Η συνεργασία προάγει μια κουλτούρα συνεχούς καινοτομίας, παρακινώντας τους ανθρώπους να ξεπεράσουν τα εμπόδια για να εξερευνήσουν και να βρουν νέες ιδέες. Αυτή η προσέγγιση οδηγεί στη δημιουργία μοναδικών και καινοτόμων ιδεών, συνδυάζοντας τη χρήση βιώσιμων υλικών με στοιχεία σχεδιασμού. Η συνεργασία αυτή αποσκοπεί επίσης στη διερεύνηση των αντιδράσεων ενός νέου κοινού σε ένα διαφορετικό πλαίσιο από αυτό της αυτοκινητοβιομηχανίας», κατέληξε ο Francois.

«Το βλέμμα στο μέλλον είναι η αποστολή μας», σχολίασε ο Claudio Luti, πρόεδρος της Kartell, “είναι μια στάση εγγενής στο DNA μας, κοιτάζοντας προς το μέλλον κάθε μέρα με τη δέσμευση να κάνουμε, να κάνουμε καλύτερα, να δημιουργούμε συναισθήματα και ομορφιά. Εξ ου και η συνεργασία με τη FIAT για ένα δημιουργικό εργαστήριο αφιερωμένο στο Grande Panda της Kartell, το οποίο είναι αποτέλεσμα του συνεχούς διαλόγου μεταξύ δημιουργικών και τεχνικών ανθρώπων, μεταξύ των δύο εμπορικών σημάτων που φέρνουν μαζί τους την ιστορία και τη συγγένεια αξιών τους. Είμαι πολύ χαρούμενος που μπορώ να παρουσιάσω αυτό το έργο στο περίπτερο της Kartell στο Salone del Mobile, επειδή είναι ο χώρος επιλογής για όλες τις καλύτερες ιδέες, τα καλύτερα έργα που βλέπουν στο μέλλον και εργάζονται πάνω στην καινοτομία. Πού αλλού, παρά μόνο στο Salone, στο περίπτερο που είναι τόσο πλούσιο σε σχεδιαστική σκέψη, για να παρουσιάσουμε ένα έργο πάνω στο οποίο η Kartell εργάζεται εδώ και δύο χρόνια και το οποίο τώρα βρίσκεται στην τελική ευθεία σε συνεργασία με τη FIAT, με την οποία έχουμε ήδη συνεργαστεί στο παρελθόν”.

Αυτή η συνεργασία, στην πραγματικότητα, ενισχύει μια μακροχρόνια σχέση που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1950, όταν η Kartell σχεδίασε τη θρυλική ποτηροθήκη για την πρώτη γενιά του Fiat 500. Ο δεσμός εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου με έργα όπως το Fiat 500e Kartell του 2020, που υλοποιήθηκε μαζί με το Centro Stile FIAT. Σήμερα, αυτό το δημιουργικό εργαστήριο συνεχίζει το ταξίδι του με το Fiat Grande Panda Kartell.

Το έργο σε εξέλιξη του Fiat Grande Panda Kartell, το οποίο θα τοποθετηθεί στο κέντρο του περιπτέρου, ενσωματώνει τις αξίες και τα στιλιστικά χαρακτηριστικά των δύο εμπορικών σημάτων και βασίζεται στη σύνδεση ιδεών και υλικών μεταξύ των δύο κλάδων. Η FIAT φέρνει τη γλώσσα της αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο του design, ενώ η Kartell αναδεικνύει το design ως βασικό συστατικό της οδηγικής εμπειρίας.

Η συνεργασία οδήγησε στην παγκόσμια πρεμιέρα του Grande Panda της Kartell σε ένα μοναδικό περιβάλλον, το οποίο επιμελήθηκε ο Ferruccio Laviani, που σε συνεργασία με το FIAT Style Centre, συνδύασε με αριστοτεχνικό τρόπο τις αποχρώσεις του κόκκινου για να δημιουργήσει έναν καθηλωτικό εκθεσιακό χώρο που περιλαμβάνει προϊόντα καταλόγου, πρωτότυπα σχεδιασμού και restyling ορισμένων αριστουργημάτων της Kartell.

Fiat Grande Panda Kartell

Το έργο ξεχωρίζει για την αποκλειστικότητα ορισμένων στυλιστικών στοιχείων, όπως το livery σε έντονο κόκκινο χρώμα που μεταδίδει ενέργεια και πάθος, θυμίζοντας την οπτική ταυτότητα της Kartell. Για την επίτευξη ενός τολμηρού και εντυπωσιακού οπτικού αποτελέσματος, το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης χρωματικές αντιθέσεις που αναπαράγονται από την κόκκινη απόχρωση του εξωτερικού χώρου έως το αποκλειστικό Tasmania Blue του εσωτερικού. Ο συνδυασμός αυτών των δύο χρωμάτων δημιουργεί ένα εκλεπτυσμένο ποπ αποτέλεσμα και αντανακλά τη σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια.

Το λογότυπο της Kartell, που συμβολίζει το σήμα «Love», γίνεται κεντρικό διακοσμητικό στοιχείο, τοποθετημένο σε στρατηγικά σημεία, όπως οι τροχοί, το πίσω μέρος και η τρίτη κολόνα. Στο εσωτερικό του θαλάμου επιβατών, το εμπορικό σήμα χρησιμοποιείται με παιχνιδιάρικο τρόπο, με το θερμοτυπωμένο μονόγραμμα «kk» να δίνει τρισδιάστατο αποτέλεσμα και να χαρακτηρίζει όλες τις ταπετσαρίες. Οι ταπετσαρίες είναι κατασκευασμένες από υφάσματα τελευταίας τεχνολογίας, όπως ο καμβάς Pop mélange, ο οποίος προσθέτει μια νότα νεωτερικότητας και στυλ, ενώ παράλληλα προσφέρει ένα άνετο και βολικό περιβάλλον για τους επιβάτες. Επιπλέον, για να προσθέσει μια πινελιά διασκέδασης, το αυτοκίνητο κρύβει ένα ειδικό πασχαλινό αυγό για τους πιο περίεργους και προσεκτικούς επισκέπτες: το εικονικό φωτιστικό της Kartell αποτυπώνεται στο cluster για να ενισχύσει τη διαφάνεια των υλικών και να προσθέσει ένα ξεχωριστό στοιχείο σχεδιασμού στο εσωτερικό.

Το εργαστήριο Fiat Grande Panda Kartell είναι ένα έργο σχεδιασμένο να είναι ανοιχτό σε πολλαπλές προσμίξεις υλικών. Ένα από τα πιθανά χαρακτηριστικά του εσωτερικού είναι το Polycarbonate 2.0, ένα πολυστρωματικό υλικό δεύτερης γενιάς που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές και είναι γνωστό για τη διαφάνεια, την αντοχή και την ελαφρότητά του. Αυτό το προηγμένο υλικό, εμβληματικό των πιο εμβληματικών και βιώσιμων προϊόντων της Kartell, θα μπορούσε όχι μόνο να ενισχύσει την αισθητική του αυτοκινήτου, αλλά και να αντανακλά τη δέσμευση των δύο εμπορικών σημάτων στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα.

Η επήρεια θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί όσον αφορά τη βιωσιμότητα μεταξύ των τομέων της αυτοκινητοβιομηχανίας και του σχεδιασμού προϊόντων, οι οποίοι μοιράζονται μια κοινή αλυσίδα παραγωγής. Συγκεκριμένα, το έργο θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια διαδικασία που ονομάζεται «tex to tex»: τα απορρίμματα υφάσματος της πολυθρόνας Foliage μειώνονται σε άχρηστες ίνες και στη συνέχεια ξαναϋφαίνονται σε ένα 100% ανανεωμένο νήμα πολυεστέρα. Το αποτέλεσμα θα ήταν μια ταπετσαρία καθίσματος με ένα ύφασμα πυρήνα που αποτελείται κατά 60% από ανακυκλωμένο ύφασμα πολυεστέρα. Αυτή η διαδικασία όχι μόνο μειώνει τα απόβλητα, αλλά και μετατρέπει τα απόβλητα σε υλικά υψηλής ποιότητας, συμβάλλοντας σε μια κυκλική και βιώσιμη οικονομία.