Mazda

Έναρξη της μαζικής παραγωγής του MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV

Έναρξη δράσεων για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε όλο τον κύκλο παραγωγής με στόχο την ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα

Mazda

Η Mazda ανακοίνωσε στις 22 Ιουνίου ότι ξεκίνησε τη μαζική κατασκευή της ευρωπαϊκής έκδοσης του MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV στο εργοστάσιο Ujina Plant No. 1, που βρίσκεται στην πόλη Χιροσίμα. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη περίπτωση μαζικής παραγωγής ενός οχήματος με περιστροφικό κινητήρα από τη Mazda μετά από 11 χρόνια, αφού το Mazda RX-8 σταμάτησε την παραγωγή του τον Ιούνιο του 2012. Η Mazda έχει, μέχρι σήμερα, παράγει πάνω από 1,99 εκατομμύρια οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες.

Το MX-30 e-SKYACTIV R-EV είναι ένα μοναδικό στο είδος του plug-in υβριδικό μοντέλο, το οποίο προσφέρει μια ηλεκτρική αυτονομία 85 χιλιομέτρων με μπαταρία που καλύπτει την πλειονότητα των καθημερινών οδηγικών απαιτήσεων, με τον περιστροφικό κινητήρα να παρέχει συμπληρωματική ισχύ για την επέκταση της απόστασης οδήγησης. Επιπλέον, ολόκληρη η αυτονομία οδήγησης λειτουργεί με την ισχύ του κινητήρα.

Το MX-30, που θα κυκλοφορήσει το 2020, είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία (BEV) της Mazda που θα παραχθεί σε μεγάλη κλίμακα, διευρύνοντας έτσι τη γκάμα προϊόντων της Mazda τόσο με ένα ήπιο υβριδικό μοντέλο όσο και με ένα νέο plug-in υβριδικό μοντέλο. Το MX-30 αποτελεί την επιτομή της ποικιλόμορφης στρατηγικής της Mazda για την υλοποίηση της ουδετερότητας του άνθρακα. Στη διαδικασία σχεδιασμού της, η εταιρεία ενσωμάτωσε σκόπιμα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εφαρμόζοντας φελλό και ανακυκλωμένο ύφασμα με τρόπο που ενισχύει τη φυσική τους αισθητική και οδηγεί σε μια άνετη καμπίνα. Η Mazda παραμένει προσηλωμένη στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε όλο τον κύκλο κατασκευής.

Η Mazda θα συνεχίσει να κάνει σταθερά βήματα προς τον ευρύτερο στόχο της επίτευξης μιας αλυσίδας εφοδιασμού χωρίς άνθρακα μέχρι το 2050, συμβάλλοντας σε ένα μέλλον όπου θα μπορούμε να ζούμε σε αρμονία με τον υπέροχο πλανήτη μας.

 

 

Μέτρα για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Mazda κατά τη διαδικασία παραγωγής του MX-30 :

Πολύχρωμη βαφή – Μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας

Για τη μοναδική δυνατότητα πολυτονικής βαφής του MX-30, η Mazda έχει ενσωματώσει ένα πιστόλι ψεκασμού που στοχεύει με ακρίβεια τις περιοχές που απαιτούν ξεχωριστές χρωματικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία βαφής ακριβείας ελαχιστοποιεί τη σπατάλη χρώματος με τον ακριβή έλεγχο της απόστασης μεταξύ του ακροφυσίου του πιστολιού βαφής και της επιφάνειας του αμαξώματος. Επιπλέον, για τη φάση του στεγνώματος, έχουμε ενσωματώσει πρόσφατα ανεπτυγμένα χρώματα που στερεοποιούνται σε χαμηλότερη θερμοκρασία, περίπου 80°C, σε αντίθεση με τους τυπικούς 140°C. Αυτά τα βήματα έχουν μειώσει σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας σε σύγκριση με την τυπική διαδικασία βαφής πολλαπλών τόνων και έχουν μειώσει επιτυχώς τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 34%~37% σε ετήσια βάση.

Στις παγκόσμιες εγκαταστάσεις παραγωγής της Mazda, έχουν καταβληθεί συνεχείς προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών CO2 και των πτητικών οργανικών ενώσεων, παρά τους σχετικούς συμβιβασμούς. Αυτό επιτεύχθηκε με την εφαρμογή του συστήματος υγρής βαφής τριών στρωμάτων το 2002 και του συστήματος βαφής Aqua-Tech το 2009 για τη διαδικασία βαφής, η οποία είναι μια πτυχή της παραγωγής με ιδιαίτερα υψηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Επιπλέον, η γραμμή βαφής MX-30 πολλαπλών τόνων χρησιμοποιεί την τεχνολογία Aqua-Tech Paint System για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επιτυγχάνοντας ένα φινίρισμα βαφής υψηλής ποιότητας που ενισχύει τη δύναμη και την ομορφιά της σχεδιαστικής μορφής KODO: Soul of Motion.

 

Σύστημα ηλιακής ενέργειας – Μέτρα ενσωμάτωσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

Το σύστημα ηλιακής ενέργειας στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2021, έχει ισχύ 1,1 MW. Η ενέργεια που παράγεται από αυτό το σύστημα φορτίζει τα μοντέλα MX-30 EV, το νέο e-SKYACTIV R-EV μαζικής παραγωγής για την αποστολή και καλύπτει ακόμη και τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας ολόκληρου του εργοστασίου.