Live η Κίνηση στους δρόμους

CEO BMW: Η ζήτηση της αγοράς και όχι η πολιτική, θα καθοδηγήσει τις επενδύσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ 

Ο Oliver Zipse θέλει να επανεξεταστούν οι κανόνες για πίστωση φόρου ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Oliver Zipse, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα κάνει ό,τι έχει νόημα για τις επιχειρήσεις και δεν θα εξαναγκαστεί να παρεκκλίνει της πορείας της, χάρη στις πολιτικές ατζέντες.

Η BMW πιέζεται να επανεξετάσει τις γραμμές εφοδιασμού και το αποτύπωμά της όσον αφορά τα εξαρτήματα και τις μπαταρίες EV για να πληροί τις προϋποθέσεις για μια νέα έκπτωση φόρου που προορίζεται να προωθήσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική.

Ο Zipse είπε ότι η ζήτηση της αγοράς, όχι η πολιτική, θα καθοδηγήσει τις μελλοντικές επενδύσεις της BMW στις Η.Π.Α.

 «Δεν θα αλλάζαμε ουσιαστικά τη στρατηγική μας λόγω της τρέχουσας πολιτικής», είπε σε μια ενημέρωση μέσων ενημέρωσης στην CES 2023. «Τα αυτοκίνητά μας έχουν κύκλο ζωής ίσως επτά ετών, μερικές φορές και περισσότερο. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου δύο ή τρεις διοικήσεις»

Ο Zipse απεικόνισε τους κινδύνους της αντίδρασης στους πολιτικούς ανέμους κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Τραμπ.

«Συζητήσαμε με την προηγούμενη κυβέρνηση… και προσπαθήσαν να μας αναγκάσουν να υλοποιήσουμε ένα εργοστάσιο κινητήρων εσωτερικής καύσης στις Ηνωμένες Πολιτείες, το οποίο δεν έχουμε σήμερα», είπε ο Ζίπσε.

Αν η BMW είχε προχωρήσει, είπε, θα ήταν μια άστοχη επένδυση, δεδομένης της απομάκρυνσης της βιομηχανίας από τα ορυκτά καύσιμα.

 «Για όνομα του Θεού, δεν το κάναμε αυτό», αναφώνησε ο Ζίπσε.  «Έχουμε το δικό μας μυαλό και μερικές φορές πρέπει να ακολουθείς τη στρατηγική σου».

 «Χρειάζονται ισότιμοι όροι ανταγωνισμού»

Όπως ορισμένα αφεντικά μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, έτσι και ο Zipse εξέφρασε την απογοήτευσή του με τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού που συνδέει τις εκπτώσεις φόρου EV με την παραγωγή και την προμήθεια βασικών ανταλλακτικών και πρώτων υλών στη Βόρεια Αμερική.

Πιστεύει ότι ο νόμος δίνει το πλεονέκτημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ με πιο εκτεταμένα δίκτυα εγχώριας παραγωγής και προμηθευτών.

 «Θα ζητούσαμε ίσους όρους ανταγωνισμού εφόσον εξυπηρετεί έναν Αμερικανό πελάτη», είπε ο Zipse.  «Η Ευρώπη δεν κάνει καμία διαφοροποίηση από πού προέρχεται το αυτοκίνητο. Λαμβάνεται το κίνητρο ή φορολογική έκπτωση εάν πουληθεί ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο στην Ευρώπη»

Κατά κάποιο τρόπο, είπε, η BMW είναι ήδη τόσο αμερικανική όσο η μηλόπιτα.

 Η πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία λειτουργεί ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Spartanburg, S.C. – το μεγαλύτερο στον κόσμο – το οποίο απασχολεί περισσότερους από 11.000 ανθρώπους.  Ο κόμβος παραγωγής 7 εκατομμυρίων τετραγωνικών ποδιών εξάλειψε περισσότερα από 416.000 crossover πέρυσι, με περίπου το 40% από αυτά να εξάγονται στις παγκόσμιες αγορές.

 «Τα τελευταία οκτώ χρόνια, είμαστε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σε αξία από τις Ηνωμένες Πολιτείες στον υπόλοιπο κόσμο — περισσότερο από οποιονδήποτε Αμερικανό κατασκευαστή», δήλωσε ο Zipse.  «Είμαστε Αμερικανός παραγωγός 100 τοις εκατό».

Η BMW επενδύει τώρα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων στη Νότια Καρολίνα.  Η παραγωγή των EV της πλατφόρμας Neue Klasse της BMW θα ξεκινήσει εκεί στα μέσα της δεκαετίας μαζί με τη συναρμολόγηση του πακέτου μπαταριών.

 «Αν κάναμε αυτή τη μεγάλη επένδυση στη χώρα και δεν θα ήμασταν μέρος της ομπρέλας του IRA, αυτό θα ήταν απογοήτευση», είπε ο Ζίπσε.  «Όταν διαταράσσονται ή κινδυνεύουν οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού, τότε γίνεται για τους πολιτικούς κάτι επικίνδυνο γιατί υπάρχει πάντα μια αντίδραση».