Τι πιο… σκιαχτικό από το “κλικ-κλικ” της μίζας, ένα κρύο πρωινό, ή ένα παγωμένο βράδυ; Με το ψύχος του χειμώνα να επελαύνει, δεν θέλεις να διαπιστώσεις στην πράξη ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου σου είναι ευαίσθητη σε αυτό και ότι μπορεί να τη “σκοτώσει”. Γι’ αυτό, ιδιαίτερα όταν η ΕΜΥ προειδοποιεί για ακραίες θερμοκρασίες και για χιονιά, καλό είναι να έχεις πάρει τα μέτρα σου, με κάποιες απλές κινήσεις, ώστε η μπαταρία σου να ζήσει όσο περισσότερο γίνεται.
Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν για να μην σε αφήσει η μπαταρία του αυτοκινήτου σου; Το TopSpeed.gr σου παρέχει κάποιες συμβουλές, που πιθανότατα θα σου φανούν χρήσιμες, για τα μεγάλα κρύα.
-Έλεγξέ τη!
Ιδιαίτερα αν η μπαταρία σου έχει περάσει τρεις χειμώνες, έχεις όλο και περισσότερες πιθανότητες να σε “προδώσει”. Στο συνεργείο, ο έλεγχος της μπαταρίας δεν είναι κάτι που θα σου κοστίσει πολλά, αλλά σίγουρα θα σε γλιτώσει από πολλούς μπελάδες. Οι ειδικοί θα μετρήσουν αν η μπαταρία σου μπορεί να παράσχει αρκετά Volts στο σωστό Amperage για να γυρίσει τη μίζα του αυτοκινήτου σου. Στον έλεγχο, θα πρέπει να πάρεις τη σωστή απόφαση για το αν χρειάζεται αντικατάσταση, ή όχι, μιας και ο νόμος του Μέρφι λέει ότι θα σε αφήσει από μπαταρία στο πιο άβολο μέρος και την πιο άβολη ώρα. Άλλωστε, μπορεί τη ζημιά να στην έχει κάνει το… καλοκαίρι! Γιατί μια μπαταρία, χάνει περίπου το 7% της μηνιαίως στους 38 βαθμούς Κελσίου και το 5% στους 27.
-Δώστης λίγη δύναμη!
Τις πολύ κρύες μέρες (και νύχτες) προσπάθησε να της δώσεις μια ευκαιρία, λίγη “δύναμη” για την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να εκκινήσει τη μίζα. Έτσι, λίγο πριν πλησιάσεις στο τέλος της διαδρομής σου, καλό θα είναι να μειώσεις τη ζήτηση για ηλεκτρισμό στο αυτοκίνητό σου. Πώς; Χαμηλώνοντας το καλοριφέρ στη μικρότερη δυνατή σκάλα (και σε ό,τι αφορά τον ανεμιστήρα και σε ό,τι αφορά τη θερμοκρασία), αλλά και κλείνοντας ό,τι άλλο δεν χρειάζεσαι. Δεν είναι απαραίτητο να φορτίσεις το τηλέφωνο στο αυτοκίνητο.
-Δώστης λίγο χρόνο!
Σε περιπτώσεις ακραίου ψύχους και μόνο εάν η μπαταρία και το υπόλοιπο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου είναι σε άριστη κατάσταση, οι “παλιοί” προτείνουν να μη μιζάρεις κατευθείαν, αλλά να περιμένεις να “ξεπαγώσει” η μπαταρία, ακούγοντας ραδιόφωνο για 2 λεπτά, ή ανάβοντας τα πορεία για ίδιο διάστημα. Αν η μπαταρία σου είναι στα τελευταία της, ωστόσο, αυτό μπορεί να την νεκρώσει.
Στα πρώτα χιλιόμετρα, θυμήσου ότι η μπαταρία χρειάζεται να αποδώσει περισσότερα Amper για να εκκινήσει το αυτοκίνητο. Άρα, μόλις το βάλεις μπρος, δεν είναι ανάγκη να ανοίξεις όλα τα ηλεκτρικά συστήματα ταυτόχρονα, το πρώτο δευτερόλεπτο.
-Απόφυγε τις μικρές διαδρομές:
Σε περιπτώσεις ψύχους, οι μικρές χιλιομετρικά διαδρομές και ειδικά αυτές που έχουν “σταμάτα- ξεκίνα”, κάνουν κακό στη μπαταρία σου. Τέτοιες διαδρομές σε ακραίο ψύχος (-25 βαθμοί Κελσίου) μπορούν να “σκοτώσουν” και την καλύτερη μπαταρία. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις, σε τέτοιες διαδρομές, είναι να μειώσεις την απαίτησή σου από συστήματα που “τραβάνε” ρεύμα και να δίνεις την ευκαιρία στο δυναμό να το φορτίζει, κρατώντας τις στροφές λίγο ψηλότερα από το κανονικό. (Κρύο και κόφτες δεν πάνε μαζί, θυμήσου, ωστόσο).
-Στερέωσέ τη καλά:
Αν η μπαταρία σου δεν είναι καλά στερεωμένη, θα υποφέρει μέχρι… θανάτου από τους κραδασμούς. Γιατί σε αυτούς, τα οξείδια του μολύβδου που υπάρχουν στις κυψέλες της θα πέσουν στον πάτο, προκαλώντας της βραχυκύκλωμα.
Κι αν μείνεις;
Σε περίπτωση πάντως που την… πατήσεις και τελικά μείνεις από μπαταρία, εκτός από την οδική βοήθεια, υπάρχει και η λύση της βοήθειας από άλλο αυτοκίνητο.
Εάν χρειαστεί να φορτίσεις τη μπαταρία σου από άλλο αυτοκίνητο, θα πρέπει:
-Το αυτοκίνητο με τη φορτισμένη μπαταρία θα πρέπει να δουλεύει και μάλιστα σε υψηλές στροφές, δηλαδή μεταξύ 3,5-4000 σ.α.λ., ώστε το δυναμό του να φορτίζει τη μπαταρία του.
-Συνδέοντας τα ακροφύσια της φορτισμένης μπαταρίας στην εκφορτισμένη με τα καλώδια, πρώτα να βάλεις τον (+) πόλο και μετά τον αρνητικό (–). Καλό θα ήταν να περιμένεις μερικά λεπτά πριν το βάλεις μπρος.
-Όταν βάλεις μπρος, δούλεψε το μηχανή σε ψηλές στροφές (πάνω από 3.500 – 4.000) ώστε το δυναμό του αυτοκινήτου να την τροφοδοτεί και να τη φορτίζει.
-Βγάζοντας τα καλώδια από τη μπαταρία, αφαίρεσε πρώτα τον αρνητικό (–) πόλο και μετά τον θετικό (+).