Η συνεργασία της Aston Martin
με τη Red Bull
Racing, έχει βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την βρετανική εταιρεία,
στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και στη κατασκευή του hypercar της,
της Valkyrie. Η Valkyrie
είναι η εκδοχή του hypercar όπως
το έχει κατά νου η Aston Martin, όσο πιο κοντά σε αγωνιστικό γίνεται, με εξαίρεση
κάποιες στοιχειώδεις ανέσεις, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο δρόμο.
Το 2016, στο Σαλόνι
Αυτοκινήτου της Γενεύης, έφεραν το concept
της Valkyrie. Ο πλανήτης έμεινε να το κοιτάει σαστισμένος. Ένα
αυτοκίνητο το οποίο έμοιαζε περισσότερο με αγωνιστικό της κατηγορίας LMP1 ή με διθέσιο αγωνιστικό στο στυλ μονοθεσίου της Formula 1, παρά με αυτοκίνητο που πρόκειται να κυκλοφορήσει
στο δρόμο, όπως αυτά των ανταγωνιστών, όπως η 918 Spyder, η P1 και η LaFerrari.
Η Aston Martin
αγνόησε τον ανταγωνισμό και ακολούθησε
ένα δικό της μονοπάτι. Στο μονοπάτι αυτό, ή σε κάποιο παρόμοιο, κινήθηκε και η Mercedes Benz
με την AMG One.
Τα νούμερα που είχαν
αναφερθεί το 2016, ήταν εξωπραγματικά. Ατμοσφαιρικός κινητήρας με απόδοση 1000
ίππων, αναλογία βάρους κοντά ή ίσως και χαμηλότερη του 1:1, σε ένα αυτοκίνητο
με άδεια για χρήση στο δρόμο, με κλιματισμό, με ηχοσύστημα και όλα τα συναφή.
Πολλοί πίστευαν ότι δεν θα καταφέρει ποτέ η Aston Martin
να επιτύχει τις προσδοκίες που είχε
και να «κρατήσει» τις υποσχέσεις σχετικά με τους αριθμούς γύρω από τη Valkyrie, όχι τουλάχιστον με βάση τα δοθέντα στοιχεία.
Η Valkyrie θα
κατασκευαστεί σε 150 αντίτυπα. Οποιοσδήποτε ήταν ενδιαφερόμενος να την
απόκτηση, δεν είχε παρά να στείλει ένα email ενδιαφέροντος στην
εταιρεία, και να εκδηλώσει τη πρόθεση του για την απόκτηση μίας Valkyrie. Σαφώς, υπήρχαν πολύ συγκεκριμένα κριτήρια με βάση τα
οποία επιλέχθηκαν οι τυχεροί μέλλοντες ιδιοκτήτες, τα οποία βέβαια δεν δόθηκαν
ποτέ στη δημοσιότητα, με την Aston
Martin να
δηλώνει το 2017, μίας και ερωτήθηκε πολλές φορές από τον Τύπο, πως αυτό είναι
δουλειά της ίδιας και δεν αφορά κανέναν άλλον παραπέρα.
Για 2 χρόνια, επικρατεί
σιγή πάνω από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Δεν το αναφέρει ούτε ο κατασκευαστής,
ούτε ο Τύπος. Όλοι πίστευαν πως απλά μάλλον η
Aston Martin
δεν θα κατάφερε να ανταπεξέλθει στα
λεγόμενα της, οπότε και θα το ετοιμάσει σιωπηλά και παρασκηνιακά, εμφανίζοντας
απλά στο μέλλον το τελικό αυτοκίνητο, «στην σκιά» των τότε νέων και
εντυπωσιακών μοντέλων της. Από το φθινόπωρο του 2018 και έπειτα, κάποιοι
βρετανοί YouTubers αποκτούν πρόσβαση στη σουίτα όπου διαμορφώνει κανείς τη
Valkyrie του,
κάνοντας ένα εκτενές αφιέρωμα στο αυτοκίνητο και την όλη εμπειρία της αγοράς
αυτού.
Η Valkyrie αρχίζει
και πάλι να έρχεται στο προσκήνιο. Μετά από κάποιο διάστημα, οι αγοραστές καλούνται και τους δείχνεται ένα αυτοκίνητο το οποίο μοιάζει αρκετά με αυτοκίνητο παραγωγής και
όχι με concept πλέον.
Φτάνουμε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Την τιμητική στο stand της
Aston Martin
έχει ένα πολύ συγκεκριμένο μοντέλο
της, η Valkyrie. Και όχι ένα που μοιάζει αρκετά με το τελικό μοντέλο
παραγωγής, αλλά η πρώτη πλήρως λειτουργική Valkyrie. Η συγκεκριμένη είναι και το πρώτο πρωτότυπο το οποίο
θα χρησιμοποιηθεί και στις τελικές δοκιμές εξέλιξης, προτού ξεκινήσει η
παραγωγή των 150 αντιτύπων που πρόκειται να κατασκευαστούν.
Αυτή τη φορά, εν αντιθέσει με τις προηγούμενες, η Aston
Martin δεν
φέρνει μόνο ένα ολοκληρωμένο και λειτουργικό αυτοκίνητο, αλλά αρχίζει σταδιακά
να δίνει στη δημοσιότητα και στοιχεία. Η Valkyrie είναι
κατασκευασμένη 100% από ανθρακόνημα. Δεν υπάρχει ούτε ένα μέρος του πλαισίου ή
των εξωτερικών πάνελ το οποίο να είναι κατασκευασμένο από άλλο υλικό. Ωστόσο,
αυτό ήταν σχετικά αναμενόμενο. Το ενδιαφέρον κομμάτι, είναι το μηχανικό.
Η καρδιά του κτήνους
Ο κινητήρας της είναι ένα
ατμοσφαιρικός V12, χωρητικότητας 6.5
λίτρων, εξελιγμένος από την Cosworth,
έναν στενό συνεργάτη της Aston
Martin που
στο παρελθόν έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των αγωνιστικών μηχανικών
μερών της εταιρείας. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, είναι μία πιο extreme εκδοχή
αυτού που τοποθέτησαν στην Vulcan. Αποδίδει 1000
ίππους στις 10500 σ.α.λ. και 740Nm
ροπή στις 7000 σ.α.λ. . Ο κόφτης
βρίσκεται στις 11.100 σ.α.λ. και όσοι έχουν δει το βίντεο του κινητήρα στο
δυναμόμετρο, λένε το ίδιο: Ο ήχος του θυμίζει μονοθέσιο Formula 1 της δεκαετίας του ’90.
Στο κομμάτι των μηχανικών
μερών, πρέπει να πούμε πως η Valkyrie,
αν και υβριδική, δεν ακολουθεί την κλασσική προσέγγιση του υβριδικού hypercar, όπως η 918 Spyder
της Porsche ή η P1 της Mclaren.
Ο ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 160 ίππων, χρησιμεύει ως power booster
για τον συμβατικό κινητήρα, σαν το σύστημα KERS υπάρχει στη Formula 1. Η προσέγγιση και η λογική πίσω από το σύστημα είναι
ανάλογη με αυτή που εφάρμοσε η Ferrari
στη LaFerrari. Έχει υποστηρικτικό ρόλο. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι
κατασκευή, καρπός συνεργασίας ανάμεσα στη Red
Bull Applied
Technologies, την Integral Powertrain Ltd και την κροατική Rimac.
Το project συνεχίζει
να προχωρά και φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενο. Μένει να δούμε πότε θα
ολοκληρωθεί και ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα αυτού του εκτενούς προγράμματος
εξέλιξης. Το μόνο σίγουρο είναι, πως δεν θα αφήσει κανέναν απογοητευμένο (εκτός από εμάς που δεν μπορούμε να την αγοράσουμε)…