Live η Κίνηση στους δρόμους

Αυτή είναι η νέα Ferrari 296GTB

Η δεύτερη plug-in hybrid Ferrari είναι γεγονός. Η νέα Ferrari 296GTB έλαβε πολύ καλύτερη ανταπόκριση από αυτή που ενδεχομένως περίμενε η Ferrari, με το Μαρανέλο να συνεχίζει το λανσάρισμα των μοντέλων της νέας, υβριδικής πλέον, εποχής.

O tempora, o mores. Οι καιροί αλλάζουν, τα ήθη το ίδιο και αυτό μας αποδεικνύει η έλευση της νέας 296GTB,  η οποία μας δείχνει πως πλέον κάθε κατασκευαστής, ασχέτως από το πόσες μονάδες αυτοκινήτων παράγει κάθε χρόνο, εισέρχεται πλέον σε μία νέα, εξηλεκτρισμένη εποχή. Η 296GTB, είναι η πρώτη V6 Ferrari (για να προλάβω εσάς που θα πείτε πως ήταν η Dino, δεν ήταν “επίσημα” καθώς τα badge έγραφαν Dino και όχι Ferrari), με τους Ιταλούς να συνεχίζουν στην ίδια τροχιά εντυπωσιασμού που έφεραν με την SF90. Η 296GTB, αποσκοπεί να είναι ένα αυτοκίνητο στα μονοπάτια της 911 Turbo S ή των McLaren, χρηστικό και πρακτικό για καθημερινή οδήγηση, χωρίς να απουσιάζουν οι εκρηκτικές επιδόσεις. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικότερα, ποια είναι η νέα 296GTB.

Η καρδιά της 296GTB

Η καρδιά της 296GTB, είναι ένας νέος, από το μηδέν σχεδιασμένος, V6 twin turbo κινητήρας, με χωρητικότητα 2.9 λίτρα και απόδοση 663 ίππων. Για πρώτη φορά, η Ferrari σχεδιάζει κινητήρα με γωνία 120 μοιρών και τα turbo μέσα στο V, γνωστό και ως “Hot V”, γεγονός που μειώνει τον όγκο του κινητήρα επιτρέποντας τη τοποθέτηση του πιο χαμηλά, με αποτέλεσμα να υπάρχει χαμηλότερο κέντρο βάρους. Επιπλέον, η τοποθέτηση των turbo μέσα στο V, δίνει στο κινητήρα καλύτερη απόκριση στο γκάζι, μειώνοντας στο ελάχιστο το turbo lag. Ο 3λιτρος, χάριν στρογγυλοποίησης, V6 της 296GTB αποδίδει 221 ίππους/λίτρο χωρητικότητας, θέτοντας ένα νέο ρεκόρ ίππων/λίτρο σε αυτοκίνητο παραγωγής. Σε σχέση με τις προηγούμενες turbo Ferrari, στη 296GTB η Ferrari χρησιμοποιεί ανασχεδιασμένα turbo, τα οποία φέρουν ελαφρύτερα κράματα, γεγονός που τους επιτρέπει να βελτιώσουν την απόδοση κατά 24%. Αξίζει να πούμε, πως από τα βίντεο που έδωσε η Ferrari στη δημοσιότητα, ο κινητήρας της 296GTB παράγει έναν πολύ καλό ήχο, αναλογιζόμενοι πως πλέον έχουμε και φίλτρα OPF και turbo κινητήρα.

Η ηλεκτρική μεριά της καρδιάς της 296GTB, είναι ένας νέος ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 167 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από την υψηλής τάσης μπαταρία, χωρητικότητας 7,5 kWh. Συνδυαστικά, η 296GTB έχει απόδοση 830 ίππους. Ναι, καλά διαβάσατε, ένα V6 supercar “μαζικής” παραγωγής, αποδίδει πλέον 830 ίππους. Μπορεί να μη γνωρίζουμε ακόμη την κατανάλωση, όχι πως ενδιαφέρει κανέναν ουσιαστικά, απλά αποτελεί αντικείμενο συζήτησης, αλλά γνωρίζοντας πως η 918 Spyder πριν περίπου 10 χρόνια, κατάφερνε να επιτύχει μία κατανάλωση σε μικτό κύκλο στα 3,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, πιστεύουμε ότι η 296GTB μπορεί και να βρίσκεται στα χαμηλά 2 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Η 296GTB, διαθέτει 4 οδηγικά προφίλ στο eManettino (η νέα ονομασία του Manettino, στα υβριδικά μοντέλα) της :

  1. eDrive : Σε αυτό το προφίλ, η 296GTB θα κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μέχρι να εξαντλήσει πλήρως την ενέργεια της μπαταρίας της, σε μία μέγιστη ταχύτητα 135 χιλιομέτρων/ώρα ή για 25 χιλιόμετρα απόσταση, σε ποσοστό φόρτισης 100%.
  2. Hybrid : Σε αυτό το προφίλ, η 296GTB θα αλλάζει μεταξύ ηλεκτρικού κινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα τις απαιτήσεις σε απόδοση και άλλους παράγοντες
  3. Performance : Σε αυτό το προφίλ, η 296GTB θα διατηρεί το κινητήρα εσωτερικής καύσης πάντα σε λειτουργία, ενώ προσπαθεί να κρατά όσο το δυνατόν γίνεται πιο ψηλά το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, για να μεγιστοποιήσει την απόσταση που μπορεί να προσφέρει και τους 830 ίππους, εστιάζοντας ωστόσο σε μία ισορροπία μεταξύ απόδοσης και διάρκειας που μπορεί αυτή να προσφερθεί.
  4. Qualify : Σε αυτό το προφίλ, η 296GTB θα εστιάσει στο να αποδώσει διαρκώς και τους 830 ίππους της, μέχρι να αδειάσει τελείως η μπαταρία της και θα τη φορτίσει με χαμηλότερο ρυθμό, καθώς εστιάζει στη μέγιστη απόδοση, για μικρότερο χρονικό διάστημα.

Η μετάδοση της κίνησης, γίνεται με το νέο αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο η Ferrari ήδη χρησιμοποιεί στις Roma και SF90. Η Ferrari ανακοινώνει για την ώρα, τις εξής μετρήσεις :

  • 0-100 : 2,9 δευτερόλεπτα
  • 0-200 : 7,3 δευτερόλεπτα
  • 200-0 : 107 μέτρα
  • Τελική ταχύτητα : >330 χιλιόμετρα/ώρα
  • Χρόνος στο Fiorano : 1:21 (1″ πιο γρήγορη από την 812 Competizione & 1″ πιο αργή από την SF90)

Design & Αεροδυναμική

Το όνομα Ferrari, είναι άρρητα συνδεδεμένο με εντυπωσιακό σχεδιασμό, που προκαλεί δέος σε όποιον το κοιτά. Με την SF90 να κάνει την αρχή στις κεντρομήχανες V8 Ferrari, τη Roma στις GT και την 296GTB να συνεχίζει την νέα σχεδιαστική παράδοση στις κεντρομήχανες Ferrari, βλέπουμε μία αλλαγή στη σχεδιαστική ταυτότητα των δημιουργημάτων του Maranello.

Το design δένει απόλυτα με τη καλαισθησία αλλά και την πρακτικότητα. Στην 296GTB δεν υπάρχει ούτε ένα κομμάτι της που να μην επιτελεί κάποια χρηστική λειτουργία. Η βασική πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό της, προέρχεται όπως λέει και η Ferrari, απο τη 250LM. Το παρμπρίζ μοιάζει να συνεχίζει προς τα πλάγια, τα φωτιστικά σώματα της αποτελούν κομμάτι του αεροδυναμικού σχεδιασμού της, η αρχιτεκτονική κάθε μέρους της είναι φτιαγμένη ώστε να έχει τη μικρότερη δυνατή αεροδυναμική αντίσταση αλλά να τροφοδοτεί και επαρκώς τόσο το κινητήρα, όσο και το σύστημα ψύξης κάθε μηχανικού μέρους αλλά και των φρένων με επαρκή αέρα ώστε όλα τα μέρη της να βρίσκονται στο ιδανικό φάσμα θερμοκρασίας, ανα πάση στιγμή.

Αυτό το σχεδιασμό, λέει η Ferrari, θα βλέπουμε από εδώ και στο εξής και στα επόμενα κεντρομήχανα μοντέλα της, καθώς της επιτρέπει να δημιουργεί όμορφα, αεροδυναμικά αλλά και ευρύχωρα στο εσωτερικό αυτοκίνητα.

Η οδηγική ταυτότητα της 296GTB

Η Ferrari εστίασε πολύ βαριά στην ταυτότητα της 296GTB, ως προς την οδηγική της συμπεριφορά. Η 296GTB είναι κατά 30 κιλά ελαφρύτερη στα μηχανικά της μέρη σε σχέση με την F8 Tributo, είναι 5 εκατοστά κοντύτερη επίσης σε σχέση με την F8 Tributo, όλα σε μία προσπάθεια να δημιουργηθεί μία κοντύτερη, ελαφρύτερη και με χαμηλότερο κέντρο βάρους πλατφόρμα, γεγονός που αθροιστικά προσθέτει τόσο στις επιδόσεις που μπορούν να επιτευχθούν, αλλά και στην οδηγική ικανοποίηση που θα προσφέρει η νέα αυτή πλατφόρμα.

Για να το επιτύχει αυτό, η Ferrari μας λέει ότι εστίασε σε 5 βασικά σημεία :

  1. Οριζοντίως : Εδώ η Ferrari αναφέρεται στην οδηγική συμπεριφορά, την απόκριση και τη πληροφόρηση που μεταφέρει το τιμόνι στον οδηγό, αλλά και πως αντιδρά το αυτοκίνητο στις εντολές που του δίνονται
  2. Καθέτως : Εδώ η Ferrari αναφέρεται στο τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται τόσο το πεντάλ του γκαζιού, όσο και ο ίδιος ο κινητήρας στις επιθυμίες του οδηγού
  3. Αλλαγές σχέσεων : Η απόκριση του κιβωτίου, αλλά και ο τρόπος και η αίσθηση που δίνουν και γίνονται οι αλλαγές
  4. Επιβράδυνση : Η αίσθηση που μεταφέρει το πεντάλ του φρένου, αλλά και η σιγουριά και η σταθερότητα που δίνει το σύστημα πέδησης
  5. Ήχος : Τα διάφορα προφίλ ήχου που μεταφέρονται στη καμπίνα, ανάλογα με το πόσο “βαθιά” είναι το πεντάλ, σε τι στροφές βρίσκεται ο κινητήρας και άλλα, που συνολικά δημιουργούν το ηχητικό προφίλ της 296GTB

Με αυτά τα 5 βασικά σημεία, η Ferrari εστιάζει να χτίσει τη ταυτότητα της 296GTB, αλλά και να της προσδώσει όπως και η ίδια λέει, έναν “Fun to drive” χαρακτήρα, καθώς τα συναισθήματα και οι αισθήσεις που αποκομίζει ο οδηγός κατά την οδήγηση, είναι εξίσου σημαντικά με τις επιδόσεις και τους αριθμούς στα χαρτιά, αν όχι σημαντικότερα.

Με το συνολικό της βάρος να ανέρχεται μόλις στα 1470 κιλά, η 296GTB αποτελεί το ελαφρύτερο αυτοκίνητο στη κατηγορία της.

Το cockpit της 296GTB

Η καμπίνα της 296GTB, μοιάζει αρκετά με αυτή της SF90. Είναι η νέα γενιά καμπινών της Ferrari, με τα περισσότερα πλήκτρα πλέον να έχουν γίνει αφής, το ταμπλό να αποτελεί πλέον μία ψηφιακή οθόνη και στο κέντρο, κάποιες από τις λειτουργίες του κιβωτίου να έχουν γίνει σε πλήκτρα που θυμίζουν τα αγαπημένο χτένι, του χειροκίνητου κιβωτίου των παλιότερων μοντέλων.

Η 296GTB ξυπνά μόλις ο οδηγός αγγίξει το κουμπί “Engine Start/Stop“, με όλα τα άλλα πλήκτρα αφής να ενεργοποιούνται και να εμφανίζονται σταδιακά. Η 296GTB επίσης, φέρει τεχνολογικές εφαρμογές που παλιότερα δεν υπήρχαν σε Ferrari, όπως το Heads Up Display, ενώ παραμένει φυσικά στη λίστα των εξτρά, η οθόνη πληροφοριών του συνοδηγού, που είχαμε γνωρίσει πρώτη φορά απο τις FF/F12.

Κατά τα άλλα, πρόκειται για ένα εσωτερικό που προφανώς βασικό στοιχείο του είναι το δέρμα, τα υλικά θα είναι ανάλογης ποιότητας με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, ενώ η βασική εστίαση έχει γίνει προφανώς στον οδηγό.

Το πακέτο “Assetto Fiorano”

Για τους λάτρεις της πίστας, η Ferrari προσφέρει και στην 296GTB, το πακέτο Assetto Fiorano. Το συγκεκριμένο πακέτο εστιάζει σε μία σειρά αλλαγών, με γνώμονα την απόδοση της 296GTB στη πίστα. Το πακέτο Assetto Fiorano εξοπλίζει την 296GTB, με επιπλέον αεροδυναμικά μέρη από carbon, παράγοντας κατά αυτό το τρόπο 10 επιπλέον κιλά κάθετου αεροδυναμικού φορτίου, το πίσω τζάμι του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από Lexan για μείωση του βάρους, ενώ το σύστημα της ανάρτησης φέρει αμορτισέρ Multimatic, προερχόμενα από τις GT3 και GTE εκδόσεις των αγωνιστικών 488, εστιασμένα σε χρήση στη πίστα.

Οι αλλαγές αυτές μειώνουν το βάρος της 296GTB, κατά 12 επιπλέον κιλά, ενώ σε περίπτωση που κάποιος προτιμήσει το τζάμι του κινητήρα να είναι από Lexan, η μείωση ανέρχεται στα 15 κιλά.

Αποκλειστικά για όσους επιλέξουν το πακέτο Assetto Fiorano, δίνεται η δυνατότητα να επιλεγεί το livery που βλέπουμε και στις εικόνες, εμπνευσμένο από αυτό της 250GTO.

Το εσωτερικό, είναι επίσης εστιασμένο στη χρήση σε πίστα, με τα Comfort καθίσματα να έχουν δώσει τη θέση τους, στα bucket με τις ζώνες 4 σημείων.

All in all

Με τον εξηλεκτρισμό όλων των αυτοκινήτων να αποτελεί πλέον τη νέα πραγματικότητα, η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα ενδιαφέρον σημείο. Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος δεν είναι έτοιμος για μία γρήγορη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς πολύ απλά οι υποδομές είναι ανεπαρκείς και μη αποδοτικές στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη, με την ηλεκτροκίνηση να είναι προσιτή και συμφέρουσα, για την ώρα, σε όσους κινούνται στο κέντρο μεγάλων πόλεων και φορτίζουν τα αυτοκίνητα τους στο σπίτι τους, με τις χαμηλότερες νυχτερινές χρεώσεις. Τα plug-in hybrid αυτοκίνητα, μοιάζουν να είναι μία ιδανική μέση λύση στο σήμερα, καθώς ακόμη και αν κάποιος δε μπορεί να τα φορτίσει, μπορούν να φορτίσουν μόνα τους τη μπαταρία τους όσο λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ή κατά την ανάκτηση ενέργειας όταν φρενάρουμε, και να τη χρησιμοποιούν στη συνέχεια για να κινηθούν.

Στο κόσμο της Ferrari, ο ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας αποτελεί παρελθόν μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής της 458, με τη Speciale Aperta, ενώ οι 812 Competizione και 812 Competizione A, αποτελούν πολύ πιθανόν τις τελευταίες μη-υβριδικές V12 Ferrari. Στη νέα εποχή ωστόσο, βλέπουμε μία V6 296GTB και μία V8 SF90, να έρχονται να ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ferrari, με εκρηκτικές επιδόσεις, που ήταν αδύνατο να επιτευχθούν ως τώρα με ένα απλό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ παράλληλα δημιουργούν και ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές, κοντινές αποστάσεις.

Όσο αφορά την 296GTB, θυμίζει λίγο την MC20 της Maserati, η οποία δείχνει πως ένα supercar μπορεί να γίνει ενδιαφέρον οδηγικά και ηχητικά, παρόλο που φέρει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και φίλτρο OPF στην εξάτμιση.

Αν το δούμε και λίγο αριθμητικά, η τιμή της 296GTB θα ξεκινά από τις 250.000€ περίπου. Με αυτά τα χρήματα παίρνει κανείς πλέον αυτοκίνητο με 830 ίππους, το οποίο μπορεί να είναι όσο καθημερινό είναι ένα “απλό αυτοκίνητο”, αλλά εξίσου γρήγορο και οδηγικά εστιασμένο, όσο ένα hypercar πριν 10 χρόνια.

Αν εστιάσουμε στη θετική πλευρά της προόδου, ίσως τα πράγματα δεν είναι και τόσο δραματικά όσο θέλουμε να λέμε πως είναι, έτσι δεν είναι;