Η Audi επελαύνει σε όλους τους τομείς, με μοντέλα τα οποία είναι δύσκολο να μη μετατραπούν… άμα τη εμφανίσει τους σε dream material. Τελευταίο “όνειρο”, η δημιουργία από την Audi Sport, του RS Q3 και του RS Q3 Sportback. Τα δύο σπορ SUV δεν είναι μόνο όμορφα και πρακτικά για καθημερινή χρήση, αλλά έχουν και επιδόσεις που “καίνε”. Αν, βλέποντάς τα, άρχισες ήδη να τα ονειρεύεσαι, μάθε ότι θα είναι διαθέσιμα στη χώρα μας για παραγγελία, εντός του τελευταίου τριμήνου του τρέχοντος έτους.
Οι αριθμοί, λένε πάντα την αλήθεια. Στην περίπτωση του RS Q3, το κάνουν με γλαφυρό τρόπο. Ο 2,5 TFSI που φοράει το σπορ μοντέλο της γερμανικής φίρμας, το οποίο εφοδιάζεται με την τετρακίνηση Quattro τελευταίας γενιάς, το εκτοξεύει στα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα! Ο φρενιασμένος δείκτης του κοντέρ σταματάει εκεί που έχει απαιτήσει ο οδηγός του να μπει ο ηλεκτρονικός κόφτης, στα 250, ή στα 280 χ.α.ω.
Το συγκεκριμένο χρώμα είναι το Kyalami Green. Εμείς, θα το λέμε “το χρώμα του Baby Hulk”
Τεχνολογία και επιδόσεις
Στην οικογένεια του Q3, τα RS Q3 και RS Q3 Sportback είναι οι σπορ ναυαρχίδες. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις συναρπάζουν, αλλά δεν έρχονται τυχαία: Πεντακύλινδρος κινητήρας, ισχύς 400 ίππων (294 kW), ροπή 480 Nm, τετρακίνηση quattro. Όχι τυχαία, ο πεντακύλινδρος 2.5 TFSI διακρίθηκε πέρυσι για ένατη συνεχή φορά με το βραβείο “International Engine of the Year Award”.
Πανέμορφο, επιθετικό και οι τροχοί των 21 ιντσών (οι στάνταρ είναι 20άρηδες) το κάνουν ακόμα πιο επιβλητικό
Όμως και αυτό, δεν ήταν αρκετό για τους τεχνικούς της Audi. Έτσι, πριν τοποθετήσουν τον πολυβραβευμένο πεντακύλινδρο κινητήρα στο RS Q3, φρόντισαν να τον… χτυπήσουν με το μαγικό ραβδάκι τους. Έτσι, τώρα έχει αυξήσει την ισχύ του κατά 17%, με αμετάβλητη την χωρητικότητα των 2.480 κ.εκ. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι διαθέσιμη σε μία ευρεία περιοχή στροφών από τις 1.950 έως τις 5.850 σ.α.λ.
Με τόση δύναμη, οργώνει και τα βουνά με ευκολία (και ναι, σε κόκκινο είναι επίσης εξαιρετικό)
Με μήκος μικρότερο των 50 εκατοστών, ο κινητήρας 2.5 TFSI είναι εξαιρετικά μικρός σε διαστάσεις και 26 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου. Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, εξοικονομώντας 18 κιλά, ενώ διάφορες βελτιώσεις μειώνουν τις εσωτερικές τριβές και αυξάνουν την απόδοση. Οι επενδύσεις των κυλίνδρων είναι επικαλυμμένες με πλάσμα, τα βασικά ρουλεμάν του στροφαλοφόρου έχουν μικρότερη διάμετρο κατά 6 χιλιοστά. Ο στροφαλοφόρος άξονας είναι κοίλος και κατά 1 κιλό ελαφρύτερος, ενώ τα αλουμινένια έμβολα έχουν ενσωματωμένες τις διόδους ψύξης λαδιού. Στο μικρό χρονικό διάστημα προθέρμανσης έπειτα από κρύα εκκίνηση, η αντλία νερού δεν κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό στην κυλινδροκεφαλή, έτσι ώστε ο 2.5 TFSI να φτάνει πιο γρήγορα στη θερμοκρασία λειτουργίας του. Κάτι που μειώνει τον συντελεστή τριβής και την κατανάλωση καυσίμου.
Τις στροφές δεν τις φοβάται το RS Q3. Τουναντίον
Η σειρά ανάφλεξης μεταξύ των γειτονικών κυλίνδρων και εκείνων που απέχουν περισσότερο μεταξύ τους είναι 1-2-4-5-3. Η ιδιαίτερη σειρά ανάφλεξης και ο μονός αριθμός κυλίνδρων δημιουργούν ένα πολύ ιδιαίτερο ρυθμό και έναν μοναδικό ήχο κινητήρα. Οι διπλές απολήξεις RS τονίζουν τον ξεχωριστό ήχο του πεντακύλινδρου. Το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα εξάτμισης RS sport με το μαύρο φινίρισμα ενισχύει ακόμη περισσότερο αυτό τον απίστευτο ήχο!
Η… καρδιά του κτήνους. Ο πολυβραβευμένος 2.5 TFSI που έχει λάβει τις περιποιήσεις της Audi Sport, αποδίδοντας πλέον 400 ίππους
Η ισχύς του πεντακύλινδρου κινητήρα μεταφέρεται σε ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic επτά ταχυτήτων και από εκεί στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro που κατανέμει την απαιτούμενη ισχύ μεταξύ των δύο αξόνων μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Η κατανομή ροπής σε συγκεκριμένους τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες εξασφαλίζει ασφαλή και ακριβή οδήγηση.
“Ακτινογραφία” του RS Q3, στο οποίο βλέπουμε τις αναρτήσεις του
Μέσω του Audi drive select ρυθμίζεται η λειτουργία του quattro καθώς και άλλων συστημάτων, όπως αυτού της διεύθυνσης, της ανάρτησης, του κιβωτίου S tronic, καθώς και της χαρτογράφησης και του ήχου του κινητήρα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, υπάρχει η δυνατότητα επιλογή ανάμεσα σε πέντε ή έξι προγράμματα λειτουργίας: Άνεση (comfort), αυτόματη (auto), δυναμική (dynamic), αποδοτικότητα (efficiency) και εξατομίκευση (individual) ή εναλλακτικά στην εξατομίκευση τα δύο νέα προγράμματα RS1 και RS2. Μέσω του MMI, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει και να αποθηκεύσει μεμονωμένα στα δύο προγράμματα RS. Με την απλή πίεση του νέου διακόπτη “RS MODE” στο τιμόνι παρέχεται άμεση πρόσβαση και γρήγορη εναλλαγή ανάμεσα στα δύο αυτά νέα προγράμματα.
Η δε μέση κατανάλωση κινείται στα 8,8-8,9 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 στα 202-203 g/km.
Και στο δρόμο;
Καλή η δύναμη, αλλά έχει σημασία και πώς τη βγάζει ένα μοντέλο στο δρόμο. Εάν διψάει για στροφές, ή… τις σιχαίνεται. Οι τεχνικοί της Audi Sport εξέλιξαν μια νέα ανάρτηση για το μοντέλο, ώστε να μην έχει παράπονο και ο πιο απαιτητικός οδηγός. Η ανάρτηση RS, η οποία προσφέρεται στάνταρ στο RS Q3, μειώνει την απόσταση από τα έδαφος κατά 10 χιλιοστά σε σύγκριση με τα Audi Q3 και Q3 Sportback. Οι σπορ ρυθμίσεις της εξασφαλίζουν τη βάση για την εξαιρετική συμπεριφορά των δύο σπορ SUV, ενώ συνεργάζονται με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης RS, το οποίο εξασφαλίζει την άμεση επαφή με το δρόμο, ακόμα και στις γρήγορες στροφές.
Η τετρακίνηση Quattro συνεργάζεται άριστα με την ανάρτηση, το εφτάρι σειριακό κιβώτιο και το εκπληκτικό μοτέρ
Στον εμπρός άξονα, η διάταξη είναι MacPherson με χαμηλωμένα ψαλίδια βάσης, με το μετατρόχιο να φτάνει τα 1.590 χιλιοστά. Πίσω ο άξονας των τεσσάρων συνδέσμων εξασφαλίζει μετατρόχιο 1.583 χιλιοστών. Για πρώτη φορά σε ένα SUV υψηλών επιδόσεων αυτής της κατηγορίας η Audi Sport προσφέρει τροχούς 21 ιντσών με διάφορα σχέδια ζαντών. Πίσω από τους στάνταρ τροχούς των 20 ιντσών ή τους προαιρετικούς των 21 ιντσών, υπάρχει το ολοκαίνουριο σύστημα πέδησης RS με εξαπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους με διάμετρο 375 χιλιοστών μπροστά και 310 χιλιοστών (χωρίς διάτρηση) πίσω.
Οι δαγκάνες των φρένων τους είναι στάνταρ μαύρες και προαιρετικά κόκκινες. Οι δαγκάνες των προαιρετικών, ολοκαίνουργιων φρένων RS από κεραμικά υλικά είναι προαιρετικά διαθέσιμες σε γκρι, κόκκινο ή μπλε. Μπροστά, η ισχύς πέδησης εξασφαλίζεται από τις καινούργιες μονομπλόκ δαγκάνες από αλουμίνιο και τους κεραμικούς δίσκους με διάμετρο 380 χιλιοστών. Στο πίσω μέρος, οι «αιωρούμενες» δαγκάνες και οι χαλύβδινοι δίσκοι με διάμετρο 310 χιλιοστών εξασφαλίζουν την απαιτούμενη επιβράδυνση.
Προαιρετικά, τα νέα RS Q3 και RS Q3 Sportback είναι διαθέσιμα με τη σπορ ανάρτηση RS plus με Dynamic Chassis Control (DCC). Εδώ, μια ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη αναλογική βαλβίδα ρυθμίζει τη ροή λαδιού στα έμβολα των αμορτισέρ. Το σύστημα ελέγχου δυναμικών χαρακτηριστικών Audi drive select ρυθμίζει και την προαιρετική σπορ ανάρτηση RS με τον έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ, με τους αισθητήρες να μετρούν τις κινήσεις του αμαξώματος. Έτσι τα ειδικά αμορτισέρ RS προσαρμόζονται συνεχώς στην κατάσταση του δρόμου και τις συνθήκες οδήγησης. Η ανάρτηση εξασφαλίζει τη βέλτιστη απόσβεση για κάθε αμορτισέρ μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου – μικρή για σημαντικές ανωμαλίες των δρόμων, μεγάλη σπορ συμπεριφορά στις γρήγορες στροφές ή στο φρενάρισμα. Το αποτέλεσμα είναι τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά, η ευστάθεια και η ακρίβεια του ελέγχου σε συνδυασμό με ακόμα μεγαλύτερη άνεση.
Τα φρένα του είναι απλά… γιγαντιαία
Όχι μόνο εμφάνιση!
Αφού λοιπόν είδαμε ότι τα Audi RS Q3 και Audi RS Q3 Sportback έχουν… μπόλικη ουσία, από τις απόψεις της δύναμης, των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς, μπορούμε τώρα να δούμε και το σχεδιασμό τους. Οι “αρετές” τις οποίες επαίρεται η Audi ότι έχουν τα RS Q3 RS Q3 Sportback, αντικατοπτρίζονται και στο σχεδιασμό τους. Η χαρακτηριστική μάσκα Singleframe, δίχως χρώμα στο περίγραμμα της, δημιουργεί μία περισσότερο δυναμική εικόνα. Η gloss black (μαύρη γυαλιστερή) μάσκα με την τρισδιάστατη κυψελωτή δομή κατεβαίνει πιο χαμηλά και απευθείας στον προφυλακτήρα RS με τις μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα. Οι λεπίδες σε σχήμα μπούμερανγκ στον προφυλακτήρα είναι σχεδιασμένες αποκλειστικά για το RS Q3. Τα γονίδια RS είναι επίσης εμφανή στις επίπεδες εισαγωγές πάνω από τη Singleframe μάσκα του ψυγείου.
Με την έντονη τύπου κουπέ κλίση της οροφής, το RS Q3 Sportback έχει ύψος 1.557 χιλιοστά και είναι 45 χιλιοστά χαμηλότερο από το RS Q3. Οι τονισμένοι ώμοι στο Sportback βρίσκονται πιο χαμηλά σε σχέση με το αδελφό του μοντέλο, μειώνοντας έτσι το οπτικό κέντρο βάρους του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα είναι να δείχνει ακόμη πιο μυώδες και οι τροχοί μεγαλύτεροι. Και τα δύο Audi Sport μοντέλα υψηλών επιδόσεων υπογραμμίζουν τον δυναμισμό τους με τα έντονα νεύρα πάνω από τα τόξα των φτερών, που έχουν αυξηθεί κατά 10 χιλιοστά.
Ο πίσω σχεδιασμός είναι επίσης πολύ δυναμικός. Χάρη στο χαμηλό πίσω παράθυρο και την διακριτική αεροτομή οροφής σε ειδικό RS φινίρισμα gloss black, το RS Q3 Sportback εμφανίζεται ακόμη πιο φαρδύ από το αδερφό μοντέλο. Η χαμηλή γραμμή της οροφής του καταλήγει στις ισχυρές πίσω κολόνες (D) με την έντονη κλίση. Στο RS Q3 το μακρύ RS σπόιλερ της οροφής τονίζει το σπορ DNA και διασφαλίζει την απαιτούμενη αεροδυναμική κάθετη δύναμη (downforce). Η νέα γενιά του RS Q3 έρχεται για πρώτη φορά με ένα σύστημα εξάτμισης με διπλές μεγάλες οβάλ απολήξεις RS και στις δύο πλευρές με φινίρισμα χρωμίου. Στον πίσω, ειδικό RS προφυλακτήρα υπάρχει ενσωματωμένος διαχύτης με οριζόντιες γρίλιες σε gloss black, οι οποίες είναι προαιρετικά διαθέσιμες σε ματ αλουμίνιο. Τα υψηλών επιδόσεων SUV είναι στάνταρ εξοπλισμένα με προβολείς LED (προαιρετικά LED Matrix με δυναμικά φλας και ειδικά σκουρόχρωμα RS διακοσμητικά). Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι επίσης LED τεχνολογίας.
Οδηγοκεντρικό εσωτερικό; Έχουμε!
Όλη η κονσόλα του RS Q3 έχει κλίση 10 μοιρών προς τον οδηγό
Ο σπορ σχεδιασμός του αμαξώματος αντανακλάται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η έμφαση στις οριζόντιες γραμμές εξασφαλίζει μια γενναιόδωρη αίσθηση του χώρου. Η μονάδα ελέγχου του κλιματισμού, η κεντρική κονσόλα και η οθόνη αφής του MMI έχουν κλίση δέκα μοιρών προς τον οδηγό – ολόκληρο το ταμπλό έχει σχεδιαστεί με τον οδηγό στο επίκεντρο. Η εκκίνηση του κινητήρα μπορεί να γίνει και μέσω του προαιρετικού μπουτόν εκκίνησης με το κόκκινο περίγραμμα.
Υπερπλήρης ο πίνακας οργάνων, έχει ένδειξη για αλλαγές ταχύτητας, g meter, χρόνους πίστας, επιτάχυνσης, ισχύ και ροπή
Η αρχιτεκτονική του ψηφιακού πίνακα οργάνων (Audi Virtual Cockpit) έχει σχεδίαση RS ενώ η οθόνη αφής MMI διαθέτει γυαλιστερό μαύρο περίγραμμά. Προαιρετικά, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το μεγαλύτερο Audi Virtual Cockpit Plus με φωτεινή ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, η οποία προτρέπει τον οδηγό να επιλέξει την επόμενη σχέση όταν ο κινητήρας περιστρέφεται κοντά στο όριό του.
Το τιμόνι και ο λεβιές έχουν επένδυση alcantara
Οι ειδικές ενδείξεις RS στο Audi Virtual Cockpit Plus παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την πίεση των ελαστικών, τη ροπή, την ισχύ, τους χρόνους γύρου πίστας, τις δυνάμεις g καθώς και μετρήσεις επιτάχυνσης.
Τα καθίσματα έχουν επενδύσεις από δέρμα Nappa
Τα σπορ καθίσματα RS με επενδύσεις από εξαιρετικό δέρμα Nappa, κυψελοειδές σχέδιο και ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμα στο Q3. Οι ραφές με μοτίβο αντίθεσης είναι στάνταρ μαύρες και προαιρετικά μπλε ή κόκκινες. Όταν επιλέγεται ένα από τα δύο πακέτα σχεδιασμού RS σε κόκκινο ή μπλε χρώμα, οι λεπτομέρειες στο τιμόνι, οι ζώνες ασφαλείας, τα πατάκια και ο επιλογέας ταχυτήτων είναι έγχρωμα, ενώ το τιμόνι και ο επιλογέας έχουν επένδυση από Alcantara. Με τα διευρυμένα πακέτα σχεδιασμού RS, οι επενδύσεις των θυρών και τα υποβραχιόνιά τους είναι σε κόκκινο ή μπλε Alcantara. Οι λεπτομέρειες που αντίστοιχα είναι σε Race αλουμίνιο ή ανθρακί και προαιρετικά σε φινίρισμα piano black ή ανθρακονήματος ολοκληρώνουν το σπορ εσωτερικό, που μπορεί να είναι τελείως μαύρο. Ο φωτισμός εισόδου με την προβολή Audi Sport στις πόρτες καλωσορίζει τον οδηγό και τον συνοδηγό. Τα λογότυπα RS κοσμούν το εσωτερικό στο τιμόνι και τα φωτιζόμενα διακοσμητικά στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών. Το δερμάτινο σπορ και επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι RS, με τα νέας σχεδίασης paddles, διαθέτει πολύ-λειτουργικά κουμπιά για τον έλεγχο των δύο προαιρετικών λειτουργιών RS στο Audi drive select. Στο Audi Virtual Cockpit Plus οι ειδικές οθόνες RS ενεργοποιούνται αυτόματα.
Κορυφαίοι χώροι και εξοπλισμός
Τα νέα RS Q3 και RS Q3 Sportback έχουν σχεδιαστεί ως πενταθέσια και σε συνδυασμό με το σπορ χαρακτήρα τους προσφέρουν την μέγιστη δυνατή χρηστικότητα σε καθημερινή χρήση. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να κινούνται στάνταρ κατά μήκος, κατά 150 χιλιοστά στο RS Q3 ή 130 χιλιοστά στο RS Q3 Sportback. Η πλάτη του πίσω καθίσματος διαχωρίζεται σε τρία τμήματα η κλίση των οποίων ρυθμίζεται σε 7 θέσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 530 λίτρων, ενώ αν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος αυξάνεται στα 1.525 λίτρα (Sportback: 1.400 λίτρα).
Για τα νέα RS Q3 και RS Q3 Sportback, είναι διαθέσιμα οχτώ χρώματα, συμπεριλαμβανομένων των αποκλειστικών για τα RS, Kyalami green και Nardo gray. Ειδικά χρώματα είναι διαθέσιμα από την Audi exclusive. Τα στάνταρ μαύρα γυαλιστερά (gloss black) διακοσμητικά στοιχεία είναι διαθέσιμα και με εμφάνιση αλουμινίου. Σε συνδυασμό με το πακέτο των μαύρων γυαλιστερών στοιχείων (gloss black) οι κύκλοι της Audi και τα λογότυπα RS μπροστά και πίσω είναι σε μαύρο χρώμα.
Τα μοντέλα θα κάνουν ντεμπούτο στη Γερμανία τον ερχόμενο Οκτώβριο, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη (εμείς περιλαμβανόμαστε σε αυτή) αναμένονται ως το τέλος του 2019. Στη Γερμανία, η τιμή του υψηλών επιδόσεων SUV ξεκινά από τα 63.500 ευρώ, ενώ για το SUV coupe από τα 65.000. Καθόλου κακό, ε;