Passat

Το νέο Volkswagen Passat Variant στις τελικές δοκιμές

Το ολοκαίνουργιο Passat Variant θα κάνει πρεμιέρα στα τέλη Αυγούστου και η Volkswagen δημοσιεύει τώρα τα πρώτα προκαταρκτικά στοιχεία της επόμενης γενιάς.

Passat

Το πολυαναμενόμενο ολοκαίνουργιο Passat Variant θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στα τέλη Αυγούστου και η Volkswagen δίνει ήδη στη δημοσιότητα κάποιες πρώτες λεπτομέρειες για την επερχόμενη γενιά Passat. Το αυτοκίνητο θα έρθει φορτωμένο με νέα χαρακτηριστικά, όπως ένα φιλικό προς το χρήστη σύστημα οθόνης και ελέγχου, ένα πολυτελές εσωτερικό, ένα σύγχρονο προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου του πλαισίου, καθίσματα υψηλών προδιαγραφών και plug-in υβριδικούς κινητήρες με ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα. Το ολοκαίνουργιο Passat Variant αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2024, σηματοδοτώντας την ένατη γενιά ενός από τα πιο επιτυχημένα μεσαία αυτοκίνητα στον κόσμο, με ιστορία πάνω από μισό αιώνα και περισσότερες από 30 εκατομμύρια πωλήσεις.

Κατά την ανάπτυξη του ολοκαίνουργιου Passat Variant, η Volkswagen αξιοποίησε τις δυνατότητες της νέας έκδοσης της αρθρωτής εγκάρσιας μήτρας – στην καθομιλουμένη γνωστή ως MQB evo. Ο Kai Grünitz, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της μάρκας, υπεύθυνος για την Ανάπτυξη, λέει: “Με το ολοκαίνουργιο Passat, η εστίασή μας ήταν να εξασφαλίσουμε υψηλού επιπέδου άνεση στην οδήγηση και τις μετακινήσεις. Το εκτεταμένο μεταξόνιο και ο καινοτόμος προσαρμοστικός έλεγχος του πλαισίου με αμορτισέρ δύο βαλβίδων το εξασφαλίζουν αυτό. Ταυτόχρονα, το νέο μας σύστημα οθόνης και ελέγχου είναι εξαιρετικά διαισθητικό. Τα κλιματιζόμενα καθίσματα με μασάζ αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας για κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό”.

Ο εσωτερικός σχεδιασμός έχει ανανεωθεί πλήρως με βάση μια νέα αντίληψη. Η ποιότητα και η άνεση φτάνουν σε νέα ύψη χάρη στα κορυφαία υλικά και την αποτελεσματική ηχομόνωση. Θα διατίθεται επίσης η επιλογή των μπροστινών καθισμάτων ergoActive, που προσφέρουν ηλεκτρική ρύθμιση (έως 14 κατευθύνσεων, ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό), διάφορες λειτουργίες μασάζ και κλιματισμό.

Παρουσιάζοντας ένα νέο concept απεικόνισης και ελέγχου, η αρχιτεκτονική του εσωτερικού του Passat Variant επανασχεδιάστηκε συστηματικά, με βάση τα σχόλια των πελατών, με στόχο τη μεγιστοποίηση της διαισθητικότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα πλήρως ανασχεδιασμένο κόκπιτ και ένα νέο σύστημα infotainment στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου. Η στάνταρ οθόνη infotainment εκτείνεται σε 32 cm (12,9 ίντσες), ενώ μια μεγαλύτερη οθόνη 38 cm (15 ίντσες) διατίθεται ως αναβάθμιση. Τα ρυθμιστικά αφής κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment, τα οποία έχουν οπίσθιο φωτισμό, ελέγχουν λειτουργίες όπως η θερμοκρασία της καμπίνας και η ένταση του ήχου. Θα προσφέρεται επίσης προαιρετικά μια νέα οθόνη head-up display, η οποία προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ και, συνεπώς, στον εικονικό χώρο μπροστά από το όχημα. Για την περαιτέρω απλοποίηση του χειρισμού, το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών θα είναι εξοπλισμένο με κουμπιά.

Το ολοκαίνουργιο Passat Variant έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το αυξημένο μήκος του (14 εκατοστά περισσότερο) προσθέτει επιπλέον 5 εκατοστά χώρου για τα πόδια. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αυξάνεται επίσης κατά 40 λίτρα σε 690 λίτρα (όταν είναι φορτωμένος μέχρι το ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων) και κατά 140 λίτρα σε 1920 λίτρα όταν ο πίσω πάγκος είναι αναδιπλωμένος.

Πολυάριθμα επιμέρους μέτρα έχουν βελτιώσει το σύστημα κίνησης του νέου μοντέλου: αυξημένη ακαμψία κάμπερ και μεγαλύτερη πλευρική δύναμη διεύθυνσης του πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων (αυξημένη σταθερότητα του πίσω άξονα και συνεπώς αυξημένη ασφάλεια οδήγησης), νέα ηλεκτρομηχανική διάταξη διεύθυνσης, τροποποιημένες αντιστρεπτικές ράβδοι και αμορτισέρ, καθώς και προσαρμογές για διαφορετικές ζάντες τροχών. Η πιο άμεση σχέση διεύθυνσης και το μακρύτερο μεταξόνιο του Passat Variant επηρεάζουν θετικά τα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Η Volkswagen προσφέρει επίσης μια προηγμένη γενιά του προσαρμοστικού ελέγχου πλαισίου για το best seller της: το προαιρετικό DCC Pro με αμορτισέρ δύο βαλβίδων. Αυτό το σύστημα προσαρμόζεται συνεχώς στο οδόστρωμα και την κατάσταση οδήγησης λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως το σύστημα διεύθυνσης, το φρενάρισμα και οι ελιγμοί επιτάχυνσης. Η ιδανική απόσβεση υπολογίζεται για κάθε τροχό και ρυθμίζεται στα αμορτισέρ μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο οδηγός μπορεί να τροποποιήσει το DCC σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις – από πολύ άνετο έως πολύ σπορ. Στην ουσία: βελτιωμένη άνεση και αυξημένη δυναμική.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης το Vehicle Dynamics Manager – ένα σύστημα MQB που έκανε το ντεμπούτο του στο τρέχον Golf GTI. Το σύστημα ελέγχει τις λειτουργίες των ηλεκτρονικών κλειδαριών διαφορικού (XDS) και τα στοιχεία πλευρικής δυναμικής των ελεγχόμενων αμορτισέρ στο σύστημα DCC Pro. Χάρη στο Vehicle Dynamics Manager, η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται μέσω επεμβάσεων φρένων για κάθε τροχό και επιλεκτικής ρύθμισης της σκληρότητας των αμορτισέρ για κάθε τροχό.

Στα υψηλά πακέτα προδιαγραφών του, το Passat Variant θα διαθέτει μια νέα γενιά προβολέων IQ.LIGHT LED matrix. Αυτοί οι ισχυροί προβολείς είναι πιο κομψοί από την προηγούμενη έκδοση και διαθέτουν μια νέα κύρια δέσμη υψηλής απόδοσης με εμβέλεια περίπου 500 μέτρων. Στο πίσω μέρος, το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μια συνεχή οριζόντια λωρίδα LED για τις συστοιχίες των πίσω φώτων.

Χάρη στο MQB evo, το ολοκαίνουργιο Passat Variant μπορεί να έχει διαφορετικούς τύπους κίνησης. Θα προσφέρεται με κινητήρες turbo diesel (TDI), κινητήρες βενζίνης με υπερτροφοδότηση (TSI), ήπιους υβριδικούς κινητήρες βενζίνης με υπερτροφοδότηση (eTSI) και plug-in υβριδικά συστήματα (eHybrid). Η ηλεκτρική αυτονομία των νέων plug-in υβριδικών μονάδων έχει αυξηθεί σε έως και 100 χιλιόμετρα σε σχέση με τους προκατόχους, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Επιπλέον, η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος θα είναι ταχύτερη σε όλες τις εκδόσεις eHybrid, ενώ η φόρτιση συνεχούς ρεύματος θα είναι για πρώτη φορά στάνταρ.