Opel: Δύο νέα χρώματα για τα Mokka και Astra

Η μελέτη των τάσεων στα χρώματα που επιλέγουν (ή θα ήθελαν να επιλέγουν) οι αγοραστές, οδήγησε την Opel στη δημιουργία δύο νέων αποχρώσεων για τα πιο εμπορικά μοντέλα της: Πράσινο για το Mokka και κίτρινο για το Astra. Με αυτή την αφορμή, ο Γερμανός κατασκευαστής μας εξηγεί πώς και γιατί η εξέλιξη ενός χρώματος μπορεί να διαρκέσει ως και 4 χρόνια, αλλά και να προφυλάξει το περιβάλλον…

«Τα χρώματα που προορίζονται για τα αυτοκίνητα πρέπει όχι μόνο να ικανοποιούν τον πελάτη, αλλά και να ταιριάζουν με το μέγεθος και το σχήμα του αυτοκινήτου» εξηγεί η Nicole Heidt, Assistant Chief Designer στον τομέα Χρωμάτων και Ταπετσαριών. Από την αρχή της εξέλιξης του νέου Astra, η ομάδα Marketing της Opel ενημέρωσε τους ανθρώπους του Design ότι ήθελε η έκτη γενιά του best-seller Astra να διατίθεται σε κίτρινο, που έχει μακρά παράδοση ως χρώμα της μάρκας.

Όπως συνήθως συμβαίνει με ένα νέο χρώμα, η Nicole Heidt ξεκίνησε τη διαδικασία δημιουργίας με έρευνα των χρωματικών τάσεων. Σε συνδυασμό με τη δική της εμπειρία, άρχισε να σκέφτεται ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει μια νέα, σκουρότερη απόχρωση του κίτρινου για το νέο Astra. Στη συνέχεια, η Nicole πήγε τις ιδέες της στο βαφείο του τμήματος Design, όπου η ίδια δημιούργησε τη “συνταγή” για το νέο χρώμα.

Χρησιμοποιώντας ένα δοχείο 200 ml και λίγα γραμμάρια από διάφορα χρώματα αυτοκινήτων από έναν κορυφαίο προμηθευτή, ανέμιξε τα ‘συστατικά’ μέχρι το τελικό αποτέλεσμα να ταιριάξει στην ιδέα της.

Στη συνέχεια, η σχεδιάστρια ετοίμασε ένα κολάζ εικόνων και δείγματα χρωμάτων και παρουσίασε το νέο χρώμα στους επικεφαλής του Design και στο Marketing. Αφού έλαβε την έγκρισή τους, η Nicole έφτιαξε στη συνέχεια δείγματα για τον προμηθευτή του χρώματος στο εργοστάσιο του Rüsselsheim, του οποίου το τελικό προϊόν έπρεπε να ταιριάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με τη σχεδιαστική ιδέα και τα χρωματικά δείγματα για μαζική παραγωγή.

Η εξέλιξη νέων χρωμάτων διαρκεί έως 4 χρόνια

Η διαδικασία εξέλιξης ενός νέου χρώματος για ένα νέο μοντέλο μπορεί να διαρκέσει μέχρι τέσσερα χρόνια και, όταν ολοκληρωθεί, η νέα βαφή πρέπει να είναι διαθέσιμη για «ψεκασμό» από ρομπότ 12 μήνες πριν από την έναρξη παραγωγής. «Το κίτρινο που επιλέξαμε ως χρώμα λανσαρίσματος για το νέο Astra στο ξεκίνημα της διαδικασίας έχει αποδειχτεί ότι πέτυχε το στόχο του», δήλωσε η Nicole Heidt. «Υπάρχει έντονη ζήτηση για τέτοια χρώματα τώρα».

Για το Mokka, το αντισυμβατικό SUV που απευθύνεται σε πελάτες με πιο νεανικό προφίλ σε σχέση με το νέο Astra, η Opel θέλησε να δημιουργήσει ένα τολμηρό, σπορ νέο χρώμα. Η έρευνα της Nicole Heidt έδειξε ότι οι πράσινοι τόνοι είναι πολύ στη μόδα. «Επιπλέον, το πράσινο είναι το ιδανικό χρώμα για ένα ηλεκτρικό όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως το Mokka-e» πρόσθεσε.

Διαδικασία βαφής “3-wet”: Οι ετήσιες εκπομπές CO2 μειώνονται κατά περίπου 2.200 τόνους

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, όπως το ηλεκτρικό Opel Mokka-e ή το νέο Astra plug-in hybrid είναι δύο μόνο παραδείγματα για το πώς η Opel συνεισφέρει στη βιώσιμη κινητικότητα. Η διαδικασία της βαφής διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα, το “Kult Yellow” του νέου Astra χρησιμοποιείται στο εργοστάσιο παραγωγής του Rüsselsheim, με αποτέλεσμα οι εκπομπές ρύπων από το βαφείο να έχουν μειωθεί σημαντικά. Στην εγκατάσταση χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή η μέθοδος βαφής «3-wet», που αφαιρεί από την όλη διαδικασία ένα πλήρες στάδιο στεγνώματος. Συγκριτικά με τις συμβατικές διαδικασίες βαφής, η συγκεκριμένη μειώνει τις ετήσιες εκπομπές CO2 κατά περίπου 2.200 τόνους, ενώ την ίδια στιγμή εξακολουθεί να παρέχει στο αυτοκίνητο υψηλά επίπεδα προστασίας από διάβρωση και αλλοιώσεις στην επίστρωση εξαιτίας χτυπημάτων από πέτρες. Επιπλέον, η ετήσια κατανάλωση νερού μειώνεται κατά περίπου 1.800 κυβικά μέτρα.