Στη συνείδηση του κόσμου το όνομα της Mercedes – Benz έχει καθιερωθεί με τα μεγάλα και μεσαία πολυτελή σεντάν, τα οποία έδωσαν στην γερμανική μάρκα το προσωνύμιο «η κυρία της ασφάλτου». Ουσιαστικά, η Mercedes – Benz είναι εμπνευστής της αγοράς Premium. Ο λόγος είναι επειδή κατάφεραν να προσφέρουν την πολυτέλεια σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Την εμπειρία αυτή της πολυτέλειας αναζητήσαμε στην εβδομαδιαία συμβίωση μας με την εμβληματική Mercedes-Benz C180!
Αδιαφιλονίκητος ηγέτης
Η ιστορία της Mercedes C – Class αρχίζει τον Σεπτέμβριο του 1993 με την W202, η οποία αντικατέστησε την εμβληματική 190E (W201), το μοντέλο που αποτέλεσε την πρώτη απόπειρα της Mercedes στην μεσαία πολυτελή κατηγορία το 1982 και θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ο πρόδρομος των C -Class. Πλέον το αυτοκίνητο διανύει την πέμπτη του γενιά (W206), η οποία παρουσιάστηκε το 2021 και υιοθετεί στοιχεία των μεγαλύτερων S Class και E Class. Με συνολικές πωλήσεις που αγγίζουν τις 10,5 εκατομμύρια μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο και με αύξηση των πωλήσεων το 2023 κατά 10% σε σχέση με το 2022, το αυτοκίνητο είναι ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην μεσαία πολυτελή κατηγορία! Μία κατηγορία που ουσιαστικά ίδρυσε η γερμανική εταιρεία!
Φρέσκια προσέγγιση
Στο πεδίο της σχεδίασης, η γερμανική εταιρεία έχει κάνει άλματα, εγκαταλείποντας το άλλοτε συντηρητικό προφίλ και εισάγοντας μια πιο φρέσκια και σπορτίφ προσέγγιση, πλήρως εναρμονισμένη με το νέο Family Look της φίρμας.
Παρατηρώντας το μπροστινό μέρος, κεντρίζει το ενδιαφέρον το χαμηλό ρύγχος, θυμίζοντας τις σπορ προτάσεις της μάρκας. Κεντρικά στην οβάλ μάσκα που ενσωματώνεται στον προφυλακτήρα δεσπόζει το έμβλημα της εταιρείας. Την προσοχή θα τραβήξει το μοτίβο του τριάκτινου αστεριού, το οποίο γίνεται ορατό με την αντανάκλαση του φωτός!
Το μακρύ καπό χαρακτηρίζεται από τα έντονα κάθετα νεύρα κατά μήκος του, στο ύψος των οβάλ Full LED προβολέων, προδίδοντας του ένα άγριο αλλά όμορφο «βλέμμα».
Στο προφίλ ξεχωρίζει η επιθετική σφηνοειδής σιλουέτα, δίνοντας μια εντυπωσιακή γραμμή. Το αποτέλεσμα είναι το αυτοκίνητο να μοιάζει πως τρέχει ακόμα και όταν είναι ακίνητο. Οι μυώδεις επιφάνειες συνδυάζονται με όμορφες καμπύλες και απλές λιτές γραμμές, που αναδεικνύουν την ομορφιά του αυτοκινήτου. Το κυρτό έντονο νεύρο, κατά μήκος του οχήματος, τονίζει και χαρακτηρίζει κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου. Το χαμηλό αμάξωμα αναδεικνύει τον σπορτίφ προσανατολισμό του μεσαίου σεντάν!
Το πίσω μέρος υιοθετεί στον ύψιστο βαθμό τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, με επιρροές από τα μεγαλύτερα σεντάν της μάρκας! Ο τρίτος όγκος διαθέτει μια διακριτική αεροτομή και ολοκληρώνει το αμάξωμα με μία ευδιάκριτη αμβλεία γωνία. Αιχμή του δόρατος η εξέλιξη των φωτιστικών σωμάτων με γραφικά Led, που ενισχύει τους δεσμούς με το παρελθόν, αλλά με μοντέρνο στυλ. Διαθέτουν σφηνοειδή σχεδίαση και εκτείνονται στο εσωτερικό της πόρτας του τρίτου όγκου, όπου σε συνδυασμό με τον μυώδη προφυλακτήρα με τις δυο μεγάλες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης στα άκρα, αποδίδουν ένα εξαιρετικά σπορτίφ αποτέλεσμα!
Η σχεδίαση εκτός από το όμορφο σύνολο, είναι προσεγμένη κυρίως σε λειτουργικό επίπεδο. Τι εννοώ; Πως η σφηνοειδή σιλουέτα του σεντάν αμαξώματος, σε συνδυασμό με το μακρύ, χαμηλό ρύγχος και τον ανασηκωμένο τρίτο όγκο, έχει πετύχει κορυφαία αεροδυναμική απόδοση με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,24 Cd.
Άλλη διάσταση
Ένα από τα «ισχυρά χαρτιά» της νέας Mercedes-Benz C180 είναι αναμφίβολα η καμπίνα, η οποία γοητεύει από την πρώτη επαφή. Παρόλο που οι σχεδιαστές του εσωτερικού έχουν αποφύγει τις ακρότητες, επιλέγοντας απλές και λιτές γραμμές, έχουν πετύχει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα!
Η αισθητική του ταμπλό αναπτύσσεται γύρω από ένα ευδιάκριτο (Τ), το οποίο ενσωματώνει κεντρικά σε κάθετη διάταξη την τεράστια οθόνη αφής 11,9 ιντσών της δεύτερης γενιάς του συστήματος πολυμέσων MBUX με προηγμένες λειτουργίες, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto. Οι φυσικοί διακόπτες έχουν περιοριστεί στους απολύτως απαραίτητους, με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας!
Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, είναι ενσωματωμένος στον μοχλό των προβολέων δίπλα στο τιμόνι, αυξάνοντας τον διαθέσιμο χώρο. Έτσι, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που διαχωρίζει τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, υπάρχουν δυο ευρύχωρες θήκες, με τη πρώτη μάλιστα να διαθέτει σημείο για επαγωγική φόρτιση κινητού!
Πίσω από το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, 12,3 ιντσών που θυμίζει τάμπλετ και διαθέτει όλες τις ψηφιακές ενδείξεις για το αυτοκίνητο.
Η ποιότητα υλικών, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι κορυφαία, δημιουργώντας μια όμορφη αίσθηση για τους επιβάτες. Τα ημιμπάκετ καθίσματα εστιάζουν στην άνεση, πετυχαίνοντας την ιδανική στήριξη του σώματος των επιβατών, αφήνοντας την αίσθηση ανατομικής πολυθρόνας!
Η εργονομία βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο, καθώς με γνώμωνα την ασφάλεια και σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση των λειτουργιών, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο!
Ο όγκος των αποσκευών αγγίζει τα 455 λίτρα, άκρως επαρκής για μια πενταμελή οικογένεια. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας!
Το χαρακτηριστικό που θα εκπλήξει ευχάριστα είναι ο νυχτερινός φωτισμός Ambient με βασικό το μωβ φως, που δημιουργεί μία φιλόξενη ατμόσφαιρα χαλάρωσης, η οποία συμβάλλει για ξεκούραστη οδήγηση το βράδυ. Από το σύστημα πολυμέσων, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει χρώμα ή ακόμα να συνδυάσει και δύο χρώματα.
Συνολικά εστιάζει στην πολυτέλεια και την ποιότητα, προκειμένου να ικανοποιήσει τις υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών στην κατηγορία και ταυτόχρονα να επιβεβαιώσει την φήμη γύρω από τα μεσαία σεντάν με σήμα το τριάκτινο αστέρι!
Ροπάτο Downsizing
Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων με την κωδική ονομασία Μ254 αποδίδει 170 ίππους από τις 5.500 έως τις 6.100 σ.α.λ και 250 Nm ροπής στις 1.800-4.000 στροφές και δίνει την κίνηση στον πίσω άξονα. Διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία EQ Boost, το οποίο προσθέτει επιπλέον 20 ίππους από το EQ Boost σε χαμηλές στροφές. Η ήδη υψηλή ροπή του κινητήρα, υποστηρίζεται ακόμα περισσότερο από τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια, πετυχαίνοντας ένα ροπάτο Downsizing. Το ήπιο υβριδικό κινητήριο σύνολο συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων διπλού συμπλέκτη με την ονομασία 9G-TRONIC!
Οδηγική ευχαρίστηση διαφορετική από την καθιερωμένη
Το σαγηνευτικό παρουσιαστικό, η πολυτελής καμπίνα και το αποδοτικό κινητήριο σύνολο, της Mercedes – Benz C180 αφήνουν υποσχέσεις για μία μοναδική εμπειρία οδήγησης! Ήρθε λοιπόν η στιγμή να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη και να γνωρίσουμε ολοκληρωτικά το πολυτελές μεσαίο Sedan του «αστεριού»!
Στην πόλη η Mercedes-Benz C180 αδικείται. Το αμαξωμα των 4,75 μέτρων περιορίζεται στον αστικό κύκλο. Η κίνηση στα στενά απαγορευτική, με τον οδηγό να προτιμάει κεντρικές αρτηρίες. Ταυτόχρονα η χαμηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το μακρύ ρύγχος, μειώνουν την ορατότητα. Ωστόσο, χάρη στον προσεγμένο σχεδιασμό μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο θα ξεδιπλώσει όλα τα πλεονεκτήματα που την καθιστούν μοναδική. Όλα ξεκινούν από το στιβαρό πισωκίνητο πλαίσιο MRA II και από το προσεγμένο set up των αναρτήσεων διαθέτοντας μπροστά διπλά ψαλίδια και πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε συνδυασμό με άξονες multi-link με τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πέντε πίσω, προσφέρει έτσι μια μοναδική αίσθηση στην οδήγηση. Το αυτοκίνητο έχει υποδειγματικό κράτημα και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, αφήνοντας μια αίσθηση «αρχοντιάς», ακόμα και σε δύσκολες, απότομες και ανηφορικές στροφές. Η συμπεριφορά του είναι ήπια, χωρίς ξεσπάσματα στον πίσω άξονα, εστιασμένο στην ασφάλεια, χωρίς να παραλείπει την οδηγική ευχαρίστηση, αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο, από τον καθιερωμένο!
Στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει μια ξεχωριστή ταξιδιωτική εμπειρία, εστιάζοντας στην πολυτελή μετακίνηση. Όπως είναι αναμενόμενο η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωσης είναι κορυφαίας αίσθησης, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Προσφέρει ένα άνετο ταξίδι στους επιβάτες, οι οποίοι θα απολαύσουν τον πλούσιο εξοπλισμό και την φιλόξενη καμπίνα!
Γενικά το σημείο αναφοράς της Mercedes Benz C180 είναι η ποιότητα κύλισης και η άνεση. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ευχάριστο, πετυχαίνοντας μία μοναδική εμπειρία οδήγησης, δεδομένου πως ο οδηγός αισθάνεται πως οδηγεί μέσα από ένα σύγχρονο σαλόνι, καθισμένος σε μια προηγμένη πολυθρόνα εκπέμποντας «αρχοντιά»! Διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης, ECO, Normal, Sport και Sport Plus, ανάλογα με τις εκάστοτε διαθέσεις του οδηγού, αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα. Την πιο συναρπαστική εμπειρία προσφέρει το Sport Plus. Παράλληλα, ο κινητήρας ηχεί όμορφα στα αυτιά του οδηγού, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις! Εξαιρετικό σε αίσθηση είναι το εννιάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη. Οι κοντές σχέσεις εκμηδενίζουν το νεκρό χρόνο των αλλαγών, χωρίς ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται και παράλληλα εκμεταλλεύονται όλο το εύρος του κινητήρα τόσο από τις χαμηλές, όσο και από υψηλές στροφές. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, άγγιξε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα!
Bon Viveurs
Η πολυτελής φύση της Mercedes – Benz C180 την καθιστούν ως την επιλογή, των εραστών της ζωής. Για όσους έχουν ως απαράβατο κανόνα να ζουν καλά και να ευχαριστιούνται κάθε στιγμή! Για τους αμετανόητους Bon Viveur, είτε είναι εργένηδες, είτε οικογενειάρχες!
Ανάλογη της φήμης
Τιμολογιακά η Mercedes – Benz C180 διατίθεται από 53.150€ και βρίσκεται στην βάση της γκάμας της C Class, η οποία διαφοροποιείται μεταξύ 4 πακέτων εξοπλισμού. Η αξία του αυτοκινήτου είναι ανάλογη της διαχρονικής φήμης της γερμανικής εταιρείας, που δικαιολογεί το υψηλό τίμημα αγοράς και αποτυπώνει την ιδανική σχέση στο τρίπτυχο τιμής / αξίας / ποιότητας!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Σεντάν |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
4 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
6.2-7.2 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
141-163 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8.6 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
231 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d-ISC-FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9.1 κιλά/Hp, 109.7 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
6.2 κιλά/Nm, 161.3 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
170 Hp @ 5500-6100 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
113.6 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
250 Nm @ 1800-4000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
M 254.915 |
Κυβισμός κινητήρα |
1496 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
80.4 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
73.7 mm |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Twin-scroll turbo, Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
6 l |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς του κινητήρα |
20 Hp |
Ηλεκτρικό μοτέρ ροπής |
200 Nm |
Θέση |
Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
0.9 kWh |
Τάση μπαταρίας |
48 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1550 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
700 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
455 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
40 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1800 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4751 mm |
Πλάτος |
1820 mm |
Ύψος |
1437 mm |
Μεταξόνιο |
2865 mm |
Εμπρός ίχνος |
1582-1601 mm |
Πίσω ίχνος |
1594-1613 mm |
Εμπρός πρόβολος |
800 mm |
Πίσω πρόβολος |
1086 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
97 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.24 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.64 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους πίσω τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
9 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο G-TRONIC |
Εμπρός ανάρτηση |
διπλά ψαλίδια |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) – Τετραδιεύθυνση (4 στρεφόμενοι τροχοί) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
Μπροστά: 195/60 R17 ή 225/50 R17 ή 225/45 R18 Πίσω: 195/60 R17 ή 225/50 R17 ή 245/40 R18 αντίστοιχα |