Οδηγούμε Mazda MX-5 SkyActiv-G 184hp 2.0: «Fun To Drive» στους ανοιχτούς ορίζοντες   

Το Roadster της Mazda είναι το πιο διάσημο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας και διαχρονικά θεωρείται ο καλύτερος πρεσβευτής της «Fun To Drive» οδήγησης!

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;4 Ψήφοι
9
7.6

Συμβιώνοντας για μία εβδομάδα με το δίλιτρο MX-5 των 184 ίππων, ενστερνιστήκαμε την ιδιαίτερη και ανόθευτη φιλοσοφία που το περικλείει!

Γνωριμία  

Το Mazda MX-5 είναι το ελαφρύ διθέσιο roadster της ιαπωνικής εταιρείας με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση στους  πίσω τροχούς. Η πρώτη γενιά με τα χαρακτηριστικά πτυσσόμενα φωτιστικά σώματα παρουσιάστηκε το 1989. Πλέον, έχει φτάσει στην τέταρτη γενιά του, συνεχίζοντας να γράφοντας με χρυσά γράμματα τις σελίδες της μακρόχρονης ιστορίας του, αφού θεωρείται από τα πιο εμβληματικά και διάσημα μοντέλα της Mazda

Εξωτερική σχεδίαση 

Η Mazda δεν παρεκκλίνει από την αρχική συνταγή. Έτσι έχουμε τη γνώριμη κλασική σιλουέτα του MX-5, εφοδιασμένο με περισσότερες μυώδεις επιφάνειες, υιοθετώντας το νέο Family Look των Ιαπώνων.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει το μακρύ καπό που καταλήγει στο πολύ χαμηλό ρύγχος, το οποίο πλαισιώνεται από τους μικρούς αιχμηρούς προβολείς. Το επιθετικό παρουσιαστικό ολοκληρώνεται με τα ανασηκωμένα φτερά μπροστά από το ημικυκλικό παρμπρίζ! 

Οι συμπαγείς διαστάσεις του Roadster της Mazda συνδυάζονται με απλές και λιτές γραμμές, συνθέτοντας στο προφίλ την κλασική φιγούρα του MX-5! Σε αντίθεση με τις παλαιότερες γενιές, το νέο μοντέλο έχει πιο μυώδεις επιφάνειες, ειδικότερα στους θόλους των εμπρός και πίσω τροχών, προσδίδοντας του ένα πιο δυναμικό στυλ, παραμένοντας όμως πιστό στην σχεδιαστική κουλτούρα του διάσημου μοντέλου!   

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στο πίσω μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα πρωτότυπα ολοστρόγγυλα φωτιστικά σώματα. Ωστόσο αυτά, επεκτείνονται από την εξωτερική τους πλευρά με μια λεπτή τριγωνική προσθήκη που αγκαλιάζει τα πίσω φτερά! Ο ογκώδης προφυλακτήρας καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος και η εικόνα του ολοκληρώνεται με το μικρό και τοποθετημένο κάθετα, πορτμπαγκάζ! 

 

Με διαχρονική σχεδίαση προκαλεί ρίγη συγκίνησης στο πέρασμα του, είτε με κλειστή την οροφή, είτε με την απόλυτη θέα στον ανοιχτό ουρανό μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα του! 

Εσωτερικό 

Η αποκλειστικά διθέσια καμπίνα έχει διαμορφωθεί με επίκεντρο τον οδηγό. Οι θήκες απουσιάζουν ακόμα και από τα πλαϊνά των θυρών, ενώ το κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί κεντρικά πίσω από τις θέσεις των επιβατών, στη βάση του οποίου βρίσκονται οι ποτηροθήκες, ανάμεσα στα δύο καθίσματα. 

Λιτό, πολυτελές και φινετσάτο, η Mazda αποκαλεί το νέο εσωτερικό «Terracotta» και το έχει επιμεληθεί με δέρμα Nappa. Τα ημιμπάκετ καθίσματα βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά, αλλά παρέχουν εξαιρετική στήριξη στους 2 επιβάτες και παράλληλα είναι άνετα ακόμα σε πολύωρο ταξίδι! Τα αποδοτικά ηχεία της Bose, ενσωματωμένα στα προσκέφαλα, που παρέχουν εξαιρετικά επίπεδα ήχου ακόμα και όταν η οροφή είναι ανοιχτή, είναι το κερασάκι στην τούρτα!

Μια κονσόλα τοποθετημένη πιο ψηλά φιλοξενεί τον μίνιμαλ επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, το κλασικό χειρόφρενο σε περίοπτη θέση, τον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος πολυμέσων και μια μικρή θήκη. Παράλληλα διαχωρίζει τα καθίσματα, τονίζοντας τον απόλυτο αγωνιστικό και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του!  

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων δεσπόζει κεντρικά στο ταμπλό με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό. Είναι μόλις 7 ιντσών, αλλά απόλυτα εύχρηστη παρέχοντας όλες τις απαραίτητες λειτουργίες μέσω του διακόπτη από την κονσόλα, χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο! 

Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο τόσο καθ’ ύψος, όσο και κατά μήκος, ενώ βρίσκεται σε κάθετη θέση μπροστά από τον οδηγό! Πίσω από αυτό, βρίσκεται ο όμορφος αναλογικός πίνακας οργάνων που ενισχύει την σπορ αισθητική! 

Τα απαιτούμενα για την ασφάλεια επινικελωμένα Roll Bar και ο διακριτικός ανεμοθραύστης πίσω από τα καθίσματα ολοκληρώνουν το καλαίσθητο μίνιμαλ εσωτερικό! 

Ο χώρος αποσκευών κατάλληλος για τα απολύτως απαραίτητα, περιορίζεται μόλις στα 130 λίτρα!

Κινητήρας 

Κάτω από το καπό κρύβεται ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας Skyactiv G, απόδοσης 184 ίππων και με 205 Nm ροπής, στις 7.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας, ο οποίος ενισχύει τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ταιριάζει απόλυτα στη σπορ φύση του μοντέλου! 

Στον δρόμο 

Η «πικάντικη» εμφάνιση και το αγωνιστικό στυλ προκαλούν να το αισθανθείς στο έπακρον και να ευχαριστηθείς την οδηγική εμπειρία ενός καθαρόαιμου Roadster σε κάθε συνθήκη! 

Στην πόλη έχει ως πλεονέκτημα τις συμπαγείς διαστάσεις του, κινείται με ευελιξία και αρκετά νευρικά. Ωστόσο η χαμηλή θέση οδήγησης και το μακρύ καπό περιορίζουν την ορατότητα, ειδικά στα στενά. Παράλληλα, τα αλλά οχήματα φαίνονται σε ψηλότερη θέση, δημιουργώντας την εντύπωση στους δυο επιβάτες του MX-5, πως κινούνται επιθετικά.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο ως εκπρόσωπος της απολαυστικής οδήγησης, ξεδιπλώνει το ταλέντο του σκορπώντας ενθουσιασμό στον οδηγό! Είτε με κλειστή, είτε με ανοιχτή την οροφή, πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Η θέση οδήγησης βρίσκεται σχεδόν στο πάτωμα και συνδυαστικά με το χαμηλό κέντρο βάρους δίνουν την εντύπωση σαν να είναι ένα αγωνιστικού αυτοκίνητο δρόμου. Το τιμόνι είναι ακριβέστατο σαν διαβήτης, με τον χρήστη να γνωρίζει την ακριβή θέση των τροχών! 

Η κίνηση σε απότομες ανηφορικές ή κατηφορικές στροφές, είναι εξαιρετικά σαγηνευτική και διασκεδαστική, δίνοντας ευκαιρία για παιχνίδια! Το αυτοκίνητο είναι αρκετά υποστροφικό αλλά ελέγξιμο, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη κατακόρυφα! 

Ένα από τα κυριότερα θετικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είναι αναμφίβολα το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Οι κοντές σχέσεις ευνοούν τις γρήγορες αλλαγές, δίνοντας την απαραίτητη σπιρτάδα και νεύρο στον δίλιτρο κινητήρα, ανεβάζοντας κατακόρυφα τα επίπεδα απόλαυσης! 

Στον αυτοκινητόδρομο παρά το χαμηλό του βάρος αναδεικνύεται η στιβαρότητα του πλαισίου! Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Ενώ παραμένει άνετο και ευχάριστο, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια! 

Γενικά η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πιο συναρπαστική με ανοιχτή την οροφή καθώς όταν είναι κλειστό περιορίζεται πολύ ο εσωτερικός χώρος! Ωστόσο παραμένει πάντα ευχάριστο, ελέγξιμα υποστροφικό και έτοιμο για παιχνίδι ανά πάσα στιγμή ως γνήσιος εκπρόσωπος της «Fun To Drive» οδήγησης! Παρόλο τον καθαρά σπορτιβ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παραμένει ανέλπιστα οικονομικό με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 7.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι η κατανάλωση αγγίζει μόλις τα 7.4 λίτρα!  

Σε ποιους απευθύνεται 

Το Mazda MX-5, ως αποκλειστικά διθέσιο, εστιάζει σε περιορισμένο κοινό. Σε εργένηδες και εργένισσες, σε ζευγάρια που δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα οικογένεια και χαίρονται την κάθε στιγμή κάνοντας μικρές εξορμήσεις! Σε αυτούς που επιθυμούν ένα παιχνιδιάρικο και Fun To Drive αυτοκίνητο! Ως δεύτερο αυτοκίνητο! Αλλά και φυσικά στους φανατικούς φίλους του μοντέλου! 

Τιμή 

Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει το δίλιτρο MX-5 με τα 184 άλογα από 37.800,00 €. Ωστόσο για όσους δεν επιζητούν επιδόσεις, αλλά την αίσθηση του καθαρόαιμου Roadster, υπάρχει η βασική έκδοση των 132 ίππων με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων από 28.765,00 €. Η έκδοση Takumi της δοκιμής μας κοστίζει 38.272,00 €.

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ   
Τύπος Roadster 
Καθίσματα 2
Πόρτες 2
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 6.9 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) 155 g/km
Τύπος καυσίμου Βενζίνη
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα 6.5 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα 219 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6d-ISC-FCM
Αναλογία βάρους/ισχύος 5.6 κιλά/Hp, 179.5 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή 5 κιλά/Nm, 200 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ισχύς 184 Hp @ 7000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού 92.1 Hp/l
Ροπή 205 Nm @ 4000 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα Εμπρός, κατά μήκος
Κυβισμός κινητήρα 1998 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 4
Διαμόρφωση κινητήρα Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου 83.5 mm
Διαδρομή εμβόλου  91.2 mm
Βαθμός συμπίεσης 13
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας
Μηχανισμός διανομής αερίων DOHC-VVT
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 4.3 l
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ  
Βάρος 1025 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 235 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 130 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 45 l
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος 3914 mm
Πλάτος 1735 mm
Ύψος 1234 mm
Μεταξόνιο 2309 mm
Εμπρός ίχνος 1496 mm
Πίσω ίχνος 1503 mm
Απόσταση από το έδαφος 125 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 9.4 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Στους πίσω τροχούς 
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Εμπρός ανάρτηση Διπλά ψαλίδια
Πίσω ανάρτηση Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα Δίσκοι
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
υδραυλικό τιμόνι Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί  195/50 R16

Photo Gallery

 

Συμπέρασμα
Το Mazda MX-5 είναι ένα γνήσιο εμβληματικό μοντέλο για την ιαπωνική εταιρεία, η οποία οφείλει σε μεγάλο βαθμό το Sport DNA της σε αυτό το αυτοκίνητο! Οδηγοκεντρικό και παιχνιδιάρικο, αποπνέει μια αίσθηση ελευθερίας με την οροφή του ανοιχτή! Χαρίζει άπλετη οδηγική απόλαυση, αποσπώντας την προσοχή των περαστικών. Διαθέτει συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά! Ως ο μοναδικός πλέον εκπρόσωπος της κατηγορίας των προσιτών Roadster, αποτελεί την μόνη επιλογή όσων επιθυμούν ένα τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που χαρίζει την απόλυτη Fun To Drive αίσθηση στους ανοιχτούς ορίζοντες! 
Εσωτερικό & πρακτικότητα
3.2
Τρεχούμενα έξοδα
7
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
9.1
Ασφάλεια
8.1
Παράγοντας απόλαυσης
9.4
Value for money
8.6
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;4 Ψήφοι
9
ΣΥΝ
Παιχνιδιάρικος χαρακτήρας
Απολαυστική εμπειρία οδήγησης
Οδική Συμπεριφορά
Κιβώτιο Ταχυτήτων
Αίσθηση ελευθερίας
ΠΛΗΝ
Χώροι
Πρακτικότητα
7.6