Guidare la Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 CV 2.0: "Fun To Drive" sugli orizzonti aperti   

Το Roadster της Mazda είναι το πιο διάσημο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας και διαχρονικά θεωρείται ο καλύτερος πρεσβευτής της «Fun To Drive» οδήγησης!

Che voto gli dai?4 Voti
9
7.6

Συμβιώνοντας για μία εβδομάδα με το δίλιτρο MX-5 των 184 ίππων, ενστερνιστήκαμε την ιδιαίτερη και ανόθευτη φιλοσοφία που το περικλείει!

Incontrare  

Il Mazda MX-5 είναι το ελαφρύ διθέσιο roadster της ιαπωνικής εταιρείας με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση στους  πίσω τροχούς. Η πρώτη γενιά με τα χαρακτηριστικά πτυσσόμενα φωτιστικά σώματα παρουσιάστηκε το 1989. Πλέον, έχει φτάσει στην τέταρτη γενιά του, συνεχίζοντας να γράφοντας με χρυσά γράμματα τις σελίδες της μακρόχρονης ιστορίας του, αφού θεωρείται από τα πιο εμβληματικά και διάσημα μοντέλα της Mazda

Design esterno 

Η Mazda δεν παρεκκλίνει από την αρχική συνταγή. Έτσι έχουμε τη γνώριμη κλασική σιλουέτα του MX-5, εφοδιασμένο με περισσότερες μυώδεις επιφάνειες, υιοθετώντας το νέο Family Look των Ιαπώνων.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει το μακρύ καπό που καταλήγει στο πολύ χαμηλό ρύγχος, το οποίο πλαισιώνεται από τους μικρούς αιχμηρούς προβολείς. Το επιθετικό παρουσιαστικό ολοκληρώνεται με τα ανασηκωμένα φτερά μπροστά από το ημικυκλικό παρμπρίζ! 

Οι συμπαγείς διαστάσεις του Roadster της Mazda συνδυάζονται με απλές και λιτές γραμμές, συνθέτοντας στο προφίλ την κλασική φιγούρα του MX-5! Σε αντίθεση με τις παλαιότερες γενιές, το νέο μοντέλο έχει πιο μυώδεις επιφάνειες, ειδικότερα στους θόλους των εμπρός και πίσω τροχών, προσδίδοντας του ένα πιο δυναμικό στυλ, παραμένοντας όμως πιστό στην σχεδιαστική κουλτούρα του διάσημου μοντέλου!   

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στο πίσω μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα πρωτότυπα ολοστρόγγυλα φωτιστικά σώματα. Ωστόσο αυτά, επεκτείνονται από την εξωτερική τους πλευρά με μια λεπτή τριγωνική προσθήκη που αγκαλιάζει τα πίσω φτερά! Ο ογκώδης προφυλακτήρας καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος και η εικόνα του ολοκληρώνεται με το μικρό και τοποθετημένο κάθετα, πορτμπαγκάζ! 

 

Με διαχρονική σχεδίαση προκαλεί ρίγη συγκίνησης στο πέρασμα του, είτε με κλειστή την οροφή, είτε με την απόλυτη θέα στον ανοιχτό ουρανό μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα του! 

Interno 

Η αποκλειστικά διθέσια καμπίνα έχει διαμορφωθεί με επίκεντρο τον οδηγό. Οι θήκες απουσιάζουν ακόμα και από τα πλαϊνά των θυρών, ενώ το κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί κεντρικά πίσω από τις θέσεις των επιβατών, στη βάση του οποίου βρίσκονται οι ποτηροθήκες, ανάμεσα στα δύο καθίσματα. 

Λιτό, πολυτελές και φινετσάτο, η Mazda αποκαλεί το νέο εσωτερικό «Terracotta» και το έχει επιμεληθεί με δέρμα Nappa. Τα ημιμπάκετ καθίσματα βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά, αλλά παρέχουν εξαιρετική στήριξη στους 2 επιβάτες και παράλληλα είναι άνετα ακόμα σε πολύωρο ταξίδι! Τα αποδοτικά ηχεία της Bose, ενσωματωμένα στα προσκέφαλα, που παρέχουν εξαιρετικά επίπεδα ήχου ακόμα και όταν η οροφή είναι ανοιχτή, είναι το κερασάκι στην τούρτα!

Μια κονσόλα τοποθετημένη πιο ψηλά φιλοξενεί τον μίνιμαλ επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, το κλασικό χειρόφρενο σε περίοπτη θέση, τον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος πολυμέσων και μια μικρή θήκη. Παράλληλα διαχωρίζει τα καθίσματα, τονίζοντας τον απόλυτο αγωνιστικό και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του!  

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων δεσπόζει κεντρικά στο ταμπλό με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό. Είναι μόλις 7 ιντσών, αλλά απόλυτα εύχρηστη παρέχοντας όλες τις απαραίτητες λειτουργίες μέσω του διακόπτη από την κονσόλα, χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο! 

Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο τόσο καθ’ ύψος, όσο και κατά μήκος, ενώ βρίσκεται σε κάθετη θέση μπροστά από τον οδηγό! Πίσω από αυτό, βρίσκεται ο όμορφος αναλογικός πίνακας οργάνων που ενισχύει την σπορ αισθητική! 

Τα απαιτούμενα για την ασφάλεια επινικελωμένα Roll Bar και ο διακριτικός ανεμοθραύστης πίσω από τα καθίσματα ολοκληρώνουν το καλαίσθητο μίνιμαλ εσωτερικό! 

Ο χώρος αποσκευών κατάλληλος για τα απολύτως απαραίτητα, περιορίζεται μόλις στα 130 λίτρα!

Motore 

Κάτω από το καπό κρύβεται ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας Skyactiv G, απόδοσης 184 ίππων και με 205 Nm ροπής, στις 7.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας, ο οποίος ενισχύει τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ταιριάζει απόλυτα στη σπορ φύση του μοντέλου! 

In viaggio 

Η «πικάντικη» εμφάνιση και το αγωνιστικό στυλ προκαλούν να το αισθανθείς στο έπακρον και να ευχαριστηθείς την οδηγική εμπειρία ενός καθαρόαιμου Roadster σε κάθε συνθήκη! 

In città έχει ως πλεονέκτημα τις συμπαγείς διαστάσεις του, κινείται με ευελιξία και αρκετά νευρικά. Ωστόσο η χαμηλή θέση οδήγησης και το μακρύ καπό περιορίζουν την ορατότητα, ειδικά στα στενά. Παράλληλα, τα αλλά οχήματα φαίνονται σε ψηλότερη θέση, δημιουργώντας την εντύπωση στους δυο επιβάτες του MX-5, πως κινούνται επιθετικά.

Nella rete montana e rurale ως εκπρόσωπος της απολαυστικής οδήγησης, ξεδιπλώνει το ταλέντο του σκορπώντας ενθουσιασμό στον οδηγό! Είτε με κλειστή, είτε με ανοιχτή την οροφή, πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Η θέση οδήγησης βρίσκεται σχεδόν στο πάτωμα και συνδυαστικά με το χαμηλό κέντρο βάρους δίνουν την εντύπωση σαν να είναι ένα αγωνιστικού αυτοκίνητο δρόμου. Το τιμόνι είναι ακριβέστατο σαν διαβήτης, με τον χρήστη να γνωρίζει την ακριβή θέση των τροχών! 

Η κίνηση σε απότομες ανηφορικές ή κατηφορικές στροφές, είναι εξαιρετικά σαγηνευτική και διασκεδαστική, δίνοντας ευκαιρία για παιχνίδια! Το αυτοκίνητο είναι αρκετά υποστροφικό αλλά ελέγξιμο, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη κατακόρυφα! 

Ένα από τα κυριότερα θετικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είναι αναμφίβολα το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Οι κοντές σχέσεις ευνοούν τις γρήγορες αλλαγές, δίνοντας την απαραίτητη σπιρτάδα και νεύρο στον δίλιτρο κινητήρα, ανεβάζοντας κατακόρυφα τα επίπεδα απόλαυσης! 

In autostrada παρά το χαμηλό του βάρος αναδεικνύεται η στιβαρότητα του πλαισίου! Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Ενώ παραμένει άνετο και ευχάριστο, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια! 

Generale η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πιο συναρπαστική με ανοιχτή την οροφή καθώς όταν είναι κλειστό περιορίζεται πολύ ο εσωτερικός χώρος! Ωστόσο παραμένει πάντα ευχάριστο, ελέγξιμα υποστροφικό και έτοιμο για παιχνίδι ανά πάσα στιγμή ως γνήσιος εκπρόσωπος της «Fun To Drive» οδήγησης! Παρόλο τον καθαρά σπορτιβ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παραμένει ανέλπιστα οικονομικό με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 7.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι η κατανάλωση αγγίζει μόλις τα 7.4 λίτρα!  

A chi si rivolge 

Το Mazda MX-5, ως αποκλειστικά διθέσιο, εστιάζει σε περιορισμένο κοινό. Σε εργένηδες και εργένισσες, σε ζευγάρια που δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα οικογένεια και χαίρονται την κάθε στιγμή κάνοντας μικρές εξορμήσεις! Σε αυτούς που επιθυμούν ένα παιχνιδιάρικο και Fun To Drive αυτοκίνητο! Ως δεύτερο αυτοκίνητο! Αλλά και φυσικά στους φανατικούς φίλους του μοντέλου! 

Prezzo 

Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει το δίλιτρο MX-5 με τα 184 άλογα από 37.800,00 €. Ωστόσο για όσους δεν επιζητούν επιδόσεις, αλλά την αίσθηση του καθαρόαιμου Roadster, υπάρχει η βασική έκδοση των 132 ίππων με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων από 28.765,00 €. Η έκδοση Takumi της δοκιμής μας κοστίζει 38.272,00 €.

Caratteristiche tecniche 

AMAXOMA   
Stampa Roadster 
Posti a sedere 2
Porte 2
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI  
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) 6.9 l/100 km
Emissioni di CO2 (WLTP) 155 g/km
Tipo di carburante Benzina
Accelerazione 0 - 100 km/h 6.5 δευτ
Velocità massima 219 km/h
Specifiche dei gas di scarico Euro 6d-ISC-FCM
Rapporto peso/potenza 5.6 κιλά/Hp, 179.5 Hp/τόνος
Rapporto peso/coppia 5 κιλά/Nm, 200 Nm/τόνος
MOTORE  
Potenza 184 Hp @ 7000 σ.α.λ.
Potenza per litro di cilindrata 92.1 Hp/l
Coppia 205 Nm @ 4000 σ.α.λ.
Layout del motore In avanti, lungo
Carter del motore 1998 cm3
Numero di cilindri 4
Configurazione del motore In serie
Diametro del cilindro 83.5 mm
Διαδρομή εμβόλου  91.2 mm
Grado di compressione 13
Numero di valvole per cilindro 4
Sistema di iniezione del carburante Spruzzatura diretta
Aspirazione del motore Motore a salita naturale
Meccanismo di distribuzione del gas DOHC-VVT
Capacità dell'olio motore 4.3 l
ALTEZZA E PESO  
Peso 1025 κιλά
Carico utile massimo 235 κιλά
Volume minimo di spazio per i bagagli 130 l
Capacità del serbatoio del carburante 45 l
DIMENSIONI  
Lunghezza 3914 mm
Larghezza 1735 mm
Altezza 1234 mm
Passo 2309 mm
Pista anteriore 1496 mm
Traccia posteriore 1503 mm
Distanza dal suolo 125 mm
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) 9.4 m
ARCHITETTURA   
Movimento Sulle ruote posteriori 
Numero di rapporti e tipo di cambio 6 velocità, cambio manuale
Sospensione anteriore Διπλά ψαλίδια
Sospensione posteriore Sospensione indipendente di più collegamenti
Freni anteriori Vassoi ventilati
Freni posteriori Dischi
Sistemi ausiliari ABS (Sistema frenante antibloccaggio)
Tipo di indirizzo Gestione chukrania (con denti)
υδραυλικό τιμόνι Volante elettrico
Ruote  195/50 R16

galleria fotografica

 

Conclusione
Το Mazda MX-5 είναι ένα γνήσιο εμβληματικό μοντέλο για την ιαπωνική εταιρεία, η οποία οφείλει σε μεγάλο βαθμό το Sport DNA της σε αυτό το αυτοκίνητο! Οδηγοκεντρικό και παιχνιδιάρικο, αποπνέει μια αίσθηση ελευθερίας με την οροφή του ανοιχτή! Χαρίζει άπλετη οδηγική απόλαυση, αποσπώντας την προσοχή των περαστικών. Διαθέτει συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά! Ως ο μοναδικός πλέον εκπρόσωπος της κατηγορίας των προσιτών Roadster, αποτελεί την μόνη επιλογή όσων επιθυμούν ένα τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που χαρίζει την απόλυτη Fun To Drive αίσθηση στους ανοιχτούς ορίζοντες! 
Interni e praticità
3.2
Spese correnti
7
Comportamento e prestazioni su strada
9.1
Sicurezza
8.1
Fattore di divertimento
9.4
rapporto qualità/prezzo
8.6
Che voto gli dai?4 Voti
9
SYN
Carattere giocoso
Απολαυστική εμπειρία οδήγησης
Οδική Συμπεριφορά
Κιβώτιο Ταχυτήτων
Αίσθηση ελευθερίας
PLEEN
Luoghi
Πρακτικότητα
7.6