Καλενιους

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes διεκδικεί ανοικτές αγορές καθώς οι πιέσεις στην Κίνα εντείνονται

Ο Ola Kallenius υποστηρίζει ότι οι αγορές θα πρέπει να παραμείνουν ανοικτές και οι ανταγωνιστές θα πρέπει να "παλέψουν".

Το ανώτατο στέλεχος της Mercedes-Benz θεωρεί ότι τα μέτρα για την απεξάρτηση από την Κίνα αποτελούν κίνδυνο για τον υγιή ανταγωνισμό και τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων.

“Οι ανοικτές αγορές είναι αυτό που οδηγεί στην ανάπτυξη και στη δημιουργία πλούτου”, δήλωσε ο Ola Kallenius, CE της Mercedes, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg στη Νέα Υόρκη.

“Ας κρατήσουμε τις αγορές ανοιχτές και ας αφήσουμε τους συμμετέχοντες στην αγορά να το παλέψουν”.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση νωρίτερα την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο βιομηχανικό και γεωπολιτικό ανταγωνισμό μεταξύ των δύο οικονομιών.

Σε συνέντευξή της στο Bloomberg την Κυριακή, η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Ανναλένα Μπάερμποκ δήλωσε ότι η ΕΕ πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, προσθέτοντας ότι υποστηρίζει την έρευνα.

Η ευρωπαϊκή έρευνα, η οποία θα διαρκέσει περίπου εννέα μήνες, μπορεί τελικά να οδηγήσει σε εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά οχήματα, προκαλώντας την έντονη επίπληξη του Πεκίνου, το οποίο αποκάλεσε την κίνηση αυτή κραυγαλέα πράξη προστατευτισμού. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες για αντίποινα σε τυχόν εμπορικούς περιορισμούς.

“Μάθαμε κατά την πανδημία ότι η σούπερ
οι αλυσίδες τροφοδοσίας μπορεί να είναι εύθραυστες”, δήλωσε ο Kallenius, προσθέτοντας ότι τα αυτοκίνητα της Mercedes βασίζονται σε εξαρτήματα και από τις πέντε ηπείρους παραγωγής.

“Θα ήταν πλήρης αυταπάτη να πιστεύουμε ότι μπορούμε να χωρίσουμε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μεμονωμένες περιοχές που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους”.

Μαζί με το Volkswagen Group και την BMW, η Κίνα είναι η σημαντικότερη αγορά της Mercedes, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων.

Οι πελάτες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο επιλέγουν όλο και περισσότερο εγχώριες μάρκες όπως η BYD και η Nio για να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις τοπικές προτιμήσεις.

Η γερμανική εταιρεία έχει ως στόχο να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου είναι δυνατόν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας και σχεδιάζει να δημιουργήσει οκτώ εργοστάσια μπαταριών με συνεργάτες.

Υπό τον Kallenius, η Mercedes έχει αρχίσει να εστιάζει τους πόρους της στα κορυφαία οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των λιμουζινών Maybach, των αυτοκινήτων επιδόσεων AMG και του off-roader G-Class, ενώ απομακρύνεται από τα λιγότερο κερδοφόρα εισαγωγικά μοντέλα, όπως η συμπαγής A-Class.

Ο Kallenius δήλωσε ότι δεν αναμένει καμία “σημαντική επίπτωση” για την αλυσίδα εφοδιασμού της Mercedes από την απεργία της United Auto Workers κατά των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία ακολουθούσε πάντα τον ρυθμό της οικονομίας για την προσαρμογή των αποζημιώσεων.

“Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, ότι είμαστε ένας ελκυστικός εργοδότης”, δήλωσε. “Όποιες πιέσεις έχουμε στο κόστος θα πρέπει να αντισταθμίζονται από την παραγωγικότητα”.

Ερωτηθείς εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εγγυηθούν ότι οι υπάρχοντες εργαζόμενοι θα έχουν δουλειά καθώς η βιομηχανία θα μεταβαίνει στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ο Kallenius δήλωσε ότι ο αριθμός των εργαζομένων της Mercedes που απαιτούνται για τη συναρμολόγηση οχημάτων θα παραμείνει περίπου ο ίδιος, ενώ λιγότεροι θα χρειαστούν για την κατασκευή κινητήριων μονάδων.

“Θα χρησιμοποιήσουμε τη δημογραφία κατά τη διάρκεια αυτών των 10 ετών και πλέον – τα δημογραφικά μας στοιχεία – για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να φτάσουμε σε μια θέση όπου θα το κάνουμε αυτό με λογικό τρόπο”.