Live η Κίνηση στους δρόμους
ola kallenius mercedes benz Källenius (Mercedes): Είναι αδύνατο για τη Γερμανία να διακόψει τους δεσμούς της με την Κίνα

Källenius (Mercedes): Είναι αδύνατο για τη Γερμανία να διακόψει τους δεσμούς της με την Κίνα

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes - Benz αναπτύσσει τους οικονομικούς δεσμούς μεταξύ Ευρώπης και Κίνας και εξηγεί γιατί είναι αδύνατο να κοπούν

Εδώ και καιρό γίνεται λόγος για την ανάγκη η Ευρώπη να διακόψει ή τουλάχιστον να μειώσει τους οικονομικούς και βιομηχανικούς δεσμούς με την Κίνα, ώστε να μην εξαρτάται υπερβολικά από συγκεκριμένες προμήθειες προϊόντων ή ημιτελών προϊόντων. Πόσο νόημα έχει όμως αυτή τη στιγμή να προχωρήσει αυτό που οι οικονομολόγοι περιγράφουν ως “αποσύνδεση” μεταξύ των δύο περιοχών; Δεν είναι εύκολο να απαντηθεί, αλλά είναι βέβαιο ότι το θέμα, ακόμη περισσότερο μετά την πανδημία και τις συνέπειες στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και, κυρίως, για τους μεγάλους Γερμανούς κατασκευαστές, οι οποίοι παράγουν σημαντικούς όγκους, έσοδα και κέρδη ακριβώς στην Κίνα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ola Källenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, πιστεύει ότι δεν είναι ούτε ρεαλιστικό ούτε δυνατό να διακοπούν οι δεσμοί με την Κίνα. Και ότι η προσπάθεια αυτή και μόνο κινδυνεύει να θέσει σε κίνδυνο τον γερμανικό κατασκευαστικό τομέα.

 

Πάρα πολλοί οι δεσμοί

«Η αποσύνδεση είναι αδύνατη για το σύνολο σχεδόν της γερμανικής βιομηχανίας», δήλωσε ο Källenius στην Bild am Sonntag. «Οι μεγάλοι παίκτες της παγκόσμιας οικονομίας, η Ευρώπη, οι ΗΠΑ και η Κίνα, είναι τόσο στενά συνδεδεμένοι μεταξύ τους που η αποσύνδεση από την Κίνα δεν έχει νόημα». Από την άλλη πλευρά, οι δεσμοί της εταιρείας της Στουτγάρδης με την αγορά του Πεκίνου δεν αφορούν μόνο τα ψυχρά νούμερα (πέρυσι, η χώρα του Δράκου απέφερε το 18% των εσόδων και το 37% του όγκου πωλήσεων), αλλά και τη μετοχική δομή, όπου ξεχωρίζει ο όμιλος Beijing Automotive Group και κυρίως ο Li Shufu: ο πρόεδρος και ιδρυτής της Geely είναι ο πρώτος μέτοχος του κατασκευαστή της Στουτγάρδης. Επιπλέον, η Mercedes αναμένει να βελτιώσει περαιτέρω την παρουσία της στην κινεζική αγορά. «Τα στοιχεία των πωλήσεών μας στην Κίνα», δήλωσε ο Källenius, «αυξάνονται και είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι θα αυξηθούν και φέτος. Κατά τη διάρκεια των χρόνων της πανδημίας, οι πλουσιότεροι Κινέζοι συγκέντρωσαν εξαιρετικές αποταμιεύσεις. Αυτή η αγοραστική δύναμη θα μας ωφελήσει».