Fiesta

Ford: Ανοιχτό το ενδεχόμενο ηλεκτρικού Fiesta στην πλατφόρμα της VW

Το πλαίσιο ΜΕΒ Entry του ομίλου VW θα μπορούσε να φιλοξενήσει το επόμενο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό του μπλε οβάλ

Η Ford δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει έναν ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Fiesta με μπαταρία χρησιμοποιώντας μια έκδοση του επερχόμενου προσιτού, μικρού EV της Volkswagen, δήλωσε στο Automotive News Europe ο επικεφαλής της Ford στην Ευρώπη Martin Sander. Στο σημείο αυτό να θυμηθούμε πως η Ford τερμάτισε την παραγωγή του Fiesta στις 7 Ιουλίου, καθώς η εταιρεία μεταβαίνει στο να γίνει μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη.

Όπως είπε, η Ford έχει “μια πολύ εποικοδομητική και θετική συνεργασία με τη Volkswagen και ενδεχομένως εξετάζουμε ευκαιρίες για να την πάμε στο επόμενο βήμα”. Ήδη, η Ford έχει επιβεβαιώσει τα σχέδια να ακολουθήσει το Explorer με ένα δεύτερο ηλεκτρικό SUV βασισμένο στην αρχιτεκτονική MEB πλήρους μεγέθους (πιστεύεται ότι θα ονομάζεται Capri), και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μελλοντικών συνεργασιών με το Βόλφσμπουργκ πέρα από αυτό.

Ακόμα δεν έχει ληφθεί απόφαση για το αν η Ford θα χρησιμοποιήσει τη μικρότερη πλατφόρμα MEB Entry για ένα από τα δικά της αυτοκίνητα, αλλά όπως δήλωσε στο παρελθόν ο Sander στο Autocar: “Το ότι δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα, δεν σημαίνει ότι δεν θα το κάνουμε”.

Ο Sander δήλωσε στο Autocar ότι, χωρίς την πλατφόρμα της Volkswagen, η Ford “δεν θα είχε αυτή τη στιγμή στην αγορά της Ευρώπης ένα ηλεκτρικό όχημα με όγκο πωλήσεων”.

Η πλατφόρμα MEB Entry έκανε το ντεμπούτο της ως βάση του Volkswagen ID 2all concept – ένα συμπαγές και προσιτό ηλεκτρικό hatchback που προσφέρει επίπεδα πρακτικότητας του Volkswagen Golf.

Το ID 2all, το οποίο θα γίνει το ID 2 όταν φτάσει στην παραγωγή το 2025, δεν διαφέρει σε σχήμα και μέγεθος από το Fiesta που έχει πλέον αποσυρθεί.

Αλλά πρώτα, η Ford αναπτύσσει τη δική της παγκόσμια αρχιτεκτονική EV για χρήση σε μελλοντικά προϊόντα και αξιολογεί την κατασκευή οχημάτων σε αυτή την πλατφόρμα στη Βαλένθια.

“Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να φέρουμε τη δική μας πλατφόρμα και τη δική μας τεχνολογία στην Ευρώπη, γιατί πραγματικά πιστεύω ότι χτίζουμε μια πολύ, πολύ ανταγωνιστική πλατφόρμα”, δήλωσε ο Sander στο ANE.

Η εταιρεία ετοιμάζει επίσης μια ηλεκτρική έκδοση του Ford Puma πάνω σε προσαρμοσμένη αρχιτεκτονική ICE, η οποία θα στηρίξει επίσης μια ηλεκτρική έκδοση των νέων Ford Tourneo Courier και Ford Transit Courier.

Το αφεντικό της VW, Thomas Schäfer, δεν ήταν δεσμευτικός όταν ρωτήθηκε αν η εταιρεία του θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο συνεργασίας με άλλους κατασκευαστές για την ανάπτυξη της μικρότερης αρχιτεκτονικής MEB Entry. “Θα μπορούσε να είναι μια επιλογή”, δήλωσε κατά την παρουσίαση του ID 2. “Αλλά προς το παρόν, πιστεύουμε ότι με την κλίμακα που διαθέτουμε, μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε μερικές επιλογές”.

Ανέφερε, ωστόσο, ότι η εταιρεία θα ήταν ανοιχτή στο να προσφέρει την πλατφόρμα σε τρίτους μόλις είναι έτοιμη.

Η άμεση αντικατάσταση του Ford Fiesta δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τη Ford σε καμία περίπτωση. Όπως το έθεσε ο Sander: “Πρέπει να είμαστε συνετοί στις επιλογές μας και να αποφασίσουμε πού θα ξοδέψουμε τα χρήματά μας, πού θα κάνουμε τις απαραίτητες επενδύσεις προκειμένου να φτάσουμε σε μια θετική επιχειρηματική προοπτική”.

Και πρόσθεσε: “Αυτή τη στιγμή, με το κόστος των μπαταριών εκεί που είναι, δεν βλέπω ένα ηλεκτρικό Fiesta σύντομα”. Αλλά ο Sander θέλει να επαναπροσδιορίσει το Puma ως την ” χρηστική έκδοση” του Fiesta και ανέφερε ότι θα παραμείνει στην αγορά ” για πολλά χρόνια” μετά την κυκλοφορία της ηλεκτρικής έκδοσης το επόμενο έτος.