Το BMW Group παραμένει προσηλωμένο στην προστασία του κλίματος με πρωτοβουλίες και καθιέρωση προτύπων που θα μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα. Από το 2025, η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύεται ατσάλι το οποίο παράγεται με έως 95% λιγότερες εκπομπές CO2 και χωρίς να απαιτούνται ορυκτές πρώτες ύλες όπως ο άνθρακας. Για το σκοπό αυτό, το BMW Group έχει συνάψει συμφωνία με τη Σουηδική startup H2 Green Steel, που χρησιμοποιεί υδρογόνο και πράσινη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την παραγωγή ατσαλιού. Λόγω της εξαιρετικά ενεργοβόρας διαδικασίας παραγωγής, η παραγωγή χάλυβα θεωρείται μία από τις κύριες πηγές παγκόσμιων εκπομπών CO2.
«Στόχος μας είναι η μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα χάλυβα κατά δύο εκατομμύρια τόνους περίπου μέχρι το 2030. Η χρήση ατσαλιού που παράγεται με υδρογόνο και πράσινη ενέργεια μπορεί να συμβάλλει σημαντικά σε αυτό», δήλωσε ο Dr. Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος τμήματος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών. «Το ατσάλι είναι απαραίτητο στην παραγωγή αυτοκινήτων και θα παραμείνει σημαντικό για τις μελλοντικές γενιές οχημάτων. Καινοτόμες τεχνολογίες που επιτρέπουν την παραγωγή χάλυβα χωρίς άνθρακα θα συνεισφέρουν σημαντικά στην επίτευξη του στόχου μας για μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα μας».
Κύκλος υλικών κλειστού βρόχου
Εκτός από την προμήθεια ατσαλιού που παράγεται με χρήση πράσινης ενέργειας, το BMW Group και H2 Green Steel συμφώνησαν επίσης στη δημιουργία ενός κύκλου υλικών κλειστού βρόχου. Η H2 Green Steel θα παραλαμβάνει υπολείμματα από φύλλα μετάλλου, όπως αυτά που προκύπτουν στις πρέσες μετά τη δημιουργία των πάνελ θυρών, θα τα επεξεργάζεται και θα τα επιστρέφει στα εργοστάσια με τη μορφή νέων ατσάλινων ρολών – γνωστά και ως ατσάλινα πηνία. Με αυτό τον τρόπο, οι πρώτες ύλες μπορούν να χρησιμοποιούνται πολλές φορές σε μία κυκλική οικονομία ώστε να προστατεύονται οι φυσικοί πόροι. Επειδή απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή, ο δευτερογενής χάλυβας μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά μέσο όρο από 50 μέχρι 80%, συγκριτικά με το πρωτογενές υλικό.
Το BMW Group ήδη χρησιμοποιεί από 20% μέχρι 100% δευτερογενή χάλυβα στα οχήματά του και προτίθεται να αυξήσει αυτό το ποσοστό στο μέλλον. Τα εργοστάσια πρεσών του BMW Group στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους χάλυβα το χρόνο.
Ιδανική τοποθεσία στη Β. Σουηδία
Η H2 Green Steel κατασκευάζει το εργοστάσιο παραγωγής ατσαλιού στην επαρχία Norrbotten στη Β. Σουηδία, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Η περιοχή φημίζεται για τους ταράνδους της και για το θεαματικό Βόρειο Σέλας, ενώ παρέχει πρόσβαση και σε σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας, άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως υδροηλεκτρική και αιολική, σε ένα σημαντικό λιμάνι και σε πολυετή τεχνογνωσία στην παραγωγή ατσαλιού.
Αντίθετα με τις συμβατικές μεθόδους που βασίζονται στο κοκ για την παραγωγή ατσαλιού, η εταιρεία χρησιμοποιεί υδρογόνο που παράγεται με τη χρήση πράσινης ενέργειας για την αφαίρεση του οξυγόνου από το οξείδιο του σιδήρου. Αυτή η λεγόμενη άμεση αναγωγή σιδηρομεταλλευμάτων παράγει σχεδόν μηδενικές εκπομπές CO2, μόνο νερό – με αποτέλεσμα να αποφεύγονται κατά 95% εκπομπές CO2 που παράγονται συνήθως. Το ειδικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας μέσω υδρογόνου, που χρησιμοποιεί νερό και πράσινη ενέργεια από την περιοχή, θα ενσωματωθεί απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής χάλυβα. Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης τοπική πράσινη ενέργεια για τα υπολείμματα της διαδικασίας παραγωγής.
Το BMW Group θα προμηθεύεται κυψέλες μπαταριών από τη Northvolt που βρίσκεται στην ίδια περιοχή, από το 2024
Η Σουηδική εταιρεία Northvolt, που αναπτύσσει και κατασκευάζει κυψέλες μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αξιοποιεί επίσης τις δυνατότητες πράσινης ενέργειας του Σουηδικού Βορρά.
Πέρσι, το BMW Group υπέγραψε μακροπρόθεσμη συμφωνία προμήθειας κυψελών μπαταριών με τη Northvolt. Από το 2024, οι κυψέλες μπαταριών θα παράγονται στο Ευρωπαϊκό ‘γίγα-εργοστάσιο’ της Northvolt το οποίο είναι υπό κατασκευή στο Skellefteå στη Βόρεια Σουηδία. Η εταιρεία θα χρησιμοποιεί μόνο πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από τοπική αιολική και υδροηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή κυψελών μπαταριών.
Η Neue Klasse προτίθεται να καθιερώσει νέα πρότυπα
Από το 2025 και μετά, το BMW Group θα προχωρήσει σε επανευθυγράμμιση της προϊοντικής γκάμας του – που έχει αναπτυχθεί με επιτυχία στο πέρασμα των δεκαετιών – με βάση την Neue Klasse. Η Neue Klasse θα βασίζεται σε τρεις άξονες: μία πλήρως ανανεωμένη αρχιτεκτονική ΙΤ και λογισμικού, μία νέα γενιά συστημάτων ηλεκτροκίνησης υψηλών επιδόσεων και μπαταριών και ένα ριζικά νέο επίπεδο βιωσιμότητας σε όλο τον κύκλο ζωής των οχημάτων. Όλα αυτά εξυφαίνονται σε ολόκληρη την αρχιτεκτονική του οχήματος που έχει βελτιστοποιηθεί χωρίς συμβιβασμούς για να υποστηρίζει ηλεκτρικά συστήματα κίνησης θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς στον τομέα της ψηφιοποίησης και του εξηλεκτρισμού, και διασφαλίζοντας ότι η χαρακτηριστική αίσθηση μιας BMW μεταφέρεται στις μελλοντικές γενιές οχημάτων.
Ενεργή δέσμευση σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα στην εφοδιαστική αλυσίδα του χάλυβα
Στο πλαίσιο της εμπλοκής του με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ResponsibleSteel, το BMW Group συμμετείχε ενεργά στην καθιέρωση περιβαλλοντικών και κοινωνικών προτύπων σε όλη την αξιακή αλυσίδα του χάλυβα, ξεκινώντας από το ορυχείο. Αυτό το πρότυπο βιωσιμότητας για τα εργοστάσια παραγωγής χάλυβα καθιερώθηκε το 2019 στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας πολλαπλών εταίρων και τώρα αποτελεί τη βάση για πιστοποίηση. Το ResponsibleSteel είναι το πρώτο παγκόσμιο πρότυπο πολλαπλών εταίρων και η πρώτη πρωτοβουλία πιστοποίησης στη βιομηχανία του χάλυβα.