BMW

Αυτή είναι η νέα BMW M 1000 XR

Η νέα BMW M 1000 XR: η σπορ μοτοσικλέτα μεγάλων αποστάσεων που σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται στις υψηλότερες απαιτήσεις

BMW

«Η M XR είναι το τρίτο μοντέλο M της BMW Motorrad . Βασισμένη στις τρέχουσες S 1000 XR και S 1000 RR , η προϊοντική ουσία της M 1000 XR – M XR εν συντομία – ικανοποιεί τις ιδιαίτερες απαιτήσεις μιας σπορ μοτοσικλέτας μεγάλων αποστάσεων. Η δυναμική οδήγηση μιλά από μόνη της, τόσο στους επαρχιακούς δρόμους και τις πίστες όσο και σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων». -Dominik Blass, M 1000 XR Product Manager.


Η νέα BMW M 1000 XR : η σπορ μοτοσικλέτα μεγάλων αποστάσεων που σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται στις υψηλότερες απαιτήσεις, από δυναμική οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους μέχρι μεγάλα ταξίδια
Στα τέλη του 2018, η BMW Motorrad παρουσίασε την επιτυχημένη της στρατηγική που περιελάμβανε την εισαγωγή μοτοσικλετών της γκάμας μοντέλων M και έκτοτε προσφέρει ειδικό εξοπλισμό M και εξαρτήματα επιδόσεων M. Η νέα σπορ μοτοσικλέτα μεγάλων αποστάσεων BMW M 1000 XR είναι το τρίτο μοντέλο M της BMW Motorrad που γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του, μετά την superbike M 1000 RR και το δυναμικό roadster M 1000 R.

Στην επετειακή χρονιά των 100 ετών της BMW Motorrad, η δυναμική φιλοσοφία του πιο ισχυρού γράμματος στον κόσμο εφαρμόζεται και στη νέα M XR: Το γράμμα M είναι παγκοσμίως συνώνυμο της αγωνιστικής επιτυχίας και της μαγείας των μοντέλων BMW υψηλών επιδόσεων και απευθύνεται σε πελάτες με ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις για επιδόσεις, αποκλειστικότητα και εξατομικευμένο στυλ.

Με ισχύ 201 hp, απόβαρο κατά το πρότυπο DIN μόλις 223 kg και τεχνολογία ανάρτησης και αεροδυναμική σχεδιασμένες τόσο για σπορ οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων όσο και για γρήγορους γύρους στην πίστα, η νέα M XR – ως ο ελαφρύτερος εκπρόσωπος της κατηγορίας crossover – ανοίγει νέες δυνατότητες δυναμικής οδήγησης που μέχρι πρότινος προορίζονταν για καθαρόαιμα superbikes.

Ο ισχυρός 4κύλινδρος κινητήρας της M XR βασίζεται σε εκείνον της RR . Υψηλότερη μέγιστη ισχύς και ροπή, και αυξημένη επιτάχυνση και ελκτική πρόσφυση χάρη στις κοντύτερες σχέσεις και τελική μετάδοση για απαράμιλλη οδηγική απόλαυση σε επαρχιακούς δρόμους και πίστες
Η νέα M XR διαθέτει έναν τροποποιημένο υδρόψυκτο 4κύλινδρο, εν σειρά κινητήρα που βασίζεται στη μονάδα ισχύος της S 1000 RR. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 201 hp στις 12.750 σαλ., υψηλότερη κατά 31 hp σε σχέση με τη νέα S 1000 XR. Η μέγιστη ροπή των 113 Nm αποδίδεται στις 11.000 σαλ. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα της M XR είναι 14.600 σαλ. Η αυξημένη ισχύς στον πίσω τροχό σε όλες τις σχέσεις υποστηρίζεται από μια κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης μέσω της χρήσης ενός γραναζιού με 47 πλέον δόντια (S 1000 XR: 45 δόντια). Επιπλέον, η 4η, 5η και 6η σχέση είναι τώρα κοντύτερες σε σύγκριση με εκείνες της S 1000 XR, γεγονός που ωφελεί επίσης την πρόσφυση στον πίσω τροχό, την ελκτική δύναμη και την επιτάχυνση.


Φτεράκια ( winglets ) Μ και εκτροπείς αέρα: Φρενάρισμα αργότερα, μείωση της τάσης ανύψωσης του εμπρός τροχού και επιτάχυνση νωρίτερα χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη
Εκτός από την τεχνολογία κίνησης και ανάρτησης, η αεροδυναμική αποτέλεσε επίσης βασική προτεραιότητα στη φάση εξέλιξης της M XR. Η νέα M XR απέκτησε winglets στην περιοχή των εμπρός πλαϊνών πάνελ με στόχο την επίτευξη ακόμα ταχύτερων χρόνων στην πίστα και την καλύτερη δυνατή σταθερότητα οδήγησης στις υψηλές ταχύτητες. Από τα 100 km/h περίπου, αυξάνουν το φορτίο που ασκείται στον εμπρός τροχό χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη που παράγεται και φτάνει τα περίπου 12 kg στα 220 km/h.

Το πλαίσιο είναι διαμορφωμένο για οδήγηση προσανατολισμένη στις επιδόσεις σε επαρχιακούς δρόμους και πίστες με σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Απόσβεσης ( Dynamic Damping Control DDC ), ρυθμιζόμενη βάση ελατηρίου, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού, μηχανουργικά κατεργασμένο αποστάτη τιμονιού και σωληνωτό τιμόνι προσανατολισμένο ακόμα περισσότερο προς τα εμπρός και χαραγμένη με λέιζερ επιγραφή “ BMW M XR
Η ανάρτηση και το πλαίσιο της νέας M XR βασίζονται στην S 1000 XR, με το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας ως κεντρικό στοιχείο. Η M XR διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο σωλήνα 45 mm μπροστά και ένθετα κλειστού τύπου με ξεχωριστά συστήματα διαχωρισμού εμβόλων/κυλίνδρων. Ένα ακόμα νέο στοιχείο της M XR είναι η πρόσθετη δυνατότητα ρύθμισης της βάσης ελατηρίου του πιρουνιού σε συνδυασμό με το στάνταρ γόνατο ανάρτησης Dynamic Damping Control (DDC).

Επίσης, το πιρούνι της M XR συνοδεύεται από μια άνω γέφυρα με μηχανουργικά κατεργασμένο με υψηλή ακρίβεια αποστάτη τιμονιού και ένα σωληνωτό μαύρο αλουμινένιο τιμόνι προσανατολισμένο ακόμα περισσότερο προς τα εμπρός που φέρει το λογότυπο “BMW M 1000 XR” χαραγμένο μέσω λέιζερ. Νέοι είναι και οι προαιρετικοί εργοστασιακοί καθρέπτες που εδράζονται στα άκρα του τιμονιού της M XR. Τα άκρα του πιρουνιού έχουν επίσης τροποποιηθεί σχεδιαστικά ώστε να υποδέχονται τις νέες δαγκάνες φρένων M. Ένα ακόμα νέο στοιχείο της M XR είναι το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού.


Φρένα M με ακτινική αντλία στη μανέτα, ελαφριές ζάντες από σφυρήλατο αλουμίνιο για βέλτιστη δυναμική οδήγηση στην πίστα και στο πρόγραμμα performance   mode. Αποκλειστικές ζάντες M Carbon διατίθενται ως μέρος του πακέτου M Competition ή ως ανεξάρτητη επιλογή
Μετά την M 1000 RR και την M 1000 R, η νέα M XR είναι η τρίτη μοτοσικλέτα BMW που διαθέτει σύστημα φρένων M, τα οποία βασίζονται στην τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από τα αγωνιστικά φρένα των εργοστασιακών μοτοσυκλετών της BMW Motorrad στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Οι δαγκάνες των φρένων M φέρουν μπλε ανοδιωμένη επίστρωση σε συνδυασμό με το διάσημο λογότυπο M.

Μαζί με δύο δίσκους 320 mm πάχους 5 mm και μαύρους φορείς για τους τελευταίους από ανοδιωμένο αλουμίνιο, το σύστημα πέδησης που είναι εξοπλισμένο με μια νέα ακτινική αντλία στη μανέτα σηματοδοτεί το αποκορύφωμα της εξέλιξης των συστημάτων πέδησης για νόμιμη χρήση στο δρόμο. Η νέα M XR διαθέτει  ήδη στο βασικό της εξοπλισμό πολύ ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου. Οι αποκλειστικές ζάντες M Carbon που αποτελούν μέρος του πακέτου M Competition διατίθενται με νέας σχεδίασης λωρίδες στη στεφάνη.


Brake Slide Assist – βοηθά τον αναβάτη όταν ντριφτάρει φρενάροντας
Η λειτουργία Brake Slide Assist είναι μια σημαντική και πολύ χρήσιμη καινοτομία, ειδικά για αναβάτες που οδηγούν στην πίστες. Επιτρέπει στον αναβάτη να ντριφτάρει φρενάροντας στις στροφές με σταθερή ολίσθηση.

Πίνακας οργάνων με ευανάγνωστη οθόνη TFT 6,5 ιντσών, νέα ένδειξη του στροφόμετρου (κόκκινη περιοχή) και διεπαφή OBD για τα M GPS Datalogger και M GPS Laptrigger που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσω κωδικού ξεκλειδώματος
Ο πίνακας οργάνων της νέας M XR είναι αντίστοιχη σε σχεδίαση με εκείνον της M RR και προσφέρει επίσης το M start-up animation. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το μεγαλύτερο εύρος της κόκκινης περιοχής του στροφόμετρου. Προαιρετικά, μπορεί να παρέχεται ένα ολοκληρωμένο υλικό δεδομένων για τη χρήση του M GPS Laptrigger και του M GPS Datalogger (γνήσια αξεσουάρ BMW Motorrad) μέσω ενός κωδικού ξεκλειδώματος και της διεπαφής OBD του πίνακα οργάνων.

Το M Design και ο δυναμικός σχεδιασμός της M XR σηματοδοτούν τις ανόθευτες επιδόσεις και τον σπορ χαρακτήρα
Με την βελτιστοποιημένη τεχνολογία πλαισίου της και τον ισχυρότερο μέχρι σήμερα κινητήρα σε μία δυναμική, σπορ μοτοσικλέτα μεγάλων αποστάσεων της BMW Motorrad, ακόμα περισσότερο από την S 1000 XR, η νέα M XR είναι ασυμβίβαστα σχεδιασμένη για σπορ οδήγηση – είτε σε επαρχιακούς δρόμους και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, είτε στην πίστα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία μοτοσικλέτα στην κατηγορία crossover με καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερο βάρος από την M XR. Οι αναλογίες αποπνέουν δύναμη και είναι εξαιρετικά συμπαγείς. Οι τρισδιάστατες επιφάνειες δημιουργούν ενθουσιασμό και δυναμική εμφάνιση. Λεπτό, κομψό και εξαιρετικά επιθετικό, το εμπρός μέρος της M XR είναι αδιαμφισβήτητο με τα νέα M winglets, σχεδιασμένα ως τετραπλά φτεράκια.  Ο σπορ χαρακτήρας της νέας M XR αντικατοπτρίζεται επίσης στη χρωματική φιλοσοφία της, με το μαύρο σώμα να συνδυάζεται με τα χρώματα M Light Blue, Dark Blue και Red.

Ασυμβίβαστη σχεδίαση και τεχνολογία: Η M XR με το πακέτο M Competition
Εάν η στάνταρ έκδοση της νέας M XR δεν ικανοποιεί επαρκώς τις σπορ φιλοδοξίες των αναβατών, το M Competition Package προσφέρει ένα συναρπαστικό μείγμα βελτιωμένων εξαρτημάτων τόσο για τους θιασώτες της αγωνιστικής τεχνολογίας όσο και για τους λάτρεις της υψηλής αισθητικής. Επιπλέον, το πακέτο αυτό καθιστά τη νέα M XR κατά 3 κιλά ελαφρύτερη. Το M Competition Package περιλαμβάνει ζάντες M Carbon, εξαρτήματα M Carbon, όπως πίσω κάλυμμα τροχού με ενσωματωμένο προστατευτικό αλυσίδας, πλαϊνά πάνελ, κάλυμμα εμπρός τροχού, εσωτερικό κάλυμμα και κάλυμμα κεντρικού διακόπτη/κλειδώματος τιμονιού, καθώς και πλήρως ρυθμιζόμενο σύστημα μαρσπιέ αναβάτη Μ, μαρσπιέ συνεπιβάτη και MGPS Laptrigger (κωδικός ξεκλειδώματος).