Hyundai

Το Hyundai IONIQ 5 N περνά στην τελική φάση δοκιμών στο Nürburgring

Η Hyundai N επιστρέφει στο Nürburgring, καθώς το IONIQ 5 N, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της N, ξεκινά τις τελικές δοκιμές πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του

Hyundai

Η Hyundai τελειοποιεί τις δυνατότητες απόδοσης του IONIQ 5 N – του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου υψηλών επιδόσεων της μάρκας N – στην πίστα του Nürburgring, πριν από το παγκόσμιο ντεμπούτο του τον Ιούλιο.

Για το IONIQ 5 N, η Hyundai ενσωμάτωσε την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) με τις εμπνευσμένες από τον αγώνα τεχνολογίες και γνώσεις της μάρκας N για τη βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων υψηλών επιδόσεων του EV, διασφαλίζοντας ότι ανταποκρίνεται στις τρεις βασικές αρχές των επιδόσεων N: Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar.

Η Hyundai το πέτυχε αυτό με επιτυχία αξιοποιώντας τη συνδυασμένη τεχνογνωσία του Κέντρου Ε&Α Namyang στη Νότια Κορέα και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δοκιμών στο Nürburgring. Αυτό το τελευταίο κέντρο δοκιμών αποτελεί συνέχεια του ευρωπαϊκού κέντρου Ε&Α της Hyundai στο Rüsselsheim της Γερμανίας, το οποίο αποτελεί τη βάση για τις ευρωπαϊκές ομάδες σχεδιασμού και μηχανικής της μάρκας από το 2003. Διατηρώντας πλήρη παρουσία στην πίστα, η ομάδα μηχανικών της Hyundai N μπορεί να δοκιμάζει και να βελτιώνει πιο αποτελεσματικά και συχνά την αντοχή και την οδηγική δυναμική των οχημάτων της.

Ο Till Wartenberg, Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής του τμήματος N Brand & Motorsport της Hyundai Motor Company, δήλωσε: “Το Nürburgring είναι ο τόπος όπου κάθε μοντέλο N τελειοποιείται σχολαστικά, και έτσι το ντεμπούτο μας υψηλής απόδοσης, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο N πρέπει επίσης να επικυρωθεί εδώ”. Ανακοίνωσε επίσης την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμής αντοχής του IONIQ 5 N σε απόσταση 10.000 χιλιομέτρων στην πίστα Nordschleife, ένα σημαντικό επίτευγμα που αποδεικνύει την υψηλή αντοχή του οχήματος και τις ικανότητες του στην πίστα αγώνων. Παρ’ όλα αυτά, μια δεύτερη δοκιμή 10.000 χιλιομέτρων βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη για να διευρυνθούν περαιτέρω τα όρια του IONIQ 5 N.

Όταν πρόκειται για τη μεγιστοποίηση της αντοχής σε συνθήκες πίστας, η μάρκα Hyundai N χρησιμοποιεί σταθερά την πίστα Nürburgring Nordschleife για να επικυρώσει τεχνολογίες που προέρχονται από αγώνες σε οχήματα της μάρκας N, και το IONIQ 5 N δεν αποτελεί εξαίρεση. Παρά τις μοναδικές τεχνικές προκλήσεις που θέτουν τα EVs, συμπεριλαμβανομένης της πιο αυστηρής διαχείρισης της θερμότητας σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), η εταιρεία έχει εφαρμόσει προηγμένες λύσεις λογισμικού παράλληλα με αναβαθμίσεις υλικού για να αποσπάσει τη μέγιστη απόδοση από το EV.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη διαχείριση της θερμότητας του IONIQ 5 N μέσω της ψύξης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν περισσότερες προκλήσεις ψύξης από τους προκατόχους τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι βελτιώσεις υλικού που είναι παρόμοιες με αυτές των οχημάτων εσωτερικής καύσης περιλαμβάνουν μια διευρυμένη περιοχή ψύξης με αποτελεσματική συσκευασία ψυγείου ειδικά για το N, βελτιωμένο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ψύκτη μπαταρίας. Αυτές οι μέθοδοι ψύξης υλικού ενισχύονται περαιτέρω από καινοτόμες λύσεις διαχείρισης θερμότητας, όπως το N Battery Preconditioning και το N Race.

Το N Battery Preconditioning ρυθμίζει τις κυψέλες της μπαταρίας στην πιο αποδοτική θερμοκρασία τους, με δύο λειτουργίες που ανταποκρίνονται σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης με υψηλές επιδόσεις: Λειτουργία “Drag” για άμεση χρήση της μέγιστης ισχύος και λειτουργία “Track” για βελτιστοποίηση της χαμηλότερης δυνατής θερμοκρασίας της μπαταρίας ώστε να διευκολύνονται περισσότεροι γύροι.

Η λειτουργία N Race παρέχει στους οδηγούς άμεσο έλεγχο της χρήσης ενέργειας του αυτοκινήτου, ευνοώντας είτε την οδήγηση ‘Sprint’ είτε την οδήγηση ‘Endurance’. Ενώ το ‘Sprint’ είναι η προεπιλεγμένη κατάσταση του IONIQ 5 N που δίνει προτεραιότητα στην πλήρη ισχύ κατά απαίτηση, το ‘Endurance’ είναι μια ρύθμιση που επεκτείνει την εμβέλεια του IONIQ 5 N στην πίστα αγώνων ελέγχοντας τις αιχμές ισχύος, επιβραδύνοντας τη συσσώρευση θερμοκρασίας και βελτιώνοντας την αντοχή.

Τόσο το N Battery Preconditioning όσο και το N Race είναι αποτελέσματα της εμπνευσμένης από τον αγώνα προσέγγισης της μάρκας N, επιτρέποντας στους οδηγούς να χαράξουν στρατηγική για την κατανάλωση ενέργειας ώστε να βελτιστοποιήσουν την απόδοση ή τη διάρκεια ζωής. Αυτή η λειτουργικότητα είναι εύκολα προσβάσιμη μέσω μερικών πατημάτων κουμπιών, εξαλείφοντας την ανάγκη για μια ομάδα μηχανικών και εξοπλισμό που συνήθως απαιτείται για τέτοιου είδους ρυθμίσεις.

Όσον αφορά την πέδηση, οι μηχανικοί της Hyundai N έχουν σχεδιάσει ένα μοναδικό σύστημα αναγεννητικής πέδησης ειδικά για το IONIQ 5 N, το οποίο μπορεί να αποδώσει επιβραδυντική δύναμη έως και 0,6 G – ένα κορυφαίο ποσοστό στον κλάδο – μόνο μέσω της αναγεννητικής πέδησης. Πρόσθετη δύναμη πέδησης παρέχεται από υδραυλικά φρένα όταν χρειάζεται. Η αναγεννητική πέδηση παραμένει ενεργή ακόμη και κατά την ενεργοποίηση του ABS με μέγιστη επιβραδυντική δύναμη 0,2 G.

Τα υδραυλικά φρένα του IONIQ 5 N έχουν βελτιωθεί με μεγαλύτερους δίσκους διαμέτρου 400 mm, οι οποίοι χρησιμοποιούν ένα νέο ελαφρύ υλικό και έχουν βελτιστοποιημένη ροή αέρα για ψύξη. Αυτή η μειωμένη εξάρτηση από τα δισκόφρενα αυξάνει τη μακροζωία τους σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Η απρόσκοπτη ανάμειξη μεταξύ των αναγεννητικών και των υδραυλικών φρένων εξασφαλίζει μια μη ανιχνεύσιμη μετάβαση για τον οδηγό.

Αντιμετωπίζοντας την έλλειψη ανατροφοδότησης του οδηγού σε πολλά EV, μια ανησυχία που εκφράζεται από πολλούς λάτρεις των επιδόσεων, οι μηχανικοί της N ανέπτυξαν το N Active Sound + και το N e-Shift για να παρέχουν βελτιωμένη ανατροφοδότηση του οδηγού και ακριβέστερο έλεγχο του δυναμικού χειρισμού του οχήματος. Το N Active Sound + περιλαμβάνει ένα σύστημα 10 ηχείων με τρία διαφορετικά ηχητικά θέματα: Εμπρησμός, Εξέλιξη και Υπερηχητικός. Το N e-Shift προσομοιώνει ένα οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των αυτοκινήτων ICE N, ελέγχοντας την απόδοση ροπής του κινητήρα και προσομοιάζοντας την αίσθηση τραντάγματος μεταξύ των αλλαγών, ώστε να προσφέρει μια οδηγική εμπειρία που μοιάζει πιο κοντά στα ICE παρά στα EV.

Σε συγχρονισμό με τις δοκιμές στο Nürburgring, η μάρκα N παρουσίασε το “Hyundai N | IONIQ 5 N Teaser – Episode 3”, το οποίο δείχνει το IONIQ 5 N να υποβάλλεται σε αυστηρές δοκιμές αντοχής στο θρυλικό Nürburgring Nordschleife, φτάνοντας σε ένα ορόσημο δοκιμών 10.000 χιλιομέτρων. Πριν από την παραγωγή έχει προγραμματιστεί μια επιπλέον δοκιμή αντοχής 10.000 km για να επικυρωθεί περαιτέρω η αυξημένη μηχανική αντοχή του οχήματος και η απρόσκοπτη λειτουργία του έξυπνου λογισμικού του.

Το IONIQ 5 N θα κάνει το ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed, σηματοδοτώντας την πρώτη εμφάνιση της Hyundai N σε αυτή την εμβληματική εκδήλωση. Το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει την ανακοίνωση της παγκόσμιας πρεμιέρας του IONIQ 5 N στις 13 Ιουλίου, μαζί με άλλες δραστηριότητες που στοχεύουν στην προσέλκυση του κοινού. Πολλαπλά οχήματα N, συμπεριλαμβανομένου του υδρογονοκίνητου N Vision 74, θα συμμετάσχουν στην εμβληματική ανάβαση λόφου της εκδήλωσης.

Πρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με το IONIQ 5 N θα γνωστοποιηθούν στην πορεία προς την παγκόσμια πρεμιέρα του.