Το 2024 έρχεται η νέα Maserati Quattroporte

Θα αντικαταστήσει ταυτόχρονα και την Ghibli

Στο πλαίσιο της ανανέωσης της γκάμας της, η οποία παρήγαγε ορισμένες επαναστατικές πρωτοπορίες, όπως η επιστροφή ενός σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα στο κέντρο (MC20) και η επέκταση των προτάσεων στα SUV (με την Grecale να πλαισιώνει τη μεγάλη αδελφή της Levante), η Maserati δεν θέλει να εγκαταλείψει τους ακρογωνιαίους λίθους της παράδοσής της. Και αφού το απέδειξε με την ανανέωση της GranTurismo (σύντομα θα ακολουθήσει εκείνη της GranCabrio), θα κάνει το ίδιο και με τη ναυαρχίδα: Η Quattroporte, για την ακρίβεια, θα αποκτήσει διάδοχο. Έναν που θα πάρει τη σκυτάλη, αλλά που ταυτόχρονα θα αποτελέσει την αφορμή για μια μάλλον ριζική επαναπροσέγγιση της μορφής. Για την ακρίβεια, για να είμαστε ειλικρινείς, θα είναι ένα πραγματικό σημείο καμπής. Θα είναι μια επανάσταση που θα υπαγορεύεται ταυτόχρονα από διάφορους λόγους.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από τη Ιταλία, η νέα Maserati Quattroporte θα παράγεται στο εργοστάσιο Mirafiori στο νότιο τμήμα της πόλης του Τορίνο. Η είδηση έχει πρακτικά ” διαρρεύσει” από το συνδικάτο Uilm, το οποίο με τον τρόπο αυτό προλαμβάνει την επίσημη ανακοίνωση από την Stellantis.

Αυτό δήλωσαν ο Gianluca Ficco, εθνικός γραμματέας της Uilm, αρμόδιος για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, και ο Luigi Paone, γραμματέας της Uilm του Τορίνο, μετά από συνάντηση που είχαν χθες το βράδυ το συνδικάτο και η εταιρεία. Οι Ficco και Paone επιβεβαίωσαν επίσης τη γέννηση στο Τορίνο των άλλων σπορ αυτοκινήτων της Maserati και του ηλεκτρικού Fiat 500, διαψεύδοντας έτσι “τις φήμες που το απέδιδαν αλλού”.

Οι συνδικαλιστές είδαν λοιπόν μέρος του βιομηχανικού σχεδίου της Stellantis και το σχολιάζουν ως εξής:

«Το νέο βιομηχανικό σχέδιο της Stellantis για το Τορίνο παίρνει επιτέλους σάρκα και οστά και εξασφαλίζει ένα μακροπρόθεσμο μέλλον τόσο για τις εγκαταστάσεις παραγωγής όσο και για τα ερευνητικά κέντρα».

Στο Τορίνο η νέα Maserati Quattroporte

Η παραγωγή της νέας Maserati Quattroporte στο Mirafiori, στο λεγόμενο Polo Torinese, μπορούσε να προβλεφθεί αλλά δεν ήταν δεδομένη. Ενώ είναι αλήθεια ότι η γραμμή παραγωγής της νέας Maserati GranTurismo στο Τορίνο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και ότι η GranCabrio θα κατασκευάζεται στα ίδια εργοστάσια, είναι επίσης αλήθεια ότι η MC20 βγαίνει από το ιστορικό εργοστάσιο της Modena και ότι η Grecale κατασκευάζεται στο Cassino.

Οι αμφιβολίες σχετικά με το νέο «σπίτι» της Quattroporte προέκυψαν κυρίως από το γεγονός ότι το σημερινό μοντέλο, όπως και οι Ghibli και Levante, πρόκειται να ολοκληρώσει την καριέρα του μεταξύ του τέλους του 2023 και των αρχών του 2024, συμπίπτοντας με την κατάργηση του εμβληματικού κινητήρα V8.

Οι τελευταίες πληροφορίες

Με βάση τις τελευταίες φήμες και πληροφορίες που είναι διαθέσιμες σήμερα, είναι ήδη δυνατό να φανταστούμε ότι η νέα Maserati Quattroporte θα προσφέρεται πρωτίστως σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Folgore, ενώ ορισμένες φήμες μιλούν επίσης για μια βενζινοκίνητη έκδοση εξοπλισμένη με τον κινητήρα V6 Neptune, ίσως σε υβριδική έκδοση. Θα βασίζεται σε μια εξέλιξη της πλατφόρμας Giorgio που μετατρέπεται σε STLA Large.

Ο στόχος της νέας Maserati θα είναι λοιπόν να αντικαταστήσει τόσο το απερχόμενο μοντέλο όσο και την Ghibli, η τελευταία πιθανότατα θα μείνει χωρίς διάδοχο. Αυτό σημαίνει ότι η έβδομη γενιά της Quattroporte, που αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στα τέλη του 2024, θα είναι πιο συμπαγής από το σημερινό μοντέλο, αλλά θα εξακολουθεί να έχει ένα πρωτότυπο και κομψό στυλ.

Με αυτόν τον τρόπο, η Maserati θα τοποθετήσει επίσης την επόμενη Quattroporte πιο κοντά στους εκλεκτούς ανταγωνιστές της, αρχής γενομένης από την Porsche Taycan. Η τελευταία θα αποτελέσει το άμεσο σημείο αναφοράς για τη νέα ναυαρχίδα της «Τρίαινας».

Ηλεκτρική αυτονομία 500 χιλιομέτρων

Η αρχιτεκτονική που προορίζεται να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της πλήρους μετάβασης της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση, που θα επιτρέψει στην Quattroporte να υλοποιήσει αυτό που αναμφίβολα θα είναι η πιο σημαντική τεχνική στροφή στην ιστορία της, θα είναι η μεγάλη πλατφόρμα Stla. Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη δομή, παρόλο που δεν είναι η λεγόμενη “εγγενής ηλεκτρική”: προερχόμενη από το δάπεδο Giorgio, που αναπτύχθηκε αρχικά για τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio, η “μεγάλη” θα βρει την κορωνίδα της στο ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος με τάση 800 βολτ. Αυτή είναι η θεμελιώδης τεχνική προϋπόθεση για την υπερταχεία επαναφόρτιση με συνεχές ρεύμα (με υποστηριζόμενη ισχύ έως περίπου 270 kW, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί για την GranTurismo Folgore), απαραίτητη για να γεμίσουν συσσωρευτές μεγέθους ανάλογου με το μέγεθος του μοντέλου: στην κορυφή της γκάμας, μάλιστα, θα πρέπει να βρουν θέση μπαταρίες χωρητικότητας περίπου 100 kWh, για μια αυτονομία wltp περίπου 500 χιλιομέτρων.

Πώς όμως θα εξελίξει μια εμβληματική σχεδίαση όπως αυτή της Quattroporte, ένα αυτοκίνητο που σημάδεψε την ιστορία της Maserati από τη δεκαετία του 1960, όταν ουσιαστικά εισήγαγε την έννοια της ναυαρχίδας υψηλών επιδόσεων; Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ένα πιο ευέλικτο και βελτιωμένο αμάξωμα και, όσον αφορά το στυλ, για ένα μείγμα προτάσεων που συνδέονται με την παράδοση, με στοιχεία που προέρχονται από την GranTurismo. Το μόνο που λείπει είναι οι ανακοινώσεις της «Τρίαινας», για το τεχνικό υπόβαθρο και τα κινητήρια σύνολα που θα κινούν τη ναυαρχίδα.