Škoda

Τι θα αλλάξει στο νέο Škoda Kodiaq

Στην επόμενη γενιά του Kodiaq, η Škoda βελτίωσε το μεγάλο SUV της που θαυμάζεται παγκοσμίως

Εισαγωγή

Škoda

Στην επόμενη γενιά του Kodiaq, η Škoda βελτίωσε το μεγάλο SUV της που θαυμάζεται παγκοσμίως. Ο σχεδιασμός είναι πιο αισθητός και προσφέρει επιπλέον χώρο, ιδιαίτερα για όσους καταλαμβάνουν την τρίτη σειρά καθισμάτων. Επιπλέον, η δεύτερη γενιά του Kodiaq μπορεί να υπερηφανεύεται για τη νέα εσωτερική σχεδίαση που περιλαμβάνει οθόνη αφής που φτάνει τις 12,9 ίντσες, μοχλό αλλαγής ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού, χειροκίνητα και ψηφιακά χειριστήρια και μια τακτοποιημένη κεντρική κονσόλα. Η επιλογή των κινητήρων εκτείνεται σε δύο επιλογές βενζίνης και δύο ντίζελ με ισχύ μεταξύ 150 και 204 ίππων, μαζί με ένα υβριδικό μοντέλο plug-in για πρώτη φορά, που παρέχει ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Το όχημα διατηρεί σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως προβολείς πλήρους LED Matrix δεύτερης γενιάς και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης. Αξιοσημείωτες προσθήκες είναι τα νέα χαρακτηριστικά Simply Clever, όπως ένας πίσω αποθηκευτικός χώρος με ποτηροθήκη και ένα διπλό Phone Box που επιτρέπει την ταυτόχρονη φόρτιση και ψύξη δύο smartphones.

“Το Kodiaq έχει σημειώσει πρωτοφανή επιτυχία για τη Škoda από την παρουσίασή του το 2016, προωθώντας την πρωτοβουλία μας για τα SUV. Με την ισχυρή και κρυστάλλινη αισθητική του σχεδιασμού του, το ευρύχωρο εσωτερικό του και την ανώτερη πρόταση αξίας, απευθύνθηκε σε πολυάριθμους νέους πελάτες και εξασφάλισε σημαντικά παγκόσμια βραβεία κύρους. Η δεύτερη γενιά, συμπεριλαμβανομένης μιας plug-in υβριδικής παραλλαγής, διαθέτει όλα τα απαραίτητα για να συνεχίσει αυτή την επιτυχημένη πορεία”, δήλωσε ο Klaus Zellmer, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto.

“Η βελτίωση ενός οχήματος με τη δημοτικότητα του Kodiaq είναι πάντα αποθαρρυντική. Παρόλα αυτά, καταφέραμε να βελτιώσουμε τη σχεδίαση διατηρώντας τα μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία του SUV μας. Το νέο Kodiaq προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους στην καμπίνα και προάγει την ασφάλεια, την τεχνολογία και την ευελιξία. Η εισαγωγή ενός plug-in υβριδικού μοντέλου προσθέτει ένα νέο σύστημα κίνησης που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα”, δήλωσε ο Johannes Neft, μέλος του ΔΣ της Škoda Auto για την Τεχνική Ανάπτυξη.

Η δεύτερη γενιά του Kodiaq διακρίνεται για την πιο εκλεπτυσμένη σχεδίαση, τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως οι προβολείς πλήρους LED Matrix δεύτερης γενιάς. Οι επιλογές κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων δύο εκδόσεων βενζίνης και δύο ντίζελ, κυμαίνονται από 150 ίππους έως 204 ίππους. Ο 2.0 TDI με 193 ίππους και ο 2.0 TSI με 204 ίππους διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση. Η πρώτη plug-in υβριδική παραλλαγή, το Kodiaq iV, αποδίδει επίσης συνολική ισχύ 204 ίππων και προσφέρει πάνω από 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Η γκάμα περιλαμβάνει τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 150 ίππους, εισάγοντας την τεχνολογία mild-hybrid στο Kodiaq. Και οι δύο υβριδικοί κινητήρες ανήκουν στην τελευταία γενιά κινητήρων EA 211 evo2, που λειτουργούν με τον αποδοτικό κύκλο Miller με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Ο 1.5 TSI με τεχνολογία mild-hybrid περιλαμβάνει επίσης την τελευταία γενιά τεχνολογίας ενεργών κυλίνδρων (ACT+).

Ως το αρχικό μοντέλο της Škoda στην επιτυχημένη καμπάνια SUV, το Kodiaq έκανε το ντεμπούτο της κρυστάλλινης σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας στην κατηγορία των SUV το 2016. Καθιέρωσε τη σύμβαση ονομασίας για τα επόμενα SUV της Škoda με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ξεκινώντας με ένα “K” και τελειώνοντας με ένα “q”. Με άπλετο χώρο για έως και επτά επιβάτες και τεχνολογία αιχμής, το Kodiaq ανέβηκε γρήγορα σε ένα από τα μοντέλα της Škoda με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως, διακινώντας μέχρι σήμερα σχεδόν 792.000 μονάδες σε 60 χώρες. Το 2018, το Kodiaq RS έγινε το πρώτο SUV της σπορ γκάμας RS της μάρκας. Οι σημαντικότερες αγορές για το μεγάλο SUV της Škoda περιλαμβάνουν την Κίνα με 160.000 μονάδες και τη Γερμανία με 114.200 μονάδες που θα έχουν πωληθεί μέχρι το τέλος του 2022, ακολουθούμενες από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τσεχική Δημοκρατία με 47.200 και 42.400 μονάδες, αντίστοιχα. Αυτό έχει προωθήσει σημαντικά την ανάπτυξη της Škoda στις διεθνείς αγορές και έχει λάβει αξιέπαινες αντιδράσεις από τους πελάτες, τους εμπειρογνώμονες και τα μέσα ενημέρωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το μοντέλο έχει αποσπάσει μέχρι σήμερα πάνω από 40 διεθνή βραβεία. Το 2016, το βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου TopGear το ανακήρυξε ως το “Καλύτερο αυτοκίνητο για μεγάλες οικογένειες”. Στη συνέχεια, έλαβε τα βραβεία “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” στην Τσεχική Δημοκρατία, την Πολωνία και τη Βουλγαρία, καθώς και διάφορες διακρίσεις “SUV της Χρονιάς” από βρετανικά, κινεζικά, γαλλικά και ινδικά μέσα ενημέρωσης. Επίσης, εξασφάλισε τέσσερις φορές τον τίτλο “All-Wheel Drive Car of the Year” της Auto Bild Allrad στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά του, τη Γερμανία, και το γερμανικό περιοδικό Auto Test το ανακήρυξε ως “Best Tested Import Vehicle” το 2017. Επιπλέον, κέρδισε το διάσημο βραβείο Red Dot Award για εξαιρετικό σχεδιασμό προϊόντων το 2017.

Η πρώτη γενιά Kodiaq εισήγαγε πολλές από τις καινοτομίες Simply Clever της Škoda το 2016, όπως η προστασία των άκρων των θυρών και η ηλεκτρική κλειδαριά ασφαλείας για παιδιά στις πίσω πόρτες. Η δεύτερη γενιά εισάγει μια σειρά από φρέσκα χαρακτηριστικά: ένα αναβαθμισμένο διπλό Phone Box που παρέχει ταυτόχρονη φόρτιση για δύο κινητά τηλέφωνα με την αυξημένη ισχύ των 15 W, έναν πίσω αποθηκευτικό χώρο με ποτηροθήκη στο κεντρικό τούνελ και ένα καθαριστικό με οθόνη αφής. Η ομπρέλα και η ξύστρα πάγου χρησιμοποιούν τώρα βιώσιμα υλικά.

 

 

Σχεδίαση

Η Škoda έχει βελτιώσει τη σχεδίαση του Kodiaq. Με μήκος αυξημένο κατά 61 χιλιοστά και διευρυμένο μεταξόνιο, η δεύτερη γενιά προσφέρει επιπλέον χώρο για έως και επτά επιβάτες και αυξημένο χώρο για το κεφάλι στην προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων. Τα βασικά εξωτερικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ένα λεπτοδουλεμένο μπροστινό μέρος, τετράγωνους θόλους τροχών και αναβαθμισμένους προβολείς πλήρους LED Matrix. Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την κεντρική οθόνη 12,9 ιντσών, μια τακτοποιημένη κεντρική κονσόλα και ένα μείγμα χειροκίνητων και ψηφιακών χειριστηρίων για μια αβίαστη εμπειρία χρήσης.

“Το ανασχεδιασμένο Kodiaq είναι πιο ξεχωριστό, δυναμικό και στιβαρό από τον προκάτοχό του. Ενισχύσαμε την ουσία της χαρακτηριστικής σχεδιαστικής γλώσσας των Škoda SUV μας και την κάναμε ακόμα πιο έντονη. Επιπλέον, έχουμε ενσωματώσει μια νέα εσωτερική φιλοσοφία με ένα έξυπνο συνδυασμό χειροκίνητων και ψηφιακών χειριστηρίων για να εμπλουτίσουμε την οδηγική εμπειρία”, δήλωσε ο Oliver Stefani, επικεφαλής του τμήματος Škoda Design.

Ένα λεπτότατα σμιλεμένο μπροστινό μέρος, τετράγωνοι θόλοι τροχών και μεγάλοι τροχοί, με διάμετρο από 17 έως 20 ίντσες, υπογραμμίζουν την επιβλητική αισθητική της δεύτερης γενιάς Kodiaq. Με μήκος 4.758 χιλιοστά, το νέο Kodiaq ξεπερνά τον προκάτοχό του κατά 61 χιλιοστά. Στην επταθέσια διαμόρφωση, οι επιβάτες της τρίτης σειράς απολαμβάνουν τώρα επιπλέον 15 χιλιοστά χώρου για το κεφάλι, συνολικά 920 χιλιοστά. Η χωρητικότητα φορτίου παραμένει άφθονη – 340 έως 845 λίτρα στην επταθέσια έκδοση και 910 λίτρα στην πενταθέσια. Το νέο Kodiaq διαθέτει περίτεχνα σχεδιασμένους προβολείς πλήρους LED Matrix, που τονίζονται με ένα χρωματιστό κρυσταλλικό στοιχείο που ονομάζεται Crystallinium, προσθέτοντας μια πινελιά κομψότητας και οπτικής ελκυστικότητας.

Η δεύτερη γενιά του Kodiaq διαθέτει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Ένας μοχλός αλλαγής ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού, μια πρώτη φορά για τη Škoda, έχει ως αποτέλεσμα μια ιδιαίτερα καθαρή και απαλλαγμένη από ακαταστασία κεντρική κονσόλα. Η κεντρική οθόνη αφής εκτείνεται τώρα σε 12,9 ίντσες. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν τώρα να επιλέξουν μια οθόνη head-up display που συμπληρώνει το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών. Το Kodiaq δεύτερης γενιάς διακρίνεται από έναν έξυπνο συνδυασμό χειροκίνητων και ψηφιακών χειριστηρίων. Το ντεμπούτο στο Kodiaq κάνει ένας πίσω αποθηκευτικός χώρος στο κεντρικό τούνελ με ποτηροθήκη για τους πίσω επιβάτες και ένα καθαριστικό οθόνης για τις οθόνες αφής. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι ρυθμιζόμενα και ένα ευέλικτο στοιχείο στο πορτμπαγκάζ εξασφαλίζει την τάξη. Επιπλέον, το μεγάλο SUV διατηρεί δημοφιλή χαρακτηριστικά, όπως τα προστατευτικά των άκρων των θυρών και η χαρακτηριστική ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού.

 

 

Κινητήρια σύνολα

Η δεύτερη γενιά του Škoda Kodiaq παρουσιάζει μια διευρυμένη επιλογή κινητήριων μονάδων, συμπεριλαμβανομένης μιας plug-in υβριδικής έκδοσης στο νέο Kodiaq iV. Αυτή η παραλλαγή προσφέρει ισχύ συστήματος 204 ίππων και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, προσφέρονται δύο κινητήρες ντίζελ και δύο κινητήρες βενζίνης, με ισχύ που κυμαίνεται από 150 hp έως 204 hp. Το βασικό μοντέλο βενζίνης 1.5 TSI εγκαινιάζει την ήπια υβριδική τεχνολογία στη σειρά Kodiaq. Δύο εκδόσεις διαθέτουν τετρακίνηση, ενώ όλα τα νέα μοντέλα Kodiaq διατίθενται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο DSG.

Με τη δεύτερη επανάληψη του Kodiaq η Škoda κάνει το ντεμπούτο της σε μια plug-in υβριδική έκδοση του μεγάλου της SUV. Στο Kodiaq iV, ένας 1.5 TSI 150 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται για να αποδώσουν μια απόδοση συστήματος 204 ίππων, η οποία μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός DSG 6 σχέσεων. Μια μπαταρία υψηλής τάσης 25,7 kWh επιτρέπει μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Υποδέχεται επαναφόρτιση AC στα 11 kW από wallboxes και σημεία φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί ακόμη πιο γρήγορα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC, με ρυθμούς που φτάνουν έως και 50 kW.

Εκτός από το Kodiaq iV, η Škoda προσφέρει δύο ζεύγη προηγμένων, αποδοτικών κινητήρων ντίζελ και βενζίνης, όλοι αποκλειστικά σε συνδυασμό με 7-τάχυτο DSG. Οι δύο μονάδες 2.0 TDI αποδίδουν 150 ίππους και 193 ίππους αντίστοιχα. Ξεχωρίζει ο εισαγωγικός κινητήρας βενζίνης 1.5 TSI με 150 ίππους, ο οποίος σηματοδοτεί την άφιξη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στο Kodiaq. Και οι δύο υβριδικοί κινητήρες είναι μέλη της νεότερης γενιάς κινητήρων EA 211 evo2. Λειτουργούν με τον αποδοτικό ως προς την κατανάλωση καυσίμου κύκλο Miller και ενσωματώνουν υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Ο 1.5 TSI με τεχνολογία mild-hybrid διαθέτει επίσης την τελευταία γενιά τεχνολογίας ενεργών κυλίνδρων (ACT+). Ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας 2.0 TSI αποδίδει 204 ίππους. Οι κινητήρες TDI 193 ίππων και TSI 204 ίππων διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση, ενώ και τα πέντε συστήματα κίνησης πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6e.

 

 

Ασφάλεια και συνδεσιμότητα

Για τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, η Škoda ενίσχυσε τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του Kodiaq, φέρνοντας περαιτέρω βελτιώσεις σε πολλά συστήματα υποβοήθησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα συστήματα Emergency Assist και Traffic Jam Assist. Μια νέα προσθήκη στο Kodiaq είναι το επερχόμενο Remote Parking Assist, που θα κάνει το ντεμπούτο του το επόμενο έτος, το οποίο επιτρέπει την απομακρυσμένη στάθμευση μέσω μιας εφαρμογής. Επιπλέον, διατίθενται έως και εννέα αερόσακοι για την προστασία των επιβατών, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη παθητική ασφάλεια.

Η δεύτερη γενιά του Kodiaq διαθέτει κορυφαία χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Έως και εννέα αερόσακοι παρέχουν προστασία στους επιβάτες. Τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους κεφαλής και έναν κεντρικό αερόσακο τοποθετημένο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Στα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται οι πλευρικοί αερόσακοι των πίσω καθισμάτων και τα βελτιωμένα συστήματα Crew Protect Assist και Emergency Assist. Με την ανίχνευση πέδησης έκτακτης ανάγκης ή πανικού ή επικείμενης σύγκρουσης -συμπεριλαμβανομένης πιθανής σύγκρουσης με το πίσω μέρος- το Crew Protect Assist κλείνει αυτόματα τα παράθυρα, ενεργοποιεί τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου και σφίγγει τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας. Σε σενάρια όπου ο οδηγός δεν μπορεί πλέον να ελέγξει το όχημα – όπως σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης – το Emergency Assist μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος αναλαμβάνοντας τον έλεγχο της λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργοποιώντας τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου και εφαρμόζοντας τα φρένα για να σταματήσει το όχημα ήπια. Μέρος του προαιρετικού Travel Assist είναι το Traffic Jam Assist, το οποίο συνδυάζει τις λειτουργίες Predictive Cruise Control και Adaptive Lane Assist. Αυτό επιτρέπει την αυτόματη εκκίνηση, πέδηση και οδήγηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης έως 60 km/h, προσαρμοζόμενο στις κινήσεις των γύρω οχημάτων.

Το νέο Remote Park Assist, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για τη δεύτερη γενιά Kodiaq το 2024, επιτρέπει τον ελιγμό του SUV σε στενούς χώρους στάθμευσης από το εξωτερικό του οχήματος με τη χρήση μιας εφαρμογής smartphone. Το όχημα και το smartphone αλληλεπιδρούν μέσω Bluetooth σε ακτίνα έως και πέντε μέτρων. Το Kodiaq μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός και προς τα πίσω σε ευθεία γραμμή χρησιμοποιώντας το smartphone ως τηλεχειριστήριο. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας στάθμευσης, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύει αντικείμενα που πλησιάζουν και πεζούς και να αποτρέπει αυτόματα συγκρούσεις.

 

 

Η συνέχεια της επιτυχημένης πορείας

Η Škoda λάνσαρε το Kodiaq το 2016, πρωτοστατώντας στην παγκόσμια καμπάνια της για τα SUV. Αυτό έγινε γρήγορα μια παγκόσμια επιτυχία. Μέχρι τον Μάιο του 2023, η τσεχική μάρκα είχε παραδώσει σχεδόν 792.000 Kodiaq SUV σε πελάτες σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, αυτό το μοντέλο έθεσε τις βάσεις για μια ολόκληρη οικογένεια SUV, η οποία περιλαμβάνει πλέον τα Kamiq και Karoq, καθώς και το αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq στην Ευρώπη. Αποκλειστικά στην Κίνα κυκλοφορούν οι κουπέ εκδόσεις Kodiaq GT και Kamiq GT, ενώ το νέο Kushaq εισήχθη στην αγορά της Ινδίας. Οι πρόδρομοι των σημερινών SUV της Škoda ήταν το off-roader Trekka του 1966 στη Νέα Ζηλανδία και το Yeti, το οποίο πούλησε συνολικά 684.285 μονάδες ξεκινώντας από το 2009.

Τα σημερινά SUV της Škoda είχαν έναν πρώιμο προκάτοχο. Πίσω στο 1966, η Škoda συνεργάστηκε με έναν τοπικό συνεργάτη στη Νέα Ζηλανδία για την παραγωγή του off-roader Trekka, το οποίο βασίστηκε στο αρχικό Octavia Combi. Σχεδόν 3.000 μονάδες παρήχθησαν συνολικά. Το 2009, η Škoda παρουσίασε το Yeti, το πρώτο της SUV της σύγχρονης εποχής, που πήρε το όνομά του από τον θρυλικό “χιονάνθρωπο”. Ανανεώθηκε το 2013, με συνολικά 684.285 Yeti SUV να παραδίδονται στους πελάτες.

Το 2016, η Škoda λάνσαρε το Kodiaq ως το πρώτο μοντέλο της παγκοσμίως επιτυχημένης καμπάνιας της για τα SUV. Το 2018, το Kodiaq RS εντάχθηκε στη σπορ οικογένεια RS της μάρκας ως το πρώτο μοντέλο SUV. Οι μεγαλύτερες αγορές για το επταθέσιο SUV στην Ευρώπη είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τσεχική Δημοκρατία. Το 2021, η γκάμα του Kodiaq ανανεώθηκε, καθιστώντας το Kodiaq το 2022 το δεύτερο πιο δημοφιλές SUV της Škoda.

Το Kodiaq ακολουθήθηκε από το πιο συμπαγές μοντέλο SUV, το Karoq, το 2017. Είναι διαθέσιμο σε 60 χώρες. Το 2020, το Karoq ήταν το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας και το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο Škoda συνολικά. Ανανεώθηκε το 2021, όπως και το Kodiaq, με περισσότερα από 618.000 Karoq SUV να έχουν παραδοθεί στους πελάτες μέχρι το τέλος του 2022. Το 2018, το compact Kamiq και η παραλλαγή Kodiaq GT coupé λανσαρίστηκαν στην κινεζική αγορά. Η παραλλαγή Kamiq GT ακολούθησε το 2019. Την ίδια χρονιά, η Škoda παρουσίασε ένα μοντέλο Kamiq ειδικά σχεδιασμένο για τις ευρωπαϊκές αγορές, βασισμένο στο συμπαγές Scala, σηματοδοτώντας την είσοδο της μάρκας στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV πόλης. Η Τσεχική Δημοκρατία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία είναι οι σημαντικότερες αγορές του Kamiq. Το 2021 και το 2022, το Kamiq έγινε το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις της Škoda. Το 2020, η Škoda παρουσίασε το Enyaq iV, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία που βασίζεται στο Modular Electrification Toolkit (MEB) του Volkswagen Group. Με την προσθήκη των Enyaq Coupé, Enyaq Coupé RS και Enyaq RS το 2022, υπάρχει πλέον μια πλήρης οικογένεια Enyaq. Στην Ινδία, το SUV Kushaq λανσαρίστηκε το 2021. Ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος India 2.0, όπου η Škoda αναπτύσσει και παράγει οχήματα σχεδιασμένα για το τοπικό περιβάλλον στην Ινδία. Το Kushaq είναι κατασκευασμένο στην πλατφόρμα MQB-A0-IN, την οποία η Škoda προσάρμοσε ειδικά για την ινδική αγορά.