Ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων: Η Ευρωπαϊκή και η Ελληνική αγορά τον Οκτώβριο (Γραφήματα)

Η ανοδική τάση στην αγορά αυτοκινήτων συνεχίζεται - Σημαντική τόνωση και των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τον Οκτώβριο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ ενισχύθηκε σημαντικά, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 14,6% που μεταφράζονται 855.484 μονάδες.

Αυτό σηματοδότησε τον δέκατο πέμπτο συνεχή μήνα αύξησης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+21,9%), Ιταλία (+20%) και Ισπανία (+18,1%). Ωστόσο, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων κατέγραψε μια πιο μέτρια ετήσια αύξηση της τάξης του 4,9%.

Δέκα μήνες πριν από το 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φτάνοντας συνολικά σχεδόν τα εννέα εκατομμύρια μονάδες. Όλες οι αγορές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του δεκάμηνου, εκτός από την Ουγγαρία. Ειδικότερα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση, όπως επισημαίνει το UltraCarNews.gr.

 

Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά κατηγορία κινητήρων

Τον Οκτώβριο, το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Το ετήσιο μερίδιο ανέρχεται πλέον στο 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το αθροιστικό μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και μειώθηκαν στο 33,4% τον Οκτώβριο.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Οκτώβριο του 2023, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, σημειώνοντας αύξηση κατά 36,3% και φτάνοντας τις 121.808 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την επέκταση με τριψήφιο ποσοστό αύξησης, ιδίως το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%). Μετά από μια επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία – η μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία – αυξήθηκε συγκρατημένα (+4,3%) τον Οκτώβριο. Αυτό ανεβάζει τον όγκο από την αρχή του έτους σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση κατά 53,1% σε σύγκριση με πέρυσι και καταλαμβάνοντας μερίδιο 14% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ κατά τη διάρκεια της δεκάμηνης περιόδου.

Υβριδικά αυτοκίνητα

Οι νέες ταξινομήσεις πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, ωθούμενες από τη σημαντική ανάπτυξη στις τρεις κορυφαίες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+57,9%), Γαλλία (+40,1%) και Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε μια σωρευτική αύξηση 29,8%, που ανήλθε συνολικά σε 2,2 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν τους πρώτους δέκα μήνες, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς.

Οι πωλήσεις των επαναφορτιζόμενων (plug-in) υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν σε 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+70,2%) και τη Γαλλία (+34,2%), αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την πτώση της Γερμανίας (-49%), της μεγαλύτερης αγοράς αυτής της πηγής ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.

Θερμικά αυτοκίνητα

Τον Οκτώβριο του 2023, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς της συρρικνώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η σημαντική άνοδος των πωλήσεων σε βασικές αγορές του μπλοκ, όπως η Ιταλία (+21%), η Γαλλία (+17,4%), η Ισπανία (+7,7%) και η Γερμανία (+7,5%), συνέβαλε στην αύξηση αυτή.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Οκτώβριο, μειούμενη κατά 13,2%. Η μείωση αυτή ήταν εμφανής στις περισσότερες από τις αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.

 

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Αναφορικά με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η τόνωση της συνεχίζεται με αύξηση 44,8%, που μεταφράζεται σε 11.282 ταξινομήσεις έναντι 7.791 το ίδιο διάστημα πέρυσι, οι οποίες επιμερίζονται σε 416 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έναντι 241 τον περασμένο Οκτώβριο. Πέτυχε σημαντική αύξηση της τάξης του 72,6%. Για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα (Plug-In), υπήρξε επίσης εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 91,4%, με 1.133 ταξινομήσεις, έναντι 592 πέρυσι. Την τιμητική τους έχουν τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα με 3.857 ταξινομήσεις, έναντι 2.058 τον περσινό Οκτώβριο, πετυχαίνοντας αύξηση 87,4%. Σημαντική μείωση κατά 20,3% για τα αυτοκίνητα με εναλλακτικά καύσιμα, καθώς οι ταξινομήσεις άγγιξαν τις 274 έναντι 344 πέρσι. Με 4.240 ταξινομήσεις, τα αυτοκίνητα βενζίνης συνεχίζουν να έχουν την πρωτοκαθεδρία σημειώνοντας αύξηση κατά 38,5%, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο ταξινομήθηκαν 3.061 αυτοκίνητα. Πτώση 8,9% για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με 1.362 ταξινομήσεις, έναντι 1.495 πέρυσι.

 

Ανάλυση της ελληνικής αγοράς

Οι αυξητικές τάσεις αποτυπώνουν ξεκάθαρα την τόνωση της καταναλωτικής δύναμης των Ελλήνων. Έχοντας έναν από τους γηραιότερους στόλους επιβατικών αυτοκινήτων, η ενίσχυση της οικονομίας και των εισοδημάτων αποτελούν κίνητρο για αλλαγή αυτοκινήτου. Παράλληλα τα κίνητρα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» από το υπουργείο περιβάλλοντος, ενισχύουν τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι αυξητικές τάσεις θα συνεχιστούν για το σύνολο των πηγών ενέργειας κίνησης, ωστόσο δημιουργούνται αμφιβολίες για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου όταν στερεύσουν οι πόροι από την επιδότηση, οι καταναλωτές θα στραφούν προς τα θερμικά.