Στην Σερβία η παραγωγή του ηλεκτρικού Fiat Panda

Η ηλεκτρική μετεξέλιξη του Fiat Panda θα παράγεται στο εργοστάσιο Stellantis στο Kragujevac, που είναι ήδη το "σπίτι" του 500L

Αυτό επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της Σερβίας Aleksandar Vučić μετά από θεσμική συνάντηση με την Giorgia Meloni στο Βελιγράδι. Το αμιγώς ηλεκτρικό hatchback , το οποίο αναμένεται στα μέσα του επόμενου έτους με τιμή εκκίνησης που δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 25.000 ευρώ, φαίνεται επομένως να προορίζεται για την αγορά του εξωτερικού. Όχι στο Mirafiori, όπως ήλπιζε η περιφέρεια του Πιεμόντε, και σίγουρα όχι στο Pomigliano d’Arco, το οποίο θα κατασκευάζει το ενδοθερμικό Panda τουλάχιστον μέχρι το 2026.

Η επιβεβαίωση του προέδρου

“Η Stellantis θα ξεκινήσει την παραγωγή του ηλεκτρικού Panda στη Σερβία”, δήλωσε ο Vučić, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη δυνατότητα του νέου μοντέλου να λειτουργήσει ως “κινητήριος μοχλός των επενδύσεων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας” στη χώρα. Και έτσι είναι το Panda το (ανώνυμο τότε) ηλεκτρικό Panda που “ανατέθηκε” στο Kragujevac την άνοιξη του 2022, στο πλαίσιο των νέων επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του πρώην εργοστασίου της Zastava: μια απόφαση που ελήφθη μετά τη συνάντηση κορυφής στο Βελιγράδι μεταξύ του Carlos Tavares και του ίδιου του Vučić.

Πλατφόρμα Smart Car

Δεν είναι πολλά γνωστά για το ηλεκτρικό Panda, η παραγωγή του οποίου θα μπορούσε να ξεκινήσει την άνοιξη, εκτός από το ότι θα μπορούσε να υιοθετήσει τη νέα πλατφόρμα Stellantis Smart Car που χρησιμοποιείται ήδη από το Citroën ë-C3. Όπως το γαλλικό αυτοκίνητο, έτσι και το Fiat θα πρέπει να τοποθετήσει ένα πακέτο μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP), μια χημεία που θα συμβάλει στη μείωση του κόστους. Σύμφωνα με τον Olivier François, διευθύνοντα σύμβουλο της Fiat, το Panda Bev θα είναι “πρωτότυπο, με τις ίδιες αρχές όπως στην αρχή”. Σύμφωνα με ποια συνταγή; Η έμπνευση, όπως είναι γνωστό, υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό και ονομάζεται Centoventi. ‘Η ιδέα’, πρόσθεσε ο κορυφαίος διευθυντής, ‘πηγαίνει προς την κατεύθυνση ενός λιγότερο πλούσιου, πιο ουσιαστικού αυτοκινήτου, αναπαράγοντας αυτό που ήταν το εμβληματικό Panda σε ηλεκτρικό κλειδί. Λιγότερο ακριβό από τα άλλα, να κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αν όχι στην Ιταλία. Μπορούμε και πρέπει να αναπτύξουμε μια λύση που θα θέσει τους Κινέζους σε μειονεκτική θέση’.

Όχι μόνο στη Σερβία;

Επίσης, με βάση τα όσα είπε ο François, δεν είναι βέβαιο ότι το Kragujevac είναι το μόνο εργοστάσιο που προορίζεται για την παραγωγή του ηλεκτρικού Panda, και είναι σε αυτή την υποθετική στρατηγική, γεωγραφικά πιο αρθρωμένη, που το βιομηχανικό μας σύστημα θα μπορούσε να επανέλθει στο παιχνίδι. Το οποίο, στις 6 Δεκεμβρίου, θα βρεθεί στο επίκεντρο της συνάντησης μεταξύ της Stellantis, των τοπικών φορέων, των συνδικάτων, της Anfia και του Υπουργείου Επιχειρήσεων και του Made in Italy: το θέμα είναι το “τραπέζι ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας”, δηλαδή το σχέδιο για την αύξηση του όγκου παραγωγής στα εργοστάσια στην περιοχή του Belpaese.