Οδηγούμε το Peugeot e-2008 GT

Πόσο αξίζει το ηλεκτρισμένο λιονταράκι;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ PEUGEOT e-2008 GT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΙΣΧΥΣ
136 PS /3.600 έως 10.000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ
260 Nm /300 έως 3.600 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ
ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
0-100 ΧΑΩ
8,5 ΔΛ
ΤΕΛΙΚΗ
150 ΧΑΩ (ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ SPORT)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
320 χλμ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Μ/Π/Υ
4.300 x 1.815 x 1.530 mm
Βάρος
2030 ΚΙΛΑ
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
405 lt
ΤΙΜΗ
Από 36.900 ευρώ
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ
2605 χλστ
Η βαθμολογία μας
4.3
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;6 Ψήφοι
4.3

Ποτέ δεν κατάλαβα το λόγο για τον οποίο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει ως τώρα. Γιατί, για παράδειγμα, πρέπει σχεδιαστικά να είναι σαν… σαρδέλα, ή σαν το Enterprise. Οι άνθρωποι της Peugeot φαίνεται ότι αναρωτήθηκαν το ίδιο. Γι’ αυτό και το 2008, στην ηλεκτρική του έκδοση, είναι μια επιλογή χωρίς “ναι μεν αλλά”. Είναι το ίδιο αυτοκίνητο που αγαπήσαμε, με άλλο κινητήρα. Αυτό, το Peugeot e-2008 GT οδηγούμε σήμερα και βαθμολογούμε.

Η γαλλική μάρκα εκμεταλλεύθηκε την εκπληκτική πλατφμόρμα CMP του 208, επάνω στην οποία πατά και το 2008. Ουσιαστικά είναι η ίδια και στην παραλλαγή της με το όνομα e-CMP. Απλά τη θέση του θερμικού κινητήρα παίρνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 136 PS και ροπής 260 Nm που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ η υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh έχει τοποθετηθεί κάτω από τις εμπρός και τις πίσω θέσεις.

Με την τάπα της φόρτισης ανοιχτή

H σχεδίαση της συγκεκριμένης πλατφόρμας επέτρεψε στους μηχανικούς να τοποθετήσουν τα πακέτα μπαταριών εκεί, αφήνοντας σχεδόν ανεπηρέαστο το χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Oι μπαταρίες αύξησαν το βάρος, αλλά η τοποθέτηση τους στο πάτωμα φέρνει πιο κοντά στο έδαφος το κέντρο βάρους του.

Το 2008 στην ηλεκτρική του έκδοση δεν έχει μεγάλες διαφορές με τη βερσιόν που “φοράει” ΜΕΚ

Και μιας που είπαμε για σχεδίαση. Τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό, το e-2008 δεν έχει ουσιαστικές διαφορές από το βενζινοκίνητο “αδερφάκι” του. Παραμένει η ίδια επιθετική σχεδίαση, με τις μυώδεις λεπτομέρειες και τις έντονες γωνίες, με αυτό τον δυναμικό χαρακτήρα στην εμφάνιση.

Το ηλεκτρικό 2008 είναι κατά τι πιο χαμηλό

Στην ηλεκτρική του βερσιόν -και σε αυτό το φοβερό λευκό χρώμα που το δοκιμάσαμε- οι μοναδικές διαφορές είναι η εμπρός μάσκα η οποία μοιάζει να κινείται από το κέντρο προς τα πλάγια (προσθέτει πόντους στην εμφάνιση), το ιριδίζον σήμα λιονταριού στη μάσκα, με απόχρωση που εναλλάσσεται από πράσινο σε μπλε ανάλογα με την οπτική γωνία και, φυσικά, το ειδικό μονόγραμμα “e” στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Και στο εσωτερικό, ο 3D ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής, έχουν απλά άλλη διαμόρφωση στο ηλεκτρικό 2008, το οποίο “φοράει” και μια αποκλειστική επένδυση καθισμάτων σε γκρι αλκαντάρα, στην έκδοση e-2008 GT. Πέραν τούτου, καμια άλλη διαφορά. Γι’ αυτό το λόγο, θα δούμε πρώτα πώς είναι στο δρόμο το e-2008.

Στο δρόμο

O ηλεκτροκινητήρας του Peugeot e-2008 που αποδίδει το σύνολο της ροπής από τις 300 σ.α.λ. είναι πιο… εντυπωσιακός από όσο φαίνεται στην πράξη, με την αίσθηση επιτάχυνσης σε κάθε πάτημα του πεντάλ. Στο e-2008 το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. γίνεται σε 8,5 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για λόγους αυτονομίας της μπαταρίας, την οποία το εργοστάσιο δίνει στα 320 χιλιόμετρα.

Ίδιο με τα άλλα 2008, καλύτερο από τα 2008 για το περιβάλλον

Tο e-2008 έχει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) τα οποία σε κάθε ρύθμιση επεμβαίνουν στο τιμόνι, την απόδοση και την λειτουργία του κλιματισμού, ενώ το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης διαθέτει λειτουργία Brake Regeneration ανακτώντας ενέργεια κάθε φορά που επιβραδύνει το αυτοκίνητο.

Στην πράξη, το γεγονός ότι η ροπή δεν αποδίδεται από το… μηδέν, σημαίνει ότι δεν έχει την “εκρηκτικότητα” που ξέρουμε στα ηλεκτρικά, με το “τίναγμα” από στάση. Αντίθετα, έχει μια πιο πολιτισμένη, πιο ήπια, πιο… καθημερινή συμπεριφορά. Βέβαια, όταν βυθίσεις το πόδι στο δεξί πεντάλ, το “λιοντάρι” ξυπνάει. O ηλεκτροκινητήρας είναι φτιαγμένος να λειτουργεί έτσι ώστε να μην ξενίζει ιδιαίτερα στη μετάβαση από τους εσωτερικής καύσης, αλλά και να είναι οικονομικότερος και να επιτυγχάνεται χωρίς δυσκολία η αυτονομία που δίνει το εργοστάσιο.

Σε γενικές γραμμές, η οδήγηση του νέου Peugeot e-2008 είναι όπως θα έπρεπε να είναι: Πολύ εύκολη, πολύ ήσυχη και όχι πολύ διαφορετική από ενός συμβατικού αυτοκινήτου, μιας και σε αυτό βοηθά και η ρύθμιση του κινητήρα αλλά και η ανάρτηση που είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να προσδίδει παρόμοια οδικά χαρακτηριστικά με τα ελαφρύτερα, συμβατικά αδερφάκια του. H άνεση και το κράτημα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, η λειτουργία είναι ήσυχη, ενώ το εμπρός σύστημα παραμένει το ίδιο ζωντανό.

Η εντυπωσιακή μάσκα δείχνει τη διαφοροποίηση του e-2008

Στην πόλη, το e-2008 είναι στο στοιχείο του. Είναι ευέλικτο, αθόρυβο, άνετο, με άριστη ηχομόνωση και διαθέσιμη δύναμη όπου και όποτε χρειάζεται. Είναι ιδανικό για διαδρομές στο αστικό περιβάλλον, αν και βρήκα την ανάρτησή του να είναι ένα “κλικ” πιο σκληρή από το βενζινοκίνητο “αδερφάκι” του, και άρα να χτυπά περισσότερο στις λακούβες των καταπληκτικών ελληνικών δρόμων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι όσο άνετο πρέπει.

Σε μια σφιχτή, ορεινή διαδρομή, η ρύθμιση της ανάρτησης που λέγαμε παραπάνω και το γεγονος ότι η μάζα είναι συγκεντρωμένη πιο κοντά στο έδαφος (λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο πάτωμα του αμαξώματος), μπορεί να παρασύρει σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Σε κάθε περίπτωση, το e-2008 εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό με την ουδέτερη συμπεριφορά του, υποστρέφοντας στο όριο φιλικά και προβλέψιμα, αλλά και διαθέτοντας την -κλασική για Peugeot- τάση να ελαφρώνει το πίσω μέρος, επιτρέποντάς του να πλασαριστεί προοδευτικά στην είσοδο της στροφής.

Για όσους… ονειρεύονται παιχνίδια αλά Rallye με το μικρό SUV της γαλλικής μάρκας, θα… τους ξυπνήσει απότομα το έντονα παρεμβατικό και μη απενεργοποιούμενο ESP, το οποίο επεμβαίνει άκομψα δίνοντας τέλος στις όποιες διαθέσεις για κάτι παραπάνω. Στο ίδιο πνεύμα και τα φρένα, τα οποία διακρίνονται για την απόδοσή τους, αλλά και την αντοχή τους. Το τιμόνι από την άλλη, είναι ακριβές μεν, ελαφρύ δε και, παρότι ταιριάζει “γάντι” με το αυτοκίνητο, δεν ταιριάζει με τη γρήγορη οδήγηση.

Και στο ταξίδι; Εδώ, το e-2008 είναι ακόμη καλύτερο: Λες και δεν έφτανε το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι εντελώς αθόρυβος, έχουμε και την άριστη ηχομόνωση της καμπίνας και έτσι… δεν έχουμε αεροδυναμικούς θορύβους, παρά μόνο τους απαραίτητους ήχους κύλισης και επαφής με το εξωτερικό περιβάλλον. Με λίγα λόγια, το ταξίδι είναι πρωτόγνωρα άνετο.

Στα “plus” το γεγονός ότι το κιβώτιο, το οποίο είναι μονής σχέσης, έχει δύο λειτουργίες: Τη “D” και τη “B”, με τη δεύτερη να λειτουργεί για ανάκτηση ενέργειας. Στη “D”, όταν αφήνεις το γκάζι στον αυτοκινητόδρομο, το αυτοκίνητο συνεχίζει να “ρολάρει” και δε “φρενάρει” όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά , “διαβάζοντας” τις συνθήκες κίνησης. Έξυπνο, βολικό και ξεκούραστο.

Και πού φορτίζω ρε μάστορα;

Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, τώρα, ας ξεκινήσουμε από το σπίτι. Σε απλή πρίζα Σούκο1,8 kW/ 8 Α με εναλλασσόμενο μονοφασικό ρεύμα (AC) 230V και χρήση του standard καλωδίου φόρτισης, θα πρέπει να το αφήσεις ένα βράδυ, δηλαδή κάτι λιγότερο από 9,5 ώρες για να πάρεις 100 χλμ. αυτονομίας ή +30% φόρτισης. Στην απλή παροχή θα χρειαστείς 15 ώρες και 30 λεπτά για πλήρη φόρτιση. Εάν έχεις Wallbox (μονοφασικό ισχύος 7,4 kW) θα χρειαστείς 7 ώρες και 20 λεπτά για πλήρη φόρτιση, ενώ σε ταχυφορτιστή ισχύος 100 kW χρειάζονται 30 λεπτά για φόρτιση στο 80% της μπαταρίας.

Από πλήρως άδεια μπαταρία για μία πλήρη φόρτιση, θα χρειαστούν 24 ώρες από οικιακή πρίζα.

Ένα αβαντάζ που έχει το e-2008 είναι το γεγονός ότι μέσω της οθόνης πλοήγησης του αυτοκινήτου ή μέσω της εφαρμογής «MyPeugeot» στο smartphone μπορείς να προγραμματίσεις συγκεκριμένη ώρα για φόρτιση, παρεμβαίνοντας μάλιστα στη διαδικασία από απόσταση, μέσω του κινητού. Η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.

Δυο λόγια για το εσωτερικό

Η εικόνα στο εσωτερικό του 2008 είναι άριστη

Σε όλα τα παραπάνω πάντως, έρχεται να «δέσει» με τον καλύτερο τρόπο το εσωτερικό του 2008. Η εικόνα θυμίζει έντονα το state-of-the-art 3008, με συνδυασμό μαλακών και piano black, ποιοτικών υλικών, με άριστο φινίρισμα, τους γνωστούς piano διακόπτες και το i-cockpit, με το flat bottom και flat top λιλιπούτειο τιμόνι.

Άνετα ταξιδεύουν και οι πίσω επιβάτες

Το μεγάλο «όπλο» του 2008 είναι οι χώροι για όλους τους επιβάτες, γεγονός που προκύπτει και από το αυξημένο (στα 2.605 χλστ) μεταξόνιο, αλλά και την έξυπνη διαχείριση των χώρων στο εσωτερικό, καθώς και την πλειάδα μικρών αποθηκευτικών χώρων σε διάφορα σημεία του C-SUV.

Άριστα υλικά, άριστη συναρμογή, άριστη εργονομία

Ο χώρος αποσκευών του e-2008, έχει μειωθεί στα 405 λίτρα από τα 434 που έχουν οι εκδόσεις με τους ΜΕΚ με το υποδαπέδιο κάλυμμα να αφαιρείται εύκολα και να τοποθετείται σε δύο διαφορετικές θέσεις. Έξυπνες είναι και οι κούφιες άκρες ώστε να χωρά π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης.

405 λίτρα ο χώρος αποσκευών του e-2008

Τελικά, αξίζει να το πάρω ηλεκτρικό;

Εν κατακλείδι, η ηλεκτρική έκδοση του 2008 είναι μια τίμια-τιμιότατη πρόταση για όσους έχουν να δώσουν το κατιτίς παραπάνω από 30.000 ευρώ για να την αποκτήσουν. Το βέβαιο είναι ότι το e-2008 θα αποζημιώσει με την οικονομία, την ευχρηστία, την άνεση και τη φιλικότητά του όποιον το επιλέξει.

ΠΟΣΟ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ PEUGEOT e-2008 GT;
Συμπέρασμα
Είναι ένα λιοντάρι πιο φιλικό από γατάκι. Το e-2008 GT είναι ήσυχο, άνετο, χρηστικότατο και γενικότερα ό,τι πρέπει για τις καθημερινές μετακινήσεις. Δεν είναι δε, κάτι "διαστημικό" για να τρομάξει όσους δεν ξέρουν την ηλεκτροκίνηση. Αν ήταν και φτηνότερο, ίσως να μην είχε αντίπαλο.
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Fun factor
Εσωτερικό & Πρακτικότητα
Κατανάλωση/αυτονομία
Εμφάνιση
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;6 Ψήφοι
ΣΥΝ
Φιλικότητα στον χρήστη
Ποιότητα κατασκευής
Πραγματική οικονομία
Δεν θέλει να φωνάξει "είμαι διαφορετικό"
Εμφάνιση
Ομοιότητα στη χρήση με συμβατικό, απλά χωρίς... θορύβους και κάπνα
ΠΛΗΝ
Η τιμή του
Θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορο
Δεν έχει την "εκρηκτικότητα" των ηλεκτρικών
Θα ήθελα +50 χιλιόμετρα αυτονομίας
4.3