Η BMW στην μακρόχρονη ιστορία της έχει χτίσει μια βαριά παρακαταθήκη στα αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού. Τολμάει και ανεβάζει τον πήχη με την Σειρά 4 Coupe, σε μια κατηγορία που χάνεται, επιδιώκοντας να διατηρήσει την φιλοσοφία GT, καθιστώντας το μοντέλο ως επιτομή της Gran Turismo αίσθησης. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία στην εβδομαδιαία συμβίωση να οδηγούμε την τετρακίνητη BMW 430i xDrive με τους 245 ίππους.
Σόλο καριέρα
Η πρώτη γενιά της Σειράς 4 έκανε την εμφάνιση της το 2013, πλέον ως ανεξάρτητο μοντέλο των Coupe και Cabrio εκδόσεων της Σειράς 3. Έτσι, ακολούθησε την νέα ονοματολογία της Βαυαρικής μάρκας με τους μόνους αριθμούς να απευθύνονται σε πιο οικογενειακό κοινό και τους ζυγούς στο πιο δυναμικό. Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2020 και η διαφοροποίηση από την Σειρά 3 έγινε πιο έντονη, δημιουργώντας το δικό της κοινό και συνεχίζοντας μια σόλο καριέρα που διαμηνύεται επιτυχημένη και της ταιριάζει απόλυτα. Το 2024 υποβλήθηκε στο καθιερωμένο Facelift, προκειμένου να διατηρήσει την φρεσκάδα της.
Ακολουθώντας το ένστικτο
Με μια κομψή σιλουέτα, η οποία τείνει να σβήσει από το αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι, μαγνητίζει τα βλέμματα, ακολουθώντας το ένστικτο και το συναίσθημα του απόλυτου δυναμισμού.
Το μπροστινό μέρος τοποθετημένο χαμηλά. διακρίνεται από το μακρύ καπό. Ο μεγάλος δυναμικός προφυλακτήρας ενσωματώνει τα μεγάλα και ευδιάκριτα «νεφρά», υπογράφοντας πως πρόκειται για μοντέλο της βαυαρικής μάρκας, ενώ τα οβάλ και λεπτά Matrix Led φωτιστικά σώματα, δίνουν το απαραίτητο «άγριο» βλέμμα.
Το προφίλ διαθέτει χαμηλή γραμμή με σιλουέτα που θυμίζει τα διαχρονικά Coupe των 50ties, αναβιώνοντας το πνεύμα των αυθεντικών αυτοκινήτων Gran Turismo σε ένα αποκλειστικά δίπορτο αμάξωμα, με πόρτες χωρίς πλαίσιο παραθύρου. Οι καμπύλες και μυώδεις επιφάνειες τονίζουν τον δυναμισμό, και την επιθετική εμφάνιση, με αποτέλεσμα να έλκει τα βλέμματα και δίνοντας την αίσθηση κίνησης, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.
Η γραμμή του αυτοκινήτου καταλήγει ομαλά στο πίσω μέρος. Ο μικρός τρίτος όγκος σχηματίζει μια διακριτική αεροτομή, η οποία ενισχύεται από το μικρό μαύρο σπόιλερ που τονίζει τον σπορτίφ προσανατολισμό. Τα οριζόντια σφηνοειδή φωτιστικά σώματα με 3D γραφικά Led δίνουν μια πιο «σοβαρή» εικόνα. Το σύνολο ολοκληρώνεται με τον δυναμικό προφυλακτήρα, που φιλοξενεί τις δύο απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του αμαξώματος και τον όμορφο αεροδυναμικό διαχύτη που είναι τοποθετημένος κεντρικά.
Συνολικά οι σχεδιαστές έχουν πετύχει να δημιουργήσουν μια αναλογική και αεροδυναμική σιλουέτα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25 cd, διακριτικά άγρια και επιθετική, δίνοντας έμφαση στο συναίσθημα και με αναφορές στα μεγάλα Coupe αμαξώματα των 50ties.
Στο επίκεντρο ο οδηγός
Η καμπίνα αποκλειστικά σε διάταξη 2+2 θέσεων, έχει ως επίκεντρο τον οδηγό και την αίσθηση της οδήγησης.
Η BMW έχει επιμεληθεί το εσωτερικό με κορυφαίας ποιότητας υλικά με καλή αίσθηση αφής και υποδειγματική συναρμογή, δείχνοντας στιβαρό. Διαθέτει εξαιρετικό φινίρισμα με δέρμα, αλουμίνιο και υλικό που παραπέμπει σε ανθρακονήματα, ενισχύοντας την σπορτίφ αίσθηση.
Η ψηλή κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τους διακόπτες για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως το Start Button, τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου που θυμίζει πολύτιμο λίθο, τον περιστροφικό διακόπτη συστήματος πολυμέσων και τα προγράμματα οδήγησης. Παράλληλα, χωρίζει τα μπροστινά καθίσματα, δίνοντας στον οδηγό την απαιτούμενη οδηγοκεντρική αίσθηση.
Όλα αυτά τα στοιχεία συμβάλλουν, ώστε το αυτοκίνητο να πετυχαίνει υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας και εργονομίας, προς διευκόλυνση του οδηγού, προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Το ενδιαφέρον μαγνητίζει η διπλή κυρτή οθόνη υψηλής ευκρίνειας, η οποία αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και την κεντρική οθόνη αφής 14,9 ιντσών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων «BMW Operating System 8,5», συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Το πληροφοριακό σύνολο ολοκληρώνεται με το προαιρετικό head-up display.
Όπως είναι αναμενόμενο, το αυτοκίνητο υστερεί σε χώρους και πρακτικότητα. Υπάρχουν βέβαια οι βασικές και κλασικές θήκες, που εξυπηρετούν αποκλειστικά τις ανάγκες των μπροστινών επιβατών. Η πρόσβαση στις πίσω θέσεις απαιτεί ευελιξία, με τους επιβάτες να είναι αισθητά περιορισμένοι, καθιστώντας τα πίσω καθίσματα βοηθητικά. Τα μπροστινά μπάκετ καθίσματα, τοποθετημένα χαμηλά, προσφέρουν υποδειγματική πλευρική και οσφυϊκή στήριξη, εστιάζοντας στην απαραίτητη άνεση για τα αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού. Συνολικά έχει καλή ποιότητα, αλλά στερείται ευρυχωρίας και πρακτικότητας σε σχέση με την τετράθυρη Σειρά 3.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικός για τις ανάγκες της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 440 λίτρα.
Αυθεντική
Κάτω από το δυναμικό καπό κρύβεται ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας TwinPower Turbo χωρητικότητας 1.998 κυβικά εκατοστά, που αποδίδει 245 ίππους στις 4.500 στροφές ανά λεπτό και 400 Nm από τις 1.600 στροφές ανά λεπτό και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 8 σχέσεων.
Η ισχύς περνάει ομαλά σε όλους τους τροχούς, αλλά δίνει προτεραιότητα στον πίσω άξονα, ώστε να διατηρήσει την αυθεντική πισωκίνητη αίσθηση, σήμα κατατεθέν της οδηγικής συμπεριφοράς των BMW, που συντηρεί το πιστό κοινό της εταιρείας.
Έμφαση στο συναίσθημα
Η 430i xDrive είναι ένα από τα αυτοκίνητα που υπόσχονται ρίγη συγκίνησης στο πέρασμα τους. Ξεκινώντας από την σαγηνευτική δίπορτη σιλουέτα, έως τα δυναμικά χαρακτηριστικά, η BMW δείχνει έτοιμη να περάσει στην πράξη, αποκαλύπτοντας την «τεσσάρα» σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη περιορίζεται, καθώς πρόκειται για ένα Coupe 4,7 μέτρων, χαμηλή θέση οδήγησης και μακρύ καπό, κάνοντας δύσκολη την συμβίωση στον αστικό ιστό. Μονόδρομος η κίνηση σε κεντρικές αρτηρίες. Χάρη στην ισχύ του, είναι εξαιρετικά νευρικό από τις χαμηλές στροφές και στο πέρασμα του μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο θα αποζημιώσει με τον καλύτερο τρόπο. Η χαμηλή θέση οδήγησης και το ακριβέστερο σύστημα διεύθυνσης, προσφέρουν την αίσθηση πως το αυτοκίνητο γίνεται ένα με τον οδηγό και το τιμόνι επέκταση των χεριών του οδηγού. Το πλαίσιο είναι ιδανικά ζυγισμένο 50/50 και το πίσω μετατρόχιο μεγαλύτερο σε σχέση με το μπροστινό, πετυχαίνοντας υποδειγματικό κράτημα που ενισχύεται από την τετρακίνηση. Το αυτοκίνητο έχει κορυφαίο πάτημα και στρίβει σαν διαβήτης, προκαλώντας για πιο δυναμική οδήγηση. Η προτεραιότητα στον πίσω άξονα, δίνει την αίσθηση πισωκίνητου, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη, αλλά χωρίς υποστροφή ακόμα και όταν τα ηλεκτρονικά είναι απενεργοποιημένα. Η σφιχτή ανάρτηση, λειτουργεί υποδειγματικά, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση του αυτοκινήτου και τον σπορτίφ προσανατολισμό, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό. Η υψηλή ροπή του κινητήρα σε συνδυασμό με τα παραπάνω οδηγικά χαρακτηριστικά και το άμεσο σε απόκριση κιβώτιο ταχυτήτων, κάνουν απολαυστικές τις αναβάσεις, ενώ τα ισχυρά φρένα, τις καταβάσεις.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι κάτι παραπάνω από απολαυστικό. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, όπως ήταν αναμενόμενο από μια BMW. Σε αυτήν την αίσθηση συντελεί η χαμηλή θέση οδήγησης και μικρός αεροδυναμικός συντελεστής.
Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεται κανείς να το οδηγεί σε κάθε συνθήκη. Απόλυτα εστιασμένο στον οδηγό, με φόντο οδηγικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος σε σύγχρονο υπόβαθρο και με τεχνολογία αιχμής. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες του οδηγού. Το ECO, για πιο οικονομική και οικολογική οδήγηση. Comfort ως την μέση επιλογή και Sport που αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, αφήνοντας ολόκληρη την ισχύ στις διαθέσεις του οδηγού. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε το ικανοποιητικό νούμερο των 9,6 λίτρων/100 χιλιόμετρα.
Για τους εραστές της ευχαρίστησης
Αναμφίβολα η BMW 430i xDrive έχει το δικό της κοινό. Όλους αυτούς που αντιστέκονται στην μόδα των SUV και επιμένουν σε ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο για τους εραστές της οδικής ευχαρίστησης. Επιζητούν ένα αυτοκίνητο που στο πέρασμα του σκορπά ρίγη συγκίνησης και θέτει ως στόχο την συναρπαστική οδήγηση, η οποία στις μέρες μας σβήνει.
Πρόσθετη αξία
Ο ιδιαίτερος και ξεχωριστός χαρακτήρας δημιουργεί πρόσθετη αξία, με την τιμή να ξεκινάει από τις 76.650 €, καθιστώντας το ένα δυναμικό αυτοκίνητο, εκλεκτούς, με DNA από το παρελθόν και στόχο να διατηρήσει το συναίσθημα στους πιο ρομαντικούς της αυτοκίνησης. Στους τιμοκαταλόγους η BMW διαθέτει επίσης την βασική πιο προσιτή έκδοση 420d Coupé από 61.750€.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Coupé |
Καθίσματα |
4 |
Πόρτες |
2 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
6.9-7.7 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
157-174 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
5.7 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
250 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6e |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
6.6 κιλά/Hp, 152.6 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4 κιλά/Nm, 249.2 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
245 Hp @ 4500-6500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
122.6 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
400 Nm @ 1600-4000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
B48 |
Κυβισμός κινητήρα |
1998 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
82 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
94.6 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
10.2:1 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Twin-power turbo, Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
Double-VANOS, VALVETRONIC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
5.75 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1605 κιλά |
Μέγιστο βάρος |
2095 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
490 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
440 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
59 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1800 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
75 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4768 mm |
Πλάτος |
1852 mm |
Ύψος |
1390 mm |
Μεταξόνιο |
2851 mm |
Εμπρός ίχνος |
1573 mm |
Πίσω ίχνος |
1612 mm |
Εμπρός πρόβολος |
858 mm |
Πίσω πρόβολος |
1059 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
126 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.26 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
12 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic |
Εμπρός ανάρτηση |
Γόνατο ανάρτησης , Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση ελατηρίου πολλαπλών συνδέσμων με σταθεροποιητή |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
Μπροστά: 225/40R19 Πίσω: 255/35R19 |