John Elkann: «Η Stellantis δεν χρειάζεται την παρέμβαση του ιταλικού κράτους»

Απαντήσεις από τον πρόεδρο της Stellantis στο ιταλικό κράτος άλλα και στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, απορρίπτει τις υποθέσεις που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με την πιθανή είσοδο της ιταλικής κυβέρνησης, άμεσα ή μέσω φορέων όπως η Cassa Depositi e Prestiti, στη μετοχική δομή του ομίλου που δημιουργείται από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler με την PSA. «Το κράτος», δήλωσε ο εγγονός του «δικηγόρου» στο Φεστιβάλ Οικονομικών στο Τορίνο, «εισέρχεται στις εταιρείες όταν αυτές πηγαίνουν άσχημα. Η Stellantis τα πάει πολύ καλά, οπότε θα έλεγα ότι δεν υπάρχει ανάγκη. Από τα αποτελέσματα που είχαμε το 2022», πρόσθεσε ο Elkann, «είμαστε η εταιρεία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε τα υψηλότερα λειτουργικά αποτελέσματα και στην ιστορία μας δεν είχαμε ποτέ ανάγκη να έχουμε το κράτος στο κεφάλαιό μας. Η γαλλική κυβέρνηση, ωστόσο, έχει σημαντικό μερίδιο στον όμιλο», στο πλαίσιο αυτό, ο Elkann υπενθύμισε πως «η πρώην Psa είχε δυσκολίες όλα αυτά τα χρόνια που επέβαλαν την παρέμβαση του κράτους».

Η απάντηση στον Urso

Ο Elkann απάντησε επίσης στην έκκληση του Υπουργού Επιχειρήσεων Adolfo Urso για περισσότερη ιταλική παραγωγή αυτοκινήτων. «Σκέφτομαι με μεγάλη υπερηφάνεια ότι αυτές τις δεκαετίες καταφέραμε να μετατρέψουμε τις ιταλικές μονάδες παραγωγής σε μονάδες που έχουν ως αγορά τους τον κόσμο», εξήγησε ο πρόεδρος της Stellantis. «Σήμερα στη Basilicata φτιάχνουμε Jeep, στην Campania φτιάχνουμε τα αυτοκίνητα Dooge που πωλούνται στην Αμερική, στο Piedmonte το ηλεκτρικό 500 που θα πάει στην Αμερική, για να μην αναφέρουμε το εξαιρετικό έργο της επανατοποθέτησης της Maserati και της Alfa Romeo, που έχουν ως αγορά τους όλο τον κόσμο. Το σημαντικό είναι να διατηρήσουμε υψηλά επίπεδα ανταγωνιστικότητα».

Η πρόσκληση προς την ΕΕ

Ένα απόσπασμα της ομιλίας του Elkann προοριζόταν επίσης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις κυβερνήσεις: ‘«Ο κόσμος των αυτοκινήτων και της κινητικότητας αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις όσον αφορά την καινοτομία και την τεχνολογία. Αυτές επιβάλλονται από κανόνες, η αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε είναι μια ρυθμιζόμενη αγορά. Αυτοί που θέτουν τους κανόνες, δηλαδή οι κυβερνήσεις, έχουν τεράστια ευθύνη να καθορίσουν ποιοι είναι οι κανόνες του παιχνιδιού. Για έναν κλάδο όπως ο δικός μας, η σταθερότητα αυτών των κανόνων είναι σημαντική, διότι οι επενδύσεις που κάνουμε έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Τα έργα μας έχουν διάρκεια ζωής δεκαετιών. Το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα σαφές και σταθερό πλαίσιο κανόνων. Αυτό είναι το πιο σημαντικό μέρος που χρειαζόμαστε για να μπορούμε να λειτουργούμε και να επενδύουμε«. «Επιπλέον», συνέχισε ο Elkann, «είναι σημαντικό κάθε τόπος, κάθε χώρα να μπορεί να καθορίσει μόνη της ποια είναι η βιομηχανική της πολιτική, ποια είναι τα δυνατά της σημεία, ποιες αξίες έχει σε σύγκριση με άλλα μέρη, και αυτό αποτελεί μέρος μιας εποικοδομητικής ανταλλαγής που μπορεί να έχει η αυτοκινητοβιομηχανία».