Mercedes

Ιδού, η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes Benz G580 EQ

Η νέα Mercedes-Benz G 580, εξοπλισμένη με τεχνολογία EQ, συνεχίζει την κληρονομιά των προκατόχων της που χρονολογείται από το 1979

Mercedes

Η νέα Mercedes-Benz G 580, εξοπλισμένη με τεχνολογία EQ, συνεχίζει την κληρονομιά των προκατόχων της που χρονολογείται από το 1979. Αυτό το μοντέλο χρησιμοποιεί επίσης τον σχεδιασμό ladder-frame που είναι χαρακτηριστικός της σειράς του, συμπληρωμένος από μια επιλέξιμη εκτός δρόμου LOW RANGE σχέση μετάδοσης, ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση και συμπαγή πίσω άξονα.

Ενσωματώνοντας στο πλαίσιο μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 116 kWh, το όχημα διατηρεί χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ επιτυγχάνει αποστάσεις έως και 473 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Ένα στιβαρό, ανθεκτικό στη στρέψη πλαίσιο προστατεύει την μπαταρία. Το κάτω μέρος του οχήματος προστατεύεται από ένα σύνθετο υλικό που περιλαμβάνει άνθρακα, παρέχοντας ισχυρή προστασία από χτυπήματα. Αυτή η νέα ηλεκτρική G-Class κινείται από τέσσερις κινητήρες που βρίσκονται δίπλα στους τροχούς και είναι ενσωματωμένοι στο πλαίσιο, οι οποίοι συνολικά αποδίδουν έως και 432 kW ισχύος και 1.164 Nm ροπής. Το καινοτόμο torque vectoring μιμείται το εικονικό κλείδωμα του διαφορικού, ενισχύοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες της ηλεκτρικής G-Class. Αυτό περιλαμβάνει εξειδικευμένες λειτουργίες όπως G-TURN, G-STEERING και τη λειτουργία Offroad Crawl. Η ακουστική εμπειρία του G-ROAR περιλαμβάνει έναν χαρακτηριστικό ήχο οδήγησης μοναδικό για την G-Class, που συμπληρώνεται από μια «αύρα» και διάφορους ήχους «γεγονότων».

Το όχημα διαθέτει αεροδυναμικές βελτιώσεις που περιλαμβάνουν ένα υπερυψωμένο καπό, ανανεωμένο τελείωμα της κολόνας Α, χείλος αεροτομής και «κουρτίνες αέρα» γύρω από τους πίσω θόλους των τροχών για τη βελτίωση τόσο της αεροδυναμικής όσο και της ποιότητας του εσωτερικού ήχου. Οι εκτός δρόμου ψηφιακές επεξηγήσεις έχουν ανανεωθεί με μια νέα μονάδα ελέγχου, ένα OFFROAD COCKPIT και ένα χαρακτηριστικό «διαφανές καπό». Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment Mercedes-Benz User Experience (MBUX) και μια οθόνη οδηγού και πολυμέσων 31,2 εκατοστών (12,3 ιντσών) με οθόνη αφής. Το όχημα είναι επίσης εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.

Κατά το λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμο το μοντέλο EDITION ONE, το οποίο διαθέτει μια εκτεταμένη γκάμα βασικών επιλογών.

 

 

Η ηλεκτρική μετάδοση κίνησης

Η ολοκαίνουργια Mercedes-Benz G 580 με τεχνολογία EQ εισάγει ένα πρωτοποριακό σύστημα ηλεκτρικής κίνησης που διαθέτει ατομική κίνηση στους τροχούς με συνολική ισχύ 432 kW και 1.164 Nm ροπής. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί εικονικά μπλοκέ διαφορικά που δημιουργούνται μέσω του torque vectoring, αποφεύγοντας τα παραδοσιακά μηχανικά εξαρτήματα για αυξημένες επιδόσεις.

Τοποθετημένο στην αιχμή των καινοτομιών του Ομίλου Mercedes-Benz, αυτό το όχημα είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που χρησιμοποιεί σύστημα ατομικής κίνησης. Οι τέσσερις κινητήρες, ενσωματωμένοι στο πλαίσιο ladder -δύο σε κάθε εμπρός και πίσω άξονα- συνδέονται με κοντούς ημιάξονες. Αυτό επιτρέπει στους πίσω κινητήρες να συνδέονται απευθείας στο πλαίσιο, με κάθε κινητήρα να παράγει μέγιστη ισχύ 108 kW, με τελικό αποτέλεσμα τη σημαντική συνολική ισχύ και ροπή του οχήματος. Ο συντονισμός της κατανομής της ροπής διαχειρίζεται από το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας (ESP) και τον κεντρικό έλεγχο του συστήματος μετάδοσης κίνησης (CPC), εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη πρόσφυση ακριβώς εκεί που χρειάζεται.

Από πλευράς επιδόσεων, η ηλεκτρική G-Class επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Χάρη στην άμεση διαθεσιμότητα της μέγιστης ροπής από τους ηλεκτροκινητήρες, το όχημα διαθέτει αξιοσημείωτη ελκτική δύναμη και λεπτό έλεγχο, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα επωφελής σε δύσκολες κλίσεις και σε σαθρό έδαφος.

Η πρωτοποριακή χρήση του torque vectoring του οχήματος επιτρέπει τη δημιουργία εικονικών κλειδωμάτων διαφορικού, κατανέμοντας τη ροπή σε κάθε τροχό με ακρίβεια. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται μέσα σε δευτερόλεπτα, διασφαλίζοντας ότι η G-Class διατηρεί τη σταθερότητα και τον έλεγχο της κατεύθυνσης σε απότομες αναβάσεις και καταβάσεις, ακόμα και στα πιο απαιτητικά τοπία.

Το σύστημα αυτό διευκολύνει την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής στους τροχούς, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση και την ευελιξία, ενώ εξαλείφει το torque steer που συνήθως παρατηρείται κατά τη διάρκεια των στροφών. Η ευελιξία και η ευκινησία της G-Class παραμένουν αδιαπραγμάτευτες, ακόμη και όταν είναι ενεργοποιημένα τα εικονικά μπλοκέτα διαφορικού. Με τον πλήρως αυτόματο έλεγχο, δεν υπάρχει ανάγκη για χειροκίνητη παρέμβαση, απλοποιώντας τη λειτουργία και ενισχύοντας την ασφάλεια σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

 

 

Η μπαταρία

Στην καρδιά κάθε ηλεκτρικού οχήματος βρίσκεται η μπαταρία υψηλής τάσης. Η νέα ηλεκτρική G-Class διαθέτει μια μπαταρία ιόντων λιθίου δύο επιπέδων, η οποία αποτελείται από 216 κυψέλες κατανεμημένες σε δώδεκα ενότητες που παρεμβάλλονται με τρία στρώματα ψύξης. Η μπαταρία είναι ασφαλώς ενσωματωμένη σε ένα πλαίσιο τύπου σκάλας κατασκευασμένο από χάλυβα πάχους έως και τεσσάρων χιλιοστών, παρέχοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ενισχύοντας σημαντικά την ακαμψία του οχήματος. Ενσωματωμένη σε ένα κέλυφος ανθεκτικό στη στρέψη, η μπαταρία είναι καλά προστατευμένη από το νερό και τη βρωμιά, καθιστώντας το όχημα πλήρως εξοπλισμένο για απαιτητικές περιπέτειες εκτός δρόμου. Η μπαταρία διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 116 kWh, επιτρέποντας στη Mercedes-Benz G 580 με τεχνολογία EQ να επιτύχει αυτονομία έως και 473 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.

 

Δυνατότητες φόρτισης

Η ηλεκτρική G-Class υποστηρίζει τόσο μεθόδους φόρτισης AC όσο και DC. Αξιοποιώντας τη φόρτιση AC, όπως από ένα wallbox, ο ενσωματωμένος φορτιστής μπορεί να μετατρέψει και να διαχειριστεί ισχύ έως 11 kW. Για ταχύτερο ανεφοδιασμό, περιλαμβάνει δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC που φτάνει τα 200 kW, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε περίπου 32 λεπτά.

 

Προγράμματα φόρτισης

Διατίθενται τρία διακριτά προγράμματα φόρτισης «Standard», «Work» και «Home», τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες να προσαρμόζουν ρυθμίσεις όπως ώρες αναχώρησης, προτιμήσεις κλιματισμού και μέγιστα επίπεδα φόρτισης. Οι ρυθμίσεις «Home» και «Work» ενεργοποιούνται αυτόματα όταν το όχημα είναι σταθμευμένο σε καθορισμένες θέσεις φόρτισης, ενώ ενημερώσεις για την κατάσταση παρέχονται μέσω του συστήματος MBUX.

 

Ανάκτηση ενέργειας

Το όχημα χρησιμοποιεί ένα σύστημα κίνησης με ανάκτηση ενέργειας, το οποίο μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και του φρεναρίσματος. Οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίσουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας χρησιμοποιώντας τα paddles του τιμονιού, επιλέγοντας μεταξύ διαφόρων ρυθμίσεων που υπαγορεύουν πόσο επιθετικά το όχημα συλλέγει αυτή την ενέργεια.

 

Ασφάλεια υψηλής τάσης

Η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πρωτόκολλο ασφάλειας πολλαπλών σταδίων για τα ηλεκτρικά της οχήματα, ώστε να μετριάζει κινδύνους όπως ηλεκτροπληξίες και βραχυκυκλώματα υψηλής ενέργειας. Αυτό περιλαμβάνει ένα έξυπνο σύστημα υψηλής τάσης που απενεργοποιείται αυτόματα σε σοβαρές συγκρούσεις.

 

Προστασία του κάτω μέρους του αμαξώματος

Κρίσιμη για κάθε όχημα με δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, η ηλεκτρική G-Class περιλαμβάνει ισχυρή προστασία κάτω από το αμάξωμα για να προστατεύει την μπαταρία και άλλα ζωτικά εξαρτήματα από προσκρούσεις στο έδαφος ή σε θραύσματα. Αυτή η προστατευτική επένδυση είναι κατασκευασμένη από ένα εξελιγμένο μείγμα υλικών, συμπεριλαμβανομένου του άνθρακα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και μειώνοντας παράλληλα το βάρος σε σύγκριση με τα παραδοσιακά υλικά. Έχει πάχος 26 χιλιοστά και στερεώνεται με πάνω από 50 ατσάλινες βίδες, παρέχοντας ανώτερη προστασία χωρίς να αυξάνει σημαντικά το βάρος.

 

Υποστήριξη για ηλεκτρική οδήγηση: ECO Assistant

Η λειτουργία ECO Assistant αξιοποιεί τα δεδομένα πλοήγησης για να προτείνει οικονομικές στρατηγικές οδήγησης που ελαχιστοποιούν τη χρήση ενέργειας και μεγιστοποιούν την ανάκτηση ενέργειας με βάση τις επερχόμενες οδικές συνθήκες και την κυκλοφορία.

 

Πλοήγηση με Electric Intelligence

Αυτό το σύστημα πλοήγησης σχεδιάζει έξυπνα τις διαδρομές, ενσωματώνοντας πολλαπλούς παράγοντες όπως η τοπογραφία, ο καιρός και οι τρέχουσες συνθήκες κυκλοφορίας. Βελτιστοποιεί τη συντομότερη και πιο ενεργειακά αποδοτική διαδρομή, συνυπολογίζοντας πιθανές στάσεις φόρτισης και προσαρμοζόμενο στις αλλαγές των συνθηκών οδήγησης σε πραγματικό χρόνο. Παρέχει επίσης στους οδηγούς τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τις διαδρομές, συμπεριλαμβανομένων των προτιμώμενων σταθμών φόρτισης, και προσαρμόζει δυναμικά τη στρατηγική φόρτισης του οχήματος για βέλτιστη απόδοση κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

 

 

Αναρτήσεις και μετάδοση κίνησης

Η νέα ηλεκτρική G-Class εισάγει τις εμβληματικές εκτός δρόμου δυνατότητες της G-Class στην εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας, ξεπερνώντας ακόμη και ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του παραδοσιακού μοντέλου, όπως το βάθος διέλευσης. Αυτό το μοντέλο διατηρεί ένα τροποποιημένο και ενισχυμένο πλαίσιο τύπου ladder frame, το οποίο στηρίζει μια ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και έναν πλήρως επανασχεδιασμένο άκαμπτο πίσω άξονα De Dion. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες, τοποθετημένοι στο πλαίσιο και συνδεδεμένοι με τους τροχούς μέσω αξόνων διπλής άρθρωσης, διατηρούν σταθερό κύρτωμα κατά τη συμπίεση και χρησιμοποιούν κινητήριους άξονες διπλής καθολικής άρθρωσης με ολισθαίνοντες συνδέσμους για την εξισορρόπηση των αλλαγών μήκους.

Τα βασικά χαρακτηριστικά εκτός δρόμου της ηλεκτρικής G-Class περιλαμβάνουν:
– Ικανότητα κλίσης 100% σε κατάλληλα εδάφη
– Αξονική απόσταση από το έδαφος τουλάχιστον 250 mm
– Μέγιστο βάθος διάβασης 850 mm μέσα από νερό και λάσπη
– Σταθερότητα σε πλευρικές κλίσεις έως 35°.
– Γωνία προσέγγισης 32° και γωνία αποχώρησης 30,7°
– Γωνία διαφυγής 20,3°.

Το όχημα διαθέτει επίσης προσαρμοζόμενη ρυθμιζόμενη απόσβεση στο βασικό εξοπλισμό, παρόμοια με τις συμβατικά κινούμενες εκδόσεις, η οποία προσφέρει βελτιωμένη αντιστάθμιση σε ανώμαλες επιφάνειες, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση εκτός δρόμου. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει σταθεροποίηση κύλισης και κλίσης, προσαρμόζοντας δυναμικά τις ρυθμίσεις των αποσβεστήρων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης για την ελαχιστοποίηση της κίνησης του αμαξώματος.

ELECTRIC DYNAMIC SELECT : Ένα νέο πρόγραμμα οδήγησης για αυξημένη αποδοτικότητα

Τα οδηγικά χαρακτηριστικά της ολοκαίνουργιας ηλεκτρικής G-Class μπορούν να προσαρμοστούν με το πάτημα ενός κουμπιού μέσω του συστήματος ELECTRIC DYNAMIC SELECT. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει την προσαρμογή των παραμέτρων του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, της ανάρτησης, του ESP® και του συστήματος διεύθυνσης ανάλογα με τις ανάγκες. Οι διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης περιλαμβάνουν τις «Comfort», «Sport» και «Individual» για χρήση στο δρόμο, με την «Comfort» να είναι η ενεργειακά βελτιστοποιημένη προεπιλεγμένη ρύθμιση που τροφοδοτεί κυρίως έναν μόνο άξονα. Οι λειτουργίες εκτός δρόμου, «Trail» και «Rock», μπορούν επίσης να επιλεγούν μέσω αυτού του συστήματος.

 

LOW RANGE: Off-Road Gear Reduction

Η νέα Mercedes-Benz G 580 με τεχνολογία EQ διαθέτει επιλέξιμο μηχανισμό LOW RANGE για μειωμένη ταχύτητα εκτός δρόμου. Κάθε κινητήρας που βρίσκεται κοντά στον τροχό διαθέτει το δικό του κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ελέγχεται κεντρικά για να διατηρείται η ανεξαρτησία του κινητήρα. Τοποθετημένοι σε κάθε άξονα, αυτοί οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων τους, μαζί με έναν διπλό μετατροπέα, στεγάζονται μαζί, υποστηρίζοντας μια σχέση μείωσης εκτός δρόμου. Αυτή η διάταξη παρέχει μέγιστη ροπή και αποτελεσματικό έλεγχο της θερμοκρασίας, ενώ όταν βρίσκεται σε HIGH RANGE, εξασφαλίζει τη βέλτιστη εμβέλεια.

Στη λειτουργία «Rock», η ενεργοποίηση της μείωσης LOW RANGE μέσω ενός διακόπτη στη μονάδα ελέγχου εκτός δρόμου ρυθμίζει τη σχέση μείωσης σε 2:1, ενισχύοντας τη ροπή κίνησης και προσαρμόζοντας το χειρισμό και την απόκριση για απαιτητικά εδάφη με σημαντικές κλίσεις και κατωφέρειες. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 85 km/h. Η έξυπνη λειτουργία Offroad Crawl ενεργοποιείται αυτόματα και παραμένει ενεργή για να βοηθήσει στην κίνηση σε δύσκολες συνθήκες.

 

 

Αποκλειστικές λειτουργίες εκτός δρόμου, μοναδική εμπειρία ήχου και ψηφιακή εμπειρία εκτός δρόμου

Η νέα ηλεκτρική G-Class επαναπροσδιορίζει τις επιδόσεις εκτός δρόμου για την εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενισχύοντας τις φημισμένες δυνατότητες των προκατόχων της. Εισάγει μοναδικά χαρακτηριστικά ειδικά σχεδιασμένα για την πλοήγηση σε απαιτητικά εδάφη. Αυτά περιλαμβάνουν το G-TURN, το G-STEERING και την έξυπνη λειτουργία Offroad Crawl, προσαρμοσμένη αποκλειστικά για την ολοκαίνουργια ηλεκτρική G-Class.

 

Exclusive Off-Road λειτουργίες

G-TURN: Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στην ηλεκτρική G-Class να περιστρέφεται επιτόπου – έως και δύο πλήρεις στροφές – ιδανική για στενές καταστάσεις όπου η κίνηση προς τα εμπρός περιορίζεται από εμπόδια. Λειτουργεί με την περιστροφή των τροχών σε κάθε πλευρά του οχήματος προς αντίθετες κατευθύνσεις. Για να ξεκινήσει η λειτουργία G-TURN, το όχημα πρέπει να είναι ακίνητο, σε επίπεδη επιφάνεια, με κλειστές τις πόρτες και πατημένο το πεντάλ του φρένου. Απαιτεί τη ρύθμιση του κιβωτίου ταχυτήτων «D», το πρόγραμμα οδήγησης «Rock» και την ενεργοποίηση της ταχύτητας LOW RANGE. Η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω ενός κουμπιού στη μονάδα ελέγχου off-road και να ελεγχθεί μέσω των paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

G-STEERING: Βελτιώνει την ευελιξία σε εκτός δρόμου ή σε σαθρές επιφάνειες μειώνοντας σημαντικά τον κύκλο στροφής του οχήματος. Αυτό επιτυγχάνεται με τον ακριβή έλεγχο της ροπής κίνησης προς τους κινητήριους τροχούς, ιδίως στρέφοντας γύρω από τον εσωτερικό πίσω τροχό, απλοποιώντας την πλοήγηση σε στενές στροφές. Η ενεργοποίηση γίνεται μέσω της μονάδας ελέγχου εκτός δρόμου, όταν πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, και λειτουργεί σε ταχύτητες έως 25 km/h.

Ευφυές Offroad Crawl: Λειτουργεί ως cruise control για οδήγηση εκτός δρόμου, διατηρώντας μια προκαθορισμένη ταχύτητα για να επιτρέψει στον οδηγό να επικεντρωθεί στην πλοήγηση στο έδαφος και τα εμπόδια. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται αυτόματα όταν ενεργοποιείται το LOW RANGE και μπορεί να ρυθμιστεί σε διαφορετικές ταχύτητες χρησιμοποιώντας τα paddles του τιμονιού. Οι ταχύτητες κυμαίνονται από μια αργή κίνηση που είναι ιδανική για προσεκτικούς ελιγμούς έως μια ταχύτερη ρύθμιση κατάλληλη για πιο άνετη οδήγηση.

 

Εμπειρία ήχου G-ROAR
Η λειτουργία G-ROAR εμπλουτίζει την οδηγική εμπειρία με ένα μοναδικό ακουστικό προφίλ που μιμείται τους συναισθηματικούς ήχους του κινητήρα V8 που παραδοσιακά συνδέονται με την G-Class. Αυτός ο ήχος ποικίλλει ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης, όντας υποτονικός στο «Comfort» και πιο έντονος στο «Sport». Το G-ROAR περιλαμβάνει επίσης έναν ήχο «αύρας» κατά την προσέγγιση και το ξεκλείδωμα του οχήματος, μαζί με διάφορους ήχους «συμβάντων» που συνδέονται με ενέργειες όπως η λειτουργία της πόρτας και η έναρξη/λήξη της διαδικασίας φόρτισης.

 

OFFROAD COCKPIT

Το OFFROAD COCKPIT είναι προσβάσιμο μέσω της μονάδας ελέγχου εκτός δρόμου, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των ζωτικών μετρήσεων εκτός δρόμου τόσο στις οθόνες του οδηγού όσο και στις οθόνες των μέσων ενημέρωσης. Αυτή η διεπαφή εμφανίζει πληροφορίες όπως ο τεχνητός ορίζοντας, η πυξίδα, το υψόμετρο, η γωνία διεύθυνσης, η ροπή και η κατάσταση των ελαστικών, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση του οδηγού και τον έλεγχο της δυναμικής του οχήματος εκτός δρόμου.

Λειτουργία διάφανου καπό: Η λειτουργία διαφανούς καπό χρησιμοποιεί ένα σύστημα κάμερας 360° για την προβολή μιας εικονικής άποψης του εδάφους ακριβώς μπροστά από το όχημα, η οποία είναι ορατή στην οθόνη πολυμέσων. Αυτό βοηθά τον οδηγό να βλέπει εμπόδια όπως βράχια ή ογκόλιθους και να εκτιμά το τοπίο με μεγαλύτερη ακρίβεια, ειδικά όταν το έδαφος μπροστά του καλύπτεται από τη γωνία του καπό του οχήματος. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται εύκολα μέσω ενός κουμπιού στη μονάδα ελέγχου εκτός δρόμου ή μέσω του μενού εκτός δρόμου στην κεντρική οθόνη, παρέχοντας κρίσιμη βοήθεια σε πολύπλοκες συνθήκες εκτός δρόμου.

 

 

Σχεδίαση και εξοπλισμός

Η ολοκαίνουργια ηλεκτρική G-Class διατηρεί την εμβληματική γωνιώδη σιλουέτα των προκατόχων της, συνδυάζοντας κλασικά στοιχεία σχεδίασης με νέα ειδικά για την ηλεκτρική κατηγορία χαρακτηριστικά. Οι γνωστές στιβαρές χειρολαβές των θυρών και τα φλας που είναι τοποθετημένα στα φτερά διατηρούνται, διασφαλίζοντας ότι η ξεχωριστή εμφάνιση του οχήματος παραμένει ανέπαφη. Η μπροστινή όψη διαθέτει κλασικά στρογγυλά φωτιστικά σώματα και μια μάσκα ψυγείου με τέσσερις οριζόντιες γρίλιες, στάνταρ στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά διατίθεται επίσης με προαιρετική μάσκα με μαύρο πάνελ που περιλαμβάνει φιμέ μονάδες φωτισμού και μια κινούμενη λωρίδα φωτισμού LED με χρωμιωμένο περίγραμμα. Αυτή η λωρίδα LED, η οποία λειτουργεί και ως φως πορείας, ενισχύει τον οπτικό αντίκτυπο του οχήματος με τα κινούμενα σχέδια «Welcome home» και «Leaving home».

 

Εξωτερική σχεδίαση και αεροδυναμική

Σχεδιαστικές τροποποιήσεις, όπως ένα ελαφρώς υπερυψωμένο καπό και «κουρτίνες αέρα» στα πίσω φτερά των τόξων των τροχών, μαζί με νέα επένδυση της κολόνας Α και ένα χείλος αεροτομής στην οροφή, έχουν ενσωματωθεί για να βελτιώσουν την αεροδυναμική. Αυτές οι αλλαγές, σε συνδυασμό με προηγμένα μονωτικά υλικά, βελτιώνουν την ακουστική άνεση. Το όχημα φορά ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής σχεδίασης πέντε διπλών ακτίνων, με φινίρισμα σε μαύρο γυαλιστερό μαύρο χρώμα με στιλβωμένη εμφάνιση.

 

Φωτισμός και ορατότητα

Οι προσαρμοζόμενοι προβολείς MULTIBEAM LED είναι στάνταρ, εξοπλισμένοι με 84 ξεχωριστά ελεγχόμενες λυχνίες LED που ρυθμίζουν τον φωτισμό ανάλογα με το περιβάλλον οδήγησης. Σκούρα φιμέ θερμομονωτικά τζάμια χρησιμοποιούνται στα πίσω πλαϊνά και πίσω παράθυρα, ενισχύοντας την ιδιωτικότητα και την άνεση.

Μοναδικές λύσεις αποθήκευσης

Ένα προαιρετικό χαρακτηριστικό είναι το κουτί ορθογώνιας σχεδίασης που είναι τοποθετημένο στην πίσω πόρτα, ιδανικό για την αποθήκευση αντικειμένων όπως καλώδια φόρτισης και αλυσίδες χιονιού. Στο εσωτερικό του κουτιού, ένας ιμάντας Velcro και δύο δίχτυα αποσκευών βοηθούν στην ασφάλεια των αποθηκευμένων αντικειμένων. Εναλλακτικά, ο παραδοσιακός εφεδρικός τροχός με ένα σχεδιαστικό κάλυμμα παραμένει μια επιλογή.

 

Εσωτερικά χαρακτηριστικά

Στο εσωτερικό, η ηλεκτρική G-Class παρουσιάζει υλικά υψηλής ποιότητας και μια κλασική αισθητική σχεδίασης, χαρακτηριστική της σειράς G-Class. Χαρακτηριστικά όπως οι αεραγωγοί με τετράγωνες ακμές, η χειρολαβή του συνοδηγού και τα διακοσμητικά στοιχεία από φυσικό ξύλο καρυδιάς ανοιχτού πόρου υπογραμμίζουν το πολυτελές εσωτερικό της. Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, επενδυμένο με δέρμα νάπα, ενσωματώνει πίνακες ελέγχου αφής, προσθέτοντας μια μοντέρνα πινελιά.

 

Σύστημα ψυχαγωγίας MBUX

Το όχημα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα infotainment MBUX, με οθόνη αφής 12,3 ιντσών για αλληλεπίδραση με τον οδηγό και τα μέσα ενημέρωσης. Αυτό το σύστημα είναι διαισθητικό και προσαρμόσιμο, προσφέροντας εξατομικευμένες προτάσεις και υποστηρίζοντας την ενσωμάτωση smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Η ενισχυμένη συνδεσιμότητα παρέχεται περαιτέρω μέσω των διεπαφών USB-C, ενώ το ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB+) εμπλουτίζει την ηχητική εμπειρία.

 

Προαιρετικά πρόσθετα στοιχεία

Η άνεση και η ευκολία μπορούν να ενισχυθούν περαιτέρω με επιλογές όπως ποτηροθήκες με ελεγχόμενη θερμοκρασία, σύστημα ασύρματης φόρτισης για κινητές συσκευές και ψυχαγωγία MBUX υψηλής ποιότητας για τους πίσω επιβάτες με δύο οθόνες αφής 11,6 ιντσών.

Τεχνολογίες ασφάλειας και ψυχαγωγίας

Για πρόσθετη ασφάλεια και τεκμηρίωση, μια προαιρετική κάμερα dashcam καταγράφει τις συνθήκες οδήγησης, οι οποίες μπορούν να προβληθούν απευθείας στην οθόνη πολυμέσων ή σε έναν οικιακό υπολογιστή. Το προαιρετικό σύστημα ήχου surround 3D της Burmester, συμπεριλαμβανομένου του Dolby Atmos, μετατρέπει την καμπίνα σε ένα δυναμικό ηχητικό περιβάλλον, εμπλουτισμένο με πρόσθετα κανάλια ενισχυτή για μια πιο καθορισμένη ηχητική εμπειρία.

 

Επιλογές διαμόρφωσης

Το όχημα μπορεί να παραμετροποιηθεί με το προαιρετικό AMG Line, το οποίο περιλαμβάνει σπορ εξωτερικά χαρακτηριστικά και βελτιωμένα υλικά στο εσωτερικό, ή το Night Package για πιο εκφραστική σχεδίαση. Η εκτεταμένη γκάμα MANUFAKTUR επιτρέπει περαιτέρω εξατομίκευση, προσφέροντας πληθώρα χρωμάτων, υλικών και επιλογών διακόσμησης, ενισχύοντας τον εξατομικευμένο χαρακτήρα της G-Class.

 

Special Edition Model

Κατά το λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμο το μοντέλο EDITION ONE, το οποίο παρουσιάζει αποκλειστικές βελτιώσεις σχεδιασμού και χαρακτηριστικών που υπογραμμίζουν τον πολυτελή και προηγμένο χαρακτήρα της νέας ηλεκτρικής G-Class. Αυτό το μοντέλο περιλαμβάνει μοναδικές λεπτομέρειες σχεδίασης και ολοκληρωμένα πακέτα βασικού εξοπλισμού, παρέχοντας ένα εξαιρετικό μείγμα επιδόσεων, άνεσης και στυλ.

 

Exclusive εμπειρία παράδοσης οχημάτων

Για μια αξέχαστη γνωριμία με το νέο τους όχημα, οι πελάτες μπορούν να παραλάβουν την G-Class τους απευθείας από το εργοστάσιο στο Κέντρο Εμπειρίας G-Class στο Γκρατς, με λεπτομερή ενημέρωση για το όχημα και ολοκληρωμένη παρουσίαση του νέου τους αυτοκινήτου. Αυτή η αποκλειστική εμπειρία περιλαμβάνει ξενάγηση στις εγκαταστάσεις παραγωγής, δοκιμαστικά ταξίδια και εξατομικευμένη παράδοση του οχήματος, εξασφαλίζοντας ένα αξέχαστο ξεκίνημα στην ιδιοκτησία.

 

 

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Η ολοκαίνουργια ηλεκτρική G-Class εξοπλίζεται στάνταρ με μια σειρά από υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, που ενισχύουν την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού μέσω ενός εξελιγμένου δικτύου αισθητήρων, καμερών και τεχνολογίας ραντάρ. Τα συστήματα αυτά παρακολουθούν ενεργά την κυκλοφορία και το περιβάλλον του οχήματος, βοηθώντας σημαντικά τον οδηγό σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Τα βασικά χαρακτηριστικά ασφάλειας και υποβοήθησης περιλαμβάνουν:

– Active Distance Assist DISTRONIC
– Active Steering Assist
– Active Brake Assist
– Active Emergency Stop Assist
– Active Lane Keeping Assist
– Active Blind Spot Assist
– ATTENTION ASSIST
– Parking Package with 360° Camera
– PRE-SAFE System
– PRE-SAFE Sound
– Traffic Sign Assist

 

 

All in all

Η ολοκαίνουργια Mercedes-Benz G 580 με τεχνολογία EQ παρουσιάζει την πρώτη πλήρως ηλεκτρική έκδοση της εμβληματικής εκτός δρόμου G-Class, συνδυάζοντας την κλασική σχεδίαση με την προηγμένη ηλεκτρική κινητικότητα. Διατηρώντας τη χαρακτηριστική γωνιώδη σιλουέτα της και το στιβαρό πλαίσιο τύπου ladder – τώρα τροποποιημένο για να ενσωματώνει την ηλεκτρική κίνηση – το όχημα διαθέτει μια ενσωματωμένη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που παρέχει μια αξιοσημείωτη αυτονομία έως 473 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Εξοπλισμένη με τέσσερις ξεχωριστά ελεγχόμενους ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνολικά 432 kW, η G-Class προσφέρει βελτιωμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης ταχύτητας LOW RANGE και μοναδικών χαρακτηριστικών όπως τα G-TURN και G-STEERING για εξαιρετική ευελιξία. Η ηλεκτρική G-Class υπερέχει επίσης στην ασφάλεια και την άνεση, διαθέτοντας το πιο πρόσφατο σύστημα infotainment MBUX, προαιρετικά πολυτελή εξαρτήματα όπως το σύστημα ήχου surround 3D Burmester και καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως το «διαφανές καπό» για βελτιωμένη πλοήγηση. Η έκδοση λανσαρίσματος, EDITION ONE, προσθέτει αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και διευρυμένα χαρακτηριστικά, αναδεικνύοντας την απρόσκοπτη συγχώνευση της παράδοσης με τη φουτουριστική τεχνολογία στο χώρο των πολυτελών εκτός δρόμου οχημάτων.