Η Porsche σώζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης – Νέα επένδυση σε εναλλακτικά καύσιμα που βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια 

Τι στοχεύει η γερμανική εταιρεία

 

Καθώς η Porsche αγωνίζεται να εξηλεκτρίσει τον στόλο της την επόμενη δεκαετία, η γερμανική κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων επενδύει σε εναλλακτικά καύσιμα για να μειώσει το αποτύπωμά της σε άνθρακα.

Η Porsche υποστηρίζει την εταιρεία ανάπτυξης καυσίμων HIF Global, η οποία έχει αρχίσει να παράγει συνθετικά καύσιμα με βάση την ηλεκτρική ενέργεια από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα χρησιμοποιώντας αιολική ενέργεια.  Νωρίτερα φέτος, η Porsche δήλωσε ότι επένδυσε 75 εκατομμύρια δολάρια για μερίδιο 12,5% στην HIF Global.

Το εργοστάσιο της HIF στη Χιλή αναμένει να παράγει περίπου 130.000 λίτρα συνθετικού καυσίμου ετησίως στην πιλοτική φάση, με ετήσια χωρητικότητα 55 εκατομμυρίων λίτρων (14,5 εκατομμύρια γαλόνια) μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και 550 εκατομμύρια λίτρα περίπου μέχρι το 2027.

Με τις τρέχουσες τιμές, το εργοστάσιο μπορεί να παράγει ηλεκτρονικά καύσιμα για λιγότερο από 2 δολάρια το λίτρο, είπε ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Porsche, Μάικλ Στάινερ, σε δημοσιογράφους σε τηλεδιάσκεψη την Τρίτη.

Η Porsche θα είναι ο αρχικός αγοραστής του eFuel, χρησιμοποιώντας το για να τροφοδοτεί αγωνιστικά αυτοκίνητα στο Porsche Mobil 1 Supercup και για αυτοκίνητα στα “Experience Centers” της εταιρείας.

Με τον καιρό, το eFuels θα μπορούσε να τροφοδοτήσει μοντέλα όπως την εμβληματική Porsche 911, το οποίο η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει να προσφέρει ως μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

 «Η Porsche έχει δεσμευτεί σε ένα διπλό μονοπάτι – ηλεκτροκίνηση και eFuels ως συμπληρωματική τεχνολογία», δήλωσε η επικεφαλής προμηθειών της Porsche AG Barbara Frenkel.

 Άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen ενδιαφέρονται επίσης να χρησιμοποιούν eFuels, επεσήμανε ο Steiner.  Μακροπρόθεσμα, η HIF αναμένεται να πουλάει ηλεκτρονικά καύσιμα σε εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα των στόλων τους.

Οι δυνατότητες για eFuels είναι σημαντικές.  Με περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παγκοσμίως, πολλά από τα οποία θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες, τα εναλλακτικά καύσιμα προσφέρουν στους ιδιοκτήτες υπαρχόντων αυτοκινήτων μια εναλλακτική σχεδόν ουδέτερη λύση από εκπομπές άνθρακα.

 «Δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο στην ηλεκτροκίνηση στον στόλο νέων αυτοκινήτων», δήλωσε η Frenkel νωρίτερα φέτος.  «Χρειαζόμαστε επίσης λύσεις για να διασφαλίσουμε ότι τα υπάρχοντα οχήματα και ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός οχημάτων συμβάλλουν στην απαλλαγή από τον άνθρακα».

Η HIF Global σχεδιάζει να κατασκευάσει 12 εμπορικές εγκαταστάσεις στο Τέξας, τη Χιλή και την Αυστραλία και να παράγει 150.000 βαρέλια καυσίμου καθημερινά χρησιμοποιώντας 25 γιγαβάτ ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και περίπου 25 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

 Αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα προσφέρουν δυνατότητες και για άλλους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών.

 Το εργοστάσιο της HIF στη Χιλή προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την παραγωγή ηλεκτρονικών καυσίμων.  Ο άνεμος φυσάει εκεί για περίπου 270 ημέρες το χρόνο, επιτρέποντας στις ανεμογεννήτριες να λειτουργούν ακατάπαυστα.