Οι πρώτες BMW iX βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής

Εγκαινιάζει τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών για τη BMW

Welcome, BMW iX! Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της βαυαρικής μάρκας, έρχεται πιο… κοντά μας. Σήμερα, η γραμμή παραγωγής στο Ντίνγκολφινγκ άρχισε να δουλεύει κανονικά, με τις πρώτες iX να βγαίνουν, έτοιμες να συναντήσουν τους τυχερούς ιδιοκτήτες τους. Το εργοστάσιο στην Κάτω Βαυαρία που έχει αναλάβει τις iX, δεν “ειδικεύεται” μόνο στα ηλεκτρικά: Κατασκευάζει τώρα οχήματα με όλες τις εκδόσεις συστημάτων κίνησης, π.χ. με θερμικό κινητήρα, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε μία γραμμή παραγωγής.

Η BMW iX κατασκευάζεται στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής του BMW Group σε μία ευέλικτη γραμμή που υποστηρίζει επίσης την παραγωγή των μοντέλων της Σειράς 5, Σειράς 7 και Σειράς 8. Για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων στο Ντίνγκολφινγκ έχουν επεκταθεί και ανακαινιστεί με τη BMW να έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή της BMW iX. Πολλά από τα μέτρα μετασχηματισμού και αναδιάρθρωσης που χρειάστηκαν για την BMW iX, θα ωφελήσουν τις μελλοντικές γενιές της BMW Σειράς 7 και Σειράς 5 που θα κατασκευάζονται και αυτές στο Ντίνγκολφινγκ, καθώς και οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, που έχουν επίσης ανακοινωθεί και για τις δύο σειρές μοντέλων.

Ο υπεύθυνος για την παραγωγή στο εργοστάσιο, Milan Nedeljković, λέει ότι “το λανσάρισμα της BMW iX σηματοδοτεί ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην επέκταση του εξηλεκτρισμού μας και επιβεβαιώνει τον επιτυχή μετασχηματισμό του δικτύου παραγωγής μας οδεύοντας προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση”

Διπλασιάζει την παραγωγή ηλεκτρικών η BMW

Με περηφάνεια οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ αποχαιρετούν την πρώτη BMW iX που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής

Με την BMW iX και άλλα μοντέλα PHEV μόνο στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ, το BMW Group σχεδιάζει να διπλασιάσει την αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα κατασκευαστούν φέτος, συγκριτικά με το 2020. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τα μισά από τα οχήματα που θα κατασκευάζονται στο Ντίνγκολφινγκ θα είναι ηλεκτροκίνητα. “Η BMW iX θα είναι ήδη ένα από τα μοντέλα με τον υψηλότερο όγκο παραγωγής στο εργοστάσιο αυτό μέχρι την επόμενη χρονιά”, σύμφωνα με τον Nedeljković. Την BMW iX θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η BMW i4, που θα κατασκευάζεται στο Μόναχο. Στο τέλος της επόμενης χρονιάς, όλα τα γερμανικά εργοστάσια θα κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Παραγωγή οχημάτων και συστημάτων e drive

Οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW είναι υπερσύγχρονες

Η παραγωγή της BMW iX στο Ντίνγκολφινγκ υποστηρίζεται από πλούσια τεχνογνωσία και τις ποικίλες τεχνολογικές ειδικότητες που συγκεντρώνει το εργοστάσιο. Η στενή αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των διαφορετικών ειδικοτήτων επιτρέπει ένα υψηλό επίπεδο εσωτερικής δραστηριότητας και αμεσότητα επικοινωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα βέλτιστη τεχνολογία παραγωγής συνολικά. Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της BMW iX – το ιδιαίτερα ενσωματωμένο e-drive, η μπαταρία πέμπτης γενιάς καθώς και ολόκληρος ο ηλεκτρικός άξονας κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις μαζί με τα εξαρτήματα από την ειδική πτέρυγα του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ. Η δυναμικότητα παραγωγής θα επεκταθεί συστηματικά και, από το 2022, στο Ντίνγκολφινγκ θα μπορούν να κατασκευάζονται συστήματα e-drive για πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ο πρωτοποριακός ρόλος της iX

Το τελευταίο φινίρισμα και quality check της BMW

Η iX εισάγει πληθώρα καινοτομιών σε επίπεδο προϊόντος και διαδικασιών παραγωγής του εργοστασίου – κυρίως στη αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού συστήματος του οχήματος, στο λογισμικό, στις ψηφιακές υπηρεσίες, στη συνδεσιμότητα και στις λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης. Αυτό αναδεικνύει τον πρωτοποριακό ρόλο του μοντέλου καθώς ουσιαστικά προετοιμάζει το Ντίνγκολφινγκ για την παραγωγή ηλεκτρικών και έξυπνων αυτοκινήτων, με το δεδομένο μάλιστα ότι είναι το πρωταρχικό εργοστάσιο του BMW Group για την πολυτελή κατηγορία. Η iX είναι καινοτόμο μοντέλο και σε επίπεδο παραγωγής, φέρνοντας μελλοντικές τεχνολογίες στο σύστημα παραγωγής – όπως ψηφιακές μεθόδους για την εκπαίδευση των εργαζομένων, αυτοματοποίηση των διαδικασιών, εικονικές παραγγελίες και αξιολόγηση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού.

Ο Christoph Schröder, επικεφαλής του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ, εξηγεί: “Ως το πρωταρχικό εργοστάσιο για τα μοντέλα της πολυτελούς κατηγορίας, κατασκευάζει την τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group. Για μία φορά ακόμα αποδεικνύεται πρωτοπόρος για την κινητικότητα του αύριο και ηγέτης της βιομηχανίας σε μελλοντικούς τομείς δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, όπως εξηλεκτρισμός, ψηφιοποίηση και βιωσιμότητα. Με αυτό τον τρόπο, η  iX συνεχίζει τον επιτυχημένο μετασχηματισμό του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ που ξεκίνησε πριν από πολύ καιρό”.

Με έμφαση στη βιωσιμότητα

Δοκιμές της BMW iX στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ

Το θέμα της βιωσιμότητας βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στη βελτίωση του ανθρακικού αποτυπώματος – κυρίως με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Ανεξάρτητοι ελεγκτές έχουν επιβεβαιώσει ότι οι επιπτώσεις της BMW iX xDrive40 στο φαινόμενου του θερμοκηπίου είναι περίπου 45% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες ενός εφάμιλλου μοντέλου SAV με κινητήρα εσωτερικής καύσης. «Είμαστε ήδη σημείο αναφοράς της βιωσιμότητας στη βιομηχανία μας. Αλλά θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε τεχνολογίες εξοικονόμησης πόρων και θέτουμε στους εαυτούς μας φιλόδοξους στόχους για την πιο βιώσιμη παραγωγή», υπογράμμισε ο Milan Nedeljković.