Πριν από 70 χρόνια, ένα μπλεTransporterτης πρώτης γενιάς (T1) του διάσημου βαν τηςVolkswagenΕπαγγελματικά Οχήματαμε αριθμό πλαισίου
20-1880, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Το συγκεκριμένοBulli, όπως «βαπτίστηκε» τοTransporterστο πέρασμα των χρόνων,
παραδόθηκε σε μία επιχείρηση στοHildesheim, μία πόλη λιγότερο από 80 χιλιόμετρα μακριά από το εργοστάσιο τουWolfsburgκαι χρησιμοποιήθηκε για
επαγγελματικές μεταφορές αγαθών στην ευρύτερη περιοχή. Στο τέλος της ωφέλιμης
ζωής του, τοTransporterπεριπλανήθηκε για σχεδόν είκοσι χρόνια σε ιδιωτικές
συλλογές. Μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ένας ένθερμος οπαδός τουBulliτο επανέφερε στην
κυκλοφορία, για να περάσει μετά την πλήρη αποκατάστασή του, το 2014, στη
συλλογή κλασσικών οχημάτων τηςVolkswagenΕπαγγελματικά Οχήματα. Στην επέτειο των
εβδομηκοστών γενεθλίων του, η ιστορία
του συγκεκριμένουTransporter, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Στις 8
Μαρτίου 1950, το εργοστάσιο τηςVolkswagenξεκίνησε την πλήρη παραγωγή τουType2, του μετέπειταVolkswagenTransporter(τοType1 είναιoγνωστός Σκαραβαίος, τοVolkswagenBeetle). ΤοType2 (που έγινε ευρύτερα γνωστό και ωςBulli) γίνεται γρήγορα το
αγαπημένο όχημα των επαγγελματιών, σε μία ανθίζουσα πανευρωπαϊκά οικονομία.
Κάτι που συνέβη άλλωστε και με το μπλε βαν με αριθμό πλαισίου 20-1880, το οποίο
βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 5 Αυγούστου 1950.
The
συγκεκριμένο βαν που παραδόθηκε σε μία επιχείρηση στοHildesheim, αναδείχθηκε σε ένα πολύ σημαντικό όχημα για την περιοχή, μιας και επρόκειτο
για το πρώτοBulliστην Κάτω
Σαξονία. Για 23 χρόνια τοBulliμε πλαίσιο 20-1880 διασχίζει τους δρόμους τουHildesheim, πριν
συνταξιοδοτηθεί πρόωρα όταν η εταιρεία στην οποία ανήκε το πούλησε σε έναν
συλλέκτη.
From the
1973 έως το 1994 το συγκεκριμένοBulliπερνά το χρόνο του σε συλλογές διαφόρων
ενθουσιωδών οπαδών τηςVolkswagen. Ο τελευταίος ιδιοκτήτης του προσπαθεί να το
πουλήσει μέσω μιας μικρής αγγελίας σε ένα περιοδικό για κλασσικά αυτοκίνητα,
χωρίς όμως επιτυχία αρχικά. Με τα σημερινά δεδομένα αυτό ακούγεται αδιανόητο,
αλλά τότε η ζήτηση για ένα μεταχειρισμένο επαγγελματικό αυτοκίνητο αυτού του
είδους δεν ήταν τόσο μεγάλη. Μόνο μετά τη δημοσίευση πολλών αγγελιών, όπως
συνηθιζόταν εκείνη την εποχή χωρίς φωτογραφία και με μόνο τρεις γραμμές
κειμένου, το εντοπίζει οTonnyL., ένας οπαδός τωνBulliαπό τη Δανία. Καλεί τον πωλητή
και αφού πληροφορηθεί τηλεφωνικά ότι έχει τον πιο παλιό αριθμό πλαισίου που
ήταν τότε γνωστός, το αγοράζει χωρίς καν να το δει.
The
1992, στην υπερήφανη ηλικία των 42 ετών και με λιγότερα από 100.000 χιλιόμετρα
στο κοντέρ, τοBulli20-1880 μεταφέρεται στο πίσω μέρος ενός φορτηγού στη Δανία. Η απόσυρση από
την κυκλοφορία για 19 χρόνια δεν κάνει καλό σε κανένα αυτοκίνητο και έτσι
βασικά ανταλλακτικά πρέπει να αντικατασταθούν προκειμένου να είναι σε θέση να
οδηγηθεί ξανά. ΟTonnyείναι αμέσως βέβαιος πως θα το κρατήσει για πολλά
χρόνια και έτσι αποφασίζει να του δώσει ένα όνομα: ως φόρο τιμής στο πρώτοT1 που κυκλοφόρησε ποτέ
στη Δανία, με το όνομα «Sofie», αποφάσισε να δώσει το ίδιο όνομα και στο δικό
τουBulli.
On
αρχές του 2000,oTonnyξεκινά ένα δαπανηρό και χρονοβόρο πρόγραμμα πλήρους αποκατάστασης, το
οποίο τελειώνει την άνοιξη του 2003 με μια δοκιμαστική οδήγηση με την ευκαιρία
της συνάντησης φίλων τηςVolkswagenστοBadCamberg. Φυσικά, αυτό δεν ήταν το τελευταίο ταξείδι του
Δανού με τηSofie, καθώς μαζί κάλυψαν πάνω από 20.000 χιλιόμετρα, γυρίζοντας
όλη την Ευρώπη. Συχνά πήγαινε σε συναντήσειςBulli, όπου ηSofieήταν πάντα το επίκεντρο, κερδίζοντας συνήθως το
βραβείο του πιο όμορφουBulli. Και σε κάθε συνάντηση ήταν το αυτοκίνητο με τη
μεγαλύτερη ηλικία.
Κάποια
στιγμή ήρθε και η μέρα που οTonnyαισθάνθηκε ότι μεγάλωσε
πολύ για να είναι συνεχώς στο δρόμο – σε αντίθεση με τηSofie, που χάρη στην αγάπη και τη φροντίδα του έσφυζε από υγεία. ΟTonnyξεκινά μία αναζήτηση για τον επόμενο ιδιοκτήτη τηςSofie, όμως δεν θέλει να
εξαφανιστεί ξανά για χρόνια σε σκοτεινές, ιδιωτικές συλλογές.
Και ενώ
δέχεται υπερβολικά πολλές προτάσεις και προσφορές από συλλέκτες, στο πλαίσιο
μιας επίσκεψης του Πρίγκιπα της Δανίας στηVolkswagenΕπαγγελματικά Οχήματαστο Αννόβερο, την άνοιξη του 2014, θα προκύψει μια
καθοριστική εξέλιξη. Ο εισαγωγέας που τον συνόδευε ανέφερε κάποια στιγμή ότι
στη Δανία υπάρχει έναBulliτου 1950 που αναζητά ένα νέο σπίτι. Σύντομα το
τμήμα κλασσικών οχημάτων τηςVolkswagenΕπαγγελματικά Οχήματαέρχεται σε επαφή με τονTonny, οι συζητήσεις συνεχίζονται για αρκετές εβδομάδες
πριν την τελική συμφωνία, με αποτέλεσμα στα τέλη του 2014 ηSofieνα αφιχθεί στο
Αννόβερο, την πόλη τουBulli. Έκτοτε, ηSofie, ως μέλος της συλλογής κλασικών οχημάτων τηςVolkswagenΕπαγγελματικά Οχήματαέχει ήδη λάβει μέρος σε πολλές εκδηλώσεις
χαρίζοντας χαμόγελα και ανασύροντας πολλές αναμνήσεις, όντας ένα αυτοκίνητο
ορόσημο στους κύκλους των οπαδών τουBulli.
And
στην Ελλάδα τοVolkswagenTransporterθεωρείται
ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην κατηγορία του. Στην ιστορία του
μοντέλου έχουν διατεθεί στη χώρα μας περισσότερα από 5.000Transporter, τα οποία έχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιομέτρων
είτε σε αστικές είτε σε επαρχιακές διαδρομές. Σήμερα, τοTransporterπροκειμένου
να καλύψει τις ανάγκες όλων των πελατών διατίθεται σε 24 εκδόσεις ως
επαγγελματικό όχημα και σε ακόμα 25 εκδόσεις ως επιβατικό, προσφέροντας μία
πληρέστατη γκάμα για κάθε χρήση. Παράλληλα, υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε μια
πληθώρα χρηματοδοτικών προγραμμάτων, ενώ, στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής, τοTransporterδιατίθεται
πλέον και online, με οικονομικό όφελος 2.200 €.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της “Sofie"
Έτος
κατασκευής: 1950
Χρώμα:DoveBlueL31
Αριθμός
πλαισίου: 20-1880
Engine:
Αερόψυκτος τετρακύλινδρος, τετράχρονος μπόξερ, τοποθετημένος πίσω
Μέγιστη
ταχύτητα: 80 χλμ./ ώρα στις 3.300 σ.α.λ.
Capacity
κινητήρα: 1.131 κ.εκ.
Weight
κενό: 990 κιλά
Ωφέλιμο
φορτίο: 760 κιλά
Power:
25PS/ 18kWστις 3.300 σ.α.λ.
Διαστάσεις: Μήκος 4.100 χιλιοστάxπλάτος 1.700 χιλιοστάxύψος 1.900 χιλιοστά