Vantage Roadster. The 911's open-top nightmare

H Aston Martin είναι ένας κατασκευαστής sport αυτοκινήτων, ο οποίος κάνει τα πράγματα με το “δικό του” τρόπο. Οι Aston Martin ήταν ανέκαθεν, μαζί με τις Jaguar-Bentley-Rolls Royce, ένα gentleman’s car. Ένα αυτοκίνητο που δεν επιδιώκει να είναι το κορυφαίο σε επιδόσεις ή το καλύτερο all around σύνολο, αλλά να κάνει ότι κάνουν τα αυτοκίνητα των ανταγωνιστών του, με ένα πιο classy και φινετσάτο, βρετανικό γαρ, τρόπο.

Η Vantage είναι το μικρότερο, entry-level, μοντέλο της Aston Martin. Είναι κάπως μικρότερη σε διαστάσεις απο τη “μεγάλη αδερφή” της, τη DB11, με προσανατολισμό λίγο πιο sport και driver oriented, παρά τόσο στην πολυτέλεια και στο GT χαρακτήρα. Είναι η πιο διασκεδαστική οδηγικά αν θέλετε, Aston Martin (πέραν της κορυφαίας, DBS Superleggera).

In 2018, Aston Martin had introduced the Vantage Coupe. Completely redesigned compared to its previous generation (not just a facelift), now fitted with Mercedes-AMG's twin-turbo V8 4-litre engine, as well as ZF's 8-speed automatic transmission, it came to give Porsche's space-dominating 911 a run for its money. Now, Aston Martin is launching the long-awaited Roadster version, which is also set to capture the open-top share of the luxury sports car market.

Η Vantage Roadster, είναι μόλις 60 κιλά βαρύτερη απο την Coupe, με την αναδιπλούμενη “Folding Z” υφασμάτινη οροφή της, να θέλει μόλις 6.7 δευτερόλεπτα για να ανοίξει και 6.8 για να κλείσει, σε ταχύτητες μέχρι 50 χιλιόμετρα/ώρα. Μαζί με την ανοιχτή έκδοση, η Aston Martin πραγματοποίησε μία πληθώρα μικρών αλλαγών και βελτιώσεων σε όλο το αυτοκίνητο, αλλαγές που θα περάσουν φυσικά και στην Coupe έκδοση.

In terms of numbers, Mercedes-AMG's twin-turbo V8 4-litre engine produces 510bhp and 685Nm of torque, capable of doing 0-100 in just 3.7 seconds and propelling the Vantage Roadster at speeds of up to 320km/h.

With minimal loss of torsional stiffness, Aston Martin has tried to adapt the suspension system to the Roadster chassis in the best possible way, through the driver programmes (GT, Sport, Sport+ and Track), while the engine and gearbox settings remain the same as in the Coupe.

The cabin of the Vantage has been heavily influenced and shares common elements in the infotainment system with the Mercedes Benz models (specifically the AMG GT), with this being immediately noticeable both in the design of the central console with the touchpad (same as the AMG GT), and in the menu and the way the infotainment system itself works (same as the AMG GT), with the only variation being the graphics.

As expected, the dominant element in the cabin is Nappa leather, which in combination with some aluminium trim elements, gives a modern yet luxurious feel to the interior. A characteristic element, proof of the complete hand-crafting, are the small imperfections that, if you look for them, you will find in every Aston Martin. A car with character, in 2020 !

But what gives the Vantage real character, in both Coupe and Roadster versions, is the option of a 7-speed manual gearbox. An option that Porsche had hitherto monopolized on the 911, making it highly tempting, now comes to the Vantage, which is its main rival. Typically, with the introduction of the limited-edition Vantage AMR, which was the first to carry the new manual 7-speed gearbox, followed by the announcement that the option will be available from 2020 on the regular Vantage. A few days later, Porsche in turn announced that it too will provide a manual 7-speed gearbox on all regular versions of the 992 generation 911. Manufacturers counter, customer wins.

All in all

Η νέα Vantage, ειδικά με τη προσθήκη της έκδοσης Roadster, αποτελεί μία άκρως ελκυστική επιλογή στην αγορά των πολυτελών sport αυτοκινήτων, τόσο σε κλειστή όσο και σε ανοιχτή έκδοση. Η “ειρωνεία” για τον ανταγωνισμό της, την AMG GT της Mercedes και την 911 της Porsche, είναι πως συνδυάζει άψογα τα θετικά στοιχεία και των δύο και κάτι παραπάνω. Έχει τον πολύ ισχυρό και αξιόπιστο κινητήρα της AMG, σε συνδυασμό είτε με ένα κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο (τεχνολογίας torque converter βέβαια και όχι διπλού συμπλέκτη όπως στην AMG GT) είτε με ένα 7άρι μηχανικό ( έχασες την αποκλειστηκότητα σου 911), με ένα εσωτερικό που η πολυτέλεια και η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι στον υπερθετικό βαθμό (αντικειμενικά, καλύτερη απο αυτή της 911), σε ένα άκρως εντυπωσιακό σχεδιαστικά σύνολο, που ξεχωρίζει αμέσως, όπου βρεθεί. Και όλα αυτά, φυσικά, με τον υπέροχο ήχο που έχει και η AMG GT, ο οποίος αντικειμενικά (σε θέμα ήχου), είναι ο καλύτερος απο όλους τους twin-turbo V8 κινητήρες.

Η τιμή εκκίνησης της είναι 157.300 ευρώ στην αγορά της Γερμανίας (με την 992 Carrera S Cabriolet είναι η μέχρι τώρα κορυφαία έκδοση της ανοιχτής 911, με 450 άλογα) να είναι στα 134.400 ευρώ και την AMG GT S Roadster (522 άλογα) στα 151.130 ευρώ) και οι παραδόσεις θα αρχίσουν απο τον Απρίλιο του 2020. Αξίζει να πούμε πως αναλογικά με την AMG GT S Roadster, που είναι πιο κοντά σε επιδόσεις λόγω ίδιου κινητήρα, είναι αρκετά λογική η τιμή, για ένα αυτοκίνητο που είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο βαθμό στο χέρι και όχι σε γραμμή μαζικής παραγωγής. Όσο για το κομμάτι του κύρους (καλά, πείτε το και ψώνιου), ωραίο ακούγεται το “Mercedes” ή το “Porsche”, αλλά με το “Aston Martin”, τους έχεις ισοπεδώσει. Απλά.

P.S. With the right outfit, the owner can look like James Bond