We drive Volvo XC40 Recharge P8 AWD: Transition to another dimension! 

Με επιδόσεις Sportscar, πρακτικότητα πολυμορφικού και Premium ποιότητα κατασκευής, η σουηδική εταιρεία πετάει το μπαλάκι στον ανταγωνισμό!

What grade do you give him?2 Votes
9
8.4

Το γνωστό σε όλους μας Volvo XC40 απαρνείται τον θερμικό του κινητήρα και μας συστήνεται στην αμιγώς ηλεκτρική μορφή του, η οποία παράλληλα είναι και η πιο ισχυρή εκδοχή του! Η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του μας κάνει να… αναφωνήσουμε, πως έρχεται από άλλο πλανήτη! 

Meet 

Το XC40 εκπροσωπεί την Volvo στην Premium μικρομεσαία κατηγορία. Παρουσιάστηκε το 2017 και απέσπασε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018. Τον Νοέμβριο του 2020 παρουσιάστηκε και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Recharge. Εμπορικά, τόσο οι  θερμικές όσο και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, είχαν παγκόσμια επιτυχία με αιχμή του δόρατος την ευρωπαϊκή ήπειρο, βάζοντας την σουηδική εταιρεία απέναντι από τους παραδοσιακούς «παίχτες» της απαιτητικής Premium αγοράς! 

External design 

Η Volvo διατηρεί στο ακέραιο τη γνώριμη σιλουέτα με τα μεγαλύτερα XC60 και XC90 προσεγγίζοντας το στιβαρό σουηδικό στυλ σε μικρότερες διαστάσεις! 

Ειδικότερα στο μπροστινό τμήμα έχουμε νέα μάσκα, χωρίς τους χαρακτηριστικούς αεραγωγούς της Volvo, που προδίδει τον αμιγώς ηλεκτρικό προσανατολισμό του μοντέλου και πλαισιώνεται από τους Full Led προβολείς σε σχήμα «Υ».

Λιτές και καθαρές γραμμές σχηματίζουν το προφίλ, προσδίδοντας του την αίσθηση στιβαρότητας! Το ιδιαίτερο στοιχείο που χαρακτηρίζει ολόκληρη τη γκάμα του XC40, βρίσκεται στην τρίτη κολώνα του αυτοκινήτου και αφορά την ανοδική κλήση του παραθύρου των πίσω θυρών, προς την οροφή, κάνοντας το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο! 

Το μυώδες πίσω μέρος ολοκληρώνει το σύνολο με την ογκώδη πέμπτη πόρτα και τα κλασικά κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, σήμα κατατεθέν της Volvo, με γραφικά Led. Τέλος, ο χαμηλά τοποθετημένος προφυλακτήρας, αυξάνει τα επίπεδα πρακτικότητας! 

Internal 

Η είσοδος στην καμπίνα σηματοδοτεί την αίσθηση μιας συναρπαστικής εμπειρίας, δεδομένου πως είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται στο λογισμικό Android της Google… Ουσιαστικά πρόκειται για ένα “Google Car”, με όλες τις λειτουργίες να αναδύονται μέσα από την σύγχρονη τεχνολογία! Το κερασάκι στην τούρτα! Η τοποθέτηση κάρτας SIM και το δωρεάν Ίντερνετ για 4 χρόνια, παρέχοντας κορυφαίο επίπεδο συνδεσιμότητας, όπως εφαρμογές μέσω PlayStore, ιντερνετικό ραδιόφωνο και Over The Air αναβαθμίσεις! 

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η τοποθετημένη κάθετα οθόνη 9 ιντσών του συστήματος infortainment, το οποίο εκτός από το Android Auto είναι συμβατό και με το Car Play της Apple! Πίσω από το τιμόνι όλες οι ενδείξεις και οι πληροφορίες μεταφέρονται στον οδηγό μέσω ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 12 ιντσών! 

Στυλιστικά, απλές και λιτές γραμμές συνθέτουν έναν ευχάριστο διάκοσμο που δεν προκαλεί και δεν κουράζει τα μάτια των επιβατών! Η ποιότητα συναρμογής βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο της Premium κατηγορίας, εντυπωσιάζοντας ακόμα και τους πιο απαιτητικούς πελάτες! Το φινίρισμα είναι κορυφαίο, με την επιλογή μαλακών πολυτελών υλικών στο σύνολο της καμπίνας, με εξαιρετική αίσθηση της αφής! 

Η εργονομία και η πρακτικότητα είναι οι αναμενόμενες για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας! Οι φυσικοί διακόπτες βρίσκονται σε ευδιάκριτα σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Παράλληλα στην καμπίνα υπάρχουν άπλετες θήκες και έξυπνες λύσεις! 

Τα καθίσματα αγκαλιάζουν τα σώματα των επιβατών, διαθέτοντας κορυφαία στήριξη και ικανοποιητική άνεση! Ο χώρος αποσκευών είναι 414 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1295 λίτρα! 

Παράλληλα, η σουηδική εταιρεία εκμεταλλεύτηκε την έλλειψη κινητήρα στο εμπρός μέρος, δημιουργώντας έναν μικρότερο και καλά κρυμμένο δεύτερο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα μόλις 31 λίτρα! 

Κινητήριο σύνολο – τεχνολογία 

Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 204 ίππων έκαστος. Βρίσκονται τοποθετημένοι στους δύο άξονες, δίνοντας κίνηση και στους 4 τροχούς με την συνδυαστική ισχύ, να ανέρχεται στους 408 ίππους και 660 Nm ροπής. Συνδυάζεται με κιβώτιο σταθερής σχέσης και χρησιμοποεί μπαταρία ιόντων λιθίου 75 kWh, με ονομαστική αυτονομία 418 km! 

On the road 

Η ιπποδύναμη των 408 ίππων του Volvo XC 40 Recharge AWD, σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν ένα συμπαγές SUV, χωρίς προκλητική σχεδίαση, μπορεί να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης! Η σουηδική εταιρεία αποκαλύπτει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στην πράξη! 

In the city αν και δεν πρόκειται για αστικό Crossover, οι συμπαγείς διαστάσεις του και η υψηλή θέση οδήγησης, κάνουν ευχάριστη την καθημερινή μετακίνηση στον αστικό ιστό. Διαθέτει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και παράλληλα είναι νευρικό και ευέλικτο!

In the mountain and rural network ξεδιπλώνει τις σπορτίφ περγαμηνές του, καθώς μεταλλάσσεται σε “Sportscar” με κλασικό SUV αμάξωμα! Επιταχύνει δαιμονισμένα (0-100 σε 4,6 δευτερόλεπτα), στρίβει σαν διαβήτης, ακόμα και σε δύσκολες κλειστές στροφές, χωρίς έντονες κλίσεις του αμαξώματος, παρά το ύψος και φρενάρει απίστευτα, γεμίζοντας με σιγουριά τον οδηγό! Δημιουργεί μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, προσφέροντας έντονες συγκινήσεις! 

On the motorway συνεχίζει να είναι συγκλονιστικό . Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα της κατηγορίας και η ηχομόνωση είναι αντίστοιχη Premium προτάσεων μεγαλύτερων κατηγοριών! To μόνο μελανό σημείο, το εύρος της αυτονομίας που δεν σου επιτρέπει να ευχαριστηθείς στο έπακρον ενδεχόμενο μεγάλο ταξίδι!  

General πρόκειται για ένα SUV με επιδόσεις Sportscar, εστιάζοντας στην πρακτικότητα! Παρά τους 2,2 τόνους, κινείται σβέλτα χάρη στη υψηλή ροπή και την ιπποδύναμη! Ο διπλός ηλεκτροκινητήρας, είναι «λαίμαργος», καταναλώνοντας 27 kWh / 100 km, ενώ η αρκετά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, είναι αναγκαία λόγω της ισχύος του αυτοκινήτου, και απαιτεί παραχωρήσεις, ιδίως για τους πίσω επιβάτες σε δρόμους με ανωμαλίες και κακοτεχνίες! 

Who it is aimed at 

Η Volvo δημιούργησε ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, για όσους επιζητούν την τελειότητα και δεν δέχονται παραχωρήσεις, βασισμένο στην γνώριμη και πετυχημένη συνταγή των θερμικών XC40… αλλά πιο αποδοτικό! Σε όσους επιζητούν ένα ποιοτικό και επιβλητικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είτε για βασικό αυτοκίνητο, αφού είναι φιλικό σε καθημερινή χρήση, είτε για δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας, λόγω των περιορισμών της ηλεκτροκίνησης! Αλλά κυρίως σε όσους επιζητούν ακραίες επιδόσεις, χωρίς να υπαναχωρούν στην πρακτικότητα! 

Price 

Η τιμή του κορυφαίου Volvo XC40 Recharge P8 AWD αγγίζει τα 53.987€ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης από το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά»!  

Technical characteristics 

AMAXOMA  
Press  SUV
Seats 5
Doors 5
EPIDOSIS  
Καύσιμο   Electricity
Acceleration 0 - 100 km/h 4.9 δευτ
Maximum speed 180 km/h
Weight/power ratio 5.1 κιλά/Hp, 195 Hp/τόνος
Weight/torque ratio 3.1 κιλά/Nm, 320.3 Nm/τόνος
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ   
BATTERY  
Gross battery capacity 82 kWh
Net (usable) battery capacity 78 kWh
Battery voltage 400 V
Battery technology Lithium-ion (Li-Ion)
Battery position Under the floor
Electric range (WLTP) 478-503 km
Average energy consumption (WLTP) 17.8-18.7 κιλοβατώρα/100 χλμ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1  
Electric motor power 163 Hp
Electric torque motor 250 Nm
Electric motor position Front axle, transverse
Type of electric motor Ασύγχρονη
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2  
Electric motor power 245 Hp
Electric torque motor 420 Nm
Electric motor position Rear axle, transverse
Type of electric motor Σύγχρονος
TOTAL  
Total system power 408 Hp
System torque 670 Nm
HEIGHT AND WEIGHT  
Weight 2092 κιλά
Maximum payload 558 κιλά
Minimum volume of luggage space 452 l
Maximum volume of luggage space 1328 l
Maximum load 75 kg
Permissible towing capacity with brakes (12%) 1800 kilos
Maximum support load 100 kg
DIMENSIONS  
Length 4440 mm
Width 1863 mm
Height 1647 mm
Wheelbase 2702 mm
Front track 1601 mm
Back trace 1610-1615 mm
Forward prop 870 mm
Back prop 868 mm
Distance from the ground 175 mm
ARCHITECTURE   
Movement Σε όλους τους τροχούς  (4×4)
Number of gears and type of gearbox 1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο
Front suspension Independent, McPherson type with coil spring and torsion bar
Rear suspension Ανεξάρτητη ανάρτηση ελατηρίου πολλαπλών συνδέσμων με σταθεροποιητή
Front brakes Ventilated trays
Rear brakes Ventilated trays
Auxiliary systems ABS (Anti-lock Braking System)
Type of address Management chukrania (with teeth)
Steering system  Electric Steering Wheel
Wheels Μπροστά: 235/50 R19 Πίσω: 255/45 R19

photo gallery 

 

Conclusion
Η Volvo επιδιώκει να πρωταγωνιστήσει στην ηλεκτροκίνηση. Έχοντας ως βάση το θερμικό XC40 δημιούργησε ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο που αφήνει το στίγμα του ως προς τις επιδόσεις, την τεχνολογία αιχμής, την ποιότητα κύλισης, ικανό να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης! Ουσιαστικά πετυχαίνει μια πρώιμη μετάβαση… σε άλλη διάσταση με στόχο να γίνει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των ηλεκτρικών Premium SUV!
Interior & practicality
8.7
Current expenditure
8.7
Road behaviour & performance
8.7
Security
9.4
Enjoyment factor
9.1
value for money
5.9
What grade do you give him?2 Votes
9
SYN
Performance
Quality of construction
Οδηγική συμπεριφορά
Places
Technology
PLEEN
Electrical autonomy range
Σκληρή αίσθηση της ανάρτησης, ιδίως για τους πίσω επιβάτες
8.4