Guidiamo Volvo XC40 Recharge P8 AWD: passaggio a un'altra dimensione! 

Με επιδόσεις Sportscar, πρακτικότητα πολυμορφικού και Premium ποιότητα κατασκευής, η σουηδική εταιρεία πετάει το μπαλάκι στον ανταγωνισμό!

Che voto gli dai?2 Voti
9
8.4

Το γνωστό σε όλους μας Volvo XC40 απαρνείται τον θερμικό του κινητήρα και μας συστήνεται στην αμιγώς ηλεκτρική μορφή του, η οποία παράλληλα είναι και η πιο ισχυρή εκδοχή του! Η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του μας κάνει να… αναφωνήσουμε, πως έρχεται από άλλο πλανήτη! 

Incontrare 

Το XC40 εκπροσωπεί την Volvo στην Premium μικρομεσαία κατηγορία. Παρουσιάστηκε το 2017 και απέσπασε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018. Τον Νοέμβριο του 2020 παρουσιάστηκε και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Recharge. Εμπορικά, τόσο οι  θερμικές όσο και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, είχαν παγκόσμια επιτυχία με αιχμή του δόρατος την ευρωπαϊκή ήπειρο, βάζοντας την σουηδική εταιρεία απέναντι από τους παραδοσιακούς «παίχτες» της απαιτητικής Premium αγοράς! 

Design esterno 

Η Volvo διατηρεί στο ακέραιο τη γνώριμη σιλουέτα με τα μεγαλύτερα XC60 και XC90 προσεγγίζοντας το στιβαρό σουηδικό στυλ σε μικρότερες διαστάσεις! 

Ειδικότερα στο μπροστινό τμήμα έχουμε νέα μάσκα, χωρίς τους χαρακτηριστικούς αεραγωγούς της Volvo, που προδίδει τον αμιγώς ηλεκτρικό προσανατολισμό του μοντέλου και πλαισιώνεται από τους Full Led προβολείς σε σχήμα «Υ».

Λιτές και καθαρές γραμμές σχηματίζουν το προφίλ, προσδίδοντας του την αίσθηση στιβαρότητας! Το ιδιαίτερο στοιχείο που χαρακτηρίζει ολόκληρη τη γκάμα του XC40, βρίσκεται στην τρίτη κολώνα του αυτοκινήτου και αφορά την ανοδική κλήση του παραθύρου των πίσω θυρών, προς την οροφή, κάνοντας το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο! 

Το μυώδες πίσω μέρος ολοκληρώνει το σύνολο με την ογκώδη πέμπτη πόρτα και τα κλασικά κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, σήμα κατατεθέν της Volvo, με γραφικά Led. Τέλος, ο χαμηλά τοποθετημένος προφυλακτήρας, αυξάνει τα επίπεδα πρακτικότητας! 

Interno 

Η είσοδος στην καμπίνα σηματοδοτεί την αίσθηση μιας συναρπαστικής εμπειρίας, δεδομένου πως είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται στο λογισμικό Android της Google… Ουσιαστικά πρόκειται για ένα “Google Car”, με όλες τις λειτουργίες να αναδύονται μέσα από την σύγχρονη τεχνολογία! Το κερασάκι στην τούρτα! Η τοποθέτηση κάρτας SIM και το δωρεάν Ίντερνετ για 4 χρόνια, παρέχοντας κορυφαίο επίπεδο συνδεσιμότητας, όπως εφαρμογές μέσω PlayStore, ιντερνετικό ραδιόφωνο και Over The Air αναβαθμίσεις! 

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η τοποθετημένη κάθετα οθόνη 9 ιντσών του συστήματος infortainment, το οποίο εκτός από το Android Auto είναι συμβατό και με το Car Play της Apple! Πίσω από το τιμόνι όλες οι ενδείξεις και οι πληροφορίες μεταφέρονται στον οδηγό μέσω ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 12 ιντσών! 

Στυλιστικά, απλές και λιτές γραμμές συνθέτουν έναν ευχάριστο διάκοσμο που δεν προκαλεί και δεν κουράζει τα μάτια των επιβατών! Η ποιότητα συναρμογής βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο της Premium κατηγορίας, εντυπωσιάζοντας ακόμα και τους πιο απαιτητικούς πελάτες! Το φινίρισμα είναι κορυφαίο, με την επιλογή μαλακών πολυτελών υλικών στο σύνολο της καμπίνας, με εξαιρετική αίσθηση της αφής! 

Η εργονομία και η πρακτικότητα είναι οι αναμενόμενες για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας! Οι φυσικοί διακόπτες βρίσκονται σε ευδιάκριτα σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Παράλληλα στην καμπίνα υπάρχουν άπλετες θήκες και έξυπνες λύσεις! 

Τα καθίσματα αγκαλιάζουν τα σώματα των επιβατών, διαθέτοντας κορυφαία στήριξη και ικανοποιητική άνεση! Ο χώρος αποσκευών είναι 414 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1295 λίτρα! 

Παράλληλα, η σουηδική εταιρεία εκμεταλλεύτηκε την έλλειψη κινητήρα στο εμπρός μέρος, δημιουργώντας έναν μικρότερο και καλά κρυμμένο δεύτερο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα μόλις 31 λίτρα! 

Κινητήριο σύνολο – τεχνολογία 

Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 204 ίππων έκαστος. Βρίσκονται τοποθετημένοι στους δύο άξονες, δίνοντας κίνηση και στους 4 τροχούς με την συνδυαστική ισχύ, να ανέρχεται στους 408 ίππους και 660 Nm ροπής. Συνδυάζεται με κιβώτιο σταθερής σχέσης και χρησιμοποεί μπαταρία ιόντων λιθίου 75 kWh, με ονομαστική αυτονομία 418 km! 

In viaggio 

Η ιπποδύναμη των 408 ίππων του Volvo XC 40 Recharge AWD, σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν ένα συμπαγές SUV, χωρίς προκλητική σχεδίαση, μπορεί να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης! Η σουηδική εταιρεία αποκαλύπτει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στην πράξη! 

In città αν και δεν πρόκειται για αστικό Crossover, οι συμπαγείς διαστάσεις του και η υψηλή θέση οδήγησης, κάνουν ευχάριστη την καθημερινή μετακίνηση στον αστικό ιστό. Διαθέτει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και παράλληλα είναι νευρικό και ευέλικτο!

Nella rete montana e rurale ξεδιπλώνει τις σπορτίφ περγαμηνές του, καθώς μεταλλάσσεται σε “Sportscar” με κλασικό SUV αμάξωμα! Επιταχύνει δαιμονισμένα (0-100 σε 4,6 δευτερόλεπτα), στρίβει σαν διαβήτης, ακόμα και σε δύσκολες κλειστές στροφές, χωρίς έντονες κλίσεις του αμαξώματος, παρά το ύψος και φρενάρει απίστευτα, γεμίζοντας με σιγουριά τον οδηγό! Δημιουργεί μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, προσφέροντας έντονες συγκινήσεις! 

In autostrada συνεχίζει να είναι συγκλονιστικό . Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα της κατηγορίας και η ηχομόνωση είναι αντίστοιχη Premium προτάσεων μεγαλύτερων κατηγοριών! To μόνο μελανό σημείο, το εύρος της αυτονομίας που δεν σου επιτρέπει να ευχαριστηθείς στο έπακρον ενδεχόμενο μεγάλο ταξίδι!  

Generale πρόκειται για ένα SUV με επιδόσεις Sportscar, εστιάζοντας στην πρακτικότητα! Παρά τους 2,2 τόνους, κινείται σβέλτα χάρη στη υψηλή ροπή και την ιπποδύναμη! Ο διπλός ηλεκτροκινητήρας, είναι «λαίμαργος», καταναλώνοντας 27 kWh / 100 km, ενώ η αρκετά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, είναι αναγκαία λόγω της ισχύος του αυτοκινήτου, και απαιτεί παραχωρήσεις, ιδίως για τους πίσω επιβάτες σε δρόμους με ανωμαλίες και κακοτεχνίες! 

A chi si rivolge 

Η Volvo δημιούργησε ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, για όσους επιζητούν την τελειότητα και δεν δέχονται παραχωρήσεις, βασισμένο στην γνώριμη και πετυχημένη συνταγή των θερμικών XC40… αλλά πιο αποδοτικό! Σε όσους επιζητούν ένα ποιοτικό και επιβλητικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είτε για βασικό αυτοκίνητο, αφού είναι φιλικό σε καθημερινή χρήση, είτε για δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας, λόγω των περιορισμών της ηλεκτροκίνησης! Αλλά κυρίως σε όσους επιζητούν ακραίες επιδόσεις, χωρίς να υπαναχωρούν στην πρακτικότητα! 

Prezzo 

Η τιμή του κορυφαίου Volvo XC40 Recharge P8 AWD αγγίζει τα 53.987€ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης από το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά»!  

Caratteristiche tecniche 

AMAXOMA  
Stampa  SUV
Posti a sedere 5
Porte 5
EPIDOSI  
Καύσιμο   Ηλεκτρική ενέργεια
Accelerazione 0 - 100 km/h 4.9 δευτ
Velocità massima 180 km/h
Rapporto peso/potenza 5.1 κιλά/Hp, 195 Hp/τόνος
Rapporto peso/coppia 3.1 κιλά/Nm, 320.3 Nm/τόνος
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ   
BATTERIA  
Capacità lorda della batteria 82 kWh
Capacità netta (utilizzabile) della batteria 78 kWh
Tensione della batteria 400 V
Tecnologia delle batterie Ioni di litio (Li-Ion)
Posizione della batteria Κάτω από το πάτωμα
Autonomia elettrica (WLTP) 478-503 km
Consumo medio di energia (WLTP) 17.8-18.7 κιλοβατώρα/100 χλμ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1  
Potenza del motore elettrico 163 Hp
Motore elettrico di coppia 250 Nm
Posizione del motore elettrico Assale anteriore trasversale
Τύπος ηλεκτροκινητήρα Ασύγχρονη
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2  
Potenza del motore elettrico 245 Hp
Motore elettrico di coppia 420 Nm
Posizione del motore elettrico Πίσω άξονας, εγκάρσια
Τύπος ηλεκτροκινητήρα Σύγχρονος
TOTALE  
Potenza totale del sistema 408 Hp
Coppia del sistema 670 Nm
ALTEZZA E PESO  
Peso 2092 κιλά
Carico utile massimo 558 κιλά
Volume minimo di spazio per i bagagli 452 l
Volume massimo del bagaglio 1328 l
Carico massimo 75 κιλά
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) 1800 chili
Μέγιστο φορτίο στήριξης 100 κιλά
DIMENSIONI  
Lunghezza 4440 mm
Larghezza 1863 mm
Altezza 1647 mm
Passo 2702 mm
Pista anteriore 1601 mm
Traccia posteriore 1610-1615 mm
Puntello anteriore 870 mm
Puntello posteriore 868 mm
Distanza dal suolo 175 mm
ARCHITETTURA   
Movimento Σε όλους τους τροχούς  (4×4)
Numero di marce e tipo di cambio 1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο
Sospensione anteriore Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο
Sospensione posteriore Ανεξάρτητη ανάρτηση ελατηρίου πολλαπλών συνδέσμων με σταθεροποιητή
Freni anteriori Vassoi ventilati
Freni posteriori Vassoi ventilati
Sistemi ausiliari ABS (Sistema frenante antibloccaggio)
Tipo di indirizzo Gestione chukrania (con denti)
Sistema di sterzo  Volante elettrico
Ruote Μπροστά: 235/50 R19 Πίσω: 255/45 R19

galleria fotografica 

 

Conclusione
Η Volvo επιδιώκει να πρωταγωνιστήσει στην ηλεκτροκίνηση. Έχοντας ως βάση το θερμικό XC40 δημιούργησε ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο που αφήνει το στίγμα του ως προς τις επιδόσεις, την τεχνολογία αιχμής, την ποιότητα κύλισης, ικανό να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης! Ουσιαστικά πετυχαίνει μια πρώιμη μετάβαση… σε άλλη διάσταση με στόχο να γίνει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των ηλεκτρικών Premium SUV!
Interni e praticità
8.7
Spese correnti
8.7
Comportamento e prestazioni su strada
8.7
Sicurezza
9.4
Fattore di divertimento
9.1
rapporto qualità/prezzo
5.9
Che voto gli dai?2 Voti
9
SYN
Prestazioni
Ποιότητα κατασκευής
Οδηγική συμπεριφορά
Luoghi
Tecnologia
PLEEN
Εύρος ηλεκτρικής αυτονομίας
Σκληρή αίσθηση της ανάρτησης, ιδίως για τους πίσω επιβάτες
8.4