Driving Suzuki Jimny LCV: Professional "Off-Roader"

Ο γνήσιος εκπρόσωπος των «σπαρτιάτικων» σκληροτράχηλων Off-roads, αποκλειστικά σε επαγγελματική έκδοση!

What grade do you give him?8 Votes
8.6
4.7

Στην εποχή που «κυριαρχούν» τα SUVs και τα Crossovers, έχουν μείνει ελάχιστοι εκπρόσωποι της πραγματικής Off-Road σχολής. Μια εβδομάδα με το Suzuki Jimny ήταν αρκετή για να μας μυήσει στην Extreme φιλοσοφία της Off-Road οδήγησης! 

Meet 

Η Suzuki είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με την πιο υψηλή τεχνογνωσία στην τετρακίνηση και τα πραγματικά σκληροτράχηλα Off-Roads!  Η ονομασία Jimny βρίσκεται στην αγορά από το 1970, ως το πιο ελαφρύ Off-road των Ιαπώνων. Η πρώτη γενιά του μοντέλου έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1981, όπου αντικαταστάθηκε από την πιο πετυχημένη δεύτερη γενιά η οποία παρέμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1998 και στην Ευρώπη γνώρισε την επιτυχία με το όνομα «Samurai». Η τρίτη γενιά επανέφερε το όνομα Jimny στη Γηραιά Ήπειρο το 1998 και παρήχθη έως το 2018, όπου αντικαταστάθηκε από τη σημερινή γενιά!  Λόγω των υψηλών ρύπων του βενζινοκινητήρα σε συνάρτηση με το νέο αυστηρότερο νομικό πλαίσιο της ΕΕ για τις εκπομπές, η Suzuki αναγκάστηκε να σταματήσει την εισαγωγή του Jimny στην ευρωπαϊκή αγορά, βρίσκοντας όμως παραθυράκι να συνεχίσει να το διαθέτει, αποκλειστικά σε επαγγελματική LCV έκδοση

External design 

Με τετράγωνη αισθητική και απλή, λιτή σχεδίαση το Suzuki Jimny διαθέτει μια διαχρονική περιπετειώδη εμφάνιση!

Το μπροστινό μέρος πλαισιώνεται από μια μεγάλη ορθογώνια μάσκα με πέντε κάθετες γρίλιες στην οποία ενσωματώνονται οι στρογγυλοί προβολείς και τα φλας. Ο προφυλακτήρας διαθέτει Off – Road εμφάνιση. 

Το προφίλ σχηματίζει μια απλή τετράγωνη σιλουέτα, τονισμένη από τους φουσκωμένους μαύρους θόλους των τροχών και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη πόρτα που ανοίγει από τα αριστερά προς τα δεξιά και ενσωματώνει την ρεζέρβα, τοποθετημένη εξωτερικά, ενώ τα φώτα βρίσκονται χαμηλά στον πίσω προφυλακτήρα! 

Internal 

Η καμπίνα έχει… τα απολύτως απαραίτητα. Απλή και λιτή, χωρίς περιττό εξοπλισμό, όπως αρμόζει σε ένα «σπαρτιάτικο» Off-Road! Η απουσία σύγχρονου συστήματος πολυμέσων είναι ολοφάνερη, μονάχα με ένα απλό ραδιόφωνο κεντρικά στο ταμπλό! 

Η τετράγωνη αισθητική πρωταγωνιστεί και στο εσωτερικό, με τα σκληρά πλαστικά να ολοκληρώνουν την εικόνα του. Η συναρμογή τους ωστόσο είναι ικανοποιητική. Εργονομικά, ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως η τοποθέτηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων χαμηλά κεντρικά στο ταμπλό! 

Ανάμεσα στα δύο καθίσματα ξεχωρίζουν ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων και πίσω από αυτόν, ο επιλογέας τετρακίνησης. 

Τα καθίσματα ρυθμίζονται μόνο εμπρός και πίσω. Ωστόσο χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, την τετραγωνισμένη σχεδίαση και την υψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, δίνοντας στον οδηγό ακριβή εκτίμηση για τα όρια του αυτοκινήτου. 

Η αυστηρά διθέσια διάταξη παρέχει χώρο αποσκευών 863 λίτρων, κατάλληλη τόσο για μεταφορά αγαθών, όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για επαγγελματική χρήση, καθώς και για τον απαραίτητο εξοπλισμό, σε extreme αποδράσεις! 

Κινητήριο σύνολο 

Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 VVT που αποδίδει 102 PS και 130 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα νέο πεντατάχυτο κιβώτιο, με την τετρακίνηση All Grip Pro.

On the road 

Εμφανισιακά σε προδιαθέτει για extreme αποδράσεις και Off-Road εμπειρίες! Ας το γνωρίσουμε λοιπόν σε κάθε συνθήκη… εντός και εκτός δρόμου! 

Στη πόλη οι συμπαγείς διαστάσεις είναι ο καλύτερος σύμμαχος για κίνηση στον αστικό ιστό. Η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα ενισχύεται από τους μεγάλους πλαϊνούς καθρέπτες, δίνοντας στον οδηγό τα σαφή όρια του οχήματος! 

In the mountain and rural network κινείται αξιοπρεπώς χάρη στο μικρό του βάρος σε συνδυασμό με τη ροπή των 130 Nm. Στις στροφές το αμάξωμα παρουσιάζει έντονες κλίσεις, που ωστόσο είναι φυσιολογικό να συμβαίνει χάρη στον καθαρά off – road χαρακτήρα του, τη μαλακή ανάρτηση και τις κάθετες επιφάνειες! 

Off the road το Suzuki Jimny ξεδιπλώνει το ταλέντο του, αποκαλύπτοντας τις ικανότητες του.  Διαθέτει πλαίσιο τύπου σκάλας, άκαμπτους άξονες και απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 210mm, σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, που του δίνουν μεγάλες γωνίες προσέγγισης στις 37°, ράμπας 28° και διαφυγής 49°. Παράλληλα, οι κοντές σχέσεις και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, του προσφέρουν εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με την κατ’ επιλογή τετρακίνηση AllGrid Pro.

Στην πράξη το Suzuki Jimny μετατρέπεται σε ένα πολύ ευχάριστο όχημα σε εκτός δρόμου διαδρομές, το οποίο διασχίζει κάθε ανωμαλία που θα βρει μπροστά του, όπως λάσπες, πέτρες και βράχους! Η εξελιγμένη τετρακίνηση του δίνει την κατάλληλη πρόσφυση, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό, ο οποίος αν βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, το διαφορικό κλειδώνει, ώστε το αυτοκίνητο να έχει την απαραίτητη δύναμη να ξεκολλήσει από οπουδήποτε! Προσοχή όμως, το κλείδωμα πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει ανάγκη, και σε χαμηλές ταχύτητες, παράλληλα κατά τη χρήση αυτής της λειτουργίας απενεργοποιούνται και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ADAS! 

On the motorway έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Η μειωμένη αεροδυναμική απόδοση και τα χαμηλά επίπεδα ηχομόνωσης έχουν ως αποτέλεσμα το βουητό να περνάει μέσα στην καμπίνα. Δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για ταξίδια, ούτε για υψηλές ταχύτητες. Η τελική του περιορίζεται μόλις στα 145 χλμ/ώρα.

General το Suzuki Jimny είναι πιο ευχάριστο στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου δείχνει τις αρετές του. Παράλληλα, οι συμπαγείς διαστάσεις και η καλή ορατότητα είναι ένα πλεονέκτημα για κίνηση στον αστικό ιστό. Ωστόσο, για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο, χρειάζεται συμβιβασμός! Η μέση κατανάλωση βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα που αγγίζει τα 8.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Εκτός δρόμου όμως και με την χρήση τετρακίνησης, αυτή ανεβαίνει στα 8.9 λίτρα! 

Who it is aimed at 

Είτε πρόκειται για επαγγελματίες που πραγματοποιούν μεταφορές σε δυσπρόσιτες περιοχές, είτε για νέους που αρέσκονται σε extreme αποδράσεις με εξοπλισμό και έχουν την περιπέτεια στο αίμα τους, το  Suzuki Jimny LCV απευθύνεται σε όλους όσους χρειάζονται ένα προσιτό σκληροτράχηλο Off-Road για κίνηση σε κάθε έδαφος! 

Price 

Η μια και μοναδική έκδοση του Suzuki Jimny διατίθεται στην τιμή των 21.630€, ενώ χωρίς το ΦΠΑ το κόστος είναι μόλις 16.380€.

Technical characteristics 

AMAXOMA  
Press off-road όχημα
Seats 2
Doors 3
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES  
CO2 emissions (WLTP) 173-174 g/km
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (WLTP) 6.1 l/100 km
Fuel type Petrol
Maximum speed 145 km/h
Exhaust Gas Specifications Euro 6
Weight/power ratio 10.7 κιλά/Hp, 93.6 Hp/τόνος
Weight/torque ratio 8.4 κιλά/Nm, 119.3 Nm/τόνος
ENGINE  
Power 102 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Power per litre of displacement 69.8 Hp/l
Torque 130 Nm @ 4000 σ.α.λ.
Engine layout Forward, along
Engine model/code K15B
Engine casing 1462 cm3
Number of cylinders 4
Engine configuration In series
Cylinder diameter 74 mm
Vaccine route 85 mm
Degree of compression 10
Number of valves per cylinder 4
Fuel injection system Multi-point spraying
Engine suction Naturally climbing engine
Gas distribution mechanism VVT
Engine oil capacity 3.6 l
HEIGHT AND WEIGHT  
Weight 1090 κιλά
Maximum payload 345 κιλά
Όγκος χώρου αποσκευών 863 l
Fuel tank capacity 40 l
DIMENSIONS  
Length 3645 mm
Width 1645 mm
Height 1720 mm
Wheelbase 2250 mm
Front track 1395 mm
Back trace 1405 mm
Distance from the ground 210 mm
Minimum turning diameter (turning diameter) 9.8 m
Γωνία προσέγγισης 37°
Γωνία φυγής 49°
Γωνία ράμπας 28°
ARCHITECTURE   
Movement On all wheels (4×4)
Number of gears and type of gearbox 5 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Front suspension Σπειροειδές ελατήριο, άκαμπτος άξονας
Rear suspension Άκαμπτος άξονας, Σπειροειδές ελατήριο
Front brakes Discs
Rear brakes Τάμπουρα
Auxiliary systems ABS (Anti-lock Braking System)
Type of address Σκουλήκι κώνου με μπάλες ανακυκλοφορίας
Wheels  195/80 R15

photo gallery

 

Conclusion
Το Suzuki Jimny είναι μια πρόταση σε μία κατηγορία που οδεύει προς εξαφάνιση. Αυτή των ελαφρών off-roads! Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ειδικό κοινό. Το βασικό πλεονέκτημα του είναι οι ικανότητες του για κίνηση εκτός δρόμου, σε δύσκολες συνθήκες και εδάφη. Στις Off Roads διαδρομές μετατρέπεται σε ένα ευχάριστο όχημα που προκαλεί τον οδηγό για εξερεύνηση και με μία υπόσχεση… πως δεν πρόκειται να κολλήσει πουθενά! 
Interior & practicality
3.7
Current expenditure
6.3
Road behaviour & performance
3.8
Security
4.2
Enjoyment factor
4.9
value for money
5.5
What grade do you give him?8 Votes
8.6
SYN
Διαχρονική σχεδίαση
Εκτός δρόμου ικανότητες
Συμπαγείς διαστάσεις
PLEEN
Equipment
Technology
Κύλιση
Performance
4.7