Driving BMW 330e: Selected "Fun To Drive" feeling, true to the 3 Series tradition

Η επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή της ανανεωμένης «Σειράς 3» διαθέτει όλα τα διαχρονικά δυναμικά χαρακτηριστικά των προκατόχων της για να προκαλέσει συγκινήσεις

What grade do you give him?7 Votes
8.5
8.3

Η ανανεωμένη BMW 330e εκσυγχρονίζει και εξηλεκτρίζει την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας στα sport sedan. Μια εβδομάδα με την επαναφορτιζόμενη υβριδική  «τριάρα» των 292 ίππων μπορεί να θεωρηθεί τουλάχιστον συναρπαστική! 

Διαχρονική και εμβληματική 

Ήταν Αύγουστος του 1975 όταν η BMW παρουσίασε τη πρώτη γενιά της Σειράς 3 με τον κωδικό Ε21, αρχικά αποκλειστικά ως δίπορτο σεντάν. Αυτό το μοντέλο αντικατέστησε την 02. Τόσο αυτό, όσο και οι υπόλοιπες 6 γενιές, έγιναν το πιο εμβληματικό και καλοπουλημένο αυτοκίνητο της BMW, σημείο αναφοράς μέσα στον χρόνο. Η τρέχουσα 7η γενιά παρουσιάστηκε το 2018 και το 2022 έγινε η καθιερωμένη ανανέωση. Η 330e της δοκιμής μας εγκλιματίζεται με τα σημεία των καιρών, ως η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου!

Συνδυάζοντας την κλασική κομψότητα με τον σπορτίφ προσανατολισμό

Το μεσαίο σεντάν δεν παρεκκλίνει της ιστορίας και της παράδοσης. Λιτές και καθαρές γραμμές σχηματίζουν μια κομψή σιλουέτα, χωρίς προκλητικές ακρότητες.

Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, αντικρίζουμε τα φουσκωμένα και τονισμένα «νεφρά» σε μαύρο χρώμα. Δεν έχουν σχεδιαστικές ακρότητες, δεν προκαλούν και δένουν με το υπόλοιπο αμάξωμα, υπογράφοντας την βαυαρική καταγωγή του αυτοκινήτου. Η μάσκα πλαισιώνεται από τους σφηνοειδείς LED προβολείς, που σχηματίζουν διπλά φώτα στο εσωτερικό τους σε σχήμα «Angel Eyes». Ο ογκώδης αεροδυναμικός προφυλακτήρας και το μακρύ καπό, τονίζουν τον σπορτίφ προσανατολισμό του αυτοκινήτου. 

Η κομψή σιλουέτα του σεντάν αμαξώματος αποτυπώνεται στο προφίλ του αυτοκινήτου. Οι καθαρές γραμμές και οι μυώδεις επιφάνειες εκτείνονται ομαλά στο πίσω μέρος. Τα νεύρα στις πόρτες του αυτοκινήτου, τονίζουν την γραμμή του, ενώ το χαμηλό αμάξωμα ενισχύει τον δυναμισμό!

Το πίσω μέρος δείχνει απλό και σοβαρό, εκπέμποντας μια άγρια γοητεία. Καθώς, ο τρίτος όγκος δένει αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Τα ορθογώνια ανάγλυφα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, βρίσκονται τοποθετημένα οριζόντια και εκτείνονται στο πορτμπαγκάζ μέχρι το πλαίσιο της πινακίδας. 

Ο αεροδυναμικός διαχύτης πλαισιώνεται από τις δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, μία σε κάθε πλευρά, διακοσμώντας τον μυώδη προφυλακτήρα. Μια ευδιάκριτη αεροτομή ακολουθεί τη γραμμή της σιλουέτας και καταλήγει στο πάνω μέρος του πορτμπαγκάζ, ολοκληρώνοντας μία αισθησιακή σπορ εμφάνιση!

Hi-Tech πολυτέλεια 

Η εικόνα στο εσωτερικό της 330e είναι αντίστοιχη των σύγχρονων BMW. Εστιασμένο στην πολυτέλεια και την ποιότητα, δίνει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα με σπορ premium πινελιές. 

Το πιο ενδιαφέρον σημείο είναι το «BMW Curved Display», η κυρτή έγχρωμη ενιαία διπλή οθόνη του συστήματος πολυμέσων και του πίνακα οργάνων, 14,9 ιντσών και 12,9 ιντσών αντίστοιχα, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Παρέχουν συνεχή πληροφόρηση για τις λειτουργίες του οχήματος, την φόρτιση αλλά και για το λειτουργικό σύστημα infotainment, BMW Operating System 8, οι επιλογές του οποίου γίνονται μέσω του γνώριμου περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα.  

Οι Βαυαροί έχουν αναβαθμίσει το φινίρισμα της καμπίνας με κορυφαίας ποιότητας υλικά και υποδειγματική συναρμογή, τοποθετώντας την 330e στο υψηλότερο επίπεδο της Premium κατηγορίας. 

Εργονομικά, οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν από το ταμπλό, ενώ οι απολύτως απαραίτητοι έχουν τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα. Αν και αρχικά η διαρρύθμιση φαίνεται πολύπλοκη, εντούτοις είναι εξαιρετικά φιλική για τις ανάγκες του οδηγού. 

Η χαμηλή θέση οδήγησης, δημιουργεί μια σπορ αίσθηση, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως Sport Sedan. Τα όμορφα μπάκετ καθίσματα, παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, με αγωνιστική αίσθηση και κορυφαία άνεση. 

Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, αυτός περιορίζεται στα 375 λίτρα. Μικρότερη χωρητικότητα κατά 105 λίτρα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, δεδομένου πως η μπαταρία του plug – in συστήματος είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ. 

Εξηλεκτρισμένη ισχύς με back Move

Το αυτοκίνητο φοράει τον γνωστό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo των 184 ίππων και 300 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων με 265 Nm ροπή, που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο «Steptronic» 8 σχέσεων. Το Plug – In υβριδικό σύστημα αποδίδει συνολικά 292 ίππους και η μέγιστη συνολική ροπή αγγίζει τα 420 Nm, στέλνοντας την κίνηση στον πίσω άξονα, υποσχόμενο fun to drive αίσθηση!

Η μπαταρία που χρησιμοποιεί η BMW 330e είναι 12 kWh και επιτυγχάνει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 62 χιλιόμετρα. 

Παιχνιδιάρικο και σταθερό 

Τόσο η πικάντικη εμφάνιση, όσο και το ισχυρό κινητήριο σύνολο, σε συνδυασμό με την παράδοση της μάρκας, υπόσχονται συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με την BMW330e, την οποία θα εξετάσουμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη οδήγησης. 

In the city αν και θα κινηθεί τυπικά, ως ένα μεσαίο σεντάν. Ωστόσο, η BMW 330e χάρη στην πίσω κίνηση και την ισχύ της, μπορεί να γίνει διασκεδαστική εξαιτίας της διακριτικής αίσθησης υποστροφής από τον πίσω άξονα, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη αλλά με απόλυτο έλεγχο. Παράλληλα, μπορεί εντός του αστικού ιστού να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μηδενίζοντας την κατανάλωση και συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου. Οι διαφοροποιήσεις της 330e από τις άλλες εκδόσεις της Σειράς 3, σε συνδυασμό με το σπορ πακέτο M Pack, μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα της!

In the mountain and rural network η BMW 330e συναρπάζει με την οδηγική συμπεριφορά της. Η κίνηση στον πίσω άξονα, συνοδεύεται από ελεγχόμενη υποστροφή, η οποία ανεβάζει αισθητά την αδρεναλίνη, επικεντρωμένη ωστόσο στην απόλυτη ασφάλεια. Στις στροφές, το αυτοκίνητο πατάει σε ράγες, χαρακτηριστικό το οποίο σε συνάρτηση με τα εξαιρετικά φρένα και το υποδειγματικό σύστημα διεύθυνσης, που λειτουργεί σαν διαβήτης, επιτρέπουν την υπέρβαση των ορίων! Η BMW 330e είναι εστιασμένη για κίνηση στο επαρχιακό – ορεινό δίκτυο, τόσο ανηφορικά, όσο κατηφορικά, προσφέροντας υψηλού επιπέδου οδηγική ευχαρίστηση χάρη στην υποδειγματική συμπεριφορά. 

On the motorway αναδεικνύεται η ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου σε συνάρτηση με την κορυφαία ηχομόνωση! Το αυτοκίνητο παραμένει ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε όλα αυτά συντελεί η εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25Cd. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και άνετο, εμπνέοντας αίσθηση ασφαλείας στο ταξίδι με σπορ ιδιοσυγκρασία.  

General η BMW 330e χαρακτηρίζεται από την χαμηλή θέση οδήγησης, δίνοντας στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο του δρόμου. Εκπέμπει δυναμισμό, εστιάζοντας στην διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά. Με τέσσερα βασικά προφίλ οδήγησης, «Electric», «Hybrid Eco», «Hybrid» και «Sport», η BMW 330e καθορίζει το στυλ, ανάλογα με την διάθεση του οδηγού. Η ανάρτηση, αν και σκληρή λόγω του σπορ προσανατολισμού, αποδίδει πολύ καλά και ισορροπεί χωρίς να υστερεί σε άνεση, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες. Η κατανάλωση ποικίλει ανάλογα το προφίλ και το στιλ οδήγησης, από 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα «Hybrid Eco», έως 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα Sport.   

Για «ψαγμένους» 

Προφανώς η BMW 330e δεν είναι για αυτούς που επιζητούν απλώς μια Premium πρόταση, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο για πιο «ψαγμένους». Για όσους η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής, με τη «Fun To Drive» αίσθηση να είναι ο στόχος. Για ανήσυχους οικογενειάρχες… ή και εργένηδες που επιθυμούν την έκκριση αδρεναλίνης με την κάθε ευκαιρία που τους δίνει η οδήγηση ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου, πιστό στην σπορτίφ παράδοση.  

Αναλογική 

Η τιμή των 52.300€ που κοστίζει η βασική έκδοση της BMW 330e, είναι εντός λογικού πλαισίου και αναλογικά εφάμιλλη με τον διαχρονικό χαρακτήρα της Σειράς 3, την δυναμικότητα και την premium αίσθηση καθώς και την τεχνολογία αιχμής, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα χαμηλή κατανάλωση.

Technical characteristics 

AMAXOMA  
Press Sedan
Seats 5
Doors 4
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES   
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 1.6-1.9 l/100 km
Εκπομπές CO2 (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 37-43 g/km
Fuel type petrol / electricity
Acceleration 0 - 100 km/h 5.9 δευτ
Maximum speed 230 km/h
Exhaust Gas Specifications Euro 6d-TEMP
Weight/power ratio 6 κιλά/Hp, 167.8 Hp/τόνος
Weight/torque ratio 4.1 κιλά/Nm, 241.4 Nm/τόνος
ENGINE TOTAL  
INTERNAL COMBUSTION ENGINE   
Power 184 Hp @ 5000-6500 σ.α.λ.
Power per litre of displacement 92.1 Hp/l
Rated motor torque 300 Nm @ 1350-4000 σ.α.λ.
Engine layout Forward, along
Engine model/code B48B20A
Engine casing 1998 cm3
Number of cylinders 4
Engine configuration In series
Cylinder diameter 82 mm
Vaccine route 94.6 mm
Degree of compression 10.2
Number of valves per cylinder 4
Fuel injection system Direct spraying
Engine suction Twin-power turbo, Intercooler
Gas distribution mechanism VALVETRONIC
Engine oil capacity 5.25 l
ELECTRIC MOTOR  
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα 113 Hp @ 3170 σ.α.λ.
Torque 265 Nm @ 0-3170 σ.α.λ.
Electric motor position Between the internal combustion engine and the gearbox
Μέγιστη ταχύτητα μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα  140 km/h
TOTAL   
Total system power 292 Hp
System torque 420 Nm
BATTERY  
Gross battery capacity 12 kWh
Battery voltage 354 V
Battery technology Lithium-ion (Li-Ion)
Battery position Κάτω από τα πίσω καθίσματα
Ισχύς ανάκτησης 20 kW
ηλεκτρική αυτονομία (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 59-66 km
Μέση κατανάλωση ενέργειας (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 14.8-15.4 κιλοβατώρα/100 χλμ
HEIGHT AND WEIGHT  
Weight 1740 κιλά
Maximum payload 525 κιλά
Minimum volume of luggage space 375 l
Fuel tank capacity 40 l
Permissible towing capacity with brakes (12%) 750 kg
Maximum support load 75 kg
DIMENSIONS  
Length 4709 mm
Width 1827 mm
Height 1444 mm
Wheelbase 2851 mm
Front track 1573 mm
Back trace 1569 mm
Distance from the ground 147 mm
Drag coefficient (Cd) 0.25
Minimum turning diameter (turning diameter) 11.4 m
ARCHITECTURE   
Movement Στον πίσω άξονα 
Gearbox 8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic
Front suspension Knee suspension
Rear suspension Independent suspension of multiple links
Front brakes Ventilated trays
Rear brakes Ventilated trays
Auxiliary systems ABS (Anti-lock Braking System)
Type of address Management chukrania (with teeth)
Steering system Electric Steering Wheel
Wheels 225/50 R17 ή 255/40 R18

photo gallery

 

Conclusion
Η BMW με την 330e συνεχίζει να μένει πιστή στην παράδοση της Σειράς 3 και της ιστορίας της, εστιάζοντας στον δυναμισμό, την οδηγική απόλαυση, την συμπεριφορά… και ελεγχόμενη υποστροφή, αυξάνοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης, γίνεται απολαυστικό αυτοκίνητο στο ταξίδι. Όλα αυτά με εξαιρετικά μικρή κατανάλωση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, το Plug-In υβριδικό Sport - Sedan της BMW, προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη «Fun To Drive» αίσθηση.
Interior & practicality
8.1
Current expenditure
7.7
Road behaviour
9.2
Performance
8.7
Enjoyment factor
9.2
value for money
7.4
Comfort
7.8
What grade do you give him?7 Votes
8.5
SYN
Ποιότητα κύλισης / κατασκευής
Παιχνιδιάρικος χαρακτήρας
Engine sound
Road behaviour
PLEEN
Χώρος αποσκευών
Ηλεκτρική αυτονομία
Μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου
8.3