Conduite de la BMW 330e : Sensation de plaisir de conduire, fidèle à la tradition de la Série 3

Η επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή της ανανεωμένης «Σειράς 3» διαθέτει όλα τα διαχρονικά δυναμικά χαρακτηριστικά των προκατόχων της για να προκαλέσει συγκινήσεις

Quelle note lui donnez-vous ?7 Notes
8.5
8.3

Η ανανεωμένη BMW 330e εκσυγχρονίζει και εξηλεκτρίζει την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας στα sport sedan. Μια εβδομάδα με την επαναφορτιζόμενη υβριδική  «τριάρα» των 292 ίππων μπορεί να θεωρηθεί τουλάχιστον συναρπαστική! 

Διαχρονική και εμβληματική 

Ήταν Αύγουστος του 1975 όταν η BMW παρουσίασε τη πρώτη γενιά της Σειράς 3 με τον κωδικό Ε21, αρχικά αποκλειστικά ως δίπορτο σεντάν. Αυτό το μοντέλο αντικατέστησε την 02. Τόσο αυτό, όσο και οι υπόλοιπες 6 γενιές, έγιναν το πιο εμβληματικό και καλοπουλημένο αυτοκίνητο της BMW, σημείο αναφοράς μέσα στον χρόνο. Η τρέχουσα 7η γενιά παρουσιάστηκε το 2018 και το 2022 έγινε η καθιερωμένη ανανέωση. Η 330e της δοκιμής μας εγκλιματίζεται με τα σημεία των καιρών, ως η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου!

Συνδυάζοντας την κλασική κομψότητα με τον σπορτίφ προσανατολισμό

Το μεσαίο σεντάν δεν παρεκκλίνει της ιστορίας και της παράδοσης. Λιτές και καθαρές γραμμές σχηματίζουν μια κομψή σιλουέτα, χωρίς προκλητικές ακρότητες.

Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, αντικρίζουμε τα φουσκωμένα και τονισμένα «νεφρά» σε μαύρο χρώμα. Δεν έχουν σχεδιαστικές ακρότητες, δεν προκαλούν και δένουν με το υπόλοιπο αμάξωμα, υπογράφοντας την βαυαρική καταγωγή του αυτοκινήτου. Η μάσκα πλαισιώνεται από τους σφηνοειδείς LED προβολείς, που σχηματίζουν διπλά φώτα στο εσωτερικό τους σε σχήμα «Angel Eyes». Ο ογκώδης αεροδυναμικός προφυλακτήρας και το μακρύ καπό, τονίζουν τον σπορτίφ προσανατολισμό του αυτοκινήτου. 

Η κομψή σιλουέτα του σεντάν αμαξώματος αποτυπώνεται στο προφίλ του αυτοκινήτου. Οι καθαρές γραμμές και οι μυώδεις επιφάνειες εκτείνονται ομαλά στο πίσω μέρος. Τα νεύρα στις πόρτες του αυτοκινήτου, τονίζουν την γραμμή του, ενώ το χαμηλό αμάξωμα ενισχύει τον δυναμισμό!

Το πίσω μέρος δείχνει απλό και σοβαρό, εκπέμποντας μια άγρια γοητεία. Καθώς, ο τρίτος όγκος δένει αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Τα ορθογώνια ανάγλυφα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, βρίσκονται τοποθετημένα οριζόντια και εκτείνονται στο πορτμπαγκάζ μέχρι το πλαίσιο της πινακίδας. 

Ο αεροδυναμικός διαχύτης πλαισιώνεται από τις δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, μία σε κάθε πλευρά, διακοσμώντας τον μυώδη προφυλακτήρα. Μια ευδιάκριτη αεροτομή ακολουθεί τη γραμμή της σιλουέτας και καταλήγει στο πάνω μέρος του πορτμπαγκάζ, ολοκληρώνοντας μία αισθησιακή σπορ εμφάνιση!

Hi-Tech πολυτέλεια 

Η εικόνα στο εσωτερικό της 330e είναι αντίστοιχη των σύγχρονων BMW. Εστιασμένο στην πολυτέλεια και την ποιότητα, δίνει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα με σπορ premium πινελιές. 

Το πιο ενδιαφέρον σημείο είναι το «BMW Curved Display», η κυρτή έγχρωμη ενιαία διπλή οθόνη του συστήματος πολυμέσων και του πίνακα οργάνων, 14,9 ιντσών και 12,9 ιντσών αντίστοιχα, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Παρέχουν συνεχή πληροφόρηση για τις λειτουργίες του οχήματος, την φόρτιση αλλά και για το λειτουργικό σύστημα infotainment, BMW Operating System 8, οι επιλογές του οποίου γίνονται μέσω του γνώριμου περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα.  

Οι Βαυαροί έχουν αναβαθμίσει το φινίρισμα της καμπίνας με κορυφαίας ποιότητας υλικά και υποδειγματική συναρμογή, τοποθετώντας την 330e στο υψηλότερο επίπεδο της Premium κατηγορίας. 

Εργονομικά, οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν από το ταμπλό, ενώ οι απολύτως απαραίτητοι έχουν τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα. Αν και αρχικά η διαρρύθμιση φαίνεται πολύπλοκη, εντούτοις είναι εξαιρετικά φιλική για τις ανάγκες του οδηγού. 

Η χαμηλή θέση οδήγησης, δημιουργεί μια σπορ αίσθηση, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως Sport Sedan. Τα όμορφα μπάκετ καθίσματα, παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, με αγωνιστική αίσθηση και κορυφαία άνεση. 

Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, αυτός περιορίζεται στα 375 λίτρα. Μικρότερη χωρητικότητα κατά 105 λίτρα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, δεδομένου πως η μπαταρία του plug – in συστήματος είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ. 

Εξηλεκτρισμένη ισχύς με πίσω κίνηση

Το αυτοκίνητο φοράει τον γνωστό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo των 184 ίππων και 300 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων με 265 Nm ροπή, που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο «Steptronic» 8 σχέσεων. Το Plug – In υβριδικό σύστημα αποδίδει συνολικά 292 ίππους και η μέγιστη συνολική ροπή αγγίζει τα 420 Nm, στέλνοντας την κίνηση στον πίσω άξονα, υποσχόμενο fun to drive αίσθηση!

Η μπαταρία που χρησιμοποιεί η BMW 330e είναι 12 kWh και επιτυγχάνει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 62 χιλιόμετρα. 

Παιχνιδιάρικο και σταθερό 

Τόσο η πικάντικη εμφάνιση, όσο και το ισχυρό κινητήριο σύνολο, σε συνδυασμό με την παράδοση της μάρκας, υπόσχονται συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με την BMW330e, την οποία θα εξετάσουμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη οδήγησης. 

En ville αν και θα κινηθεί τυπικά, ως ένα μεσαίο σεντάν. Ωστόσο, η BMW 330e χάρη στην πίσω κίνηση και την ισχύ της, μπορεί να γίνει διασκεδαστική εξαιτίας της διακριτικής αίσθησης υποστροφής από τον πίσω άξονα, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη αλλά με απόλυτο έλεγχο. Παράλληλα, μπορεί εντός του αστικού ιστού να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μηδενίζοντας την κατανάλωση και συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου. Οι διαφοροποιήσεις της 330e από τις άλλες εκδόσεις της Σειράς 3, σε συνδυασμό με το σπορ πακέτο M Pack, μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα της!

Dans le réseau de montagne et le réseau rural η BMW 330e συναρπάζει με την οδηγική συμπεριφορά της. Η κίνηση στον πίσω άξονα, συνοδεύεται από ελεγχόμενη υποστροφή, η οποία ανεβάζει αισθητά την αδρεναλίνη, επικεντρωμένη ωστόσο στην απόλυτη ασφάλεια. Στις στροφές, το αυτοκίνητο πατάει σε ράγες, χαρακτηριστικό το οποίο σε συνάρτηση με τα εξαιρετικά φρένα και το υποδειγματικό σύστημα διεύθυνσης, που λειτουργεί σαν διαβήτης, επιτρέπουν την υπέρβαση των ορίων! Η BMW 330e είναι εστιασμένη για κίνηση στο επαρχιακό – ορεινό δίκτυο, τόσο ανηφορικά, όσο κατηφορικά, προσφέροντας υψηλού επιπέδου οδηγική ευχαρίστηση χάρη στην υποδειγματική συμπεριφορά. 

Sur l'autoroute αναδεικνύεται η ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου σε συνάρτηση με την κορυφαία ηχομόνωση! Το αυτοκίνητο παραμένει ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε όλα αυτά συντελεί η εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25Cd. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και άνετο, εμπνέοντας αίσθηση ασφαλείας στο ταξίδι με σπορ ιδιοσυγκρασία.  

Général η BMW 330e χαρακτηρίζεται από την χαμηλή θέση οδήγησης, δίνοντας στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο του δρόμου. Εκπέμπει δυναμισμό, εστιάζοντας στην διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά. Με τέσσερα βασικά προφίλ οδήγησης, «Electric», «Hybrid Eco», «Hybrid» και «Sport», η BMW 330e καθορίζει το στυλ, ανάλογα με την διάθεση του οδηγού. Η ανάρτηση, αν και σκληρή λόγω του σπορ προσανατολισμού, αποδίδει πολύ καλά και ισορροπεί χωρίς να υστερεί σε άνεση, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες. Η κατανάλωση ποικίλει ανάλογα το προφίλ και το στιλ οδήγησης, από 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα «Hybrid Eco», έως 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα Sport.   

Για «ψαγμένους» 

Προφανώς η BMW 330e δεν είναι για αυτούς που επιζητούν απλώς μια Premium πρόταση, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο για πιο «ψαγμένους». Για όσους η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής, με τη «Fun To Drive» αίσθηση να είναι ο στόχος. Για ανήσυχους οικογενειάρχες… ή και εργένηδες που επιθυμούν την έκκριση αδρεναλίνης με την κάθε ευκαιρία που τους δίνει η οδήγηση ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου, πιστό στην σπορτίφ παράδοση.  

Αναλογική 

Η τιμή των 52.300€ που κοστίζει η βασική έκδοση της BMW 330e, είναι εντός λογικού πλαισίου και αναλογικά εφάμιλλη με τον διαχρονικό χαρακτήρα της Σειράς 3, την δυναμικότητα και την premium αίσθηση καθώς και την τεχνολογία αιχμής, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα χαμηλή κατανάλωση.

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA  
Presse Berline
Sièges 5
Portes 4
CONSOMMATION - ÉMISSIONS - SUBVENTIONS   
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 1.6-1.9 l/100 km
Εκπομπές CO2 (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 37-43 g/km
Type de carburant βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια
Accélération 0 - 100 km/h 5.9 δευτ
Vitesse maximale 230 km/h
Spécifications des gaz d'échappement Euro 6d-TEMP
Rapport poids/puissance 6 κιλά/Hp, 167.8 Hp/τόνος
Rapport poids/couple 4.1 κιλά/Nm, 241.4 Nm/τόνος
ENGINE TOTAL  
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE   
Puissance 184 Hp @ 5000-6500 σ.α.λ.
Puissance par litre de cylindrée 92.1 Hp/l
Couple nominal du moteur 300 Nm @ 1350-4000 σ.α.λ.
Disposition du moteur En avant, le long
Modèle/code du moteur B48B20A
Carcasse du moteur 1998 cm3
Nombre de cylindres 4
Configuration du moteur En série
Diamètre du cylindre 82 mm
Voie d'administration du vaccin 94.6 mm
Βαθμός συμπίεσης 10.2
Nombre de soupapes par cylindre 4
Système d'injection de carburant Pulvérisation directe
Aspiration du moteur Twin-power turbo, Ιντερκούλερ
Mécanisme de distribution du gaz VALVETRONIC
Capacité d'huile moteur 5.25 l
MOTEUR ÉLECTRIQUE  
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα 113 Hp @ 3170 σ.α.λ.
Couple 265 Nm @ 0-3170 σ.α.λ.
Position du moteur électrique Entre le moteur à combustion interne et la boîte de vitesses
Μέγιστη ταχύτητα μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα  140 km/h
ΣΥΝΟΛΟ   
Συνολική ισχύς συστήματος 292 Hp
Ροπή συστήματος 420 Nm
BATTERIE  
Capacité brute de la batterie 12 kWh
Tension de la batterie 354 V
Technologie des batteries Lithium-ion (Li-Ion)
Θέση μπαταρίας Κάτω από τα πίσω καθίσματα
Ισχύς ανάκτησης 20 kW
ηλεκτρική αυτονομία (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 59-66 km
Μέση κατανάλωση ενέργειας (NEDC, WLTP ισοδύναμος) 14.8-15.4 κιλοβατώρα/100 χλμ
TAILLE ET POIDS  
Poids 1740 κιλά
Charge utile maximale 525 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages 375 l
Capacité du réservoir de carburant 40 l
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) 750 κιλά
Μέγιστο φορτίο στήριξης 75 κιλά
DIMENSIONS  
Longueur 4709 mm
Largeur 1827 mm
Hauteur 1444 mm
Empattement 2851 mm
Trace d'acheminement 1573 mm
Trace dorsale 1569 mm
Distance par rapport au sol 147 mm
Coefficient de traînée (Cd) 0.25
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) 11.4 m
ARCHITECTURE   
Mouvement Στον πίσω άξονα 
Κιβώτιο ταχυτήτων 8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic
Suspension avant Γόνατο ανάρτησης
Suspension arrière Suspension indépendante de plusieurs liens
Εμπρός φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι
Systèmes auxiliaires ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Type d'adresse Gestion chukrania (avec dents)
Système de direction Volant électrique
Roues 225/50 R17 ή 255/40 R18

galerie de photos

 

Conclusion
Η BMW με την 330e συνεχίζει να μένει πιστή στην παράδοση της Σειράς 3 και της ιστορίας της, εστιάζοντας στον δυναμισμό, την οδηγική απόλαυση, την συμπεριφορά… και ελεγχόμενη υποστροφή, αυξάνοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης, γίνεται απολαυστικό αυτοκίνητο στο ταξίδι. Όλα αυτά με εξαιρετικά μικρή κατανάλωση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, το Plug-In υβριδικό Sport - Sedan της BMW, προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη «Fun To Drive» αίσθηση.
Intérieur et aspects pratiques
8.1
Dépenses courantes
7.7
Comportement routier
9.2
Performance
8.7
Facteur de plaisir
9.2
un bon rapport qualité-prix
7.4
Confort
7.8
Quelle note lui donnez-vous ?7 Notes
8.5
SYN
Ποιότητα κύλισης / κατασκευής
Παιχνιδιάρικος χαρακτήρας
Bruit du moteur
Comportement routier
PLEEN
Χώρος αποσκευών
Ηλεκτρική αυτονομία
Μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου
8.3