Driving the Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 PS with the 7-speed DCT

 “Μερικές φορές, οι ερωτήσεις is περίπλοκες and the απαντήσεις is απλές“, είπε ο Αμερικανός συγγραφέας Dr. Seuss. Στην περίπλοκη ερώτηση “ποιο αυτοκίνητο να διαλέξω;“, η Nissan έχει δώσει μια απλή απάντηση: Τo Qashqai. Το μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας δεν είναι τυχαία best seller and σημείο αναφοράς στα σύγχρονα SUV, αφού έχει όλες τις… απαντήσεις. 

Η Experience είναι πλούτος. Και οι άνθρωποι της Nissan, έχουν χρησιμοποιήσει όλη την εμπειρία τους για να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που είναι ελκυστικό για να το αποκτήσει κανείς, αλλά και δεν θα τον αφήσει παραπονεμένο στη διάρκεια της ζωής του. Που θα μπορεί να εξυπηρετεί μια οικογένεια, ή έναν εργένη, ή μια παρέα, will be financial, will be γρήγορο, will be comfortable, ασφαλές και θα επιτρέπει “παιχνίδια” εντός και εκτός ασφάλτου. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; (Πολλά, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση).



Οι γραμμές του Qashqai είναι κλασικές

Και αν για το Qashqai γενικώς τα περισσότερα είναι γνωστά, αυτό που είναι “κρυμμένο διαμάντι” στη γκάμα του μοντέλου, είναι ο συνδυασμός του κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων with the 7άρι κιβώτιο DCT. Γιατί οι άνθρωποι της Nissan έκαναν αυτό που έπρεπε: Αντί να χρησιμοποιήσουν το (“ενοχλητικό”, να το πω ευγενικά) CVT κιβώτιο, πήραν τη “συνταγή” του κιβωτίου του Godzilla (ναι, του GT-R), έδωσαν περισσότερη ροπή στο μοτέρ των 160 ίππων, το “φόρτωσαν” με τεχνολογία και… voila! 

Πλήρες εξοπλισμού και επενδεδυμένο με μαλακά πλαστικά παντού το εσωτερικό του 

Με αυτή την έκδοση του Qashqai, κινήθηκα στη φρικαλέα προ-lockdown κίνηση της Αθήνας, πηγαινοερχόμουν στο γραφείο, ταξίδεψα (από Αθήνα μέχρι τα Μετέωρα και πίσω), μπήκα σε χωματόδρομους, έπαιξα… επικίνδυνα για κάμποσες χιλιάδες χιλιόμετρα. Και μπορώ να πω ότι αυτό, το συγκεκριμένο, είναι μια από τις κορυφαίες προτάσεις για daily που θα μπορούσα να σκεφτώ, μιας και τα κάνει όλα καλά. Ας το δούμε λοιπόν πιο λεπτομερώς. 



Το Qashqai είναι εστιασμένο στην άνεση

Στο εσωτερικό, όπως και εξωτερικά, το Qashqai δεν ασχολείται με υπερβολές και εντυπωσιασμούς. It is καλαίσθητο αλλά και συντηρητικό, προτιμώντας τα κλασικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα τον κλασικό πίνακα οργάνων με την 7ιντση οθόνη τοποθετημένη ανάμεσα στα ευμεγέθη όργανα -στροφόμετρο και κοντέρ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα μείνεις ικανοποιημένος ποιοτικά, μιας και η καμπίνα του είναι προσεγμένη, with μαλακά πλαστικά να χρησιμοποιούνται τόσο στο πάνω όσο και στο κάτω μέρος του ταμπλό, αλλά και στις εμπρός πόρτες, συνδυαζόμενα με piano black λεπτομέρειες



Αυτή τη φωτογραφία τη βάλαμε για να δείξουμε το αυτοκόλλητο του TopSpeed.gr

Εργονομικά, επίσης, ο θάλαμος επιβατών είναι αρκετά προσεγμένος, με θήκες για μικροπράγματα, τις ποτηροθήκες σωστά τοποθετημένες μπροστά από το μαλακό, συρόμενο armrest (που κρύβει ένα γιγαντιαίο ντουλαπάκι-ψυγείο) και χώρους. Χώρους για πέντε… Αντετοκούνμπο. Μοναδικό παράπονο που έχω, ο χώρος μπροστά από το λεβιέ του κιβωτίου, που, αν ήταν μεγαλύτερος, θα μπορούσε να βολεύει για να τοποθετηθώ το κινητό-γκουμούτσα, μιας και αν το βάζω αλλού, βγαίνοντας από το αυτοκίνητο ξεχνάω να το πάρω. 



Οι χώροι είναι επαρκείς για τους πίσω επιβάτες, ακόμα και όταν το κάθισμα του συνοδηγού τραβηχτεί τέρμα πίσω

Μιλώντας για sites λοιπόν, το ρόλο τους παίζουν και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί κανείς να τους εκμεταλλευθεί. Χαρακτηριστικότερος, είναι η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων με ένα “κλικ”, τραβώντας έναν διακόπτη, με τον οποίο ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων γίνεται ένα με την καμπίνα -και επίπεδος, αυτό είναι σημαντικό. Βολική είναι και η λύση του διπλού δαπέδου που έχει το πορτ μπαγκάζ, καθώς στο κάτω μέρος μπορείς να “κρύβεις” ή να ξεχωρίζεις πράγματα, ενώ βολικά επίσης είναι και τα κρεμαστράκια που έχει μέσα σε αυτό.  

Μεγάλος και βολικός ο χώρος αποσκευών, αλλά βολεύει πολύ και ο “κρυφός” χώρος

Με όλα αυτά, το Qashqai δεν θα μπορούσε να μην έχει αναπαυτικά και άνετα καθίσματα. The ειδικά Monoform καθίσματα που χρησιμοποιεί η Nissan “αγκαλιάζουν” το σώμα, ενώ δεν κουράζουν, ακόμα και σε μακρινά ταξίδια χωρίς στάση (μέχρι δηλαδή να έρθει το κάλεσμα της φύσης). Ο οδηγός, κάθεται High και έχει πανοραμική αίσθηση και ορατότητα και δεν θα δυσκολευτεί να βολευτεί στην ιδανική γι’ αυτόν θέση οδήγησης, ούτε θα τον “ξενίσει” κάτι. 

Τα Monoform καθίσματα του Qashqai είναι πολύ άνετα

Γκάζια, γκάζια, γκάζια

Αρκετά όμως με αυτά. Το “ζουμί”, είναι αυτό που κρύβει κάτω από το καπό του το συγκεκριμένο Qashqai. DIG-T τον αποκαλεί τον turbo τετρακύλινδρο 1.300άρη της η Nissan. Είναι Aluminium, with μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, με ειδικά κατεργασμένους κυλίνδρους και έμβολα για μείωση των τριβών και της φθοράς και με την πιέση ψεκασμού της βενζίνης να φτάνει τα 250 bar. Και από απόδοση; Σκέψου πόσο περίεργο φαίνεται για κάποιον που κάποτε είχε ως daily ένα Nissan με δίλιτρο SR20DE (άλλο μοτέρ-διαμάντι αυτό, ο ορισμός του “δε σπάει, δε χαλάει και πάει”) με 143 ίππους, να έχει στα χέρια του περισσότερους από ένα 1.300άρι.



Το Qashqai έχει επαρκές ύψος για να μην “κλάψεις” αν βγεις εκτός δρόμου

Ο 1,3 DIG-T αποδίδει 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. and 270 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Φοράει ένα διπλού συμπλέκτη, φυσικά, DCT box επτά σχέσεων που, όπως είπαμε και παραπάνω, χρησιμοποιείται μόνο στο GT-R. “Στα χαρτιά”, κάνει το sprint from standstill to 100 h.a.o. in 10,1 δευτερόλεπτα και έχει Final The 198, με πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Στην πράξη, φαίνεται πολύ πιο γρήγορο απ’ ότι δηλώνει και συχνά… είναι, με δεδομένο ότι μπορεί να κρατήσει ταχύτητες άνω των 200, ως και τα 225 χ.α.ω. (αλλά αυτό δεν θα πρέπει να μας ενδιαφέρει, μιας και το ανώτατο όριο στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους είναι τα 130 χ.α.ω., ε;). 



Εύφημο μνεία αξίζει η γυάλινη οροφή (μεταξύ αλλων)

Στην… πραγματική ζωή λοιπόν, ο DIG-T είναι αθόρυβος και με “βελούδινη”, χωρίς κραδασμούς λειτουργία, ενώ είναι ζωντανός από πολύ χαμηλά, “τραβώντας” μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. και εκμεταλλευόμενος την άριστη κλιμάκωση του κιβωτίου and the πολύ γρήγορες, χωρίς “κλωτσήματα” αλλαγές, που χαρίζει γρήγορες ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Η torque κορυφώνεται στις 3.500 σ.α.λ., αλλά το μοτέρ είναι τόσο ορεξάτο που δεν θα διαπιστώσεις “λαχάνιασμα“, ούτε όταν κορυφώσει την ισχύ του και, αν θες, μπορείς να δεις τη βελόνα του στροφομέτρου να αγγίζει μέχρι και 6.300 S.A.L.


Επιβλητική η φιγούρα του Nissan

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, όπως αντιλαμβάνεσαι, ο κινητήρας μπορεί να κινήσει πολύ σβέλτα το Qashqai των 1.315 κιλών. Με το ανάλογο τίμημα βέβαια. Αν επιλέξεις να κινηθείς οικονομικά -και επιλέγοντας τη λειτουργία Eco– θα μπορέσεις να δεις μέση κατανάλωση κοντά στα 7 lt/100 km, in μεικτές συνθήκες και με πιο βαρύ δεξί πόδι, θα κινηθείς κοντά στα 8,3 και, από εκεί και πέρα, όσο ανεβάζεις ρυθμούς, τόσο ανεβάζεις την κατανάλωση. Πώς είναι λοιπόν on the road;



Στην πόλη, το Qashqai είναι ευέλικτο και δε δείχνει τον όγκο του

Στην κίνηση in the city, στην καθημερινότητα, είναι εμφανής η δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες στην soundproofing της καμπίνας, αλλά και σε όλους τους τομείς της comfort. Η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον-αντιστρεπτική εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι προσανατολισμένη στο να μην ταλαιπωρείται η… μέση σου μετά από μια κουραστική μέρα δουλειάς, όσο κακός και αν είναι ο δρόμος που πατάς. Οι μηχανικοί της Nissan έχουν συνδυάσει μαλακά αμορτισέρ by σκληρά ελατήρια και στην πράξη, στο εσωτερικό δεν θα ακούσεις χτύπηματα, ούτε θα νιώσεις κραδασμούς από τη… μάχη που δίνουν οι 17άρες με τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά με το κακό οδόστρωμα. 

At συν, δεν είναι μόνο η comfort, αλλά και η γενικότερη flexibility που έχει το Qashqai που το κάνει “παιχνιδάκι” στην πόλη, χωρίς να δείχνει τον όγκο του και το μήκος των 4,3 μέτρων, αλλά και η… μανία που έχει η Nissan με τις κάμερες εμπρός και πίσω, ώστε να παρκάρεις και ξεπαρκάρεις πανεύκολα χωρίς “δράματα”. Εύχρηστο είναι και το infotainment με την 7ιντση touch οθόνη και τα χειριστήρια-κουμπία για… κάθε γούστο, αλλά και ο άριστος και αποδοτικός (όταν ξανάρθουν οι ζέστες θα με θυμηθείς) διζωνικός κλιματισμός.

When ανεβάζεις ρυθμούς, το μοτέρ και το κιβώτιο είναι πολύ πρόθυμα. The inclinations που εμφανίζονται είναι μικρές, δεδομένου και του ύψους του μοντέλου (τα σκληρά ελατήρια, που λέγαμε) και τα ηλεκτρονικά είναι πανταχού… παρόντα, να σε πάρουν από το χεράκι και να σε διορθώσουν όταν κάνεις τη… βλακεία. Σε πιο σφιχτά κομμάτια, το Qashqai εμφανίζει Retweet, η οποία έρχεται προοδευτικά and μαζεύεται εύκολα με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών και του μέτριου σε πληροφόρηση τιμονιού, ενώ πολύ καλά και αποτελεσματικά παντού είναι και the brakes του, τα οποία δεν “κουράζονται” εύκολα (το πεντάλ θα το ήθελα με μικρότερη διαδρομή). Ξεκάθαρα, το Qashqai δε φτιάχτηκε για track days και σπασίματα της πρόσφυσης, αλλά ακόμα και αν παρασυρθείς από την πολλή δύναμη που διαθέτει, παραμένει σε κάθε περίπτωση ασφαλές

Ευχάριστο, άνετο, ήσυχο και με μπόλικο απόθεμα δύναμης παντού είναι το Qashqai στο ταξίδι

On the journey, το συγκεκριμένο Qashqai, είναι delightful. Έχεις παντού διαθέσιμη ροπή, αισθάνεσαι τη δύναμη on your feet, you're in the panoramic, stately driving position and the Nissan with the robust framework of it, it's like he's daring you to shout to everyone "DON'T RIGHT TO GO". With the same appetite, he travels calm and low revs, without - even at high speeds - passing aerodynamic noises in the cabin. The work that has been done on the post is - also in this part - very good and has achieved the the golden mean between comfort and safety. Trends sailing you won't feel it in any way, but it won't react to the ups and downs of the national team in a sloppy way or get worried. 

The photo is in Domokos. You can have a comfortable non-stop journey until nature calls you...

Special mention should be made of the proPilot Nissan, which was wearing our Qashqai test car. Basically, it's a semi-autonomous driving system, which is combined with the Intelligent Cruise Control (cruise control adapted to the speed and distance of the vehicle ahead) and the Lane Keep Assist (lane-keeping assistance system). When on the motorway, pressing the button on the three-wheel steering wheel, you select the distance from the vehicle ahead vehicle (it has three options), the maximum speed you allow it to reach and... you leave it all. Almost everything, that is, because after 2-3 seconds without hands on the wheel, the Qashqai alerts you with an audio and visual warning that the system will be deactivated to drive. And well donebetween you and me. 



Rest in the village, before dawn and getting back to "work"

In practice, the system it's incredibly convenient for long journeys. In the Malakian tunnels, for example, I would choose maximum speed 80 km/h. and let it do its... work, lightly touching the steering wheel and keeping my eyes on the road, but without stress. That way, you can make the journey Restful and more fun. But also safersince, in practice, you have a watchful guardian angel, even if you are briefly removed (ever, that is, because if you're going to be removed, you'd better be a passenger and not a driver).  

If you thought I did all of the above with the Qashqai and didn't put it (and) in soilyou're wandering. Although M&S tyres would be suitable for such use, the Qashqai can be driven in dirt road that is "dug" and go through νεροφαγώματα χωρίς να ανησυχείς ότι “θα βρει”. Θα συντονίσει ελαφρά, αν ο δρόμος δεν… είναι δρόμος, χωρίς όμως ενοχλητικούς τριγμούς και κραδασμούς και θα πρέπει να ξέρεις τα όριά σου και να θυμάσαι ότι οδηγείς ένα προσθιοκίνητο, εστιασμένο στην άνεση και όχι στην εκτός δρόμου κίνηση SUV. Πάντως να ξεδώσεις, μπορείς. 

Εν κατακλείδι, το Qashqai, όπως ενδεχομένως να κατάλαβες, είναι ένα από τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα, ένα αυτοκίνητο που προτείνω για οικογενειακό και όχι μόνο. Με τιμές που ξεκινούν από τα 25.850 ευρώ για το DIG-T με τους 160 ίππους, το 7άρι DCT, εκπομπές ρύπων CO2 122 gr/km και τέλη κυκλοφορίας 146,4 ευρώ, the Nissan Qashqai, είναι η απλή απάντηση στο σύνθετο, περίπλοκο ερώτημα…