Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, με ανακοίνωση της προειδοποιεί για το πρόβλημα της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ και τον βαθμό εξάρτηση της από τις εισαγωγές, που επηρεάζει την ευρωπαϊκή παραγωγή, δημιουργώντας πονοκέφαλο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Ειδικότερα, η ζήτηση μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχει αυξηθεί σημαντικά και η ΕΕ δυσκολεύεται να καλύψει τη ζήτηση αυτή μόνο μέσω της εγχώριας παραγωγής. Όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών και τις κατασκευαστικές ικανότητες, η ΕΕ συνεχίζει να ανταγωνίζεται μεγάλους παγκόσμιους παίκτες όπως η Κίνα και παραμένει σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από τις εισαγωγές.
Το παρόν δελτίο περιλαμβάνει τα πιο πρόσφατα στοιχεία σχετικά με τον ρόλο της ΕΕ στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών – που εκτείνεται από τις συναρμολογημένες μπαταρίες, τα βασικά εξαρτήματα, έως την εξόρυξη και την επεξεργασία των πρώτων υλών – ενώ υπογραμμίζει τον βαθμό της εξάρτησής της από τις εισαγωγές σε κάθε στάδιο.
Οι παράγοντες του προβλήματος
- Η ΕΕ αντιπροσωπεύει μόνο το 7% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών
- Το 15% της παραγωγικής ικανότητας μπαταριών της ΕΕ διοικείται από εταιρείες με έδρα στην Ευρώπη
- Πάνω από το 20% της ζήτησης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη καλύπτεται μέσω εισαγωγών
- Η Κίνα και οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν το 87% της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας στην ανάντη αλυσίδα εφοδιασμού
- Σε όλα τα στάδια διύλισης πρώτων υλών (εκτός από το κοβάλτιο) κυριαρχεί η Κίνα