Το μικρότερο αυτοκίνητο της Suzuki εστιάζει στις σύγχρονες ανάγκες των αστικών μετακινήσεων. Διαθέτοντας πολυετή τεχνογνωσία στην κατασκευή προσιτών αυτοκινήτων πόλης, η Suzuki φέρνει στην Ευρώπη το ανανεωμένο Ignis με ήπιο υβριδικό σύστημα και τετρακίνηση! Μετά την εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, σας μεταφέρουμε τα συμπέρασμα μας!
Γνωριμία
Η Suzuki μας σύστησε το Ignis το 2000 ως ένα Crossover της κατηγορίας Β που πλαισιωνόταν παράλληλα από τρίθυρο αμάξωμα και έκδοση Sport. Στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, επέλεξε να το κατεβάσει κατηγορία, επαναλανσάροντας το στο A Segment, ως αστικό Crossover, αφήνοντας χώρο στο Swift.
Εξωτερική σχεδίαση
Η ιαπωνική εταιρεία, επέλεξε να κάνει μια αναδρομή στα 70ties και 80ties με σχεδιαστικές αναφορές στα αυτοκίνητα πόλης που παρήγαγε εκείνη την περίοδο και ήταν πολύ δημοφιλή στις αγορές.
Το εμπρός μέρος κοσμεί η νέα μάσκα με τους 5 επινικελωμένους τετράγωνους αεραγωγούς που θυμίζουν Jimny. Διαθέτει νέα τετράγωνα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, ενώ η εικόνα του ολοκληρώνεται με τον νέας σχεδίασης προφυλακτήρα με Off Road χαρακτηριστικά και το μικρό καπό, δίνοντας ένα παρουσιαστικό που θυμίζει γιαπωνέζικο Anima.
Το προφίλ σχηματίζει μια χαρακτηριστική σιλουέτα με ψηλό αμάξωμα, έντονες ακμές και κάθετες επιφάνειες. Οι τρεις επικλινείς γραμμές στην τελευταία κολώνα, είναι εμπνευσμένες από το Suzuki Fronte Coupé του 1971, που είχε τον κινητήρα στο πίσω μέρος.
Το πίσω μέρος μας ταξιδεύει επίσης στο παρελθόν, αφού αποτυπώνει και σε αυτήν την περίπτωση το Fronte του 1971 με τα μεγάλα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με την ελαφριά κλίση της πέμπτης πόρτας, προς τα μέσα, τονίζουν την ομοιότητα αυτή, δίνοντας μια μεταμοντέρνα εμφάνιση στο Ignis!
Εσωτερικό
Η καμπίνα δείχνει άνετη και μοντέρνα, στην οποία έχει επιτευχθεί εξαιρετική διαχείριση του διαθέσιμου χώρου! Οι λιτές γραμμές, δίνουν μορφή σε μία μίνιμαλ αισθητική. Έχουν χρησιμοποιηθεί κυρίως απλά υλικά και σκληρά πλαστικά, προκειμένου να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά!
Το ταμπλό σχηματίζεται από λιτές γραμμές με διχρωμία από μια λευκή λωρίδα που βυθίζεται σε σχήμα καμπύλης, στο κέντρο της οποίας έχει τοποθετηθεί η οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων mediacenter, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Ακριβώς από κάτω βρίσκονται οι διακόπτες που θα χρειαστεί ο οδηγός. Εργονομικά βρίσκονται σε σωστό σημείο.
Οι μεγάλες κάθετες επιφάνειες, δημιουργούν την εντύπωση πως ο διαθέσιμος χώρος είναι μεγαλύτερος, ενώ αφήνουν άπλετο φως να εισέλθει στο εσωτερικό, δημιουργώντας μια ευχάριστη ατμόσφαιρα!
Τα καθίσματα είναι ικανοποιητικά, ενώ η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τις μεγάλες σχεδόν κάθετες γυάλινες επιφάνειες, προσφέρουν εξαιρετική περιμετρική ορατότητα!
Όμορφο είναι επίσης, και το μοντέρνο τριάκτινο τιμόνι, πίσω από το οποίο βρίσκεται ο νέος ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων.
Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα και συρόμενα, δίνοντας μεγαλύτερο όγκο στον χώρο αποσκευών όταν χρειάζεται, με παραχωρήσεις στην άνεση των πίσω επιβατών. Η χωρητικότητα αγγίζει τα 204-290 λίτρα, ανάλογα τη θέση τους, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, φτάνει τα 1086 λίτρα.
Κινητήριο σύνολο
Κάτω από το καπό βρίσκουμε το ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.2 λίτρων της οικογένειας DualJet, με μεταβλητό χρονισμό και το ηλεκτρικό μοτέρ Suzuki Hybrid 12 Volt, που αποθηκεύει την ενέργεια κατά την ανάκτηση από το φρενάρισμα σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10Α, η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, μέσω γεννήτριας ISG. Λειτουργεί ως μίζα, και θέτει σε λειτουργία το σύστημα Start & Stop, ενώ ταυτόχρονα εφοδιάζει με περισσότερη ροπή το σύστημα κίνησης. Το σύστημα συνεργάζεται αρμονικά με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η απόδοση είναι 83 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ ενώ η ροπή αγγίζει τα 120 Nm στις 2.800 σ.α.λ!
Στον δρόμο
Ας γνωρίσουμε όμως το Suzuki Ignis σε πραγματικές συνθήκες και σε καθημερινή χρήση, προκειμένου να σχηματίσουμε ολοκληρωμένη άποψη!
Στην πόλη εστιάζει στην ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών μετακίνησης εντός του αστικού ιστού. Το κινητήριο σύνολο των 82 ίππων διαθέτει ροπή από τις χαμηλές στροφές, δίνοντας το απαραίτητο νεύρο! Αυτό μάλιστα σε συνδυασμό με τις πολύ μικρές διαστάσεις, του προσφέρει απίστευτη ευελιξία στην πόλη. Παράλληλα, το μικρό καπό, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες, του προσδίδουν μια τέλεια περιμετρική ορατότητα, στοιχείο βασικό για τις συνθήκες των μεγαλουπόλεων!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο η μόνιμη τετρακίνηση All Grip κάνει τη διαφορά. Φυσικά δεν εστιάζει στην οδηγική ευχαρίστηση, ούτε διεκδικεί δάφνες στην οδηγική συμπεριφορά. Το Suzuki Ignis θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα σαν αυτοκίνητο βόλτας στις εξορμήσεις και στις εξερευνητικές ανησυχίες, θα βρεθεί απροβλημάτιστα σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές χάρη στα 180 χιλιοστά από το έδαφος και την τετρακίνηση AllGrip Auto, με συνεκτικό συμπλέκτη που μεταφέρει αυτόματα την πρόσφυση στους πίσω τροχούς, όταν αυτή χαθεί. Θα καλύψει έτσι τις παρεΐστικες ή οικογενειακές ανάγκες, προβάλλοντας έναν εκδρομικό χαρακτήρα!
Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα προκαλέσει για υψηλές ταχύτητες, ωστόσο κινείται αξιοπρεπέστατα και με ασφάλεια, ανάλογη της κατηγορίας του!
Γενικά το ήπιο υβριδικό σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά και χάρη στο μικρό βάρος του αμαξώματος η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Σε ποιους απευθύνεται
Το Suzuki Ignis θα εκτιμηθεί από όσους κινούνται καθημερινά εντός του αστικού ιστού και χρειάζονται ένα ευέλικτο αυτοκίνητο. Παράλληλα, χάρη στην τετρακίνηση και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, καλύπτει και τις εκδρομικές ανησυχίες με μοντέρνο τρόπο!
Τιμή
Το Suzuki Ignis βρίσκεται στις εκθέσεις πλέον αποκλειστικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η τιμή εκκίνησης στη βασική έκδοση είναι 15.880€, ενώ η τετρακίνητη ξεκινάει από 17.480€.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος κουπέ |
Crossover |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.5 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
123 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
12.8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
165 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6 |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
11.3 κιλά/Hp, 88.3 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
8.8 κιλά/Nm, 113.8 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
83 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
66.8 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
107 Nm @ 2800 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
K12D |
Κυβισμός κινητήρα |
1242 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
73 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
74.2 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
12.5 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
3.3 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
940 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
390 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
204 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1086 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
30 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1000 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
3700 mm |
Πλάτος |
1660 mm |
Ύψος |
1605 mm |
Μεταξόνιο |
2435 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
180 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
9.4 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
Μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Συστροφή |
Τροχοί |
175/65 R15 ή 175/60 R16 |
Photo Gallery