Η είσοδος της Ford στην κατηγορία των B-SUV έγινε με την αναβίωση του ονόματος Puma, αλλά με μια εμφάνιση που παραπέμπει περισσότερο σε Sport Crossover παρά σε SUV! Στην εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, είχαμε στην κατοχή μας την πιο δημοφιλή έκδοση του μικρού Crossover της αμερικανικής εταιρείας!
Γνωριμία
Το όνομα Puma, στην ιστορία της Ford είναι γνωστό ως το μικρό Coupé της εταιρείας, που παρουσιάστηκε το 1997 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2003 χωρίς να υπάρξει άμεσος αντικαταστάτης! Ωστόσο 22 χρόνια αργότερα, η Ford αναβίωσε το όνομα αυτό το 2019… πλέον με Crossover αισθητική, αλλά με σαφή σπορτίβ προσανατολισμο, σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει τη φυσική εξέλιξη του μοντέλου, στην σύγχρονη εποχή!
Εξωτερική σχεδίαση
Η Ford θέλησε να ξεφύγει από τα καθιερωμένα σχέδια των B-SUV, λανσάροντας ένα διαφορετικό αμάξωμα με σπορτίφ σιλουέτα, φλερτάροντας με την υποκατηγορία των Coupé-SUV!
Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα, που θυμίζει στόμα καρχαρία και πλαισιώνεται από τα οβάλ φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, τα οποία βρίσκονται στο πάνω μέρος του καπό, με ανασηκωμένα τα φτερά, προσδίδοντας του μια επιθετική, αλλά όμορφη εικόνα!
Το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο χαρακτηρίζεται από καμπύλες κυματιστές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες! Η χαμηλά τοποθετημένη οροφή δεν θυμίζει SUV, ενώ παράλληλα ενισχύει την σπορ αίσθηση! Η σιλουέτα από το πλάι αποτυπώνει ένα αιλουροειδές έτοιμο για επίθεση, πρεσβεύοντας με τον καλύτερο τρόπο το προσωνύμιο «Puma»!
Στο πίσω μέρος πρωταγωνιστούν οι καθαρές και λιτές γραμμές με την οροφή να τελειώνει σε μια διακριτική αεροτομή. Η πέμπτη πόρτα είναι ελαφρά κεκλιμένη, σφραγίζοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ενσωματώνει τα όμορφα πίσω φωτιστικά σώματα σε οβάλ σχήμα με γραφικά LED!
Εσωτερικό
Η αμερικανική εταιρεία επιμελήθηκε την καμπίνα με καλής ποιότητας μαλακά υλικά, καλό φινίρισμα και συναρμογή. Σχεδιαστικά δεν έχει κάνει την υπέρβαση, καθώς επέλεξε απλές και λιτές γραμμές, που συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο!
Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη των 8 ιντσών του εύχρηστου συστήματος πολυμέσων SYNC 3 συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, ενώ πίσω από τιμόνι βρίσκεται ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη TFT 12,3 ιντσών. Αυτό που μας άρεσε με το πάτημα του Start button, για άνοιγμα ή κλείσιμο του κινητήρα, ήταν το ψηφιακό γραφικό ενός πούμα που εμφανίζεται στο καντράν!
Ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα βρίσκονται οι διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης, ενώ ξεχωρίζουν ο όμορφος επιλογέας ταχυτήτων του μηχανικού κιβωτίου και το κλασικό χειρόφρενο! Πίσω από αυτά, βρίσκονται οι ποτηροθήκες και ένα διακριτικό υποβραχιόνιο.
Εξαιρετικά σε αίσθηση είναι τα ημιμπάκετ καθίσματα, που παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών!
Ο χώρος αποσκευών από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία είναι 456 lt, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.216 λίτρα!
Κινητήριο σύνολο
Κίνηση παίρνει από τον γνώριμο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου τεχνολογίας ecoboost που αποδίδει 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και 210 Nm ροπής στις 1750 σ.α.λ. Παράλληλα διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα 48Volt, το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 11,5kW που έχει τον ρόλο της μίζας και της γεννήτριας και αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία 48V ιόντων λιθίου (Li-Ion) χωρητικότητας 10Ah.
Στον δρόμο
Είναι γεγονός πως η Ford έχει επενδύσει πολύ στο Puma, το οποίο το εξαργυρώνει με την επιτυχία που γνωρίζει ως Best – Seller! Η οδήγηση του σε πραγματικές συνθήκες αποτυπώνει τους λόγους για τους οποίους έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού! Ας το γνωρίσουμε!
Στην πόλη το αστικό Crossover της Ford κινείται με ευελιξία! Ο όγκος και η σιλουέτα του αυτοκινήτου δεν θυμίζουν SUV, στοιχεία που το καθιστούν ευκολοδήγητο και φιλικό για καθημερινή χρήση σε αστικό περιβάλλον! Σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, το πρόγραμμα οδήγησης ECO, απενεργοποιεί τον έναν κύλινδρο, δουλεύοντας με μικρότερη ισχύ, μειώνοντας την κατανάλωση!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο το Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV ST Line δεν θυμίζει σε τίποτα SUV, αντιθέτως η αίσθηση συγκλίνει περισσότερο σε Hot Hatchback. Το αυτοκίνητο «πατάει» πολύ καλά στον δρόμο, στρίβει σαν διαβήτης, διαθέτοντας μια ήπια παιχνιδιάρικη οδηγική συμπεριφορά! Σύμμαχος για αυτό το αποτέλεσμα το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου! Επιπλέον, το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων με κοντές σχέσεις, λειτουργεί εξαιρετικά, ανεβάζοντας τα επίπεδα απόλαυσης, ιδίως εάν η οδήγηση συνδυαστεί με το πρόγραμμα οδήγησης «Sport», το οποίο αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα και της απόκρισης του γκαζιού, πετυχαίνοντας την μέγιστη απόδοση!
Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο και η πολύ καλή ηχομόνωση σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, δημιουργώντας αίσθηση ασφάλειας στη διάρκεια του ταξιδιού!
Γενικά η Ford έχει εφοδιάσει το Puma με 5 εξελιγμένα προγράμματα οδήγησης. Normal, Eco, Sport, ολισθηρό οδόστρωμα και χώμα. Παρόλο που δεν διαθέτει τετρακίνηση, το μπλε οβάλ έχει φροντίσει, ώστε το Puma να μην υστερεί πουθενά! Είχαμε την τύχη να το οδηγήσουμε με καταρρακτώδη βροχή και σε ολισθηρό οδόστρωμα. Με το αντίστοιχο πρόγραμμα αυξάνονται τα επίπεδα πρόσφυσης, και κατ’ επέκταση η ενεργητική ασφάλεια! Κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το πρόγραμμα για χωμάτινες διαδρομές! Να μην ξεχνάμε πως δεν είναι ένα Off – Road όχημα, και η επιλογή αυτού του προφίλ οδήγησης αφορά ήπιους και πατημένους χωματόδρομους! Συνολικά, η μέση κατανάλωση της δοκιμής του Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV ST Line, άγγιξε τα 7.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα!
Σε ποιους απευθύνεται
Η Ford με το Puma προσπάθησε να διεισδύσει στο μέρος του καταναλωτικού κοινού, με αυξημένες ανάγκες, το οποίο ωστόσο δεν έλκεται από τα παραδοσιακά SUV. Έτσι, επέλεξε να κατασκευάσει ένα σπορτίφ crossover, κατάλληλο για εξορμήσεις, ιδανικό για νέους σε ηλικία οικογενειάρχες, που δεν συμβιβάζονται με τα καθιερωμένα και η οδηγική απόλαυση για αυτούς είναι αδιαπραγμάτευτη!
Τιμή
Η τιμή του Ford Puma 1.0 ecoboost mHEV, με τους 125 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ξεκινάει από την άκρως ανταγωνιστική τιμή των 24.994€ στην έκδοση Titanium. Η έκδοση ST-Line της δοκιμής ξεκινάει από 26.313 €
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV , Crossover |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος |
4.3 l/100 km |
Εκπομπές CO2 |
97-99 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
191 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d-ISC-FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10.2 κιλά/Hp, 97.7 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
6.1 κιλά/Nm, 164.1 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
125 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
125.1 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
210 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
B7JA, B7JB |
Κυβισμός κινητήρα |
999 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Διαμόρφωση |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.6 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1280 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
485 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
456 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1216 l |
Μέγιστο φορτίο |
50 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1100 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
75 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4186 mm |
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών |
1930 mm |
Ύψος |
1536 mm |
Μεταξόνιο |
2588 mm |
Εμπρός πρόβολος |
850-856 mm |
Πίσω πρόβολος |
748-763 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
164-166 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.3-10.6 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός φρένα |
Δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Τροχοί |
205/65 R16 ή 215/55 R17 |
Photo Gallery