Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Opel Astra Plug-in Hybrid 180 PS e-EAT8 GS Line: Εξηλεκτρισμένες επιδόσεις  

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα αποδίδει συνολικά 180 ίππους και 360 Nm ροπής βάζοντας φωτιά στο δρόμο!

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;9 Ψήφοι
7
7.1

Το Opel Astra, στην έκτη του γενιά πιο σύγχρονο από ποτέ, διατίθεται και σε επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, ακολουθώντας τα σημεία των καιρών. Αφού πήραμε μια πρώτη γεύση πριν μερικές εβδομάδες με το βενζινοκίνητο Astra των 130 ίππων, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και την «οικολογική»  έκδοση, Plug in Hybrid e-EAT8 GS Line με τους 180 ίππους! 

Γνωριμία 

Πρόκειται για την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση της έκτης γενιάς του μικρομεσαίου μοντέλου της Opel, που βασίζεται στο νέο πλαίσιο EMP της PSA και πετυχαίνει πολύ μικρή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων,  εναρμονισμένη με τα νέα αυστηρά πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης! 

Εξωτερική σχεδίαση 

Διαθέτοντας μία σπορτίβ και δυναμική σιλουέτα ακολουθεί το νέο Family Look της εταιρείας, στο οποίο στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει το “Opel Vizor”, ενώ στο πλαϊνό μέρος διαθέτει έντονες γραμμές και ακμές, καταλήγοντας σε ένα σχεδόν κάθετο πίσω μέρος! Ωστόσο, οι επιρροές από μοντέλα της Opel της δεκαετίας του 70 είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς!  

Ειδικότερα, για το αυτοκίνητο της δοκιμής, το κόκκινο χρώμα, η μαύρη οροφή του αυτοκινήτου και οι ζάντες αλουμινίου… με τις κόκκινες λεπτομέρειες, ενισχύουν την δυναμική εικόνα!   

 

Εσωτερικό 

Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι το κύριο χαρακτηριστικό της καμπίνας. Όμως, σε αντίθεση με την έκδοση Ultimate, που δίνει έμφαση στην πολυτέλεια και την άνεση, η GS Line είναι περισσότερο σπορτίβ και οδηγοκεντρική!

Οι σκούρες επενδύσεις σε συνδυασμό με λεπτομέρειες στο χρώμα του αμαξώματος έχουν την τιμητική τους! Το πλέον γνωστό “Pure Panel” διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από τιμόνι και ενσωματώνει την οθόνη των 10 ιντσών του συμβατού με Apple Airplay και Android Auto συστήματος Multimedia. Επιπλέον διαθέτει την λειτουργία ροής της ηλεκτρικής ενέργειας και της ανάκτησης, καθώς και τα επίπεδα φόρτισης! 

Τα ημιμπάκετ καθίσματα με την ένδειξη GS στο προσκέφαλο αγκαλιάζουν το σώμα των επιβατών, παρέχοντας άψογη στήριξη, είναι επίσης τεχνολογίας Ergonomic Active, όπως και στην έκδοση Ultimate. 

Ο χώρος αποσκευών εξαιτίας της μπαταρίας μειώνεται στα 352 λίτρα, έναντι των 422 των συμβατικών εκδόσεων, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1268 λίτρα! 

Κινητήριο σύνολο 

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του αυτοκινήτου φυσικά, το συναντάμε κάτω από το καπό. Πρόκειται για το αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 PureTechτων 150 ίππων/6.000 σ.α.λ. μέγιστης ροπής 250 Nm/1.750 σ.α.λ. σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα (σύγχρονο, μόνιμου μαγνήτη) μέγιστης ισχύος 110 ίππων και μέγιστης ροπής 320 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος φτάνει τους 180 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 360 Nm.

Στον δρόμο 

Τα παραπάνω στοιχεία προμηνύουν επιδόσεις και δύναμη! Ας επιβεβαιώσουμε σε πραγματικές συνθήκες, τις προσδοκίες που δημιουργεί! 

Στην πόλη έχοντας το πλεονέκτημα της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, πετυχαίνει μηδενικές καταναλώσεις εντός του αστικού ιστού. Η μπαταρία των 12,4 kWh του δίνει αυτονομία 38 χιλιομέτρων, εύρος αρκετό για να εξυπηρετήσει τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού εντός της πόλης. Βέβαια, υπάρχει η επιλογή της υβριδικής ή της σπορ επιλογής κίνησης, ανάλογα με την διάθεση του οδηγού, που δίνει το προνόμιο χρήσης και των 180 ίππων, χάρη στη λειτουργία και των δυο κινητήρων μαζί! 

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο είναι ευχάριστο με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά χάρη στο άμεσο και σαφές σύστημα διεύθυνσης και τη σφιχτή ανάρτηση. Σταθερό, σαν να πατάει σε ράγες στις απότομες στροφές, ενώ παρά το αυξημένο βάρος λόγω της μπαταρίας, τα φρένα ανταποκρίνονται σε πολύ καλό βαθμό. Τα 360 Nm ροπής του χαρίζουν το απαραίτητο νεύρο, ακόμα και στις απότομες ανηφόρες του ορεινού ελληνικού δικτύου! 

Στον αυτοκινητόδρομο με πλεονέκτημα το νέο στιβαρό πλαίσιο EMP2 της Stellantis, παρέχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υψηλό επίπεδο ηχομόνωσης ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες! Σταθερό και άνετο, ένα αυτοκίνητο ιδανικό για ταξίδια!  

Γενικά το αυτοκίνητο διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης. Ηλεκτρική, υβριδική και σπορ. Η πρώτη επιλογή είναι ιδανική για την πόλη! Με την υβριδική οδήγηση, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ένα τυπικό πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο και με την επιλογή sport, ο οδηγός έχει στη διάθεση του και τους 180 ίππους του υβριδικού συστήματος, υποσχόμενο «καυτές» επιδόσεις! Είναι το προφίλ οδήγησης που ταιριάζει περισσότερο στο Astra PHEV, επιταχύνοντας αστραπιαία και προσδίδοντας μια αίσθηση ικανοποίησης.

Επιπροσθέτως με την επιλογή Sport σε συνδυασμό με το πλήκτρο (B), πετυχαίνει μέσω του φρεναρίσματος την καλύτερη ανάκτηση ενέργειας που αποθηκεύεται στην μπαταρία! Ως υβριδικό η κατανάλωση κυμαίνεται από 1.1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα έως 3,0 λίτρα το μέγιστο, ενώ με την επιλογή Sport, ακόμα και με οδήγηση στα όρια, η κατανάλωση δεν θα υπερβεί τα 6,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα!

Σε ποιους απευθύνεται 

Το Opel Astra PHEV είναι ένα αυτοκίνητο για ανθρώπους με ανησυχίες που λατρεύουν την γρήγορη ή νευρική οδήγηση, αλλά και για όσους έχουν ενστερνιστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά χρειάζονται σημαντική αυτονομία για να κάνουν ταξίδια! 

Τιμή 

Η τιμή του Opel Astra PHEV ξεκινάει από τις 43.500 ευρώ στη έκδοση «Edition», η αμέσως επόμενη έκδοση «Elegance» από 45.500 ευρώ, ενώ η έκδοση GS Line της δοκιμής μας ξεκινάει από τα 46.500 ευρώ! 

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ
 
Τύπος 
Hatchback 
Καθίσματα
5
Πόρτες
5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
 
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)
1-1.1 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP)
22-26 g/km
Τύπος καυσίμου
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα
7.6 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα
225 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων
Euro 6d
Αναλογία βάρους/ισχύος
8.9 κιλά/Hp, 112.3 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή
4.5 κιλά/Nm, 224.6 Nm/τόνος
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 
 
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
 
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας
12.4 kWh
Τεχνολογία μπαταρίας
Ιόντων λιθίου (Li-Ion)
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP)
66-73 km
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP)
14.2-15.1 κιλοβατώρα/100 χλμ
Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια)
135 km/h
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
 
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα
110 Hp @ 2500 σ.α.λ.
Ηλεκτρικό μοτέρ – ροπή
320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα
Ηλεκτροκινητήρας, ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
 
Ισχύς
150 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού
93.9 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα
250 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα
Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα
F16XHR
Κυβισμός κινητήρα
1598 cm3
Αριθμός κυλίνδρων
4
Διαμόρφωση κινητήρα
Σε σειρά
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο
4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου
Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα
Στροβιλοσυμπιεστής
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα
4.25 l
Συστήματα κινητήρα
Start & Stop Σύστημα
Συνολική ισχύς συστήματος
180 Hp
Συνολική ροπή συστήματος
360 Nm
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ 
 
Βάρος
1603 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο
547 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών
352 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών
1268 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων
42 l
Μέγιστο φορτίο
75 κιλά
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)
1450 κιλά
Μέγιστο φορτίο στήριξης
70 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος
4374 mm
Πλάτος
1860 mm
Ύψος
1442-1472 mm
Μεταξόνιο
2675 mm
Εμπρός ίχνος
1551-1559 mm
Πίσω ίχνος
1546-1554 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)
10.51 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ 
 
Κίνηση
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
δίσκοι
Βοηθητικά συστήματα
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Υδραυλικό τιμόνι
Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί
225/45 R17 94V ή 225/40 R18 92V

 

Photo Gallery 

Συμπέρασμα
Οι 180 ίπποι και τα 360 Nm ροπής του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος δίνουν το απαραίτητο νεύρο στο Opel Astra, χαρίζοντας του δυνατές επιδόσεις σε συνδυασμό με πολύ μικρή κατανάλωση! Ωστόσο, ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να κάνει πολλά χιλιόμετρα προκειμένου το αυτοκίνητο να αποσβέσει την σχεδόν διπλάσια αξία από τις συμβατικές εκδόσεις!  
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.5
Τρεχούμενα έξοδα
7.7
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
7.5
Ασφάλεια
7.1
Παράγοντας απόλαυσης
6.8
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;9 Ψήφοι
7
ΣΥΝ
Εξωτερική σχεδίαση
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Ποιότητα κύλισης
ΠΛΗΝ
Μικρή ηλεκτρική αυτονομία
Τιμή πώλησης
7.1